Stránka 3 z 18
Napsal: 08 říj 2008, 21:07
od Vilda
Jenec píše:Dyť já vím, že táhle až ve vyšších otáčkách, jenže kdo pak bude platit ten benál..
Kolega s kamarádem dělal na okruhu přímé srovnání Alfy Romeo 1.7 8v a 16v. Do 100km/hod měl 8 ventil navrch, ale potom mu 16 ventil ujel... Takže tak.
Už jsem o tom na tomhle vlákně psal, to, že máš lehkou nohu na plynu, ještě neznamená, že taky za málo jezdíš
většinou je to naopak !! Když v šedesáti zařadíš čtyřku a roztahuješ ji na stovku, tak spotřeba je daleko vyšší, než když zařadíš trojku a tu vytočíš na stovku !! Motor pracuje v daleko lepším a úspornějším režimu
( to je jen příklad ). Musíte si uvědomit, že máte pod zadkem 16 ti ventil a ten si libuje ve vyšších obrátkách ! Pak se Vám určitě Váš vůz nebude zdát línej, protože opravdu línej není
...........................................................
New Accent 1.6i CVVT celadon blue
Napsal: 08 říj 2008, 21:45
od laufas
Jenec píše:
Ovšem srovnání motorů 1.6 8ventil 55kW z Wolkswagen (Felda) a 1,4 CVVT 16ventil 80kW (i30) vychází výrazně lépe pro Feldu. Nemůžu si pomoct, ale opravdu platí objem ničím nenahradíš. i30 je oproti Feldě líná jako veš! Hlavně kolem 2 tisíc otáček je to mrtvé, to Felda díky 8-mi ventilové technice táhne pěkně. Ale ten rozdíl jsem čekali, když jsme i30 brali, nicméně nyní bychom brali už jedině 1,6.
podle me rozdil mezi 1.4 a 1.6 je v tomto pripade zanedbatelny. je to o stylu jizdy
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon
Napsal: 03 lis 2008, 19:16
od Markus
Spat k teme spotreba:
Najnovsie zistenie... ak by to niekoho zaujimalo:
co sa tyka SHELLky - tak spravil som na par nadrziach take mensie testy.
Jazdil som asi 3 nadrze na VPower Racing (100oktan) a asi 2 nadrze na Vpower (95 oktan) a zaujimava vec je ze kombinovana spotreba pre kazdu nadrz VPR bola 7.2l/100km a v pripade VP(95) to bolo len 6.0 az 6.2l/100km.
Jazdil som v podmienkach asi 50% mesto a 50% primestske cesty. Cize hodnoverna vzorka...
Styl jazdy som tiez kombinoval asi 50% som sa snazil setrit palivo a 50% som to "trosku" pritlacal.
1 liter je slusny rozdiel, nie?
Vie niekto vysvetlit preco to takto moze byt?
Co sa tyka OMV Carrera 100 tak tam som mal na 2 nadrziach kombinovanu 6.9 litrov
OMV Carrera 95 som este neskusal ale skusim
Mate niekto podobne skusenosti?
Alebo ine?
(Jedna sa o I30tku - motor 1.4 CVVT - najazdene cca 6500km)
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon
Napsal: 07 lis 2008, 11:41
od gustav
Markus píše:Spat k teme spotreba:
Najnovsie zistenie... ak by to niekoho zaujimalo:
co sa tyka SHELLky - tak spravil som na par nadrziach take mensie testy.
Jazdil som asi 3 nadrze na VPower Racing (100oktan) a asi 2 nadrze na Vpower (95 oktan) a zaujimava vec je ze kombinovana spotreba pre kazdu nadrz VPR bola 7.2l/100km a v pripade VP(95) to bolo len 6.0 az 6.2l/100km.
Jazdil som v podmienkach asi 50% mesto a 50% primestske cesty. Cize hodnoverna vzorka...
Styl jazdy som tiez kombinoval asi 50% som sa snazil setrit palivo a 50% som to "trosku" pritlacal.
1 liter je slusny rozdiel, nie?
Vie niekto vysvetlit preco to takto moze byt?
Co sa tyka OMV Carrera 100 tak tam som mal na 2 nadrziach kombinovanu 6.9 litrov
OMV Carrera 95 som este neskusal ale skusim
Mate niekto podobne skusenosti?
Alebo ine?
(Jedna sa o I30tku - motor 1.4 CVVT - najazdene cca 6500km)
To je zajímavé! A pozoroval jsi nějaký rozdíl ve výkonu?
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon
Napsal: 08 lis 2008, 19:49
od Markus
Rozdiel vo vykone pri pouziti 100oktanu pocitujem - ale urcite nie je vyrazny.. Povedal by som, ze v niektorych situaciach (iste otacky, podmienky...) je silnejsi vykon 100oktanoveho benzinu citit. V priemere by som to odhadol na male - asi tak 5% zlepsenie.
Subjektivne sa mi vsak zda ze 100oktan (carrera100 alebo vpower Racing) dodava motoru vacsi klud a trochu iny zvuk. To sa vsak oficialne neda tvrdit lebo kazdy to vnima inak.
Spotreba je vsak - na moje zacudovanie po mojich zisteniach vyssia - o 0.6 az 1.2 litra... v pripade 100oktanu... co je velmi zaujimave...
