Re: Nespokojenost s i20 - Vaše vlastní "výlevy"
Napsal: 10 črc 2015, 12:27
HYUNDAI SI NEKUPUJTE !!!!!!!!!
teď vysvětlím proč . V říjnu 2010 jsem si koupil nový Hyundai i20 , cena 230 000 Kč , autosalon Dorda v České lípě .
Co všechno mělo auto za závady :
Okamžitě po převzetí :
- interiér je mizerně smontovaný , z palubky se ozývá všelijaké drnčení a bzučení . Drnčení se různě přesouvá , podle otáček motoru .
- vnitřní zpětné zrcátko se třese
- sedadlo řidiče vrže jako stará židle
- polovina zadního sedadla se po sklopení nechce při narovnání "přicvaknout" zpátky .... jde to , jenom když se s ním pořádně třískne . Druhá polovina je OK .
- když si chce pravý zadní pasažér zapnout pás , musí s tou sponou v úchytu chvíli viklat a trochu přimáčknout červené tlačítko , aby se spona zacvakla do úchytu .
- auto se má při rozjezdu zamknout , ale nezamkne se ( tuhle funkci fakt potřebuju , už se mi dvakrát stalo , že se na mě někdo chtěl dobejvat , zatímco sem byl v autě ! ) . Takže hodina cesty do nejbližšího Hyundai servisu , kde mi řekli , že ať si to du udělat tam , kde sem si to auto koupil !!!! Takže cesta zpátky , a pak zase cesta do autosalonu , kde sem to koupil . Tam mi to teda laskavě spravili .
Za 14 dní provozu :
- rozsvítila se kontrolka airbagů . Čili mě čekala hodina cesty do servisu . Auto prohlídli , řekli že řídící jednotka airbagů je KO a že objednají novou a že mám přijet znova , až bude skladem . Takže hodina cesty zpátky a za týden zase hodina do servisu , čekání a hodina cesty zpátky . Dva pracovní dny v p....i . Kdyby to nebylo na záruku , prý by to bylo za 15 000 ...
po zaběhnutí motoru ( a trvá stále ) :
palubní počítač ukazuje spotřebu o něco vyšší , než je v papírech . Zkusím teda následující věc : natankuju plnou . GPSkou změřim ujeté kilometry , dotankuju opět do plna . A - palubní počítač je "optimista" - spotřeba vychází asi ještě o 0.5 litru / 100 km víc než to ukazuje . Čili ve výsledku to žere asi o 1 litr na 100 víc , než to žrát má . Ve spojených státech za to musel Hyundai zákazníky odškodnit . U nás si můžete tak akorát trhnout nohou .
po 2,5 letech ( !!! ) :
- koroze 5-tých dveří . Reznou pod sklem , okolo úchytu stěrače , na spodní hraně i jen tak uprostřed . Vtipný na tom je to , že auto bylo od začátku garážovaný . Ani favorit , kterýho sem měl předtím , takhle nereznul . Opět cestování do servisu , opět reklamace . Auto bude týden v opravě . Budiž řečeno , že mi dali náhradní auto , každopádně opět dva zabité pracovní dny .
po 3 letech :
- jedu na 3-letou garanční prohlídku . Momentálně žádné závady nejsou , takže chci jenom vyměnit olej a další výroční úkony . Podepíšu zakázku na 3 letou prohlídku s tím , že kdyby servis našel něco , co se musí dělat , tak mi zavolá na mobil . S tímhle si odskočím do blízkého nákupního centra nakoupit . Vrátím se zpátky , auto je hotové , ale částka na faktuře je nějak vysoká - asi 6 tisíc . Říkám co to jako je , a oni že prý sem měl sjeté a poškozené přední brzdové destičky , tak je vyměnili . Chtěli mi prý volat , ale prý jsem byl nedostupný ( víte , že když vám někdo volá a jste nedostupní , že vám pak přijde SMSka , že číslo XY se vám chtělo dovolat ? ... mobil sem měl zapnuty... a i kdybych byl mimo signál - nic takového mi nepřišlo ) . No nic , nechci se dohadovat , zaplatím , staré destičky mi dali v krabici . Doma sem je prohlídnul a je na nich ještě tak 70% a jsou OK . Servis prostě chtěl větší zakázku , takže mi svévolně vyměnil NĚCO , aby moh chtít víc peněz .... neuvěřitelný . Pominu fakt , že tak jako tak každej rok vysolíte 4 tisíce za roční prohlídku - je to podmínka záruky ( za chvíli uvidíte , že to je stejně k ničemu ) , takže měníte olej , filtry a platíte za úkony , který ještě nejsou podle najetých kilometrů zapotřebí ...
