Stránka 20 z 32

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 07 úno 2016, 17:14
od JoKo
gdi na spritmonitore

od 2013; 95-100kW, manualna prevodovka a aspon 1500km najazdenych
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... &gearing=1

Kód: Vybrat vše

Count	Fuel type	min	Ø	max
19	Gasoline	 6,43	 7,54	 8,9
od 2012; 95-100kW, manualna prevodovka a aspon 1500km najazdenych
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... &gearing=1

Kód: Vybrat vše

Count	Fuel type	min	Ø	max
38	 Gasoline	 6,08	 7,20	 8,93
mpi na spritmonitore

od 2013; 85-90kW, manualna prevodovka a aspon 1500km najazdenych
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... &gearing=1

Kód: Vybrat vše

Count	Fuel type	min	Ø	max
11	Gasoline	 7,11	 7,62	 8,55
od 2012; 85-90kW, manualna prevodovka a aspon 1500km najazdenych
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... &gearing=1

Kód: Vybrat vše

Count	Fuel type	min	Ø	max
17	Gasoline	 6,41	 7,30	 8,55


mne vychadza, ze tie motory maju rovnaku spotrebu {rozdiel v priemerke 0,1l v prospech gdi povazujem za zanedbatelny}. ale pri gdi sa da jazdit podla vsetkeho uspornejsie, ale aj s vacsou spotrebou {min a max}

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 07 úno 2016, 17:47
od t0x!n
shawt: myslim, ze uz se to tady probiralo nekolikrat, CVVT potazmo jim nahrazenym D-CVVT u novejsich kusu (i30, Ceed) vs. GDI je ve meste uspornejsi "neprimovstrik" tzn (D)-CVVT, obracene na "delsi", naschval pisu delsi v uvozovkach, protoze je tim mysleno po vyjeti z mesta ven a dalnice je zase uspornejsi primovstrikovej motor

a povidani o tom, jak 13 let stary auto zere to stejny, ano zere, ale v jakym porovnani, taky mi zral lehkej 3 dverovej P 206 z roku 2001 v benzinu 1.4ce po meste 8-9l, protoze proste benzin, atmosfera a kratky trasy, ono obecne porad je to atmo motor, ze by stara atmo zrala 8 a nova 4 a jak by to konstrukce udelali? na zaklade ceho by to melo polovicni spotrebu? :D prave proto se dneska serou do vseho malorazky s turbickem kde ve meste budes jezdit s lehkou nohou za 6 (ekologie, uspora) ale naopak jakmile vyrazis mimo pekne ti to poleti nahoru, budes poslouchat kraval od vytocenyho motoru a budes cekat na riziko kdy se ti vysere turbo a jednoho dne te ten repas stejne nemine (takze uspora je pote kde)

takze neni to o tom starej - novej motor, kupujes novy auto mas 2 moznosti u benzinu, bud malorazku s turbem (vse krome dale zminenych, ostatne uz i H/Kia pujde dale v budoucnu cestou malorazek), pripadne u par znacek solidni atmo bez turba (i30, ceed, auris, pripadne vymazlenou mazdu 3 s 2 litrama kde si priplatis)

P.S. jen holou trasu v Brne tech 5km do prace jsem jezdil s i30 1.4 73kW za real 8.5l, se Ceedem to mam nyni za 8.2l a to je uplne novej motor, takze ac GDI tak nizsi spotreba, tady to zase meni to, ze predtim to byla 1.4 co se vic musela tocit, na GDI jezdim pianko cely mesto na 3. rychlosti a nemam duvod skoro radit :wink:

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 07 úno 2016, 20:12
od Axel.Foley
tmx píše:S MPI jezdím po Praze za 8 litrů, ale opravdu "město", nikoliv okruh, prostě běžnými ulicemi se semafory (8,04 je průměr ze 7 tankování, které byly 100% Praha, pokaždé zdolávám vltavský kopec, tj vždy převýšení minimálně nějakých 90 metrů, většina tras 8-10 km, takže tak akorát na prohřátí když dojedu).
To je super, protože v techničáku je spotřeba ve městě 8,6. :mrgreen: A ano, GDI žere v reálu dle spritmonitoru víc.
Co máš na mysli pod pojmem vltavský kopec?

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 08 úno 2016, 16:32
od JoRy
shawt píše:Zdravim, nejake nove poznatky 1.6 CVVT vs. 1.6 GDI? Kolik mate najeto s GDI, zkusenosti po zajeti...spolehlivost?
GDI, najeto 40 tis. Spokojenost zatím maximální. https://www.spritmonitor.de/en/detail/572738.html
Na dálnici většinou jedu 150-160 (jezdím necelých 800km) takže si to vezme víc. Při 120-130 je to kolem 6-6,5 litrů.

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 08 úno 2016, 17:29
od sused66
1.6 cvvt, spotreba za posledne 4 mesiace podla PP 7,2 (odhadom 70% su dialnice v 130kmh a 30% brno). studeny motor mi teraz v zime tesne prvych par sto metrov po starte sem tam cukol. teraz ako sa oteplilo zase nad nulu, tak som to uz nezaznamenal. inak vykon a hluk mi pride oboje OK.

