Re: Matrix
Napsal: 12 úno 2010, 10:02
Mi v Matrixu taky loketní opěrka chyběla a po měsících hledání, váhání a úvah jsem se vrhnul do realizace. Bohužel se nedá na verzi PREMIUM bez středového panelu sehnat žádný adaptér, který výrobci loketních opěrek zcela opomenuli a tak jsem se rozhodl vyřešit problém po svém - pomoz si sám
Výsledek z mého pohledu je naprosto úžasný a předčil očekávání (po asi třetím předělání a zvýšení stability a zátěže opěrky). Jako základ opěrky jsem zvolil značkový výrobek s doporučením na výdrž (únavu materiálu opotřebením oproti levným náhražkám - kvalitu je dobrá, uvidíme po měsících a letech užívání) - http://www.sterfamily.com/sterfamily_armster.php.
Poté již začalo "sestavování" konzoly, její správná aretace, výška, posuvný mechanismus atd.
Postřehy, poznatky a rady pro Ty, kteří by si chtěli vyrobit vlastní "adaptér". (doporučuji slech o tloušťce od půl milimetru nahoru - ale nepřekračoval bych 2 mm). Možno nabarvit dle libosti (já měl nerez a moc by "vyčníval" v interiéru), já použil černou matnou samolepící pásku. Barevně k černému koberci nejlepší volba dle mně.
Výška takto vyrobeného adaptéru je omezená - z důvodu přidělání na plastový kryt sedadla, avšak pro mne jako 182cm měřícího člověka dostačující (dalo by se v případě potřeby ještě vyvýšit).
Opěrka není statická (tj. nemontuje se na středový tunel) - tudíž je pořád na správném místě nehledě na to, jestli máte sedadlo namačkané na volantu anebo jste na posledním zubu - cestuje s vámi
Tím, že má opěrnou nohu (která se opírá o podlahu a nedrží pouze na plastu sedačky), tak je velmi stabilní a snese vysokou zátěž. Tato "noha" jezdí spolu s plastovým krytem ruční brzdy, takže přesně kam potřebujete, což napomáhá zvýšení zátěže (noha neujíždí do stran).
Sama o sobě opěrka ARMSTER má kupu funkcní - nebudu se rozepisovat, protože se dají obrázky najít na stránkách výrobce či nějakého dealera. (CD se do ní nevlezou, ale na ty mám přihrádku pod spolujezdcem)
Od doby co jezdím s opěrkou, tak sice jezdím jako starý děda (v klídečku bez nutnosti mít obě ruce na volantu), ale mám víc klidu si při jízdě i odpočinout a možná to bude mít pozitivní reakci i na spotřebu.
Přikládám pár fotografií z provozu...
Ještě závěrem bych podotknul, že tím, že opěrka není namačkaná na sedadle (její šířka je cca 60% prostoru mezi sedadly), tak se pohodlně zapíná bezpečnostní pás a přístup k ruční brzdě je pouze malinko horší, než kdyby tam nebyla, ale v pohodě se dá rozjíždět do kopce přes brzdu - odzkoušeno.
Závěrem... Maximální spokojenost!
Výsledek z mého pohledu je naprosto úžasný a předčil očekávání (po asi třetím předělání a zvýšení stability a zátěže opěrky). Jako základ opěrky jsem zvolil značkový výrobek s doporučením na výdrž (únavu materiálu opotřebením oproti levným náhražkám - kvalitu je dobrá, uvidíme po měsících a letech užívání) - http://www.sterfamily.com/sterfamily_armster.php.
Poté již začalo "sestavování" konzoly, její správná aretace, výška, posuvný mechanismus atd.
Postřehy, poznatky a rady pro Ty, kteří by si chtěli vyrobit vlastní "adaptér". (doporučuji slech o tloušťce od půl milimetru nahoru - ale nepřekračoval bych 2 mm). Možno nabarvit dle libosti (já měl nerez a moc by "vyčníval" v interiéru), já použil černou matnou samolepící pásku. Barevně k černému koberci nejlepší volba dle mně.
Výška takto vyrobeného adaptéru je omezená - z důvodu přidělání na plastový kryt sedadla, avšak pro mne jako 182cm měřícího člověka dostačující (dalo by se v případě potřeby ještě vyvýšit).
Opěrka není statická (tj. nemontuje se na středový tunel) - tudíž je pořád na správném místě nehledě na to, jestli máte sedadlo namačkané na volantu anebo jste na posledním zubu - cestuje s vámi
Tím, že má opěrnou nohu (která se opírá o podlahu a nedrží pouze na plastu sedačky), tak je velmi stabilní a snese vysokou zátěž. Tato "noha" jezdí spolu s plastovým krytem ruční brzdy, takže přesně kam potřebujete, což napomáhá zvýšení zátěže (noha neujíždí do stran).
Sama o sobě opěrka ARMSTER má kupu funkcní - nebudu se rozepisovat, protože se dají obrázky najít na stránkách výrobce či nějakého dealera. (CD se do ní nevlezou, ale na ty mám přihrádku pod spolujezdcem)
Od doby co jezdím s opěrkou, tak sice jezdím jako starý děda (v klídečku bez nutnosti mít obě ruce na volantu), ale mám víc klidu si při jízdě i odpočinout a možná to bude mít pozitivní reakci i na spotřebu.
Přikládám pár fotografií z provozu...
Ještě závěrem bych podotknul, že tím, že opěrka není namačkaná na sedadle (její šířka je cca 60% prostoru mezi sedadly), tak se pohodlně zapíná bezpečnostní pás a přístup k ruční brzdě je pouze malinko horší, než kdyby tam nebyla, ale v pohodě se dá rozjíždět do kopce přes brzdu - odzkoušeno.
Závěrem... Maximální spokojenost!