Stránka 19 z 79

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Napsal: 23 dub 2010, 18:23
od rokolo
Ještě jeden...

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Napsal: 23 dub 2010, 18:42
od 69pavel
no sice to vypada stejne ale co jak tam je jina tuhost pruzin, a u tlumicu jine vnitrnosti a tim by to melo jine vlastnosti nez acca.

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Napsal: 23 dub 2010, 18:46
od rokolo
Pružiny jsou katalogově stejné pro oba vozy....miro263 to tu na předchozích stránkách doložil...

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Napsal: 23 dub 2010, 18:49
od 69pavel
tak to by mozna mohly byt i ty tlumice,da se to nekde zjistit?

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Napsal: 23 dub 2010, 18:55
od rokolo
Kdysi jsem oslovil jednu dodavatelskou firmu a ta mi odpověděla, že tlumiče nelze na :hyu: použít. To ale řekli i o pružinách a přitom jsou úplně stejný, stabilizátory jsou také stejný atd. Když se podíváš na KIU sedan, tak vypadá skoro jako dvojče ÁCI, rozměry, váha, motorizace atd. Jelikož to ale nemají pravděpodobně potvrzeno přímo od výrobce, tak řeknou že to není stejný.....

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Napsal: 24 dub 2010, 10:00
od miro263
zdenek76 píše: Kayaba pro nový Accent se u nás ještě určitě neprodává, v pondělí jsem dovezl Kayaba tlumiče z centrály v Německu a ani tam ještě nejsou skladem, v evropském katalogu jsou sice přední i zadní už půl roku, ale zadní se začaly dělat až letos v březnu a přední se mají začít vyrábět v červnu. Resp. tlumiče Kayaba se dělají, ale ne pro Evropu, dají se koupit na korejském či americkém trhu

Zdenek76: Asi uz nemas accent. Ale ak by si mal skladom tlmice na RIO II bolo by ich vyskusat namontovat na Accent ( a hned by si mal ksefta :-))) )

Podla tych foto co som porovnaval stym co som nafotil ( moj accent - pruzenie ) a co nafotil rokolo je to identicke. ( tak ako som sa docital na ruskych strankach - rusi ich objednavaju veselo ( pisal som to niekedy na zaciatku fora)

Co sa tyka charakteru pruzenie ACCENT vs RIOII sedan ( sedan a HB maju identicke), tak som nemal moznost porovnat.
Ale pravdou je ze troska tvrdsie by mohli byt. Aj ked to pruzenie ja accente je dost zaujimave. Podla mna su makke struny skombinovane s pomerne "tuhymi" tlmicmi ( to je moj dojem)

Zatial mam najazdene nieco cez 22000km, ale tie tlmice sa mi uz nezdaju 100%tne. Pojdem ich skusit testnut. A rad by som ich vymenil za nieco kvalitnejsie.
Tym ze su makke pruziny, tak tie tlmice musia viac trpiet, ale na druhu stranu v aute aspon nich nehrka. Ked som na Megane pritvrdil pruzenie, tak zacalo vrzgat vselico. Cize dileme je obrovska.

Kazdopadne moja volba je tlmice KYB dopredu aj dozadu + dozadu pomocne progresivne pruziny MAD.


Inac to auto je zaujimavo dimenzovane:

Udaje odpisane z TP

Najvysia prispustna celkova hmotnost: 1580kg
Prevadzkova hmotnost: 1241kg

Stoho mi vychadza uzitocna hmotnost 339kg!!!!

Ak pouzijem prepocet z vytahu shneider ( 1ks osoba = 75kg)
Tak to auto je urcene pre 4.52 cloveka - bez batoziny :-(





PS:

Preco som pritvrdil pruzenie na mojom ex megane???

