Stránka 20 z 31

Re: Světla pro denní svícení

Napsal: 14 lis 2012, 13:10
od alarm
po 4 rokoch prevádzky sa zospusa "čarovná krabička". Po naštartovaní zopnú svetlá, ale po vypnutí motora nevypnú a svietia si veselo ďalej....musím zapnúť parkovačky, vtedy to odpadne.
Vonku je už zima na premerávanie káblov, potrebujem typ, kde v motorovom priestore nájdem plus, ktorý je aktívny pri polohe klúčika 1 alebo 2. Zavesím tam relé, ktoré ak nebude klúčik v spínačke odpojí napájanie denných svetiel, lebo ak to neurobím, určite budú svietiť celú noc....
čakám na typy.....

Re: Světla pro denní svícení

Napsal: 25 lis 2012, 23:57
od Thom@s
alarm píše:krásne...a na STK problém nebude....ne,majú do čoho rýpať ak sa zapnú pri štarte a vypnú pri zapnutí hlavných svetiel.
Spis bych napsal, ze by problem byt nemusel :-). Myslim si totiz, ze vyvrtat si deset der do narazniku neni uplne koser, ale muzu se mylit. Docela by me zajimalo, jestli to skutecne projde na STK. Jak se tvari na Tvoje drl na STK (chapu, ze co se umisteni tyce, je to ok, ale myslim to vrtani do narazniku)?

Re: Světla pro denní svícení

Napsal: 26 lis 2012, 07:11
od severtom
tomfi píše:čím dál tím víc přemýšlím nad dvěma nelogickýma věcma:
1. proč je v paketu style který prodávají na českém trhu !světelný senzor! (když nemá auto DRL tak stejně musím pořád svítit, takže ten senzor je fakt jenom na to domácí "machrováníčko" před sousedem (ale jestli nechcete vypadat jako blbec, který má senzor na zapínání něčehoco stejně máte furt zapnuté tak raději o tom pomlčet) :(
Viz má odpověď úplně na konci.
tomfi píše:naopak nechápu integraci předních mlhovek, mlhovky jsem u starého auta měl jenom zadní a zapnul je jen jednou za posledních 5 let...
Každý to má jinak, třeba je u vás málo mlhy - u nás teď ráno mlha až k zemi a není to první ani poslední den. Kdyby to šlo, vyndám žárovky z hlavních světel a jezdím klidně na mlhovky. Mám v nich žárovky se životností x3 a na ježdění to stačí (ano, jezdil jsem i v zemích, kde vpředu stačí polohovky).
tomfi píše:Sakra proč místo těch předních mlhovek nedali DRL :/ ... nebo proč to nemají jako u Ix20, kde mají mlhovky rovnou integrované denní svícení :/ ... pak by ten světelný senzor měl aspoň smysl (takhle když zapnu "automatický svícení" tak dostanu pokutu, páč mi to automaticky ve dne zhasne ](*,)
Víš, Čechy nejsou pupek světa. Jsou taky normální země, kde se ve dne nesvítí, a věřím, že automobilka se nepřizpůsobí zrovna banánových republikám uprostřed ekonomicky mrtvého minikontinentu zvaného Evropa.

Re: Světla pro denní svícení

Napsal: 26 lis 2012, 07:38
od alarm
Thom@s:
na STK problém nebol, a nevidím jediný dôvod na to, prečo by mal byť.
V mojom prípade bolo len jedno miesto na umiestnenie DRL a to som využil. Že to je v nárazníku je logické, a ťažko môžem viniť výrobcu, že mi nepredpripravil :lol: . Dodnes tohoto činu nelutujem,a keby som to mal robiť všetko od zažiatku, tak to určite spravím znovu. :D/

