cert píše:Zdar, já vím, už zase já s teploměrem....
Ale přesto, nevíte někdo, jak rozebrat středový panel a kudy pak protáhnout venkovní čidlo teploměru? Taky bych pak potřeboval z něčeho vytáhnout stálé napájení 12V - to by šlo asi z paluní zásuvky, ne? Předpokládám, že je pod napětím i když není klíč v zapalování...
Další věc, nemáte někdou dílenskou příručku (ideálně v el. podobě) na Accenta poslední model?
Díky za odpověď.
Ahojte, jsem šťastným novomajitelem Accenta (a novým členem klubu), kterého také obrali o venkovní teploměr (o tapecírunku kufru, předním lízátku a barevném deklu motoru ani nemluvě
). Když jsem se podíval, co stojí originál, tak mě přešla chuť do toho jít. Hledal jsem tedy náhradní řešení.
Je sice pravda, že mi to trvalo dlouho (nejhorší bylo přijít na to, jak protáhnout čidlo ven ..), ale myslím, že výsledek to stojí za to.
Koupil jsem za 110,- Kč teploměr s ukazatelem vnitřní a vnější teploty (někde v autokelly ...).
Sundal jsem vnitřní zpětné zrcátko, rozebral jsem teploměr a různým upravováním (ostrý nožík stačí) jsem zadní stranu teploměru přizpůsobil profilu zrcátka (teploměr je nad zrcátkem, aby to v případně neúspěchu nebylo vidět
). Teploměr jsem potom přilepil dvousložkovým lepidlem a zalil jsem jím i případné malé mezery ze zadní strany zrcátka - teploměru.
Zrcátko jsem dal zpátky a teď to nejhlavnější
- kabel čidla jsem pod okrajem tapecírunku střechy (podél gumy okna) vedl k levému přednímu sloupku. U sloupku jsem sundal obložení a protáhl podél ostatních drátů dolů - až pod přístrojovku (dobré je udělat si tam někde očko - uzlík na tom kablíku, abyste ho potom nevytáhli víc, než jste chtěli). Dále jsem sundal obložení dole u sloupku (tam, kde je přichyceno otevírání přední habny - jde to dolů i s tím otevíráním, nebo ho vyháknete ...).
Dostanete se tím na konzoli, kde je propojení ovladačů pro dveře – taková kapsa. Konzoli odpojte (klíče mějte u sebe, neboť kdo máte centrál a ovladače potom zapojíte zpět a náhodou si přibouchnete dveře, tak pomažete pro rezervní klíče jako já
).
V této kapse pro konzoli nahmátnete (dole směrem k podběhu) kulaté gumové těsnění (průchodku) mezi vnitřkem a vnějškem prahu, které vytlačíte směrem ven (když si otevřete dveře, tak ho uvidíte asi 10 cm od podběhu kola).
Kablík s čidlem protáhnete skrz popsanou kapsu ven.
V těsnění uděláte dírku (ale jenom takovou, aby šlo protáhnout čidlo) a vytáhnete kablík s čidlem asi 15 cm. Dírku okolo protaženého kablíku pro sichr raději zalepte nějakým lepidlem na gumu - kvůli pronikání vhkosti do prahu. Odšroubujte 3 šrouby plastového podběhu (hlavně ten ze spodu u prahu), abyste se dostali k vytaženému kablíku a čidlu - pak už záleží na vás, jak a kam si čidlo připojíte, ale já jsem si ho přilepil nad díru toho šroubu zespoda prahu a po zpětném přišroubovávání šroubu jsem tam dal nejdřív rozpínací držáček na šroub skrz očko čidla a potom jsem teprve přišrouboval šroub, kterým jsem vlastně očko čidla zafixoval. No a pak už jen dáte všechno hezky zpátky a těšíte se z toho, jak jste sice ušetřili cca 1300,- Kč
, ale rozebrali jste si půlku auta a strávili nad tím skoro celý den
(po tomto návodu možná jen půl)
. Máte ale teploměr, který ukazuje stále vnitřní a vnější teplotu (je totiž na mikrotužkovou baterii, která se dá vyměnit při pootočení zrcátka) bez toho, abyste museli něco mačkat po zasunutí klíčku
. Doufám, že jsem přispěl do společné studnice vědění o
.
Howgh. Poly