mirpie píše:zamykat vlákno je nesmysl, forum je od toho, aby se debatovalo a diskutovalo a na určitou korekci nevhodných příspěvků tu jsou moderátoři (Mexicane, tímto ti děkuji za udělení varování za nevhodný příspěvěk, který dle mě nevhodný nebyl a navíc to nejsem já, kdo si tu po sobě upravuje své příspěvky podle libosti ku svému prospěchu).
Borku, dík za tichou podporu.
Jinak k tématu, podle mě už přestává mít smysl argumentovat klady i zápory na oba motory. Vše důležité už řečeno bylo. Konečně se tu i zastánci dehtožroutů smířili s tím, že 1.6ka jede líp. A tomu, kdo se tu ptal na větší dopad na životní prostředí jasně odpovídám, že nafta je na tom hůř, hlavně emisemi NOx a sazemi. Benzin zas pouští hodně uhlovodíků HC a oxidu uhelnatého CO, ale katalyzátorem to lze celkem dobře regulovat.
ja vedel, ze tohle tema nemam cist!!
no dneska mi to nedalo, alespon poslednich par stranek... neprekvapilo me to, a uz jsem mel v planu sem neco pridat taky. tusil jsem, ze neco zasveceno napise mirpie - kterej ma jak diesel tak benzin doma!
a ted se doctu k tomu, ze uz to sem fakt vlozil a jako vzdy - 100% souhlas. a to i s tim nazorem ze neco ZAMYKAT je fakt blbost! tim akorat ta nalada houstne, vztahy se komplikuje a po case je vymalovano. to tady prece nechceme.
kazdy ma doma to co vyhovuje JEMU. kazdemu nastestii vyhovuje neco jineho nebo bychom se o to same jedno poprali
DIESEL a BENZINAK maj oba sve vyhody, a oba sve nevyhody. kazdy tyto vlastnosti hodnoti JINAK a proto favorizuje ten, ci onen motor.
DIESEL ma treba jak mirpie zminil lepsi spotrebu CO2, ktery - jak jsem se bavil se znamou co dela chemicku, opravdu je nejmin skodlivy cele to divadlo v podani EU o regulaci CO2 je o penezich. vsak se taky pocita CISTE PODLE spotreby. a tu ma samozrejme, jako nejvetsi vyhodu - naftak nizsi a to dost vyrazne nez benzin! samozrejme zalezi na podminkach, moc dobre vsici vime ze i benzin 1.2 muze pri danych podminkach zrat stejne jako benzin 2.0 tak proc by ne nafta/benzin. nicmene v 90% zere diesel MENE.
jeho nevyhoda je pak v horsich EMISICH celkove. pevne castice, NOx - opravdu svinstvo. filtr pevnych castic tohle o neco zlepsuje, takze tendence do budoucna je dobra a bezneho cloveka toto zajimat nemusi no!
co se tyce zvuku, vibraci apod. tak obecne na tom jsou naftaci hure, ale nekterym lidem se ten klapavy zvuk libi - tak jim do toho nekecejme. benzinak je sice vyrovnanejsi a tissi, ale samozrejme jsou take Trivalcove vyjimky
diesel ma prevody udelany tak aby vyuzil max. svuj zatah odspodu, jezdi se s tim opravdu pohodlne, jen si clovek musi zvyknout. benzinak je zase vhodnejsi pro sportovni jizdu kdy se motor lame do votacek apod.. naftak ma sice silu, ale je spis na komfort
nakonec to rozlozeni hmotnosti... to tak trosku i navazuje na predchozi bod! opravdu par mych kamaradu co naftaka maj a meli i benzin, a nebo ho maj, tak je ty prilisne kila na predni naprave stvou. nektere automobilky se s tim umi vyporadat lepe, nektere hure (viz felicie 1.9D = tam pry predni napravy ochazeli jak na bezicim pase). na beznou jizdu to vsak vubec nevadi.
a litrovy vykon se za posledni roky rozlozil 50:50, (mrknete na hyundaie - je to opravdu velice podobne ze se tady dohodnout je opravdu pracne) s tim ale, ze u naftaka se MUSI pocitat automaticky s TURBEM.
abych to shrnul (snazim se byt co nejvic objektivni, ac mam doma same benziny):
benzin:
+ sportovni ambice
+ lepsi emise
+ tissi, vyrovnanejsi chod
nafta:
++ spotreba
+ pohodlnejsi jizda
vykon tedy nebereme v potaz, dneska uz se to neda obecne vubec rict. Ale jak rikam velkou miru tam hraje TURBO.
a pratele takovy Turbo-benzin - neni jich moc na trhu, ale kdyz uz je tak to fakt stoji za to a myslim ze to uspokoji jak benzinaky, tak naftaky.
osobne si myslim, ze hlavne turbo je ta prevratna vec - na turbodieslech. my benzinaci se musime srovnat s tim, ze do naftaku se davaj bez mrknuti oka ale turbo benzin se proste moc nedela.
A stejne mi to nedalo a musel jsem to tady vysypat.