Re: Světla pro denní svícení

Napsal: 26 lis 2012, 08:46
od rcc
Zdravím, poslední dobou se mi zdá, že v denních světlech je pěkný chaos. Pokud to montuje přímo výrobce, je to bez problému. Ale ty dodělávky doma se mi zdají dosti chaotické. Někdo si dá tři diody někam pod nárazník a není stejně nic vidět, jiný má zase dvě řady silných diod, které akorát oslňují ostatní řidiče. Nedávno za mnou jelo BMW X? a mělo dvě řady diod velkých jak klasická autožárovka. V zpětném zrcátku jsem byl silně oslněn. Horší by ještě bylo kdyby jelo proti mě. Divím se, že to nikdo nekotroluje. Nevíte někdo, zda-li existuje nějaká norma, kde denní světla mají být umístněny, jaká má být svítivost, popř. jde-li tyto světla dodatečně montovat, když to není schváleno od výrobce?

Re: Světla pro denní svícení

Napsal: 26 lis 2012, 15:19
od bony
rcc píše:Zdravím, poslední dobou se mi zdá, že v denních světlech je pěkný chaos. Pokud to montuje přímo výrobce, je to bez problému. Ale ty dodělávky doma se mi zdají dosti chaotické. Někdo si dá tři diody někam pod nárazník a není stejně nic vidět, jiný má zase dvě řady silných diod, které akorát oslňují ostatní řidiče. Nedávno za mnou jelo BMW X? a mělo dvě řady diod velkých jak klasická autožárovka. V zpětném zrcátku jsem byl silně oslněn. Horší by ještě bylo kdyby jelo proti mě. Divím se, že to nikdo nekotroluje. Nevíte někdo, zda-li existuje nějaká norma, kde denní světla mají být umístněny, jaká má být svítivost, popř. jde-li tyto světla dodatečně montovat, když to není schváleno od výrobce?
Samo, že je norma na umístění světel pro DS. Ale bohužel, každý kdo si koupí světla pro DS si je montuje v garáži a nečte co je na příbalovém letáku, že montáž musí provést odborná firma.

Re: Světla pro denní svícení

Napsal: 26 lis 2012, 19:05
od alarm
Nemusí.... aj kuchynskú linku by mala namontovať odborná firma. Problém tých, o ktorých píšete je, že ich majú ich zle umiestnené (nezodpovedajú vyhlaške).
Ako príklad môžem uviesť:
Kúpiš si DRL a ideš do "odbornej" firmy, aby ti ich namontovali. Miest, kam ich môžeš umiestniť nie je vela, väčšinou je len jedno. "Odborník" ich namontuje. Myslíš, že je rozdiel v svietivosti ak to namontuje odborná firmy ale ty sám. Ja myslím, že nie. Je to homologizovaný výrobok určený na dodatočnú montáž.

Re: Světla pro denní svícení

Napsal: 26 lis 2012, 19:23
od Thom@s
Tak to mi prijde divny, ze se smi vrtat naraznik - bezpecnostni prvek a instalovat do nej svetla za predpokladu ze je jejich umisteni v ramci normy a to v kontrastu s tim, ze tuning jako napr. nalaminovany spojlery na narazniky, prahy, blatniky, rezani pruduchu do haubny atp. policie a STK netoleruje. viz. chytani aut policii na vyjezdu z akci.

Re: Světla pro denní svícení

Napsal: 26 lis 2012, 19:58
od FISHkaa
nárazník není vlastní konstrukce vozu. O jeho bezpečnostní funkci lze taky dost polemizovat :mrgreen: Nicméně na vozidlo se dají legálně instalovat pouze homologované díly = proto tě PČR pokutuje s rádoby tuzinkovým lízátkem. Pokud si koupíš homologované a náležitě jim to dokážeš, tak věř, že tě pustí bez ztráty kytičky 8)

Re: Světla pro denní svícení

Napsal: 26 lis 2012, 20:09
od Thom@s
Takže teoreticky: homologovany lampy s homologacni znackou a doklad o odborne instalaci a pak by asi ani ty doury v narazniku nemusely byt problem.

