Stránka 3 z 4
Re: Auto na plyn pro a proti ?? Kazi se vic motor a dily?
Napsal: 11 lis 2008, 21:12
od zdenek76
Jedním z důvodů proč je teď LPG levnější je i spotřební daň, která je u litru benzinu nějakých 12 Kč zatímco u LPG 4 Kč. Čistá cena paliva je tedy šul nul a nemá to co dělat s náročností výrobou. Tyhle daně budou platit do 1.1.2010 a jak to bude dál se uvidí. Teoreticky má spotřební daň u LPG zůstat nízká, ale když bude mít stát hluboko do kapsy, tak tam napálí stejnou jako u benzinu a je vymalováno. Třeba CNG je teď od postřební daně osvobozené.
Re: Auto na plyn pro a proti ?? Kazi se vic motor a dily?
Napsal: 11 lis 2008, 21:29
od Dr Meduza
no tak se vymeni reduktor za CNG a upravi se mapy v ECU a pojede se dal
to zas takova investice nebude
Re: Auto na plyn pro a proti ?? Kazi se vic motor a dily?
Napsal: 12 lis 2008, 09:47
od mirpie
bude, budeš potřebovat jinou nádrž a téměř komplet celý systém nový..Ty dva systémy maj společné snad jen to, že obojí je "plyn"...LPG je ale kapalné, stlačené na asi 4MPa, zatímco CNG je z 95% metan, stlačený na asi 16MPa a skladovaný v plynné fázi..Oproti LPG má výhodu, že je lehčí než vzduch a můžeš s tím proto do podzemky....
Re: Auto na plyn pro a proti ?? Kazi se vic motor a dily?
Napsal: 12 lis 2008, 10:01
od Dr Meduza
no je jina nadrz a reduktor
nozkotlaka cast vstrikovani je porad stejna, ty je jedno jakej plyn to vstrikuje, vono by se klidne dalo pouzivat i ty samy trysky na benzin, s tim ze by pak ale byl velkej casovej rozdil
ale treba u primyho vstriku podle me nemuzou vrtat do hlavy dalsi diry, tam se musej pouzit ty stejny trysky
Re: Auto na plyn pro a proti ?? Kazi se vic motor a dily?
Napsal: 12 lis 2008, 20:49
od dzakobo
No tak ja byt na tvem miste,tak si nejdriv spocitam vsechny naklady na tu prestavbu. protoze pak asi prijdes na to,ze aby se ti to rozhodne nevyplatilo,to by jsi s tim autem musel jezdit alespon dalsich 15 let, aby se ta investice zaplatila...a ja sam osobne bych si do auta plyn nedal. ma to bratranek na oplu omega 2.5L a ta spotreba plynu........rozhodne na tom moc neusetri....jenom si clovek rekne,ze to stoji min,ale zase toho plynu si to zbasti dost....ja bych se na to uplne vyprdnul!!!Zadny misto v kufru,strach z toho ze to do me zezadu nahuli a nedejboze prorazi nadrz a ta chytne....no myslim,ze je tam hooodne minusu....resp. nevidim v plynu jediny dobry +. tak to vidim ja
Re: Auto na plyn pro a proti ?? Kazi se vic motor a dily?
Napsal: 12 lis 2008, 21:56
od hlobilp
dzakobo: premyslel jsi o tom trosku vic, nebo jen co Ti kdo rekl? Je to tak snadny... a kdyz uz, tak plynova nadrz je tak 100x bezpecnejsi nez palivova... na tu, aby jsi ji prorazil, staci hodne malo... a pak je z Tebe horici pochoden.... vis, ze me se plyn zaplatil uz za rok? A to zas tak nejezdim... ono si to chce o tom neco zjistit a ne jen papouskovat co jsem kde slysel. Jo, a kdyby neco, tak razim heslo? "Nez byt na kriplkare, tak radeji vyhulim kominem"
Re: Auto na plyn pro a proti ?? Kazi se vic motor a dily?
Napsal: 12 lis 2008, 22:46
od dzakobo
ja bych s plynem nejel nikdy...videl jsem crash testy jak to vypada, kdyz se prorazi ta nadrz a ver, ze bych nechtel byt ani v jednom aute....ono s benzimem je mozna pochoden,ale s plynem je to hotovy napalm....nemam v plyn vubec duveru,od tankovani az po uzivani. Nehlede na to,ze jsou prisnejsi prohlidky, revize, zadny misto v kufru atp...myslim,ze to za to nestoji,to je muj nazor.
