Tak máme po druhé garančce, opět spokojenost v Exlusive cars Žebrák.
Taky se Dášena dostala konečně poprvé na větší výlet, za hranice všedních dnů
.
Udělala si výlet na Istrii, cca 1700 km, celkový průměr 6,5 l
. Že umí jezdit úsporně jsem věděl z tras po čechách, ale že jsem se chvílemi na německých silnicích dostával k 6 litrům, to mě teda překvapila
. Pěkná byla i spotřeba na alpských dálnicích, kde nepřelezla 7,2.
Jinak součástí byla i projíždka mojí oblíbené trasy, přejezd A/SLO přes Loiblpass a užití si nejen nádherných scenérií, ale kdo zná i krásná zážitková silnice cca stovkou serpentin a přejezdem někde kolem 2300 nm.
A píšu o tom proto, abych znovu vychválil stavbu Kony jako auta pro radost.
Vykružovala ty zatáčky jako by se tam narodila. Ze Šumavy jsem už o ní něco věděl, ale když tady začala prohánět spoustu sportovnějších, odlehčenějších aut, různých značek a výkonů. Prostě ten podvozek se povedl na 1*
.
A ty místní pošklebovače, co si myslí, že na ty jejich kupé a jiné poklady nějaký crosover nemá, bych poslal aby si ji tam zkusily chytit. Asi by jim spadla brada.
No abych jenom nechválil
, poprvé jsem narazil na limit DCTčka a to ve sjezdech, kdy občas zarputile držel nižšího stupně, a ikdyž motor nešel do přetočení, nebylo to úplně ono a nedokázal jsem přijít na to jak mu pomoci. Změna Comfort, Sport nepomáhala, občas přeřadil na kopnutí plynu, ale ne vždy. Jako byho elektronika nutila za každou cenu brzdit motorem. Něco jako v náklaďáku-na jaký stupeň nahoru, na takový dolů.
Přesto to byl opravdu skvělý zážitek, který jsem tam s Audinou (2,5t) nebo Octávkou nezažil.
Takže se mi jenom potvrdil výběr auta jako klasického přepravního prostředku i zážitkového auta pro radost.
Překvapením byla pouze spotřeba na dlouhých trasách, kdy jsem počítal, že se dostanu tak k 7l, ten motor prostě potřebuje prostor a teplo
(po Istrii za 6,2).
PS: mimo auto ještě přidám hodnocení,
obutých Nexenů. Opět jsem se ujistil, že půjdou brzo dolů. Na suchu to jde, ale jakmile zaprší, a v případě alpských lijáků na dálnici tuplem, jsou o život. Člověk ztrácí úplně spojení s asfaltem a bohužel nejen pocitově. Asi špatný odvod vody. Mají necelých 20tkm , a asi polovinu vzorku. Ty se teda
nepovedly.