Stránka 19 z 58

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 30 lis 2017, 09:51
od buddha666
Mirus30 píše:
buddha666 píše: tech 25kw navic u GDi se nachazi az nekde nad 4500ot a nebylo mi vubec prijemne hledat ten vykon az takhle vysoko, a mym usim uz vubec ne.
To neni problem GDI, ale tvuj, konstrukce motoru je dana, proto musis vedet kde ten vykon "hledat". Pokud ti nevyhovuje ho tocit tak neni uplne fer ho za to shazovat. Ja taky nebudu psat ze mi vadi jet s TDI porad nad 4tis ot. protoze tam nejede, coz je pravy opak GDI...
Osobne mi vyhovuje gradujici vykon GDI, neni mi uplne po chuti ze to ve 2tis zatahne jak raketa a pak uz to je jen slabsi, klame to o skutecnym vykonu, ale je to jen muj nazor.

Jinak souhlas s Vorlajzem...
To ja ho nechtel shazovat, psal sem jen jak se s nim jezdi pocitove. Urcite mi nevadil fakt ze tocim 5000+otacek .. ale urcite mi pritom teda vadil ten hluk. Kupodivu ani to nezralo o tolik vic benzinu. Ale kdyz uz tech 99kw tak ok, ale jak uz tu psali jiny, bylo by mnohem lepsi tech kw dosahnout pouzitim 2litru napr. tzn. vetsim kroutakem pri mensich otackach. Vysledek stejny ale pocitove mnohem lepsi a dynamictejsi. Podle meho 1500-5000 rozsah u TGDI mi prijde naprosto dostatecny a rozhodne i toto turbo je potreba vytacet a radit, jen ne tak moc a kvuli kazdemu kopecku.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 30 lis 2017, 10:01
od Zubesuch
Chasnik ty mi hovoris z duse. =D>

Ja sa v ramci zachovania zdravia pohonnej jednotky a ochrany pred karbonovaním sa snazim styl radenia zachovat ako keby to bola atmosfera. Nepodtacam, pri cruise je pre mna minimum 2000ot/min. ked nieco od motora chcem tak podradujem, mierny kopcek tak podradujem a urcite nedavam pedal dupnutim na podlahu - pekne pomaly stlacam plyn.

Sice to niekedy pre spolujazdca vypada tak, ze "zavodim" a mam priemerku 6,7 ale naozaj ma 5deci hore dole nezaujima.

Chcem sa spytat... ma tento motor EGR?

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 30 lis 2017, 10:09
od V12
Chasnik píše: V12: naopak, příjemněji se jezdí s GDI, protože má vyšší rozsah využitelných otáček. V ČR není zase tolik horských průsmyků, kde bych byl brzda provozu. Naopak, po cestách jezdí moc a moc slabších aut. A podřadit ze 6 na 3 při předjíždení není nic zběsilého, aspoň se motor trošku provětrá. Dupat na plyn v nízkých otáčkách a trápit motor jenom proto, že to tam turbo nafouká, je naopak nejden z největších provozních omylů řidičů s turbo motory. A pokud se jezdí s turbem tak, jak má, tak se šofér řazení taky nevyhne.
Zubesuch píše: Ja sa v ramci zachovania zdravia pohonnej jednotky a ochrany pred karbonovaním sa snazim styl radenia zachovat ako keby to bola atmosfera. Nepodtacam, pri cruise je pre mna minimum 2000ot/min.
Nemozem suhlasit - s turbom viem jazdit od 1500 do 6000, s atmosferou od 3000 do 6000. Atmosfera pod 3000 jednoducho netaha, turbo ale ano. O tom, ci mu to robi dobre alebo nie sa bavit nemienim - ked teda obaja tvrdite, ze sa s nim nema jazdit na 1500 otacok, naco prave tam vyrobca umiesnuje maximalny krutiak ? Aby som ho nevyuzival ?

Obrázek

Podla Tvojej teorie teda nemam naplno vyuzivat potencial motora. Tato myslienka sa mi maximalne nepaci.