Re: Auto na plyn pro a proti ?? Kazi se vic motor a dily?
Napsal: 12 lis 2008, 23:12
od Rexcor
No tak to je hodně zastaralej názor. Mě to z kufru nevzalo ani centimetr. Jestli Tvůj bratránek tvrdí, že se mu to nezaplatí tak asi kecá:-) Protože to by muselo žrát o 100% víc než benzínu a to by to měl jen špatně seřízené. Nám to místo 10,5l benzínu na 100km bere 11,5 plynu. Když na to víc šlapu a to žere tak maximálně 13 a to ale jezdím s otáčkama kolem 4až 5 tisíc stále. Stálé předjíždění atd. Jinak věř nám, že je to bezpečnější než benzín. A taky zavisí na tom jakej systém v tom crash testu zkoušeli a jestli bylo vša tak jak má. A jestli Ti pak pod autem hoří benzín nebo plyn, to už je opravdu fuk. Stejně tomu neutečeš.
A co máš proti přísnějším prohlídkám? To je jen pozitivum, pokud nejezdíš v popelnici, která je všem nebezpečná.
Říkat, že plyn nemá žádné pozitivum je jako tvrdit, že Koktávka je prostornější a pohodlnější než Sonata.
Nebo jako že u coupé je problém s poruchovostí dieselů.
:-p
Re: Auto na plyn pro a proti ?? Kazi se vic motor a dily?
Napsal: 12 lis 2008, 23:24
od Yurii
Přidám svůj názor...bohužel s autama na plyn nemám moc zkušeností (jenom máme jedno doma a jezdím s nima v práci
)
Ale zkušenosti s autama na plyn jsou:
menší kufry (někde ta rezerva bejt prostě musí i když je místo ní nádrž)
Poruchovost obzvlášť ty směšovače
Nutnost měnit nádrž v pravidelných intervalech.
O poznání nižší výkon Jak fiat Doblo 1.4 2006, tak Subaru Forester 2.0L 1998, jen u té Fabie to není tak poznat. osobně nejradši z firmních aut jezdím Felckou PickUpem 1.9D která se chystá na 11. objezd zeměkoukle a furt to prostě jede nejlíp když se šlápne na pedál.
S plynem se odvíjí i větší náchylnost motorů k poškození, Subárko má v prdeli motor (jednu hlavu motoru) kvůli špatnýmu spalování a nedomazávání jednoho válce (kdyby jezdilo na benzín tak neni problém ale LPG míň lubrikuje)
Doblo je posledních 14 dní furt v servisu a vypadá to že se mu bude po 177tkm po 4., měnit směšovač za 10k
Fábie zase má furt problémy kolem přepínání benzín --> plyn
Takovej muj sen je pořídit si Volvo 850 T5-R 2.5T v kombíku se sekvenčním (vstřikováním) LPG, jenže takovejch aut je nedostatek a na plyn nejsou už vůbec
(
Re: Auto na plyn pro a proti ?? Kazi se vic motor a dily?
Napsal: 13 lis 2008, 01:08
od Borek
Subaru motory zrovna spolehlivostí neoslňují-a ten váš se určitě nerozbil z důvodu nižšího mazání plynem.Opak je pravdou-benzín odmašťuje neporovnatelně více než LPG.Při používání LPG je nižší teplota hoření ve válci,menší znehodnocování oleje-celkové opotřebení motoru,při provozu na LPG je nižší.
Nádrž se mění po 10 letech,takže to není zase tak hrozné.Měnil jsem ji u svého druhého auta a cena byla 2500,-Kč(válec,ne toroid).
Auta na LPG používám nepřetržitě od roku 1987 a nikdy nebyl problém.S LPG max.spokojenost.Byl jsem se ptát i na LPG do Tiburona-tady za přímý vstřik a toroid,chce 33000,-KČ.Ale u tohoto auta asi zůstanu jen u benzínu.
Re: Auto na plyn pro a proti ?? Kazi se vic motor a dily?