po 3,5 letech :
- DŮLEŽITÉ : Hyundai se zaklíná 5-ti letou zárukou . Před koupí sem se prodejce SPECIÁLNĚ ptal , jestli se záruka vztahuje na všechno - tzv. "bumper to bumper = od nárazníku k nárazníku " a prý že ano . Takže : po 3,5 letech se od přední nápravy se ozývá klepání . Opět hodina cesty do servisu . Auto prohlídli , řekli že to je tyčka stabilizátoru , že to je záruční oprava , ale že jim hyundai vypověděl smlouvu ( to byla ta doba kdy se Hyundai rozpadala servisní síť ) a ať jedu do druhého nejbližšího servisu , který ještě smlouvu má , tzn. další dvě hodiny tam , hodina zpátky . V druhém servisu auto prohlídli ale řekli , že na díly podvozku je záruka jenom 3 roky . Díl skladem neměli , takže cesta domů , po týdnu opět cesta do servisu , vysolil sem asi 3 tisíce za něco , co mi měli opravit v záruce . Navrch další dva pracovní dny v p++++ .
po 4 letech :
- po odbrždění ruční brzdy zůstává jedno kolo zabržděné . Opět , "záruka 5 let" je na H+++o , opravu sem platil sám .
Došla mi trpělivost . S hyundaiem sem totálně nespokojený . Koupil sem si nový VW Polo .
teď vysvětlím proč . V říjnu 2010 jsem si koupil nový Hyundai i20 , cena 230 000 Kč , autosalon Dorda v České lípě .
Co všechno mělo auto za závady :
Okamžitě po převzetí :
- interiér je mizerně smontovaný , z palubky se ozývá všelijaké drnčení a bzučení . Drnčení se různě přesouvá , podle otáček motoru .
- vnitřní zpětné zrcátko se třese
- sedadlo řidiče vrže jako stará židle
- polovina zadního sedadla se po sklopení nechce při narovnání "přicvaknout" zpátky .... jde to , jenom když se s ním pořádně třískne . Druhá polovina je OK .
- když si chce pravý zadní pasažér zapnout pás , musí s tou sponou v úchytu chvíli viklat a trochu přimáčknout červené tlačítko , aby se spona zacvakla do úchytu .
- auto se má při rozjezdu zamknout , ale nezamkne se ( tuhle funkci fakt potřebuju , už se mi dvakrát stalo , že se na mě někdo chtěl dobejvat , zatímco sem byl v autě ! ) . Takže hodina cesty do nejbližšího Hyundai servisu , kde mi řekli , že ať si to du udělat tam , kde sem si to auto koupil !!!! Takže cesta zpátky , a pak zase cesta do autosalonu , kde sem to koupil . Tam mi to teda laskavě spravili .