Roky som jazdil na atmosferach, potom 4 roky s turbodieslami, opat atmosfera a teraz uz 3 roky znova turbo. Po skusenostiach sa k atmosfere vratit nemienim, turbo je po vsetkych strankach lepsie, pouzitelnejsie a prijemnejsie. Kedze 2 roky som mal Focus II 2.0TDCI 100kW a dalsie 2 roky tiez FFII ale 2.0i 107kW, viem velmi dobre porovnat, ako sa tieto 2 auta spravali. Atmosfera nemala proti turbu sancu co sa tyka pohodlia, prijemnosti, hlucnosti. Vykonom ale ano, bola o cosi rychlejsia vdaka lepsie poskladanej prevodovke, klasicky predbiehaci sprint 80-120 aj 70-130 sa dal robit bez preradenia, s dieslom som musel radit 3-4. No prijemnost jasne hovorila pre turbo - stacila kopcovita trasa a s atmosferou som radil 3x viac, ako s turbom, aby som zostal rovnako rychly. Spotrebu neriesim, co som prejazdil na benzine, to slo do servisu diesla.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 30 lis 2017, 10:10
od Votavik
Ahoj, muzu taky pridat nejaky moudro :P
já když jsem měl atmosféry, tak jsem při předjíždění řadil z 5 na 3, dneska řadím ze 6 na 4. Takže v tom velký posun nevidím.
Ale v čem mi turbo maximálně vyhovuje je že nemusím podřazovat v kopcích když spadnou otáčky ke 2 tis, neby když potřebuju jen krátce zrychlit např. ve městě (třeba popojet abych stihnul semafory, zařadil se před autobus...). Jízda s ním je prostě pohodlnější.
ALE občas postrádám při předjíždění zvuk vytočený atmosféry a gradující výkon - bylo v tom trochu adrenalinu, takovej závodnickej feeling :) pěkně si vyčíhat chvilku, dopředu podřadit, držet motor v otáčkách a provést manévr :twisted:
Dneska jenom podřadím a předjedu, víc netřeba... prostě pohodlí

EDIT- běžný otáčky drzim u obou stejný 2 - 3 000. Ve meste a po rovine kdyz jen udrzuju rychlost cca 1800. Niz nejdu. Spotreba 6,6 - asi o 3/4 litru vic nez atmo.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 30 lis 2017, 10:14
od V12
Mna ten zvuk otravuje, aj ked Volvo T5 ho ma fakt paradny.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 30 lis 2017, 10:26
od Zubesuch
V12 píše: O tom, ci mu to robi dobre alebo nie sa bavit nemienim - ked teda obaja tvrdite, ze sa s nim nema jazdit na 1500 otacok, naco prave tam vyrobca umiesnuje maximalny krutiak ? Aby som ho nevyuzival ?
Ja nehovorim ze sa s nim nema jazdit na 1500rpm ja hovorim ze ja tak nejazdim. Viem preco to robim ale o tom sa ty nemienis bavit.

Ja suhlasim s tym ze jazdenie s turbom je prijemnejsie. Pre mna hlavne v meste, tam by som povedal ze na 2. prevodovom stupni sa clovek otackam pod 2000 niekedy nevyhne.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 30 lis 2017, 10:36
od V12
Zopakujem otazku - preco sa nema s 1.4TGDI jazdit na 1500 otacok, ked prave tam je spicka krutiaku a teda aj najnizsia merna spotreba ? Preco mi dvojspojkovy automat radil prave do tychto otacok ? Osobne si myslim, ze by si svoj nazor mal zmenit. Co sa tyka karbonizacie - staci pouzit kvalitny bezvapenaty low saps olej s vysokou tepelnou odolnostou a vsetko bude OK. Tie motory su vramci downsizingu navrhnute na tak nizke otacky. Z casu na cas sa nieco nepodari - napr. Opel 1.4TGDI v Astre K, alebo Ecoboost 2.0, 2.3 a v poslednej dobe dost casto aj 1.6, alebo BMW-PSA 1.6 THP Prince. No napr. fordacky 1.0EB znasa vsetko bez najmensieho reptania ci karbonovania, 1.5EB bude podla vsetkeho na tom podobne.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 30 lis 2017, 10:46
od Zubesuch
A ja ti mam zopakovat odpoved?