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 08 úno 2016, 17:36
od JoRy
Já mám na PP 7.1. PP hrozně kecá :-)

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 08 úno 2016, 17:38
od sused66
hej keca. preto ho uz ignorujem a na PP mam vzdy bud trip alebo dojazd :)

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 08 úno 2016, 18:09
od Alf6
myslim, ze uz se to tady probiralo nekolikrat, CVVT potazmo jim nahrazenym D-CVVT u novejsich kusu (i30, Ceed) vs. GDI je ve meste uspornejsi "neprimovstrik" tzn (D)-CVVT, obracene na "delsi", naschval pisu delsi v uvozovkach, protoze je tim mysleno po vyjeti z mesta ven a dalnice je zase uspornejsi primovstrikovej motor
Tady to porovnání CVVT + D-CVVT versus GDI není moc šikovné, protože samotný GDI je vybaveno plně variabilním časováním sacích i výfukových ventilů (DCVVT). :D

GDI ma D-CVVT minimálne od roku 2011, kdy Motor Hyundai-Kia dodával GDI napred jen do SUV Hyundai ix35 a Kia Sportage :-$

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 08 úno 2016, 18:39
od tmx
Axel.Foley píše:Co máš na mysli pod pojmem vltavský kopec?
Jako že bydlím na kopci nad Vltavou, takže nejezdím po rovinně. Ode mě dolů to je 90 metrů, jinou cestou nejprve 40 metrů nastoupám, takže je tam pak převýšení 130 metrů. To na 8-10 km udělá svoje.

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 08 úno 2016, 21:50
od t0x!n
Alfe ale ja vim, ze GDI ma variabilni casovani sacich i vyfuk. ventilu, ale porovnavam to primarne s CVVT (DOHC) tak proto to D bylo v zavorce, jelikoz nyni nekoupis novou i30 s motorem predchozi generace gamma (kterou jsem mel i ja v nove i30 2. gen pred FL rok 2013), ktera mela jen casovani sacich ventilu a novejsi kappa ma uz to stejne jak GDI tzn. sacich i vyfukovych, proto naschval jsem daval to D do zavorky ihned, myslim, ze se shodneme, ze ten primej vstrik proste v meste zezere vic, protoze je ihned nachylnejsi na trochu pridani plynu kde je ve meste tomu neumerne vyssi spotreba :)

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 11 úno 2016, 12:30
od Axel.Foley
tmx píše:
Axel.Foley píše:Co máš na mysli pod pojmem vltavský kopec?
Jako že bydlím na kopci nad Vltavou, takže nejezdím po rovinně. Ode mě dolů to je 90 metrů, jinou cestou nejprve 40 metrů nastoupám, takže je tam pak převýšení 130 metrů. To na 8-10 km udělá svoje.
Jo, už vidím, Bohnice, znám stoupání od Troje i z Libně. Nebo jsou to už Kobylisy? :-k Nevím, ale určitě víš, co myslím (Zenklova, Čimická)

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 11 úno 2016, 19:30
od tmx
Zenklova je Libeň, pak už Kobylisy. :) A z Troje, tam jsou ty serpentiny přímo nad ZOO.

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 12 úno 2016, 21:27
od vorlajz
JoRy píše:
shawt píše:Zdravim, nejake nove poznatky 1.6 CVVT vs. 1.6 GDI? Kolik mate najeto s GDI, zkusenosti po zajeti...spolehlivost?
GDI, najeto 40 tis. Spokojenost zatím maximální. https://www.spritmonitor.de/en/detail/572738.html
Na dálnici většinou jedu 150-160 (jezdím necelých 800km) takže si to vezme víc. Při 120-130 je to kolem 6-6,5 litrů.
Při 120 - 130 km/h... To rozhodně nebere 6 - 6,5 l...

Mezi těmi auty takové rozdíly byt nemůžou... ;)

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 12 úno 2016, 22:40
od tmx
To ti přijde moc nebo málo?
Při 120 km/h tacho (nějakých 116 reál) to mně jede na letních za 6,0 dle PP, takže tak 6,5 reál. To jsem testoval na D11. Při 110 km/h tacho asi 5 litrů PP. Nahoru to začne letět až nad 120. 140 km/h už je tak 7,5 reál na letních a 8 na zimních, 170 km/h nějakých 12 litrů. Ale tyto rychlosti člověk nemá stabilně, takže pak "jezdi 170 km/h za 9", jenže průměrná rychlost by byla třeba 140. Když se rekonstruuje D1, těch třeba 30 rozkopaných km s osmdesátkou mi sníží spotřebu na 270 km D1 tak o půl litru.

A upřímně pociťuju dost velký rozdíl ve spotřebě mezi letními továrními Hankooky a zimními Nokian WR D3. Tak půl litru.

Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI

Napsal: 12 úno 2016, 22:52
od JoKo
vcera som isiel z ba do ke. dialnica ba - zv {cca 200km} na tempomate 120km/h a palubny mi ukazoval 5,9 po prichode do zv. zimne pneu na 16" diskoch, zapnuta klima, jedna osoba.. samozrejme, sem tam zrychlenie na 140, popripade spomalenie, ale nebolo vela aut, tak to nebolo caste. kedze mi premeriava palubak o 0-0,3 litra, tak ten uvedeny rozsah 6-6,5 litra si myslim ze moze byt.