Stránka 3 z 3
Re: Nechce nastartovat
Napsal: 07 úno 2006, 18:44
od ivan
cicacica píše:Ahojky všem jsem tu poprvé tak se teprve rozkoukávám.Mám menší problém.Vlastním Lantru 1.6 I 16V v automatu r.v.99 .Před vánocemi jsem ji odstavil venku na parkovišti a asi po týdnu jsem chtěl nastartovat ale startér jen cvaknul a kontrolky na palubce zhasli.tak jsem vyndal baterku 2dny ji doma nabíjel strčil ji tam nazpátek a opakovalo se to samé.Tak nevím jestli je v háji baterka nebo jestli odešel startér.Pokud by mi někdo mohl poradit byl bych rád.
No zkus si vypůjčit od souseda lepší baterii a zkus to znovu!!
Jestli chytí ,tak baterka v tahu!
No a jestli ne,tak startér!!Bude pryč Magnetický spínač,který Ti nepropojí
startér!!
Proto to zhasínání kontrolek!!
Většinou v spínači cvakne takový tuk,tuk!!
Jinak vítej snad se Ti tu bude líbit!!
starter
Napsal: 07 úno 2006, 20:32
od rade622
Ivane, pokud pohasnou kontrolky, je to průvodním znakem slabé baterie, to se snad učí i v autoškole, alespoň za nás, v branečáku to tak bylo! A zvýšený odběr vznikne zapojením starteru, teda elmag. cívka starteru je v pořádku, nebo je ta baterka tak slabá, že nestačí vybudit ani tu cívku. Radit jak to změřit je asi na nic určitě nemá ani voltmetr.Pokud se pletu poradím, ale je snad jasné jak postupovat.
Rade622
Re: starter
Napsal: 07 úno 2006, 22:09
od ivan
rade622 píše:Ivane, pokud pohasnou kontrolky, je to průvodním znakem slabé baterie, to se snad učí i v autoškole, alespoň za nás, v branečáku to tak bylo! A zvýšený odběr vznikne zapojením starteru, teda elmag. cívka starteru je v pořádku, nebo je ta baterka tak slabá, že nestačí vybudit ani tu cívku. Radit jak to změřit je asi na nic určitě nemá ani voltmetr.Pokud se pletu poradím, ale je snad jasné jak postupovat.
Rade622
Není pravda,magentický spínač Ti všechen proud veme ale ven nepustí!!!
A vznikne špatný kontakt v magnetické cívce !!
V cívce je propojovací svorka,která se časem opálí a má špatný kontakt!!
A právě toto udělá!!!A nemusí to býti baterkou!!!
Hele nechci se s Tebou nějak přít vím moc dobře,že máš velkej rozhled,ale nenechám se furt od někoho shazovat a tím moje debata končí! Teorii máš dobrou,to Já zas ne,ale zase mám mnohaletou praxi a vím o čem mluvím,ale někdy to prostě nedokážu popsat,tak vyleze ze Mě
nějaká konina!
Nechce nastartovat
Napsal: 07 úno 2006, 22:32
od cicacica
Chlapi nehádejte se já to zítra ozkouším a pak dám vědět jak to dopadlo ju a bude to rychtyk
baterie
Napsal: 07 úno 2006, 23:00
od rade622
Ivane proboha. Magnetický spínač ( co to je? cívka? ) ti proud vezme ale ven nepustí? Proud ti teče do cívky, ale aby vznikl odběr ( v ampérech ) musí být obvod uzavřen. Takže, proud teče do elmag cívky starteru, ten vysune hřídel starteru a zároveň s určitým zpožděním sepne silový kontakt, kterým teče proud do rotoru starteru a ten se otáčí.
Do cívky jde tak do deseti ampér, baj oko, do starteru přes sto amper. Takže pokud je baterie skutečně vybitá, nemusí stačit ani na sepnutí cívky.Pokud proud odebíraný z baterie přesáhne možnost baterie proud dodávat, dojde k poklesu napětí. Na tom se shodneme.
Na kontrolkách se toto projeví jejich pohasnutím, či změnou intenzity svícení. Pokud by byl pryč jak píšeš - " magentický spínač Ti všechen proud veme ale ven nepustí!!! A vznikne špatný kontakt v magnetické cívce !!V cívce je propojovací svorka,která se časem opálí a má špatný kontakt!!A právě toto udělá!!!A nemusí to býti baterkou!!!" a kontakt NEPROPOJIL, nevznikl by úbytek napětí a kontrolky by vesele svítily. Úbytek by vznikl, kdyby právě naopak propojil a zkrat byl na rotoru starteru. To je možnost.Takže počkejme na výsledek výměny baterie.