Isiel som raz 4ks v aute a z nakladneho auta vypadla na cestu krabica. 90km/h + nejake dobrzdenie a nasledny uhybny manever
mi sposobili horuci a studeny pot zaroven a neskutocny vreskot posadky v aute. A vtedy som si povedal dost bolo komfortneho povozku!!! Tak som tam tvrdsie plynaky KYB a skusil som si na malom letisku manever zopakovat. Rozdiel bol obrovsky!!! Vobec ma nerozhadzalo ako pri povodnom pruzeni. Tazke komfort je jedna vec a bezpecnost druha. BTW: Neviem si predstavit takyto manever urobit na Accente, to by som asi uz nerozchodil. Ten podvozok je OK po meste ale na "losy test" by som si netrufol. ( teda s posadkou. Lebo ak jazdim sam tak mi ten podvozok vyhovuje. Horsie je to pri zatazeni...)

Foto mojho ex megane :-) ( na 13" zimakoch :-) )
Obrázek

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Napsal: 24 dub 2010, 10:44
od rokolo
miro263 píše:Kazdopadne moja volba je tlmice KYB dopredu aj dozadu + dozadu pomocne progresivne pruziny MAD
S tím naprosto souhlasím, ale kde začít? Počkat až budou na trhu tlumiče, protože tyz KIE nejsou odzkoušené a potom pružiny MAD a nebo naopak......

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Napsal: 26 dub 2010, 08:47
od miro263
Hmotnost:

Porovnal som hmotnost KIA RIO vs H ACCENT

Porovnavam full vybavu s 1.4motorom

HYUNDAI ACCENT
Najvysia prispustna celkova hmotnost: 1580kg
Prevadzkova hmotnost: 1241kg

Uzitocna hmotnost 339kg!!!!

Ak pouzijem prepocet z vytahu schneider ( 1ks osoba = 75kg)
Tak to auto je urcene pre 4.52 cloveka - bez batoziny

KIA RIO II SEDAN
Najvysia prispustna celkova hmotnost: 1580kg
Prevadzkova hmotnost: 1154kg

Uzitocna hmotnost 426kg!

Ak pouzijem prepocet z vytahu schneider ( 1ks osoba = 75kg)
Tak to auto je urcene pre 5.68 cloveka - bez batoziny

ROZDIEL JE TEDA 87kg v nosnosti.

Otazne je ako to dosiahli, bud len papierovo alebo pruziny od vyroby su na KIA RIO II Tvrdsie ako na acu. Ale preco afermarket su identicke? Bude tam teda rozdiel v tlmiacej charakteristike tlmicov?

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Napsal: 26 dub 2010, 09:29
od rokolo
Když uvádějí v katalogu shodnost pružin pro oba vozy a pro tlumiče ne, tak to vypadá na tvrdší tlumiče pro KIU, pokud udaná papírová nosnost od výrobce sedí. A pro Kiu ještě navíc vyrábějí přídavné zátěžové pružiny......

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Napsal: 26 dub 2010, 10:22
od miro263
Tak pruziny KIA RIO a H ACCENT su identicke. Uz to mam potvrdene u dvoch vyrobcov ( KYB a SACHS)

dokazovy materia od KYB som uz dal, najdete ho v starsich prispevkoch

a sach je tu:

Predna:
http://www.lilko.us/accent/pruziny_SACHS_predna.jpg

Zadna:
http://www.lilko.us/accent/pruziny_SACHS_zadna.jpg


Rusaci pouzivaju na zadne napravy tlmice z GETZu ( ze vraj to pasuje)

Tu je cislo na KYB EXCEL G Obrázek


Preba preluskat tieto fora:
http://hyundai-club.com.ua/showthread.php?t=14514

a

http://clubverna.ru/forum/index.php/topic,263.0.html



PS: docital som sa, ze RIO II a ACCENT maju zamenitelne tlmice, ale rozdiel je vtom, ze RIO ma "Maksie" tlmice.

cital som tu: http://hyundai-club.com.ua/showpost.php ... tcount=531

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Napsal: 26 dub 2010, 13:49
od rokolo
miro263: prima informace =D>

Takže přídavné zátěžové pružiny z Ria jdou na Accenta použít stoprocentně.

