Stránka 3 z 9

Napsal: 24 led 2006, 18:31
od Návštěvník
keby dakto aj obrazok chcel ;)

Obrázek

Napsal: 24 led 2006, 18:44
od zdenek76
ten původní diesel 83kW byl podle mě taky stálý 4x4 jako benzin, co jsem pochopil z materiálů od prodejce tak přiřaditelný zadek má jen VGT až po faceliftu. Na US foru jsem četl názory, že důvodem bylo mimojiné snížení spotřeby, kterou mělo VGT se stálým 4x4 vyšší než ten slabší diesel. Ale možná jen plkají, oni tam stejně všichni jezdí v benzinu, nejčastěji 3.5i V6.

Dík

Napsal: 24 led 2006, 20:05
od Ozawa
díky za info. Tak co Zdenku, těšíš se na SF?

Napsal: 24 led 2006, 20:25
od Stojan
ako som uz napisal o 3 prispevky vyssie,starsi motor 2.0 CRDi s pevnou geometriou lopatiek turboduchadla a vykonom 83 KW mal permanentny pohon 4x4,tak ako benzinove motory,cize 60% na zadnu napravu a 40% na prednu...
V pripade preklzu zadnej napravy viskozna medzinapravova spojka priradi vacsi podiel tociveho momentu na prednu napravu,a to az do pomeru 50:50...
Takze asi tak,dufam,ze som to nedoplietol :shock: :lol:

Napsal: 24 led 2006, 20:47
od zdenek76
no těším jak sviňa, už to počítám skoro jako když jdou děti poprvé do školy, měl jsem si k posteli udělat nálepky santy a každé ráno jednu sundat :)

Napsal: 24 led 2006, 21:24
od Pavel M
zdenek76 píše:no těším jak sviňa, už to počítám skoro jako když jdou děti poprvé do školy, měl jsem si k posteli udělat nálepky santy a každé ráno jednu sundat :)
Vydž Prťka vydrž a pak napiš jaký to je

Pro Zdenka

Napsal: 24 led 2006, 21:59
od Ozawa
Vánoce už brzy budou. Počkej až nadechneš tu atmosféru.... Otočíš klíčkem... Santa je tady... :D . Ne abys vyrazil hned na zasněžený pole a vyzkoušel ztvrdlou oranici... Já byl jak v tranzu než mi ho přivezli. A když ho složili z plaťáku a zavolali, tak to byl snad rekord v přesunu¨z práce do prodejny...

Pro Stojana

Napsal: 24 led 2006, 22:00
od Ozawa
Díky za osvětu. Prosím ještě pokud víš něco o tom diff. s omezenou svorností. Co všechno s tím člověk může. Je mi jasné, že to není uzávěra, ale jaké to má vlastnosti a co ještě lze nebo ne. Dík za info.

Napsal: 25 led 2006, 07:10
od Návštěvník
Pro Ozawu : Tyto informace najdes v casopisu Auto Motor a Sport 11/2005 - Off road , myslim ze to byla priloha, tam je vysvetleno jak pracuje pohon 4x4 a co ma Santa za pohon, mimo jine ..

Tak po precteni fora jsem zase nekde mezi benzinem a naftou :) Co se tyka zivotnosti dilu a motoru, jak to tady tak ctu, v zaruce je to asi jedno a pak se uvidi.
Takze to bude asi otazka penez a vyhodnosti modelu (vybava apod.) ...

60/40

Napsal: 25 led 2006, 08:35
od luboš
Stojan píše:ako som uz napisal o 3 prispevky vyssie,starsi motor 2.0 CRDi s pevnou geometriou lopatiek turboduchadla a vykonom 83 KW mal permanentny pohon 4x4,tak ako benzinove motory,cize 60% na zadnu napravu a 40% na prednu...
V pripade preklzu zadnej napravy viskozna medzinapravova spojka priradi vacsi podiel tociveho momentu na prednu napravu,a to az do pomeru 50:50...
Takze asi tak,dufam,ze som to nedoplietol :shock: :lol:

Doplietol! Je to přesně obráceně. Za normálních okolností jde 60% na přední nápravu (ne na zadní) a 40% na zadní. V případě prokluzu přední nápravy přenese viskózní spojka větší podíl točivého momentu na zadní (ne na přední) nápravu! Do jakého poměru si nejsem jistý.
A VGT měl přiřaditelný pohon s elektronickou lamelovozu spojkou už před faceliftem.

Anonymnímu

Napsal: 25 led 2006, 10:36
od Ozawa
Dík za typ. Zajímavé čtení. I když o tom diff. s omezenou svorností jsem tam v podstatě nic nenašel. O praktických zkušenostech s ním tam už není vůbec nic. Vím, že se to může jevit jako zbytečnost a v podstatě mne jako běžného uživatele, který ze Santy nedělá off road, ale využívá jeho vlastnosti v běžném provozu či maximálně na lesních cestách nebo na poli, to až tak trápit nemusí, ale pokud to někdo z Vás ví a má tu praktickou zkušenost, tak bych se to rád dověděl, protože jeden nikdy neví, kdy to může přijít vhod. Díky

Napsal: 25 led 2006, 11:39
od Návštěvník
Pro Ozawu: Kdyz oni tyhle informace se hrozne spatne shanej a nejake zkusenosti primo jen se Santou sem nenasel.
Jinak jen tak pro zajimavost u te 2.7 kolik Ti to ukazuje na palubnim pocitaci prumernou spotrebu ?

Spotřeba pro Anonyma

Napsal: 25 led 2006, 15:33
od Ozawa
Mám ho dva roky, v té době bohužel nebyl palubní počítač ve výbavě, ale výpočtem - 13l teď v tuhé zimě popojížďky. 12-12,5 v létě s klimou a dlouhá cesta na dovču do Chorvatska- 9,5 litru - a to jsem Santu nijak nešetřil, zvlášť v Reichu. Je tam přeprogramována ŘJ a sportovní filtr - po této úpravě klesla spotřeba o 0,5 litru. Zatím spokojenost.

Napsal: 26 led 2006, 12:30
od Návštěvník
Pro Ozawu:Te spotrebe se nechce az verit, pri obsahu motoru, ale docela me to prekvapilo, cekal jsem podstatne vic.

Tak jsem vcera jeste navstivil par prodejcu a tahal rozumy ohledne benzinu a dieslu a je to tak, jak uz jsem psal nekolikrat, skoro vsichni me rekli at to neresim a koupim si to podle ceny, otazka zivotnosti motoru zavisi hodne i na mem stylu jizdy apod.

Akorat ten posledni me dostal, kdyz jsem mu vylicil proc Santu chci (zima,spatna cesta), tak rekl, kupte si Terracan a mate po starostech.Tak se asi presunu do jine rubriky :)

Napsal: 26 led 2006, 15:25
od zdenek76
Tak je doma, první pocity maximální spokojenost, motor tichý, pěkně táhne. Mám za sebou prvních 83km :D z toho 42 po dálnici (130-140 km/h), průměrná spotřeba 9.2. Trochu jsem měl obavu z kůže na sedadlech, ale materiál super. Akorát sedačky asi nebudou pro silnější lidi (naštěstí není můj případ). 4x4 jsem vyzkoušel hned v kopci k domu, kde jsem s předchozí 2WD už asi čtrnáct dnů nebyl kvůli sněhu a ledu schopný vyjet, santa zcela bez problémů. Tak až něco nalítám a posbírám zkušenosti, napíšu.