Stránka 20 z 43

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 30 lis 2016, 09:54
od only_one
jsou dvě cesty jak mazat. První je držet se výrobcem - což ale ve všech případech všech výrobců je použití oleje pro účely ekonomického provozu a tedy upltra hyper tenké stěny olejových filmů a longlife výměny s šílenými aditivy pro co nejmenší spotřebu a tím i menší emise. To jinak ani nejde v dnešní době Euro6 ...

Druhou cestou je jít strojařsky po mechanické stránce a pak se předepsání výrobce trošku liší s tím co je opravdu vhodnější pro mazání motoru . A3/A5 a pod.

Pro obě varianty je nutné zhodnotit jak auto jezdí. Pilot dálniční co ráno naskočí do lévého pruhu a táhne to celý den oproti městskému autu kolem komínu, provoz LPG

Faktorů je víc a proto je škoda, že servis trošku podrobněji nemá možnost se zákazníkem jeho požadavky dořešit. Pro mechanika to je nafový/benzínový motor, nějakej rok podle vinka - vyjede mu kolik litrů má natankovat ze sudu a možná ani netuší co tam přesně leje. Dostane to na výdeji matroše a nazdar - šup do auta - vyměnit filtry a víc mě nezajímá.¨
V drtivě většině případů v podstatě cokoliv namaže to auto po dobu záruky i při LL intervalu a poměrně necitleném zacházení. Otázka je pro toho, kdo to chce mít třeba 10 + let..

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 30 lis 2016, 10:23
od JirkaN
only_one píše: ...
V drtivě většině případů v podstatě cokoliv namaže to auto po dobu záruky i při LL intervalu a poměrně necitleném zacházení. Otázka je pro toho, kdo to chce mít třeba 10 + let..
Nemyslím si, že achilova pata auta je jaký použiješ olej. Tady ale z diskuse skoro vyplývá, že pokud nedáš nejlepší olej, ideálně měněný po 3.000 km, tak auto nevydrží déle než 5 let ](*,) .
A o 10 + nemluvě. Až doposud jsem měl starší auta, navíc z druhé ruky ( tak nevím jak se kdo o auto přede mnou staral). Olej jsem si měnil sám. Kupoval jsem olej doporučený výrobcem jen podle viskozního označení ve střední cenové relaci. Mám roční nájezd cca 12.000km, tak jsem olej měnil po roce, i když měli oleje delší interval výměny.
Jediná indikace opotřebení by byla, že motor žere olej, ale to se mi nikdy nestalo. Dřív se pokazí něco jiného, a pak záleží na tom, jestli je ekonomicky unosné si auto ponechat nebo zakoupit mladší.
Ale i nejlepším olejem a krátkými intervaly výměny neuděláš z auta jako celek "nesmrtelný" stroj.

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 30 lis 2016, 13:12
od vorlajz
Vendelín píše:Tak proč tady dáváš otázku,jaký olej do toho ´monstra máš nalít,když pak sám odpovíš,že tam dáš to,co předepisuje výrobce.Zbytečně se tady ptáš,když pak si stejně uděláš po svém.
no ptal jsem se proto, abych věděl, ale po tom, co mi bylo odpovězeno jsem usoudil, že nejlepší je tam lít to, co předepsal výrobce Vendo... ;)

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 30 lis 2016, 13:30
od JirkaN
vorlajz píše:
Vendelín píše:Tak proč tady dáváš otázku,jaký olej do toho ´monstra máš nalít,když pak sám odpovíš,že tam dáš to,co předepisuje výrobce.Zbytečně se tady ptáš,když pak si stejně uděláš po svém.
no ptal jsem se proto, abych věděl, ale po tom, co mi bylo odpovězeno jsem usoudil, že nejlepší je tam lít to, co předepsal výrobce Vendo... ;)
Pravdu díš ... a po dobu garance olej nelít, ale NECHAT SI ho nalít ... :D

