Stránka 3 z 3

Re: Uprava prevodovky na delsi

Napsal: 05 pro 2008, 15:01
od Mr. HYUNDAI
mirpie píše:příruba by se dala pořešit mezikusem
O tom žádná, jen s tímhle případným "problémem" počítat :wink:.

Re: Uprava prevodovky na delsi

Napsal: 05 pro 2008, 16:20
od Yurii
Nechci mlít nějáký blbosti ale dochází vám jakej rozdíl je místy v točivym momentu dhtožrouta a benzínu?
Hodně dehtožroutů (non turbo) má max krouťák někde kolem 2500rpm (vw 1.9D) a benzíny ho maj o hodně vejš muj skupáč na 4500rpm, nedovedu si dost dobře představit co by to dělalo, podle mne by byl strašnej nepoměr ve zrychlování v různejch otáčkách a benzínovej motor by měl malou sílu v nižších otáčkách.
Netvrdim že znám všechno, ale snažim se nebejt uplně mimo tak mne nekamenujte kdybych něco řek špatně) vycházim jednoduše z toho jak je to u přehazovačky na kole :mrgreen:

Re: Uprava prevodovky na delsi

Napsal: 05 pro 2008, 17:11
od Dr Meduza
Yurii píše:Nechci mlít nějáký blbosti ale dochází vám jakej rozdíl je místy v točivym momentu dhtožrouta a benzínu?
Hodně dehtožroutů (non turbo) má max krouťák někde kolem 2500rpm (vw 1.9D) a benzíny ho maj o hodně vejš muj skupáč na 4500rpm, nedovedu si dost dobře představit co by to dělalo, podle mne by byl strašnej nepoměr ve zrychlování v různejch otáčkách a benzínovej motor by měl malou sílu v nižších otáčkách.
Netvrdim že znám všechno, ale snažim se nebejt uplně mimo tak mne nekamenujte kdybych něco řek špatně) vycházim jednoduše z toho jak je to u přehazovačky na kole :mrgreen:
No problem by to bejt nemel, ve meste se bude misto na 4 jezdit na 3 a bude priblizne stejnej pomer
Tady de hlavne o to, ze treba coupe ma na 5 asi takovej prevod jako vetsina aut ma na 4
Tim ze se da delasi prevodovka se akorat presune razeni do vyssich rychlosti, aby se motor stejne vytacel
Jediny co bude, ze se zhorsi zrychleni z 0-100 protoze nebude tak lehka jednizka, ale vono se pak stejne blbe radi z 1 na 2 kdyz se to vytoci :lol:
btw otazka bokem, taky se vam stava ze kdyz stojite na krizovatce, tak vam tam nejde dat jednicka rovnou, ale musi se nejdriv dvojka?

Re: Uprava prevodovky na delsi

Napsal: 05 pro 2008, 17:41
od Yurii
Co se spojkou? Podle mýho spojka z dieselu nevydrží ty vysoký otáčky... přecejn když vytočíš diesel je to něco jinýho než s benzínem benzín může mít až 2x takový otáčky na vrcholu točivýho momentu. Sorry že furt rejpu ale prostě se mi to nezdá.

Re: Uprava prevodovky na delsi

Napsal: 05 pro 2008, 17:54
od Dr Meduza
Yurii píše:Co se spojkou? Podle mýho spojka z dieselu nevydrží ty vysoký otáčky... přecejn když vytočíš diesel je to něco jinýho než s benzínem benzín může mít až 2x takový otáčky na vrcholu točivýho momentu. Sorry že furt rejpu ale prostě se mi to nezdá.
Spojka je ve vysokejch otackach uz davno spojena, takze ji je jedno jak rychle se toci, kdyz je vyvazena

Re: Uprava prevodovky na delsi

Napsal: 07 pro 2008, 13:58
od mirpie
otáčky pro převodovku z dehtozřouta nejsou problém a naopak spojka z dehtu bude lešpí, je stavěná na vyšší moment. Je jedno, jestli max točák leží na 2000ot/min nebo na 4900ot/min. Důležité je, zda ho spojka přenese. A 181Nm jako benzinové dvoulitrové coupe má prakticky každej dehet i bez turba.
Jak jsem psal výše já, nebo i Meduza, auto bude línější a na předjíždění už to nebude ono. A přes obec se fakt bude muset jet na trojku.

Re: Uprava prevodovky na delsi

Napsal: 07 pro 2008, 14:05
od Dr Meduza
na predjizdeni se vrazi dvojka a vytoci se (tady nevyleti rozvodovy tycky z notoru jako ve favu :twisted: ), toho bych se nebal, spis jestli se nebude muset radit jednicka za jizdy, uz i takle ji tam musim obcas dat, kdyz to nechci trapit prez spojku

Re: Uprava prevodovky na delsi

Napsal: 07 pro 2008, 14:06
od mirpie
tak někde v kopci za traktorem je to hodně pravděpodobný

Re: Uprava prevodovky na delsi

Napsal: 07 pro 2008, 14:12
od Dr Meduza
nemel bys nekde jaky sou v ty prevodovce z naftovy lantry prevody?
A jak je tam umistena, je na stejny strane a podobne daleko?

Re: Uprava prevodovky na delsi

Napsal: 07 pro 2008, 14:30
od black_sheep
musim potvrdit ze spojka (potazmo prevodovka) se pocita podle prenaseneho momentu = kroutaku a ne podle vykonu motoru :-) v souvislosti se zmenou otacek z nizsich (D) na vyssi poklesne prenaseny moment a tudiz ta spojka z briketometu vydrzi dyl.. pred par lety jsem to taky delal. navrhoval jsem dvoustupnovou prevodovku, i se spojkou.... ale uz si to tak nepamatuju jak ted studuju neco jinyho.. :)

Re: Uprava prevodovky na delsi

Napsal: 08 pro 2008, 08:36
od mirpie
já na škole spojku počítal, třecí síly, přítlačené síly, atd...Ale už si pamatuju kulový, teda z těch výpočtů. Ale rozhodujícím faktorem pro spojku je přenášený moment, jedno v jakých otáčkách.

Meduza: převodový poměry převodovky z dehtolantry nemám :-(

Re: Uprava prevodovky na delsi

Napsal: 08 pro 2008, 11:06
od Yurii
Nedával kdysi Hyundai do Lanter náhodou diesely od Peugeotu? By se to třeba dalo zjistit na nějákym Peugeot foru převodovky by mohly bejt stejný.

Re: Uprava prevodovky na delsi

Napsal: 08 pro 2008, 11:40
od mirpie
jo, taky mě to napadlo. Dehtoengine v Lantře je skutečně 1,9D peugeot, třeba i převodovka bude stejná