Re: Světla pro denní svícení

Napsal: 26 lis 2012, 20:34
od alarm
Odborná firma urobí takú istú dieru do nárazníka ,ako ja :mrgreen: Akurát moja je presnejšia....
Vieš, to s tou odbornosťou je také zvlášne....alebo si myslíš, že pred navrtaním dier do nárazníku urobí odborná firma pevnostný výpočet a barierovú skúšku?.
Nárazním ako taký je nárazník, zavesený tak cca na 4-roch skrutkách... takže ten ti v prípade nárazu v rýchlosti nepomôže.

Re: Světla pro denní svícení

Napsal: 26 lis 2012, 20:59
od Thom@s
Mne je jasny, ze sam si to udelas vzdycky lip. Je to peklo jako s garanckou. Olej, svice a filtry si taky vymenis sam a nic si u toho neznicis, nikdo Ti to neodre atp., ale kvuli garanci nemuzes. Ta firma XY na to ma opravneni a muze vydat nejaky papir - protokol o odborne montazi (pochybuju, ze je jeho podoba zakotvena v zakone) a ten je zrejme potreba mit v pripade, ze chces splnit vsechny zakonny povinnosti na 100% a mit jistotu, ze Te policajti nedostanou prave na dodo DRL behem pripadneho vyhroceni kontroly.

Re: Světla pro denní svícení

Napsal: 26 lis 2012, 21:43
od alarm
Neviem, ako je to u vás , ale u nás prebehla kedysi niečo ako diskusia, kde organizácia poverená ministerstvom dopravy nepodmieňovala montáž DRL odbornou firmou. Má to splňať vyhlášku a hotovo. Ono s tou odbornou firmou je to tak, že ak chceš napr. montáž plynu do auta, do ktorého to nie je schválené výrobcom, tak ani odborná firma nemôže vydať papiere, ktoré by obstáli pri kontrole. Dôvodom asi je, že aj keď montáž bude prevedená odborne, je to vážny zásah do konštrukcie, pretože vybratím rezervného kolesa zo svojeho miesta nastáva porušenie deformačnej zóny.
Povinnosti pri montáži DRL sú jasne dané vyhláškou, čo sa týka umiestnenia a čo sa týka výrobku, musí byť certifikovaný na dodatočnú montáž

Re: Světla pro denní svícení

Napsal: 26 lis 2012, 22:08
od rcc
Tak už jsem si to našel. Ale stejně si myslím, že lepší jsou klasická světla samozřejmě správně seřízená.

Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení:
1) na jedno vozidlo se montují dva kusy světel, svítících světlem ve spektru bílé barvy
2) svítilny se umísťují ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla
3) vzdálenost svítilen od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
světla se rozsvěcejí automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí, nebo při rozsvícení obrysových světel
4) dodatečná montáž světel pro denní není přestavbou vozidla ani změnou technických údajů, proto jejich umístění na vozidlo nepodléhá žádnému schvalování ani zápisu do TP.

Světla pro denní svícení jsou charakteristická silně rozptýleným světelným tokem, který netvoří kužel jako u klasických světlometů. Takto rozptýlené světlo neoslňuje protijedoucí řidiče ani neosvětluje vozovku, ale splňuje zásadní podmínku bezpečného provozu „být viděn".

Homologovaná LED světla pro denní svícení jsou osazena speciálními LED čipy s vysokým výkonem cca 1W/čip a mají pětinásobnou svítivost oproti běžným LED světlům. Dokladem opravňujícím k používání světel k dennímu svícení je značka RL vylisovaná na krycím skle světla nad homologační značkou. Pokud na světlech tato značka není, jedná se o podstatně levnější poziční světla. To jsou světelné sety osazené běžnými diodami, které se umísťují nejčastěji na autobusy a kamiony k zdůraznění rozměru vozidla.

Re: Světla pro denní svícení

Napsal: 26 lis 2012, 22:45
od bony