Mne z toho vyplyva ze pre i30 sa oplati tankovat Vpower95 alebo Carrera95 (este zistim ktory je lepsi) a sem tam ked si clovek chce zistit co to prinesie - alebo ide na nejaky viac-kilometrovy vylet - pouzit VP racing alebo carrera 100. Na behanie po meste sa 100oktan asi neoplati.
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon
Napsal: 05 úno 2009, 08:33
od 89majlo96
par litrov hore dole...
obcas nezalizi na spotrebe ale na pocite z jazdy
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon
Napsal: 05 úno 2009, 08:35
od Mexican
89majlo96 píše:par litrov hore dole...
obcas nezalizi na spotrebe ale na pocite z jazdy
mno ak si za prvy rok najazdil 6500 km tak ano.. ak najazdis 30 000 - 40 000km tak tych par litrov ti poriadna zamavas rozpoctom
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon
Napsal: 15 dub 2009, 12:41
od Tudy
Zajíždím nový motor, i30 je mé 6. auto a poprvé se musím opravdu hlídat abych netočil nad 4 000 ot./min. V 1.4 i30 má člověk tyhle otáčky opravdu VELMI rychle, bez adekvátního zvukového projevu. Nikdy jsem nějak zvlášť nehlídal otáčkoměr, ale teď musím
PS: spotřeba po prvních 200 km dle PP 6,2 l. Jízda 80% okresky, zbytek město, až na vyjímky dle předpisů.
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon
Napsal: 15 dub 2009, 16:06
od 89majlo96
Mexican píše:89majlo96 píše:par litrov hore dole...
obcas nezalizi na spotrebe ale na pocite z jazdy
mno ak si za prvy rok najazdil 6500 km tak ano.. ak najazdis 30 000 - 40 000km tak tych par litrov ti poriadna zamavas rozpoctom
Ja mam zatial iba 9 000
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon
Napsal: 15 dub 2009, 18:00
od De&d
Tudy píše:Zajíždím nový motor, i30 je mé 6. auto a poprvé se musím opravdu hlídat abych netočil nad 4 000 ot./min. V 1.4 i30 má člověk tyhle otáčky opravdu VELMI rychle, bez adekvátního zvukového projevu. Nikdy jsem nějak zvlášť nehlídal otáčkoměr, ale teď musím
PS: spotřeba po prvních 200 km dle PP 6,2 l. Jízda 80% okresky, zbytek město, až na vyjímky dle předpisů.
To snad jezdíš jenom z kopce,ne?
No snad je to tím, že já mám většinu město.
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon
Napsal: 16 dub 2009, 10:23
od Tudy
De&d píše:Tudy píše:Zajíždím nový motor, i30 je mé 6. auto a poprvé se musím opravdu hlídat abych netočil nad 4 000 ot./min. V 1.4 i30 má člověk tyhle otáčky opravdu VELMI rychle, bez adekvátního zvukového projevu. Nikdy jsem nějak zvlášť nehlídal otáčkoměr, ale teď musím
PS: spotřeba po prvních 200 km dle PP 6,2 l. Jízda 80% okresky, zbytek město, až na vyjímky dle předpisů.
To snad jezdíš jenom z kopce,ne?
No snad je to tím, že já mám většinu město.
To zrovna ne, ale moc kopců u nás není. Převážně rovina. Jezdím stejnou trasu už léta, takže pokud není zrovna hustý provoz, nepotřebuji ani brzdy, mohl bych jezdit téměř po slepu...
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon
Napsal: 16 dub 2009, 16:50
od pavvlc
Mám i30 1,4, Comfort. Najeto 5800km. Spotřeba od plné k plné nádrži vychází na 7,5l. Počítač ukazuje 7,0. Předtím jsem měl novou Ibizu 1,4 a ta při stejném způsobu jízdy měla o 1l/100km menší spotřebu. Takže spotřeba je zatím jediné zklamání z i30.
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon
Napsal: 16 dub 2009, 18:15
od 89majlo96
pavvlc píše:Mám i30 1,4, Comfort. Najeto 5800km. Spotřeba od plné k plné nádrži vychází na 7,5l. Počítač ukazuje 7,0. Předtím jsem měl novou Ibizu 1,4 a ta při stejném způsobu jízdy měla o 1l/100km menší spotřebu. Takže spotřeba je zatím jediné zklamání z i30.
a aky vykon mala ta ibiza, aku vahu a kolko KM mala nabehane???
Ale aj tak musis mat tazku nohu, lebo mne ukazuje pocitac 6,6 a niekedy aj 5,3
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon
Napsal: 16 dub 2009, 19:47
od Markus
K spotrebe...
Realna priemerna kombinovana spotreba 1.4ky I30 (co je cca to iste ako spotreba 1.6tky) je podla mojich preciznych merani
po 12500km s benzinami v-power a carrera95: 6,7 litra (priemer za zimu aj leto), pricom svoju nohu povazujem za "kombinovane = stredne" tazku
kto nesuhlasi?
(mozno ze po vymene oleja - po prvej garancke to klesne este nizsie)
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon
Napsal: 16 dub 2009, 22:41
od De&d
Tak nevím jak to s tou spotřebou děláte já se dostanu tak na 7,6 ( dle PP) a níž když tak jen na chvílu.
Jezdím teda víc město, když to zahřeju tak jak má v podpisu "89majlo96" poškádlím omezovač, ale jinak
klídek. Najeto těsně pod 5000. Tak asi bude chy ba ( a v to doufám) ve mně.