Stránka 19 z 250
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 06 říj 2020, 06:12
od Axel.Foley
Chasnik píše: ↑05 říj 2020, 19:41
Mr. HYUNDAI píše: ↑05 říj 2020, 19:14
Pořád stejně
.
Příští týden mi začíná přezouvací maraton proložený několika garančkami
.
Já si na HCP nemůžu stěžovat ani v nejmenším
.
Jestli to ale není tak, že jseš tam profláklej, před příjezdem ti nachystají červený kobereček a recepční rychle ohřívá v rozpékači croissant ke kávičce
Chasnik: Nastínil jsi to dokonale
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 06 říj 2020, 06:14
od Akydam
Tak tohle je samozrejme vec ktery se v autorizaku bojim nejvic. Ze tam prijedu a oni ten olej nevymenej. Tohle presne se delo u Loudy ve skodovce u Podebrad. Kamarad co ma servis tam kupoval barel oleje od servisaku. Kdepak ho asi vysetrili.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 06 říj 2020, 06:26
od dibarbora
Ušetrili olej, na jednoduchom prípade Ti napíšem ako... a motor v aute neutrpí žiadnu škodu.
Model ktorý mám odsledovaný na SK pri i30 1,4tgdi:
- prvá (väčšia) časť servisov fakturuje pri výmene 4,2l oleja podľa údaju v príručke
- druhá menšia skupina fakturuje pri výmene 3,5l podľa skutočne potrebného množstva (ešte som nemal auto kde by údaj výrobcu o množstve oleja pri výmene nebol aspoň o pol litra vyšší ako bola reálna potreba).
Keď máš na každom aute k dobru 0,5-0,7l.. zákazníkovi to nedáš do kufra vo fľaši.. tak si môžeš spočítať že sud je ušetrený pomerne rýchlo, zvlášť vo väčšom servise....
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 06 říj 2020, 08:11
od kexik
Panii, po viacrocnej zmiesanej skusenosti s 1.4 CVVT G4FA sa pytam taketo:
Podla wikipedie ma Kappa seria motorov (konecne!) vyvlozkovane valce a hydrostely. Plati toto zarucene o 1.5DPi? Viem ze sem chodieva nejaky macher co montuje v zilinskej Kii, moc rad by som sa tento detail dozvedel. Skusil som v salone, reakcia je nehodna komentara. Motor ma samozrejme ako vyznavaca archaickych technologii moc zaujima a rad by som ho obaleneho cervenym kombikom videl na dvore.
pre poriadok wiki link:
https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Kappa_engine
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 06 říj 2020, 08:20
od Chasnik
kexik: info máš možnost získat fakt asi jenom od někoho z továrny. Co mám informace od dealerů, těm fabrika nebo import pustili relativně málo informací.
Akydam: jak říká dibarbora, oni ten olej v drtivé většině vymění, ale fakturují jiný objem, než co do toho nalejou. Dokonce jsem u některých manuálů k vozu v technických údajích viděl rozdělený objem olejové náplně pro prvonáplň a pro výměny. Mě taky v servisu fakturují 5,3 litru podle tech. dat k vozu, ale já vím, že víc než 4,5 litru se tam nevymění.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 06 říj 2020, 08:40
od dibarbora
kexik píše: ↑06 říj 2020, 08:11
Panii, po viacrocnej zmiesanej skusenosti s 1.4 CVVT G4FA sa pytam taketo:
Podla wikipedie ma Kappa seria motorov (konecne!) vyvlozkovane valce a hydrostely. Plati toto zarucene o 1.5DPi? Viem ze sem chodieva nejaky macher co montuje v zilinskej Kii, moc rad by som sa tento detail dozvedel. Skusil som v salone, reakcia je nehodna komentara. Motor ma samozrejme ako vyznavaca archaickych technologii moc zaujima a rad by som ho obaleneho cervenym kombikom videl na dvore.
pre poriadok wiki link:
https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Kappa_engine
Komentáre tohto člena fóra som si všimol.. skús prehľadať vlákna okolo novej i30, asi na začiatku k motorom niečo písal a napíš mu SS. Toto si nemusí všimnúť.
