Stránka 200 z 250
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 10 pro 2022, 22:19
od idam.i
Kúpil som ho dcére do auta,funguje.
Nakoľko je presný netuším.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 11 pro 2022, 10:44
od pekres
Thomas13 píše: ↑10 pro 2022, 19:01
pekres píše: ↑10 pro 2022, 13:26
Já mám odpojený konektor na mínus polu baterky a jezdím tak pořád. Nějaká blikajicí kontrolka na panelu mi nevadí když vím, že je to kvůli odpojenému konektoru. A autozásuvce mám stalé připojený tento voltmetr
https://www.zbozi.cz/vyrobek/apt-ag361-voltmetr/ který ukazuje jen volty a nic jiného. Za pár minut jízdy mi vystoupá na 14.3 V a pak už se nehne. Ty jiné voltmetry které mají kupříkladu i nabíjení mobilu atd., tak mají menší číslice a na displeji se postupně mění volty, ampéry atd. To mi nevyhovovalo a tak mám jen ten z odkazu.
Trvalo odpojeny konektor nevadi alternatoru alebo tej agm baterii,pripadne niecomu inemu?
Jezdím tak už asi rok a že by to něčemu vadilo, nevím. Vím jen to, že po nastartování mi voltmetr vyleze za chvilku na těch 14.3 V a mám to tak celou dobu jízdy.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 12 pro 2022, 13:32
od Odjinud
daves píše: ↑08 pro 2022, 18:28
tak to je dobrá zpráva. Přejdu tedy též na stálé svícení, jen je škoda že ten světelný podpis vpředu už nebude tak zřetelný. Dá se to i nějak poznat podle otáček motoru na volnoběh, že je inteligent deaktivovaný?
No a neni tahle vlastnost (ze to vypne int.dobijeni) jen u auta s zarovkovymi prednimi svetly?
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 12 pro 2022, 14:07
od Dvory
Nene funguje to stejně i u ledek. Každopádně při těch mrazech, co jsou teďka, to dobíjí neustále i bez světel.
Jinak ty mrazy už jsou nepěkně poznat i na spotřebě, přeci jen ty průduchy na chladič nejsou zrovna malé
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 12 pro 2022, 21:04
od lockay
Maras píše: ↑10 pro 2022, 19:38
Ahoj, mám MY 23. Kolísání otáček je zcela normální. Vše je dnes podřízeno emisím a systém řízení motoru si otáčky neustále koriguje. Samozřejmě alternátor dobíjí i při nízkých otáčkách a to stálým napětím cca 14,3V pod podmínkou, že je je vypnuto inteligentní dobíjení např. díky zapnutým světlometům.
Zapnute potkavacky nejsou univerzalni rada na vypnuti inteligentniho dobijeni.
Mam i30 vyrobu 07/22 a i pri zapnutych potkavackach kolisa napeti v zapalovaci 12-14,3V ( mereno zapalovacem - voltmetrem, overeno kalibrovanym multimetrem Fluke 175).
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 12 pro 2022, 21:21
od pirko7
Brambo von Gratz píše: ↑07 pro 2022, 19:10
Je fakt, že dynamika ve vyšších rychlostech není dechberoucí, což nikdo asi nečeká. Ale i tak auto zrychluje. Ale bez zapnutého tempomatu člověk ve 130 zlehka lechtá plyn a už tam je 150.
A je jedno, jestli se jednalo o rovinku, cestu z kopce nebo do kopce. Určitě jsem nebyl brzdou provozu, spíš mě štvali frajeři, kteří přede mnou předjížděli stylem, jakým kamion předjíždí kamion. Pokud provoz zpomalil na cca 100 km/hod, tak jsem podřazoval na 4 pro rychlejší akceleraci.
A hodně jsem ocenil schopnost auta popojíždět na volnoběh, zejména v koloně kolem Brna. Dost jsem tím udivil kolegu, co má Seata Toledo 1,4 TSI. Stačilo jen jemně pouštět spojku. Tuto vlastnost také oceňuju, když popojíždím kolem baráku ke garáži a otáčím se na dvorku. Pěkně na volnoběh, zbytečně nehoblovat spojku.
