Tak jsem včera navštívil znova AD Hyundai a ještě jednou omrkl novou i30 – zde jsou nějaké postřehy:
- vzhled mi už nepřijde tak ošklivý jako posledně, ale pořád je a bude FL vzhledově horší než před FL (asi chtějí prodat více N paketů
- základní výbava (zvažuj ji) má docela hnusné retro rádio; budiž, snad to hraje přijatelně (má někdo zkušenost?) ale nechápu, proč ho pak H. vytrčuje tak ven jako nějakou svátost oltářní… tohle je vzhledově tak mimo, že by to ideálně mělo být schované někde v palubní přihrádce
- po nastartovaní se defaultně spustí 2 asistenti – start-stop a asistent pro jízdu v pruzích, které prý oba nejde trvale deaktivovat a dále denní svícení, které prý také nejde trvale deaktivovat
- e-call auto ještě nemá (za sebe jsem rád), je jen u top výbavy Style jako bonus
- 15ky kola jsou celkem hnusná a není to jen velikostí – na plecháčích jsou poklice, které v každém hobbymarketu koupím hezčí a to za 100 Kč/ks, 15ky alu jsou také designově docela nepovedené (takový nějaký podivný retro styl); navíc na 15kách jsou z výroby nějaké pneu Hankook v jakési ekonomické verzi (asi tenhle rozměr počítají pro slabší motorizace a důchodce, takže se snad na nich nikdo nezabije). 16ky proti tomu vypadají fakt pěkně, navíc jsou už na nich nějaké Continentaly. Cena 15´´ alu ráfků je cca 2500-3000 Kč/ks, takže stejně asi do nich půjdu (i tak bych dokupoval druhou sadu kvůli zimákům a 4 plecháče stojí prý 6000 Kč)
- u základní výbavy byly zrcátka v barvě vozu (dle ceníku být nemají – tj. buď chyba v ceníku nebo ve výrobě), a nemají integrované blinkry (ty jsou v blatnících a vypadá to opravdu lehce nezvykle)
- hagusy jsou nějaké nestandardní, vyžadují special profil příčníku, takže ty svoje asi budu muset vyhodit
navíc nevím proč jsou vratné do kastle zhora, takže jsou tam vidět 3 kryty šroubů (zcela zbytečně)
- nepříplatkové barvy karoserie jsou jen 2 (!) – bílá a červená, vše ostatní za doplatek 16.900 Kč (tak to je docela mazec); nechtít právě červenou, tak bych tímto na celý H. rezignoval
- kufr nemá dvojité dno (koukal jsem na kombi), což výrobce drze uvádí jako výhodu – že je kufr větší; nicméně se prý zřejmě bude vyrábět mezidno s přihrádkami, které by srovnalo schod u nástupní hrany kufr
- sedáky zadních sedaček nejdou sklopit, jen opěrky (ty se navalí na sedáky), takže přední část kufru (po sklopení sedaček) má o cca 30 cm menší využitelnou výšku než jeho zadní část; auto pak nelze využít na nouzové přespání či transport delšího předmětu, které by tím rozdílem trpěl.
- ptal jsem se na preventivní protikorozní nástřik spodku – dealer nedoporučuje, že prý protikorozní ochrana je skvělá (jeho slova); koukal jsem na spodek a je tam skoro po celé ploše nějaký plast, což jsem moc nepochopil, bo se mi zdá, že jak tam jednou zateče, tak se tam bude voda a špína držet déle…
Co mě konkrétně vadí nejvíc - kufr jako takový je sice docela dlouhý, ale úzký - 5. dveře mají šířku 106 cm (můj starý focus mk. I má 115 cm) a vnitřek mezi prahy je jen 103 cm (115 cm focus); což je asi pro mě dealbreaker, protože tam zřejmě nenacpu celé kolo (vožené „na plocho“), ev. 2 kola takto na sebe. Chápu, že trend je dveře kufru zúžovat (asi to má pozitivní vliv na bezpečnost, ale i tak mě to vadí…)
Zkoušel někdo do i30 kombi nacpat kolo (případně jaké – MTB 26´´, MTB 29´´ či trekingové 28´´)?