Stránka 184 z 197
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 11 bře 2023, 21:39
od Axel.Foley
Pár dní zpět - Tuky v lázních
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 15 bře 2023, 20:48
od Axel.Foley
Začínám mít cestovní cukaturu
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 15 bře 2023, 21:16
od Mr. HYUNDAI
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 16 bře 2023, 06:30
od Axel.Foley
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 16 bře 2023, 09:33
od KamZehr
Teploučko tě láká ....
Kolegyně tam byla vloni a nemohla si to vynachválit. I cesta byla prý v pohodě.
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 16 bře 2023, 10:16
od idam.i
V Lidl sú lacnejšie.
Šťastnú cestu.
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 16 bře 2023, 18:03
od Axel.Foley
KamZehr: Jo, do tepla bych se teď podíval rád
Nedivím se, že kolegyně byla spokojená, Portugalsko je úžasné. Jela autem nebo letěla? Co se týče letní dovolené, volá mě sever, konkrétně tohle
https://nordkapp.panomax.com/
idam: Děkuji, až tam pojedu, budu pamatovat i na Tebe
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 16 bře 2023, 19:47
od petzl62
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 17 bře 2023, 06:32
od Axel.Foley
Psal jsem, že letos to nebude
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 20 bře 2023, 13:13
od KamZehr
Axel: Jeli autem a brali to po pobřeží přes jižní Francii, Barcelonu, Valencii, Sevillu.
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 21 bře 2023, 06:32
od Axel.Foley
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 05 dub 2023, 11:31
od Axel.Foley
Ani jsem se nenadál a opět se blíží výměna oleje... za 105 dní najeto lehce přes 8 000 km
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 15 dub 2023, 19:33
od Axel.Foley
Dnes jsem si poprvé vychutnal a s radostí projel trasu Šternberk - Opava. Nijak zvlášť ji nemusím, ale dnes to bylo jiné. Jiné bylo auto, kterým jsem jel. Bude to znít neuvěřitelně - tu trasu jsem si vychutnal za volantem ix20. Mnozí budou kroutit hlavou, že to s tímhle autem nejde, není to žádný sporťák. Budu oponovat - jde
Předem se omlouvám spokojeným majitelům za další slova, vůbec nejsou myšlena špatně, jen jako zhodnocení vlastností, které od tohohle auta nejsou očekávány.
Jak to tedy s tou radostí za volantem bylo? Auto má totálně tupé přeposilované řízení a podvozek s vlečkou, kterého naladění moc radosti řidiči v serpentinách opravdu neposkytne. Na to není tento kousek automobilového průmyslu stavěný, atlet to skutečně není. Úsměv mi vykouzlil motor pod kapotou - atmosférická 1,6 CVVT naladěna na 91 kW (podle malého techničáku). S tímto malým a lehkým autem cvičí tento motor opravdu slušně. Podřadit na 3, zatlačit pravou nohu do podlahy a to, co se začně dít od 3500 otáček výš, je neuvěřitelné. Auto se změní z krotkého beránka na dravce dychtícího po pohybu... lineární nástup výkonu je nejen cítit, ale i vidět, když ručička otáčkoměru se plynule přesouvá do pravé poloviny své dráhy... a auto najednou krajinou nepluje, ono přímo letí
K tomu úžasná řízná zvuková kulisa spod kapoty... Najednou kopečky začaly dávat smysl a výjezdy na horizont byly potěchou pro oko i ducha
Mít tenhle motor třeba v současné generaci i20 s trochu poladěným podvozkem, byla by to úžasná hračka
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 15 dub 2023, 20:16
od milda h
Jo, tak to máš pravdu.
Stavěné na závodění to není, ale ten motor s tím dokáže pěkně pohnout, to jo. A u nás na "opičích horách" na vysočině jeho potenciál rád využívám.
Re: Pískověbílý Tuky
Napsal: 16 dub 2023, 13:24
od Axel.Foley
Včera jsem si mazla dovezl ze špitálu. Byl na operaci. Znenadání začalo značně drhnout řazení, na neutrál bylo nepravidelně cítit vibrace a občas šlo těžce podřadit ze čtyřky do trojky.
Po demontáži spojky se ukázalo, že lamela je ještě v pořádku, ale dvě z pružin jsou vylomené. Mazel dostal novou spojkovou sadu, spojkové ložisko, gufero na hřídel a všechny čtyři synchronní kroužky. Synchrony měly být vyměněny preventivně jako součást jedné rozborky, ale jak se ukázalo, rozhodnutí to bylo přímo geniální a víc než předvídavé - jeden kroužek byl prasknutý
Při jedné práci došlo i na výměnu motorového oleje po 10 000 km.
První kilometry po výměně příjemně překvapily - a je to i k zamyšlení pro
Nošovice:
- chod spojkového pedálu byl od začátku značně tuhý (nejen u mně, tohle jsem zaznamenal ve vícero vozech řady TL, člověk si zvykne, nestěžuji si), po výměně je chod pedálu citelně lehčí
- řazení, ač od začátku skvělé, je nyní ještě lepší - pocitově o chlup kratší dráhy v kulise a diametrálně přesnější, než u nového auta
Tímto děkuji za skvělou a rychlou práci a zapůjčení náhradního vozu AUTOMIMA Opava.