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 30 lis 2016, 13:39
od Radunov
vorlajz píše:
no ptal jsem se proto, abych věděl, ale po tom, co mi bylo odpovězeno jsem usoudil, že nejlepší je tam lít to, co předepsal výrobce Vendo... ;)
proto 5W-40 A3 Shell Helix Ultra [-o< , to je alternativa v příručce a má to schválení od Ferrarri :twisted: :lol:

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 30 lis 2016, 15:28
od Alf6
První je držet se výrobcem - což ale ve všech případech všech výrobců je použití oleje pro účely ekonomického provozu
Elantra ma ACEA A3/ API SL nebo vyšší. Takže u mého vozu jde ekologie stranou a ma ještě stare dobre normy a mohu klidne experimentovat a dodržím specifikaci výrobce vozu.


Jinak z pohledu opravdu kvality mazání jsou nejlepší A3/B3, protože A1/B1 je primárně na nižší emise, a A5/B5 jsou "longlife" oleje.

Pro motor je výhodnější ACEA A3/B3 a měnit častěji, než A5/B5 a interval natahovat - zvláště pokud jezdíš převážně krátké jízdy. Jde o to že A1/B1 a drtivá většina A5/B5 jsou oleje se sníženou HTHS viskozitou, což je (zjednodušeně) tenčí olejový film a "řidší" olej. "Korejci" na něj sice jsou uzpůsobení (v podstatě jim stačí dodržet API), ale jak jsem napsal výše, z hlediska kvality mazání je A3/B3 nejlepší....
Jen pro predstavu uvedu viskozitu- HTHS
Shell Ultra 5W-30 : 3,5 mPa.s.
Yacco Galaxie 5w-50 : 4,4 mPa.s.

HTHS viskozita se měří při 150 °C a dává informace v podstatě o síle (tloušťce) mazacího filmu při této teplotě. Normální HTHS viskozita má hodnoty vyšší než 3,5 mPa.s, některé moderní oleje, zejména typu longlife, mají HTHS viskozitu sníženou na 2,9-3,5 mPa.s. Některé oleje SAE 0W-20 mají HTHS viskozitu ještě nižší, mezi 2,6-2,9 mPa.s. Čím je hodnota HTHS viskozity vyšší, tím silnější je povrchový olejový film.

Kinematicka viskozita při 100C:
Shell 5w-30: 12,02 mm2/s
Yacco Galaxie 5w-50 :17.7 mm2/s

Chce to procitat i technicke listy. Z nech je jasne patrno, který je ten "lepsi" . Yacco diky základovému oleji PAO/Ester má i lepsi mazani za studena.

Vitez je jasny. Chce to ale ovšem studovat.

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 30 lis 2016, 16:59
od Radunov
SMAZÁNO

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 30 lis 2016, 19:36
od shawt
Ja kouim filtr u H. za 250 Kc a pak pujdu menit tam, kde jsem menil pneu. Vymena by mela stat 350Kc. Kdybych mel rampu, tak si ho vymenim sam...mam najeto 3500 a jsem docela zvedav, jak bude olej vypadat.

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 30 lis 2016, 20:03
od Alf6
Někteří výrobci (např. Ford a proč ne zrovna i Hyundai?) používají tzv. "záběhové oleje", což není nic jiného, než zřejmě ten úplně nejobyčejnější olej, který tomu motoru ještě neublíží, ale zajistí to, že záběh proběhne v nějaké rozumné době, přesněji řečeno za nějakou rozumnou ujetou vzdálenost. Náhrada takového oleje už ve 2-3 tis. km za výrobcem předepsaný a hlavně "lepší" (ty uvozovky jsou tam schválně) olej může způsobit to, čemu se obvykle říká "podtrhnout záběh", tj. že průběh záběhu se přinejmenším výrazně zpomalí, ne-li zastaví, což určitě není dobře. Málokterý uživatel totiž vůbec ví, čím lze charakterizovat ukončení záběhu, a už vůbec není schopen poznat, zda-li už je po záběhu nebo ještě ne.