Zavidím ti tvůj pozitivní pocit. Já jsem teď o víkendu předjížděl v 90km/h a měl jsem co dělat abych to stihl a přitom dlouhá rovinka. Ale že by auto zrychlovalo kopec nekopec......., no já mám teda asi jiné auto
. Zrychluje, ale buď to musím ždímat a točit, nebo se za mnou lepí turbíci co se diví proč z té vsi do toho kopce už nejedu 90 a teprve těžce tlačím 70
. Udržet krok s ostatními novými auty je otazka plného plynu a 3500 otaček. Zato plně souhlasím že jízda v menších rychlostech je velmi přijemná a v koloně lze nechat zařazenou jedničku a i bez plynu auto courá 5km/h. Ale vyřazovat si na volnoběh můžu asi s každým manuálem.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 12 pro 2022, 21:58
od i30mpact
To, že když chceš zrychlovat, musíš to ždímat až k omezovači, asi není překvapivé, když ten motor má výkonovou špičku až někde na 6000 otáček. Tady je graf z testu od Vaculíka:
- i30-15dpi.jpeg (122.68 KiB) Zobrazeno 677 x
Tam je vidět, že při 3500 otáčkách to má výkon cca jako Felicie. U 6000 otáček je dostupný výkon téměř dvojnásobný.
Mimochodem, obvykle je zbytečný dávat plnej plyn, stačí jít do cca. do půl dráhy pedálu. Plný plyn už jenom zbytečně pálí benzín navíc a moc nezrychluje.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 13 pro 2022, 05:57
od Maras
lockay píše: ↑12 pro 2022, 21:04
Maras píše: ↑10 pro 2022, 19:38
Ahoj, mám MY 23. Kolísání otáček je zcela normální. Vše je dnes podřízeno emisím a systém řízení motoru si otáčky neustále koriguje. Samozřejmě alternátor dobíjí i při nízkých otáčkách a to stálým napětím cca 14,3V pod podmínkou, že je je vypnuto inteligentní dobíjení např. díky zapnutým světlometům.
Zapnute potkavacky nejsou univerzalni rada na vypnuti inteligentniho dobijeni.
Mam i30 vyrobu 07/22 a i pri zapnutych potkavackach kolisa napeti v zapalovaci 12-14,3V ( mereno zapalovacem - voltmetrem, overeno kalibrovanym multimetrem Fluke 175).
Tohle mi přijde hodně zvláštní. Máme stejné auto, dnes jsem schválně casto pozoroval cestou do práce napětí na zapalovači a bylo tam pořád 14,5 V, samozřejmě kromě situace před startem.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 13 pro 2022, 08:36
od TheFirstman
Musím potvrdit, co tady Maras psal. Už jsem si koupil voltmetr a pokud natvrdo zapnu potkávací světla, tak mám stabilní napětí po celou dobu jízdy. Když přepnu na automatiku, tak napětí kolísá.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 13 pro 2022, 11:15
od Odjinud
Maras, ale ty mas rok 2020, ne? Tohle 22. Tak treba soudruzi v Brusle zase pritvrdili a int. dobijeni jede furt...
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 13 pro 2022, 11:30
od Maras
No asi jsi zaspal, už jsem stihl vyměnit za nové po dvou letech.
Psal jsem to tu. Motor stejný, jen má auto výbavu Smart. V podpisu mám ale starou fotku, jsem líný nafotit to nové. To víš, jak jich vidím každý den stovky, tak mne to nějak nebere.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 13 pro 2022, 12:19
od Mexican
Maras: dufam, ze vidis aj stovky Tucsonov
a nielen len i30
miscusi za OT
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 13 pro 2022, 12:27
od Mr. HYUNDAI
Že by sis nakonec objednal Tucsona Mexicane?
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 13 pro 2022, 13:18
od Mexican
Bez komentara
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 13 pro 2022, 18:53
od idam.i
To bude po Accente sklamanie.