Stránka 19 z 24
Re: GDI vs. CVVT
Napsal: 13 úno 2017, 16:00
od JirkaN
Alf6 píše:JirkaN píše:Nechci být za hnidopicha ... Ale zřejmě řešíte GDi vs. MPI ... Systém CVVT(variabilní časování ventilů) mají oba motory totožný.
MPI vstříkne benzín v sacím potrubí před sac. ventilem, který defakto zároveň i čistí. GDi přímo do válce. Směs pak zapálí svíčka. Co je spohlivější, toť otázka ...
Jo, mela by se resit MPI vs GDI. Poku chce někdo resit C-VVT, tak pak jedine C-VVT vs D-CVVT
Já osobně jsem zastánce MPI. Ten přímovstřik GDi mě příjde spíš jako kočkopes resp. benzínodiesel ...
Technologický přínos rovnající se nule. U vznětového benzíňáku to bude něco jiného.
se snaží to aplikovat i v seriový výrobě, tak uvidíme.
Re: GDI vs. CVVT
Napsal: 13 úno 2017, 17:48
od idam.i
Alf6 píše:JirkaN píše:Nechci být za hnidopicha ... Ale zřejmě řešíte GDi vs. MPI ... Systém CVVT(variabilní časování ventilů) mají oba motory totožný.
MPI vstříkne benzín v sacím potrubí před sac. ventilem, který defakto zároveň i čistí. GDi přímo do válce. Směs pak zapálí svíčka. Co je spohlivější, toť otázka ...
Jo, mela by se resit MPI vs GDI. Poku chce někdo resit C-VVT, tak pak jedine C-VVT vs D-CVVT
Ahoj,dlho som ťa nevidel.Dúfam,že sa máš OK?
Aký je rozdiel medzi CVVT a D-CVVT,respektíve náš motor je to isté čo v i30 88kW,
Re: GDI vs. CVVT
Napsal: 13 úno 2017, 18:34
od Alf6
Zdar. Ted se zrovna moc dobře nemam.
K otázce. D-CVVT je casovani jak sacich, tak výfukových ventilu. To mam ja na Elantre. C-VVT je casovani pouze na strane sacich ventilu. Nas motor ma i jiné oznaceni. MUj konkretne Gamma G4FG
Re: GDI vs. CVVT
Napsal: 13 úno 2017, 19:09
od thornych
GDI & bez StartStop & pouze kvalitní palivo: naprostá spokojenost
Re: GDI vs. CVVT
Napsal: 13 úno 2017, 19:12
od harvi
to chce like
Re: GDI vs. CVVT
Napsal: 13 úno 2017, 19:22
od idam.i
Alf6 píše:Zdar. Ted se zrovna moc dobře nemam.
K otázce. D-CVVT je casovani jak sacich, tak výfukových ventilu. To mam ja na Elantre. C-VVT je casovani pouze na strane sacich ventilu. Nas motor ma i jiné oznaceni. MUj konkretne Gamma G4FG
Díky za info.Držím palce,aby ti bolo čo najskôr lepšie.
Ako si ten motor sadá,tak sa javí stále lepšie a lepšie.
Hlavne kultivovanosť chodu ,zvlášť na volnobeh.Po 5.000km plánujem vymeniť olej.
Re: GDI vs. CVVT
Napsal: 13 úno 2017, 19:45
od Alf6
Taky dik. Ja zatim na Elantru nemuzu rict kriveho slova.
Re: GDI vs. CVVT
Napsal: 13 úno 2017, 20:08
od Martinsp
Jirko- tu předposlední větu nechápu a k té poslední bych řekl že snad už většina automobilek dělá i motory s přímím vstřikem(třeba tsi) i když třeba s turbem. Když se začali dělat naftové motory s přímím vstřikem, tak to bylo haló a přitom přímí vstřik už měla snad i vejtřaska.
Re: GDI vs. CVVT
Napsal: 13 úno 2017, 20:30
od tOOki
VW se ted u rady motoru EA888 zavedlo dvoje vstrikovace prime pri castecne zatezi a neprime pri vysoke zatezi. Diky tomu by se mel motor mene karbonovat, protoze neprimy vstrik cisti ventily.