Napsal: 13 lis 2008, 07:39
od Dr Meduza
no je pravda, ze kdyz se rozebere motor, kterej jezdi na plyn, tak vevnitr je uplne jinej, spalovaci prostor je krasne vylestenej, vejfukovej kanal taky a ventily bejvaj zrezly
u takovyho motoru se pak projevi mnohem driv opotrebeni, ktery pri provozu na benzin zakreje vrstva sazi, ktera maze a vyplnuje drobny nerovnosti, takze motor se zda bejt zdravejsi, ale muze kdykoliv zdechnout (proto jede vetsina motoru tesne pred smrti uplne nejlip)
jinak plyn sice hori pomalejs, ale vysledna teplota ve valci a pak vejfukovejch plynu je vetsi
Re: Auto na plyn pro a proti ?? Kazi se vic motor a dily?
Napsal: 13 lis 2008, 07:48
od dzakobo
to taky neni zrovna moc dobry,kdyz jsou vyssi teploty. preci jde jenom o rychlost zapaleni smesi a jeji expanzi...a pokud ma plyn delsi dobu spalovani a vyssi teploty,tak to neni zrovna moc dobry....otreba vetsiho chlazeni motoru, vyssi teploty jdou vyfukoveho syst...verim,ze je spousta lidi,pro ktere je plyn vyhodnejsi,ale ja sam za sebe bych nebral ani zadarmo
Re: Auto na plyn pro a proti ?? Kazi se vic motor a dily?
Napsal: 13 lis 2008, 08:16
od Rexcor
Nemohu souhlasit s tím,že někde rezervu mít musím. Opravdu nemusím je to o tom jestli ji tam chci. Ale to už se tu několikrát řešilo.
Je otázka jakej systém plynu je zakoupen. Myslím, že stejně jako jinde platí čím nižší cena tím nižší spolehlivost. Ale to je můj názor. Ani u jednoho santy nemůžeme říci, že šel výkon dolů, ale to už se tady taky stokrát říkalo.
Pokud k němu má vyloženě averzi bez nějakých důvodů, i to se může stát, tak si ho holt nenamontuje.
U tej Subary mě to trošku překvapuje. Ale nemám k tomu žádné informace podobného typu.
Re: Auto na plyn pro a proti ?? Kazi se vic motor a dily?
Napsal: 13 lis 2008, 08:27
od mirpie
na plyn mám určitou averzi taky, ale jak jsem již psal, info o cng, lpg, provozu na benzin a naftu mám myslim dost. Co se týká bezpečnosti, tak potvrzuji, že moderní systémy LPG i CNG jsou z hlediska úniku plaiva z nádrže bezpečnější než nádrže na benzín. Maj dvojité dno a řadu vypouštěcích ventilů reagujicí na přetlak. Plyn tak při nárazu uniká kontrolovaně těmi ventily. Ovšem záleží na druhu nárazu. Pokud to auto sešrotuje lokomotiva tak neštastně, že sešrotuje i tu nádrž s těmi ventily, tak to už jsme zase jinde...Ale to platí samo i u benzinu.
Re: Auto na plyn pro a proti ?? Kazi se vic motor a dily?
Napsal: 14 lis 2008, 07:28
od Yurii
ZAse ruku na srdce, pokud auto sešrotuje lokomotiva tak, že poškodí nádrž na ply tak to může bejt celý posádce auta jedno.
S tim Subárkem je to bohužel tak no
Taky mne to překvapuje protože Subárka sou sržáky, fakt je že naše má nalítáno přes 300k ale všechno byly jen dlouhé trasy, Pha-Jihlava-Ostrava.
Zajímalo by mne jak to ve skutečnosti je s tím opotřebením plynu, já ouhlasím s názorem, že když jezdí auto na plyn, tak se neusazuje nikde karbon (bordel z benzínu/saze) a motor se ve finále víc opotřebuje. Taky je jasný že starší auta na LPG potřebujou většinou častějc dolejvat olej než jejich pouze benzínoví bráchové.
Celkově vzato pro mne začíná bejt auto na plyn synonymem pro problémový auto asi na ně mám smůlu
BTW: jen tak pro zajímavost, ten bouranej skupáč co sem ho koupil jako dárce motoru taky kdysi bejval na plyn
Teď otázka jestli je motor a turbo ve svejch 250tkm po GO nebo výměně, protože motor šlape jako hodinky (když šlape) a nikde v motoru sem nenašel stopy po instalaci plynu ačkoli mam v palubce vyvrtanou díru na spínač a do kufru k rezervě mi vede plechová trubka.