K tým hydroštelom... vzhľadom na elimináciu vnútorného trenia by hydroštely a vahadlá s rolňami mali byť samozrejmosť, ale mám istú pochybnosť, pozeral som príručku môjej i30 (2018)... pri všetkých motoroch rodiny kappa (1,4MPI, 1,0TGDI a 1,4TGDI) mám uvedenú posluchovú kontrolu ventilovej vôle po 60tis(MPI) a 90tis km(TGDI)... ak by boli hydroštely, tak to v servisnom pláne asi nebude.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 06 říj 2020, 08:49
od kexik
Ok, diky za radu, skusim...
Nechapem preco s tym robia tajnosti. Pravdepodobne ten motor skutocne vylepsili a nechcu sa s tym pochvalit? Kazdy predsa vie ze cisty hlinik v starych gamach je jedina prekazka toho aby tie motory jazdili cez 200k km.
Kontrola posluchom moze byt aj pri hydrosteloch. zapeceny aj netesniaci hydrostel vedu ku klepaniu. budu tam imo tie hrncekove, na vahadla v lowcost motore zabudni. a tie hrncekove su dost tepelne namahane a bezne sa menia. Vymena je ovsem na takomto motore hracka a netreba nic rucne ladit.
Kazdopadne hydrostely slubuju permanentne tichy motor a to je to co ja chcem. nova/zanovna gama bola tichucka, moja ma 150k a uz na studeno pripomina dizel.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 06 říj 2020, 12:26
od Cecil67
Tenhle motor má proměnné časování. Může mít motor s proměnným časováním jen hrníčky?
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 06 říj 2020, 21:11
od milda h
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 06 říj 2020, 21:36
od Odjinud
"Rozlil jsem, prosím..."
sluha Baloun, na otázku, kam zmizela polévka nadporučíka Lukáše, kterou sežral. Osudy dobrého vojáka Švejka...
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 07 říj 2020, 06:48
od kexik
Cecil67 píše: ↑06 říj 2020, 12:26
Tenhle motor má proměnné časování. Může mít motor s proměnným časováním jen hrníčky?
No, ja nie som strojar, ale CVVT len meni fazu medzi vackami. to je podla mna s hrnkovymi zdvihatkami kompatibilne. Viac oleja do casovacich bubnov rozahasi vacky do vacsieho uhla a zaroven viac roztiahne zdvihatka aby motor nerapotal, ale na svojom tvrdeni netrvam, je to spekulacia o pol siedmej rano.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 07 říj 2020, 09:58
od Mexican
prosim vas, nepiste mi ze som uplny blbec (asi ano) - ale --> chcel som sa popozerat na strankach hyundai ze co je teda ten motor 1,5DPI zac. A ani za boha ho u i30 nemozem najst, ani v cennikoch od 1.10 - len trojhrnek 1.0, turbo stvorvalec 1,4TGDi, atmo stvrovalec 1,4 CVVT a nasledne diesel 1.6
kde sa o tom da najst viac info ofiko. Nejake testy na YT som videl, ale zaujimaju ma skor suche cisla
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 07 říj 2020, 10:19
od WalterB
https://www.hyundai.cz/files/download/m ... i30-wg.pdf - první sloupeček ceníku
https://www.hyundai.cz/konfigurator/i30 ... -263-0-0-0 - první volba konfigurátoru
Nějaké další technické podrobnosti ale skutečně najdeš spíš v recenzích,
v tomto příliš sdílný není, to je pravda (a škoda).
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 07 říj 2020, 10:32
od Chasnik
Mexican: souhrnná stránka zde:
https://www.hyundai.cz/modely/i30-2020
Jsou technická data pro všechny 3 kastle, výš nad tím vpravo v červeném obdélníku link na limitku Family. Jsou to jen čísla, dalekosáhlé povídání a fajnšmekrovské detaily nečekej.
Z testů na YT si pouze pamatuju, že to má 2 vstřiky na válec a integrované svody do hlavy válců, prý kvůli rychlejšímu zahřátí motoru. Snad to při zátěži naopak nebude hlavu víc tepelně zatěžovat. Vlastně ani u dealera jsem se nedověděl, jestli je to převložkovaný 1.6 CVVT nebo úplně nový blok.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 07 říj 2020, 10:38
od Mexican
vdaka panove to mi pomohlo. Comu ale celkom nerozumiem, ze tam nie su data s DCT. Znamena to ze sa neda spriahnut 1,5 DPi a automat? mozno tu opakujem otazku, idem si toto cele vlakno asi poriadne precitat