Jinak co se tyka variabilniho casovani vyfukovych ventilu, tak se pouziva i pro vnitrni EGR, takze pokud ho nekdo na motoru nema tak nemusi litovat.
Re: GDI vs. CVVT
Napsal: 14 úno 2017, 07:48
od JirkaN
Martinsp píše:Jirko- tu předposlední větu nechápu a k té poslední bych řekl že snad už většina automobilek dělá i motory s přímím vstřikem(třeba tsi) i když třeba s turbem. Když se začali dělat naftové motory s přímím vstřikem, tak to bylo haló a přitom přímí vstřik už měla snad i vejtřaska.
Pro vznětový motor (směs se vznítí pouze vstříknutím do stlačeného horkého vzduchu bez zapalovací svíčky) bylo palivo vždy nafta. Teď by tento princip chtěli použít i pro benzín. Ovšem oříšek je v tom, že u benzínu se spalování hůř řídí. Pravě
je jednou z automobilek, který se tímto zabývá a díky stále dokonalejším řídícím jednotkám by mohl tento motor být použitelný i v praxi, protože dříve nebylo možné spalovaní benzínu tímto způsobem dokonale uhlídat. Přinos by byl v tom, že při stejném objemu motoru, by se výrazně zvýšil výkon a na druhou stranu by se výrazně snížila spotřeba.
Re: GDI vs. CVVT
Napsal: 14 úno 2017, 11:10
od only_one
no tohle už má Mazda ohlášeno na příští rok pro Mazdu 3. Jsem velmi zvědav na jejich počin, jak to zvládnou a snad to nebude stejnej průšvih jako s rotačním motorem.
Re: GDI vs. CVVT
Napsal: 14 úno 2017, 18:39
od thornych
No, myslím, že zrovna Mazda má jedny z "nejrozumnějších" motorů současnosti - žádný downsizing, žádná turbo-móda.
Re: GDI vs. CVVT
Napsal: 14 úno 2017, 20:21
od ulthar
osobne jsem hodne zvedavy jak se osvedci technologie FreeValve. Podle narustu tech parametru v tomhle videu
https://www.youtube.com/watch?v=S3cFfM3r510 to vypada jako hooodne velky krok vpred.
Taky jsem hodne zvedavy jestli LiquidPistons dotahnou jejich Wankel naruby i do aut. Zatim teda maji jeden malinky v motokare a pry tedka vyvijeji nejake modely pro DAPRA drony. Jak to funguje:
https://www.youtube.com/watch?v=0e785YnDmq0
Re: GDI vs. CVVT
Napsal: 23 bře 2017, 12:25
od petr.gr
Žádný řetěz nemůže být nikdy na doživotí motoru. Vydrží max. 2 násobek řemenu a pak je vytahaný jak uši psa. GDi jako přímý vstřik paliva je jen jeden z omylů konstruktérů. Nese sebou obrovský problém zakarbonování motoru a hlavně sacích ventilů. Ty nejsou oplachovány palivem. Dále instalace pístních kroužků s minimální šířkou děla z motoru pumpu na olej. Ne vše nové musí být lepší. Sice má motor lepší emise ale zároveň je to jistá práce pro servis a to za pořádný balík. Dříve byl rozvodový řetěz nesmrtelný, dnes je to pro motor téměř katastrofa. Vše se zmenšuje, jan náklady na opravy jdou výš a výše. A to je možná záměr výrobů aut.
Re: GDI vs. CVVT
Napsal: 23 bře 2017, 13:59
od JirkaN
Jelikož výrobci zkracují životnost spotřebního zboží, do kterého dnes patří i auta, tak se jako dožitnost počítá doba, po kterou výrobce poskytuje záruku a to řetěz těch 5let u
musí vydržet. Pak je to na majiteli, jak se zachová. Jestli auto prodá a přesune náklady na opravy na nového majitele nebo bude finanční břemeno nést sám.