To že budou pasovat tlumiče jsem tušil už před půl rokem, ale nebyla nijak šance zjistit jakej mají tlumící účinek. Pokud jsou opravdu měkčí, tak to asi nebude razantní rozdíl, protože ty auta jsou téměř identická a pružiny i tlumiče se používají jak pro sedany tak i pro krátké verze (hatback)

Na Getze jsem si ani nevzpomenul, ale vypadá to jako zajímavá varianta, zvláště pokud by měly o něco tvrdší charakteristiku. To by se potom teoreticky nemusely přidávat pružiny, i když ta jejich funkčnost je založena na jiném principu. Zatím jsem to příslušné fórum jen tak lehce prohlédl a informaci o tuhosti oproti originálu jsem nenašel.....
Miro, nenarazil jsi při pročítání toho fóra na tuto informaci :?:

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Napsal: 26 dub 2010, 14:41
od miro263
Charakteristika tlmicov a pruzenia pre :hyu: ACCENT

Plati pre 1.4 a 1.6 ( Pre CRDI to bude asi stejne)

Predna naprava:
Obrázek

zadna naprava:
Obrázek

Nejaka grafika ktomu:

Predna cast:
http://www.lilko.us/accent/predok_struna_tlmic.pdf

Zadna cast:
http://www.lilko.us/accent/zadok_tlmic.pdf
http://www.lilko.us/accent/zadok_struna.pdf

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Napsal: 26 dub 2010, 15:13
od 69pavel
tak jsem sehnal cislo Kayaby zadni tlumic na KIA Rio 2 sedan cislo KYB 343 424

zdenek76 kolik je cislo na Hyu od KYB cos dovezl z central skladu z nemecka koukni na to jestli je to stejne



edit: mozna kdyz ma KIA RIO mekke tlumeni tak tam pridavaji ten mezikus do tech pruzin a tim je to pak tvrdsi na perach a tlumic ma mekky prubeh perovani. ted je otazka co by to delalo na CRDi
koukal jsem na vahy do TP a celkova 1650 kg provozni 1205 kg takze vyssi jak u benzinu

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Napsal: 26 dub 2010, 17:31
od rokolo
69pavel: Tlumiče a pružiny jsou stejný jak pro benzín tak pro naftu. Jinak RIO používá ty samé motory ja Accent, tedy i CRDi, takže by to dělalo úplně to samé co u Kie...jinak ten žlutej mezikus v pružině mi připadá, že je tam hlavně kvůli dorazu...auto si nesedne úplně na prdel...

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Napsal: 26 dub 2010, 22:00
od zdenek76
69pavel píše:tak jsem sehnal cislo Kayaby zadni tlumic na KIA Rio 2 sedan cislo KYB 343 424

zdenek76 kolik je cislo na Hyu od KYB cos dovezl z central skladu z nemecka koukni na to jestli je to stejne



edit: mozna kdyz ma KIA RIO mekke tlumeni tak tam pridavaji ten mezikus do tech pruzin a tim je to pak tvrdsi na perach a tlumic ma mekky prubeh perovani. ted je otazka co by to delalo na CRDi
koukal jsem na vahy do TP a celkova 1650 kg provozni 1205 kg takze vyssi jak u benzinu
Pozor, KYB 343424 je zadní tlumič, ale pouze na RIO I. Na RIO II (DE) rozhodně nejde, mám praktickou asi dva týdny starou zkušenost, kdy si zákazník objednal komplet předek 333513L/333512R a zadek 343424 na RIO a při montáži mu tlumiče neseděly neb má RIO II a tam je to jinak. RIO II má u předních tlumičů větší misku pro pružinu než RIO I, u zadních má jiný způsob uchycení ke karoserii.

Jinak z toho Německa jsem dovezl tlumiče na jiná auta (z Hyu jen Tucson a SantaFe) na nový Accent ne, protože ještě nejsou.