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 30 lis 2016, 22:05
od JirkaN
Radunov píše:
....vždycky jsem si myslel, že autorizovaný servis jsou odborníci na svém místě ale mám spíš pocit, že to jsou jen CVIČENÝ OPICE

ale aspoň jsem dostal slevu 25% na práci že máme auto od nich a tak to vyšlo:
- práce s filtrem a těsněním 596Kč
- můj olej <580kč (ze 4L něco zbylo)

ufff mám to za sebou a přežil jsem to ale že mi zas bylo horko...
... tak museli tě nějak pozlobit ... 600,- práce s filtrem ? z toho nezaplatí ani mechanika, co ti ten olej měnil ... tak se nediv, že za 50,-Kč hrubého na hodinu narazíš jen na cvičenou opici ... :mrgreen: :mrgreen:

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 30 lis 2016, 22:55
od vorlajz
souhlas s Jirkou...

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 01 pro 2016, 07:11
od Radunov
Tak Vam prijde 350kc za pul hodiny pohodovy prace malo?! To je po sleve standartni taxa co tam meli vyvesenou...nejakych 700kc na hodinu...u neautorizaku stava 150kc vymena...hoši hoši =D>

ANEB NECHCI SLEVU ZADARMO :lol:

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 01 pro 2016, 07:49
od JirkaN
Radunov píše:Tak Vam prijde 350kc za pul hodiny pohodovy prace malo?! To je po sleve standartni taxa co tam meli vyvesenou...nejakych 700kc na hodinu...u neautorizaku stava 150kc vymena...hoši hoši =D>

ANEB NECHCI SLEVU ZADARMO :lol:
Málo/hodně ... Kdyby si to řekl automechanik, co má provozovnu doma v garáži, tak hodně. Ale značkový servis, který nejenom platí toho mechanika, co ti to dělal výměnu, ale musí zaplatit ještě celý ansambl ... usměvavou recepční, přijímacího technika, paní co si od tebe vezme těch 350,-Kč, provozní náklady atd. atd., tak bych řekl, že málo. Vyjetý olej, přehoz sedačky, návlek na volant ti dali do kufru ... jestli ne, zase pár kaček za likvidaci odpadu ... Nevím přesně kolik mají náklady, ale vánoční prémie v servisu asi nebudou ... :D Ledaže by jsi byl vyjímka a ostatní oškubou ... :oops:

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 01 pro 2016, 08:40
od Radunov
JirkaN píše:
Radunov píše:Tak Vam prijde 350kc za pul hodiny pohodovy prace malo?! To je po sleve standartni taxa co tam meli vyvesenou...nejakych 700kc na hodinu...u neautorizaku stava 150kc vymena...hoši hoši =D>

ANEB NECHCI SLEVU ZADARMO :lol:
Málo/hodně ... Kdyby si to řekl automechanik, co má provozovnu doma v garáži, tak hodně. Ale značkový servis, který nejenom platí toho mechanika, co ti to dělal výměnu, ale musí zaplatit ještě celý ansambl ... usměvavou recepční, přijímacího technika, paní co si od tebe vezme těch 350,-Kč, provozní náklady atd. atd., tak bych řekl, že málo. Vyjetý olej, přehoz sedačky, návlek na volant ti dali do kufru ... jestli ne, zase pár kaček za likvidaci odpadu ... Nevím přesně kolik mají náklady, ale vánoční prémie v servisu asi nebudou ... :D Ledaže by jsi byl vyjímka a ostatní oškubou ... :oops:
HELE TY VLEZLEJ OTRAVO....TO JE ZAJIMAVY, TO CO RIKAS VUBEC NENI ZAJIMAVY...TO JSOU JEJICH CENY, JA SI TO NENACENOVAL, O VLASTNIM OLEJI VEDELI, TAK ME NEOBTEZUJ HOVADINAMA A ODPOVIDEJ NEJLEPE AZ BUDES TAZAN, ABYS NEZAMOROVAL TOHLE FORUM, KDO TO PAK MA CIST. CHYTREJ JAK RADIO, VSUDE BYL A VSECHNO ZNA. TVOJE AUTO JEN PRECI JEN SPOTREBNI ZBOZI, PROTOZE SE K NEMU TAK CHOVAS, TAK NEOBTEZUJ.

