Stránka 191 z 250
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 28 říj 2022, 11:35
od i20SVK
@idam.i potrebovali sme sekundárne vozidlo čo vie aj niečo ťahať + ísť do práce +- 20km denne keď obidvaja potrebujeme ísť do práce. Ja pracujem v BA, polovička vo Viedni.
Žiaľ elektromobily v roku 2020 ktoré boli na trhu síce mohli mať ťažné ale iba pre nosiče bicyklov
Pôvodne sme chceli Mach-E alebo EV6 ale vtedy nemali šajnu kedy začnú predaj takže sme išli do KIA niro EV s väčšou batériou + max výbava aby sme stihli support od štátu v AT.
Nahradil to Jaguar XF V6 2.7 2008 a Jeep Wrangler 4.0 '96
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 28 říj 2022, 12:52
od sud
i20SVK píše: ↑28 říj 2022, 10:40
Pokiaľ jazdíš podľa predpisov na SR/CZ/AT tak je to dosť - 167 km/h.
ok, takze sa zhodneme ze nie je dovod hanit ani jeden typ motorizacie, lebo kazda ma svoje pre a proti
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 28 říj 2022, 13:19
od i20SVK
Jasné. Nechcel som byť arogantný aj keď to tak asi vyšlo. Všetci si zvolia motorizáciu/auto podľa vlastnej potreby.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 28 říj 2022, 14:51
od idam.i
V poho tiež máme doma bieleho draka.
A slúži k 100% spokojnosti.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 28 říj 2022, 17:40
od Hurtak74
pavelhr píše: ↑27 říj 2022, 13:19
Dobrý den,
jako nemajitel i30 bych měl dva dotazy na tento motor v i30:
1. Někdo píše, že je to strašně líný a "nejede to" po dálnici. Teď mám Octavii2 1.6 mpi/75kW v LPG (2007), která má parametry víceméně podobný, o 10 kW míň a podle některých (skoro všech) je taky líná. Jezdím s tím kolem komína a jednou za rok Chorvatsko, jednou za "měsíc" do 50 km nákupy. Na dálnici nemám problém jet tacho 140 km i s relativně plným autem (čili za mě to jede dobře
).
Má někdo z Vás srovnání s oběma auty (O2 1.6Mpi vs i30DPi)? Předpokládám, že to 1.5 DPi nebude v i30 horší než 1.6 mpi v O2.
2. Snažil jsem se vlákno projít ohledně LPG (ale ty 3 písmena to nevyhledá) a je toho 190 stránek, tak jsem neprošel úplně všechno.
Má někdo z Vás reálnou zkušenost s přestavbou tohoto motoru na LPG? Je mi jasné, že ten motor není v prodeji moc dlouho.
Díky
(Patřím do kategorie řidičů, pro kterou není TSI doporučováno (6km do práce), nafta taky ne, atmosférický motor mi nevadí, nezávodím, ale jsem držgrešle a i když mám menší nájezd (do 10000km/rok), jsem s LPG velmi spokojený už 9. rokem, jenže dnes už atmosféry skoro nejsou, tak jsem došel při výběru dalšího vozu až sem k i30 s 1.5Dpi - s tím, že ho nebudu kupovat zítra a nové, ale třeba za rok, dva, ve stáří do těch 4 let, starší stejně zatím nebudou, jen chci mít jasno v hlavě a být připraven, kdyby se naskytla příležitost nebo bych to musel urychlit)
Měl jsem Octavii 1.6 MPI rok 2010, najel jsem s ní 70 tis. km převážně po dálnici a I30 je ve všech směrech lepší. Motor táhne od nižších otáček a když člověk nechce předjíždět, není ho třeba vytáčet. Na silnici se mi zdá stabilnější a podvozek je komfortnější. Spotřeba také příznivější.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 28 říj 2022, 18:15
od idam.i
Dúfam že často nejazdíš cez MB.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 28 říj 2022, 18:54
od i30mpact
Občas akorát motoru 1.5DPi trvá, než se rozhodne, co vlastně chce udělat. To ty starší motory nedělaly, tam to prostě lilo benzín hned a nemuselo to napřed přeštelovat spoustu věcí okolo.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 29 říj 2022, 20:40
od Axel.Foley
Starší motory nebyly škrceny normou EURO 6
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 29 říj 2022, 21:28
od Hurtak74
i30mpact píše: ↑28 říj 2022, 18:54
Občas akorát motoru 1.5DPi trvá, než se rozhodne, co vlastně chce udělat. To ty starší motory nedělaly, tam to prostě lilo benzín hned a nemuselo to napřed přeštelovat spoustu věcí okolo.
Ano, máte pravdu.. někdy je to sranda, ale opravou je to mnohem, mnohem lepší, než Octavia 1.6 Mpi
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 29 říj 2022, 22:30
od clifftorr
Ano 1,5 DPi tak jako předchozí 1.4 cwwt -73 Kw jsou škrceny E-6 , ale když to srovnám s předchozím motorem 1.4 72 Kw (2006 )v Thalii , tak motory v H jsou prostě lepší . Stejné jízdy spotřeba :
1,4 cwwt - 6,5 l/100km
1,4 16V (Thalie 2006) - 7,8/100km - po 13 letech provozu
Jediná výhoda 1,4 16V (Thalie 2006) bylo lanko a okamžitá reakce motoru.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 30 říj 2022, 15:32
od Catamaran
Ahoj kluci, mate nekdo zkusenost s i30 1.5 DPI a karavan za tim? Max 2 x rocne jet z ceska na jih Spanelska s karavanem, jinak budu vzdy jezdit max 50 km denne kolem komina. Zvladne tahle motorizace itahnout 1.200 kg tezky karavan? Ja kdysi tahal za Favoritem tahnul 400 kg karavan a pri 90km/h uz bylo lepsi zpomalit na 80km/h. Diky, Martin
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 31 říj 2022, 06:19
od Leendrix
Ahoj, pokud si pamatuji spravne tak mam v technicaku ze muze tahnout brzdeny prives az 1200kg, druha vec je jak to s nim pojede. Ikdyz mam 1.5Dpi rad tak na tahani karavanu by to mozna uz asi chtelo silnejsi motor.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 31 říj 2022, 07:22
od Mexican
tak ako vo vsetkom zalezi aky tazky je ten karavan. Nevyhodu v pripade i30 by som nehladal v DPI (aj ked pri rozjazdoch bude u tonoveho karavanu uz dost trpiet) ale skor v hmotnosti auta - je tam proste dost nepomer medzi hmotnostou tazneho vozdial a tahaneho privesu. Na tahanie karavanov je skutocne lepsi bud diesel alebo hybrid (kvoli rozjazdom a krutaku) a vlastne aj kvoli vyssej hmotnosti vozidla ktore lepsie znasa "prejavy" privesu
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 31 říj 2022, 14:40
od slabostka
nedávno Karpat testoval daciu pri ťahaní prívesu vačšej hmotnosti - celkom zaujímavé video... aj slabší motor to raz ročne potiahne samozrejme na hranici výkonu... výdrž spojky... ak by bol karavan životným štýlom tak iste niečo iné... a nakoniec kto chce karavan musí mať peniaze a kto má peniaze tak si niečo silnejšie môže na leto aj požičať.
Buď dizel alebo turbobenzín. Hybrid je na toto absolútne nevhodný.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 31 říj 2022, 14:57
od Mexican
hybrid na to prave vhodny je. Ale nie ten od Toyoty
nebudeme ale dalej polemizovat nad hybridom, pac ten je pre DPI podobne ako A/T neaplikovatelny