Tym ze mam o jeden kvalt nizsie ako clovek co jazdi od 1500rpm mam na kolesach mozno aj viac vykonu mozno rovnako. Preco by som mal jazdit od 1500 rpm ked mam viac alebo rovnako vykonu na kolesach pri 2300rpm, ked ma spotreba nezaujima a chcem zrychlovat? Od coho zavisi zrýchlenie od kr. momentu alebo od vykonu? :)

Osobne si myslim ze by si mi s nanucovanim svojho nazoru mal dat pokoj...

kvalitny low saps olej? cize omastena vodicka :D... dik. Tym olejom proste chyba to co velmi dobre maze.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 30 lis 2017, 10:52
od V12
Kvalitny low saps olej u Opla poriesil problemy ich nepodareneho 1.4TGDI. LSPI sa znizilo o 99.9%.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 30 lis 2017, 10:55
od Zubesuch
to este neznamena ze maže tak dobre ako plnotucny full saps olej

tie oleje to je hotova alchymia do novodobych priamovstekov.

hlavne na tej 1.4T od oplu este zabili vymenny interval oleja na 30tkm a tym to vybavili uplne ](*,) .

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 30 lis 2017, 10:57
od V12
Je rozdiel znicit motor po 20k km na LSPI z dovodu normal saps a po 200k km na opotrebovanie "slabym" mazanim low saps. Keby nemazal, nepredpisovali by ho a ani by nikto normu Dexos 1 gen2 nepouzival.
Uvidime po 200k km.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 30 lis 2017, 11:09
od idam.i
V12 píše:Zopakujem otazku - preco sa nema s 1.4TGDI jazdit na 1500 otacok, ked prave tam je spicka krutiaku a teda aj najnizsia merna spotreba ? Preco mi dvojspojkovy automat radil prave do tychto otacok ? Osobne si myslim, ze by si svoj nazor mal zmenit. Co sa tyka karbonizacie - staci pouzit kvalitny bezvapenaty low saps olej s vysokou tepelnou odolnostou a vsetko bude OK. Tie motory su vramci downsizingu navrhnute na tak nizke otacky. Z casu na cas sa nieco nepodari - napr. Opel 1.4TGDI v Astre K, alebo Ecoboost 2.0, 2.3 a v poslednej dobe dost casto aj 1.6, alebo BMW-PSA 1.6 THP Prince. No napr. fordacky 1.0EB znasa vsetko bez najmensieho reptania ci karbonovania, 1.5EB bude podla vsetkeho na tom podobne.
Skús vygoogliť tému, znášanie motora karbónom.

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 30 lis 2017, 11:10
od Zubesuch
A keby olej "nemazal" a netrhal sa olejovy film po 20tkm tiez by vyrobca nedal vymenny interval 30tkm? A predsa ho stanovil na 30tkm lebo ved LL :evil:

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 30 lis 2017, 12:04
od V12
Dlhe intervaly su somarina uz len z principu degradacie oleja. No na papieri to pekne znizuje naklady. Ad karbonizacia z dovodu nizkych otacok - nuz tak na toto je tazka odpoved, zalezi na konstrukcii motora a na pouzitom mazive. Ked sa spoji nekvalitny olej bez redukcie sadzi s dlhym intervalom, je vymalovane na cierno. Ja osobne menim olej po 10k km, to iste mienim robit aj s novym autom. A samozrejme z casu na cas tazka bagandza jednoducho musi byt. Opat zaujimave, ze tie potentovane litrove Ecoboosty ani s tymto nemaju problemy. Okrem toho, netvrdim, ze treba sustavne jazdit na 1500 otacok. Tvrdim len, akcleleracia z 1500 otacok s plnym plynom tomu nemoze ublizit. A ked ano, chyba nie je v soferovi, ale konstrukcii motora - vid Ford Mustang EcoBoost 2.3. Parkrat clovek urobi zrychlenie z 1000 otacok s plynom na podlahe a motor na vymenu. Takemu autu sa treba vyhnut. IMHO, ked Mustang, tak jedine V8 :twisted:

Re: motor 1.4 T GDi

Napsal: 30 lis 2017, 12:33
od Votavik
V12 píše: Tvrdim len, akcleleracia z 1500 otacok s plnym plynom tomu nemoze ublizit.
To jsi asi jediny kdo to tvrdi. Ja zatim vsude cetl pravy opak.