Za 14 dní provozu :
- rozsvítila se kontrolka airbagů . Čili mě čekala hodina cesty do servisu . Auto prohlídli , řekli že řídící jednotka airbagů je KO a že objednají novou a že mám přijet znova , až bude skladem . Takže hodina cesty zpátky a za týden zase hodina do servisu , čekání a hodina cesty zpátky . Dva pracovní dny v p....i . Kdyby to nebylo na záruku , prý by to bylo za 15 000 ...
po zaběhnutí motoru ( a trvá stále ) :
palubní počítač ukazuje spotřebu o něco vyšší , než je v papírech . Zkusím teda následující věc : natankuju plnou . GPSkou změřim ujeté kilometry , dotankuju opět do plna . A - palubní počítač je "optimista" - spotřeba vychází asi ještě o 0.5 litru / 100 km víc než to ukazuje . Čili ve výsledku to žere asi o 1 litr na 100 víc , než to žrát má . Ve spojených státech za to musel Hyundai zákazníky odškodnit . U nás si můžete tak akorát trhnout nohou .
po 2,5 letech ( !!! ) :
- koroze 5-tých dveří . Reznou pod sklem , okolo úchytu stěrače , na spodní hraně i jen tak uprostřed . Vtipný na tom je to , že auto bylo od začátku garážovaný . Ani favorit , kterýho sem měl předtím , takhle nereznul . Opět cestování do servisu , opět reklamace . Auto bude týden v opravě . Budiž řečeno , že mi dali náhradní auto , každopádně opět dva zabité pracovní dny .
po 3 letech :
- jedu na 3-letou garanční prohlídku . Momentálně žádné závady nejsou , takže chci jenom vyměnit olej a další výroční úkony . Podepíšu zakázku na 3 letou prohlídku s tím , že kdyby servis našel něco , co se musí dělat , tak mi zavolá na mobil . S tímhle si odskočím do blízkého nákupního centra nakoupit . Vrátím se zpátky , auto je hotové , ale částka na faktuře je nějak vysoká - asi 6 tisíc . Říkám co to jako je , a oni že prý sem měl sjeté a poškozené přední brzdové destičky , tak je vyměnili . Chtěli mi prý volat , ale prý jsem byl nedostupný ( víte , že když vám někdo volá a jste nedostupní , že vám pak přijde SMSka , že číslo XY se vám chtělo dovolat ? ... mobil sem měl zapnuty... a i kdybych byl mimo signál - nic takového mi nepřišlo ) . No nic , nechci se dohadovat , zaplatím , staré destičky mi dali v krabici . Doma sem je prohlídnul a je na nich ještě tak 70% a jsou OK . Servis prostě chtěl větší zakázku , takže mi svévolně vyměnil NĚCO , aby moh chtít víc peněz .... neuvěřitelný . Pominu fakt , že tak jako tak každej rok vysolíte 4 tisíce za roční prohlídku - je to podmínka záruky ( za chvíli uvidíte , že to je stejně k ničemu ) , takže měníte olej , filtry a platíte za úkony , který ještě nejsou podle najetých kilometrů zapotřebí ...
po 3,5 letech :
- DŮLEŽITÉ : Hyundai se zaklíná 5-ti letou zárukou . Před koupí sem se prodejce SPECIÁLNĚ ptal , jestli se záruka vztahuje na všechno - tzv. "bumper to bumper = od nárazníku k nárazníku " a prý že ano . Takže : po 3,5 letech se od přední nápravy se ozývá klepání . Opět hodina cesty do servisu . Auto prohlídli , řekli že to je tyčka stabilizátoru , že to je záruční oprava , ale že jim hyundai vypověděl smlouvu ( to byla ta doba kdy se Hyundai rozpadala servisní síť ) a ať jedu do druhého nejbližšího servisu , který ještě smlouvu má , tzn. další dvě hodiny tam , hodina zpátky . V druhém servisu auto prohlídli ale řekli , že na díly podvozku je záruka jenom 3 roky . Díl skladem neměli , takže cesta domů , po týdnu opět cesta do servisu , vysolil sem asi 3 tisíce za něco , co mi měli opravit v záruce . Navrch další dva pracovní dny v p++++ .
po 4 letech :
- po odbrždění ruční brzdy zůstává jedno kolo zabržděné . Opět , "záruka 5 let" je na H+++o , opravu sem platil sám .
Došla mi trpělivost . S hyundaiem sem totálně nespokojený . Koupil sem si nový VW Polo .