Nasíráš se zbytečně
Nechce nastartovat (pro rade622 + ivan)
Napsal: 08 úno 2006, 09:31
od cicacica
Zdravím všechny.Tak jsem dneska ráno vyndal baterku z H1 točí i v -25. Je sice větší do objemu takže se tam nevešla ale to neva.Napojil jsem ji na Lantru zkusil nastartovat ale startér cváká jako samopal ale bohužel nenastartuje.Tak že je asi doopravdy pryč startér
Nevíte co koštuje nový?
Napsal: 08 úno 2006, 09:34
od ryba
je to tak, starter ma 2 civky a 2 privody + kostru samozrejme. Jeden drat tenkej, jeden jak palec. Nejdrive pricvakne mala civka a tim sepne silovy kontakty v hlavnim motoru, ten se roztoci a pohani klikovou skrin. Funguje proste jako stykac. Tzn. pokud dobre nedocvakne kotvicka, tak se start nekona, tudiz nejde do starteru proud vic, nez na sepnuti kotvicky, takze tech 8-10A. Samotnej motor ma prikon treba i 300A.
Zavady jsou nejcastejsi:
-koroze na vnejsich kontaktech, pri takovych problemech zvednout auto a mrknout na srouby a kabely a poradne ocistit a dotahnout, prechodak je svina svinuta.
-opaleny kontakty na kotve, to uz je treba ho rozdelat a smirkem ci pilnikem + benzinem ocistit jak kotvu, tak komutator motoru.
-muze se stat, ze se i spali civka, ale to opravdu malokdy, prece jen bezi jen malo motohodin za celou zivotnost auta.
Napsal: 08 úno 2006, 09:47
od ryba
pokud cvaka, muzou to byt zkorodovany nebo volny kontakty na rele, mrkni na relata v releovy skrince.
starter
Napsal: 08 úno 2006, 10:58
od rade622
Takže, elmag. cívka sepne. Předpokládám že ten silný vodič který vede od baterky ke starteru tam skutečně je a není nikde přerušený, změř napětí na něm proti kostře, musíš naměřit to co na baterce. Proud neprochází dál na komutátor starteru. Možností je několik, proč tomu tak je. První - může být špatný silový kontakt spínaný cívkou. Oprava - demontáž starteru a vyčistění kontaktu. To je to co tu včera naznačil Ivan. Druhá - visí ti uhlík ve vodítku - neuzavře se obvod, proud neprochází do komutátoru rotoru. Oprava - nejdříve bych skusil mírný poklep na tělo starteru, jestli se neuvolní. Teda tím bych vlastně začal, je možné že ti to prostě jen zmrzlo. Pokud nepomůže, demontáž starteru jeho rozborka, vyčistění a sborka. Pokud nejsou uhlíky moc opotřebované, není třeba ani měnit, stačí začistit, aby se volně pohybovaly ve vodítku. Dal bych pozor na přehození, vzájemnou záměnu jeden za druhý. Posoudit stav komutátoru a pokud je silně znečistěn jemným smirkem s citem komutátor vyčistit. Pak ale je potřeba DŮKLADNĚ vyprat v benzinu a odstranit VŠECHEN prach i z drážek mezi jednotlivými ploškami konutátoru. Zase sborka, promazání kluzných ploch rotoru a pastorku vazelínou. Třetí - Je v háji rotor ať již z jakékoliv příčiny: přerušení jednotlivých vinutí, celkové opotřebení komutátorku, posunutí plechů při dotyku se statorem. Tady pomůže jen výměna. Já bych typl možnost jedna a dva, s mírným důrazem na dva.Jo a změř si napětí na baterii, té původní, při startu. Pokud ti skutečně pohasínaly kontrolky, znamená to že proud někem tekl, jestli baterka skutečně není vadná - malá kapacita. Zešly by se ti dvě závady naráz.
Tak mnoho štěstí při poklepu.
Rade622
A ještě
Napsal: 08 úno 2006, 11:30
od rade622
Ještě je tu možnost čtvrtá, kostra starteru není perfektně spojená s kostrou motoru. Při průchodu velkých proudů vzniká paradoxně ůbytek napětí na přechodu motor-starter. Dá se změřit ohmmetrem. Odstranění - většinou stačí povolit a znovu přitáhnout šrouby držící starter v bloku motoru.
Rade622
Napsal: 08 úno 2006, 11:39
od Návštěvník
Do starteru vedou dva kabely. Jeden silný, který vede z baterie, druhý slabý, který vede od startovací polohy na spínací skříňce na cívku elektromagnetu. Při startu dostane cívka proud, sepne silový kontakt a starter točí. Pokud jen "cvaká" cívka a nic se neděje, nespíná tento kontakt, protože už je opálený, nebo je zoxydován ten silný kabel na baterii, nebo na starteru. Stačí očistit a pohoda. Stejně tak ten slabý kabel na cívku. Oba jsou "ostrý +", nejsou jištěný! Druhý konec vinutí cívky a starteru je ukostřen. Mínus pólem taky teče startovací proud, takže i kontrola ukostření baterie je stejně důležitá.