Re: Výměna oleje u 1.6 GDI

Napsal: 01 pro 2016, 09:19
od JirkaN
Radunov píše:
JirkaN píše:
Radunov píše:Tak Vam prijde 350kc za pul hodiny pohodovy prace malo?! To je po sleve standartni taxa co tam meli vyvesenou...nejakych 700kc na hodinu...u neautorizaku stava 150kc vymena...hoši hoši =D>

ANEB NECHCI SLEVU ZADARMO :lol:
Málo/hodně ... Kdyby si to řekl automechanik, co má provozovnu doma v garáži, tak hodně. Ale značkový servis, který nejenom platí toho mechanika, co ti to dělal výměnu, ale musí zaplatit ještě celý ansambl ... usměvavou recepční, přijímacího technika, paní co si od tebe vezme těch 350,-Kč, provozní náklady atd. atd., tak bych řekl, že málo. Vyjetý olej, přehoz sedačky, návlek na volant ti dali do kufru ... jestli ne, zase pár kaček za likvidaci odpadu ... Nevím přesně kolik mají náklady, ale vánoční prémie v servisu asi nebudou ... :D Ledaže by jsi byl vyjímka a ostatní oškubou ... :oops:
HELE TY VLEZLEJ OTRAVO....TO JE ZAJIMAVY, TO CO RIKAS VUBEC NENI ZAJIMAVY...TO JSOU JEJICH CENY, JA SI TO NENACENOVAL, O VLASTNIM OLEJI VEDELI, TAK ME NEOBTEZUJ HOVADINAMA A ODPOVIDEJ NEJLEPE AZ BUDES TAZAN, ABYS NEZAMOROVAL TOHLE FORUM, KDO TO PAK MA CIST. CHYTREJ JAK RADIO, VSUDE BYL A VSECHNO ZNA. TVOJE AUTO JEN PRECI JEN SPOTREBNI ZBOZI, PROTOZE SE K NEMU TAK CHOVAS, TAK NEOBTEZUJ.
Byla to reakce na to, jak si tady brečel ... :cry: Ty doby, kdy vlastnictví osobního auta bylo považováno za vyšší stupeň společenského žebříčku, pak ještě barevná televize a dovolená v Jugoslavii ... Současná auta jsou spotřební zboží, ať už se k němu chováš jakkoliv. Hodnota auta padá hned od chvíle, kdy s ním opustíš autosalon. Pár let pojezdíš a pak se ho zbavíš jako starý ledničky. Pokud bude fungovat, někdo ti za něj něco dá a pokud ne, sešrotují ho spolu s tou ledničkou ... ](*,) .
Koupit si nové auto a pak dělat ze sebe socku ... říkat jaký jsou v servisech zloději. Jsou a nejenom tam. Nejsi snad malý Jarda a věděl jsi snad, do čeho jdeš. Auto je žrout peněz a pokud ti neslouží k podnikání. Budeš do něho jen cpát prachy.
Spočítal jsem si, že budu mít o 0,30 Kč/km vyšší náklady, když budu po dobu 5ti letý garance jezdit do autorizovanýho servisu i z jejich předraženým olejem.
Ponižovat se a škemrat,ať vezmou můj olej, to se mi fakt nechce.
A to do toho servisu pojedeš znova?
Jsem podle tebe VLEZLEJ OTRAVA, ale co si musí myslet o tobě ... #-o