Stránka 3 z 8

Re: Hodnocení servisů Hyundai

Napsal: 21 lis 2008, 14:33
od David C3
S tím STK to zní opravdu dobře... nápad se cení :-)

Re: Hodnocení servisů Hyundai

Napsal: 21 lis 2008, 14:47
od Mr. HYUNDAI
Pánové, v případě záruky nejde o žádné nadstardní vztahy. Přesné podmínky záruky jsou v servisní knížce a zde je též uvedeno co přesně jsou díly podléhající rychlejšímu opotřebení (gumičky stěračů, těsnění, žárovky, brzdové obložení, lamela spojky atp.-na tyto díly je záruka 2 roky bez omezení kilometrů!). Zbytek je v tříleté záruce bez omezení kilometrů. Tlumiče, kotouče, přítlačák spojky, ale i výfuk nejsou dle záručních podmínek značky HYUNDAI opotřebitelné díly.
Třeba u tlumičů mi test externí firmy nevzali, udělali svůj (chápu, napsat se dá do protokolu cokoli). Dle testu byli tlumiče na pravé straně na Sonatě v háji (auto bylo 35 měsíců v provozu, neco přes 150.000 km). Ověřili si to pro jistotu u pana garančního guru na importu a za 2 dny jsem měl tlumiče komplet nové. Bez řečí a nestálo to ani korunu.
U Getze totéž, 30 měsíců a 115.000 km tlumiče vzadu, 35 měsíců a 140.000 km tlumiče přední. Bez problémů a zadarmo.
Stačí si pozorně přečíst garanční podmínky a nenechat se odmítnout. Ony si občas servisy chtějí ušetřit práci s garancí a něco na tom ještě trhnout! A jsme zase u toho, všechno je o lidech :( .

Re: Hodnocení servisů Hyundai

Napsal: 21 lis 2008, 15:33
od Mr. HYUNDAI
To Espero: To mě překvapuje, že jsi to u H1 po dvou letech neřešil, záruka by měla být ještě 1 rok, pokud tedy byla řádně vyplněná serviska.

To Haer: Nevím ze kdy máš auto, ale i nejstarší Sonata flotily (do provozu 11/2004) má záruku 3 roky bez omezení kilometrů, viz strana 3 servisky. Omezení 100.000 kilometry se vztahuje jen na komerčně užívaná vozidla, což jsou jen taxi, autopůjčovny a autoškoly.

Na straně 4 je řeč o pneu a rádiu (dle výrobce) a klimatizaci - 2 roky bez omezení (komerční s omezením 40.000 km).
Strany 5 a 6 + část 7 vyjmenovávají kdy je nárok na záruku ztracen.
Zbytek strany 7 cituji: "Pro rychleji opotřebovatelné díly činí záruční doba 2 roky bez omezení počtu ujetých kilometrů od data prodeje. Pro komerčně užívané vozidlo pak 2 roky nebo do ujetí 40.000 kilometrů od data prodeje.
Rychleji opotřebovatelné díly jsou: zapalovací svíčky, žhavicí svíčky, kondenzátory, stírací lišty stěračů, pojistky, obložení brzd, lamela spojky, brzdové destičky, filtry, žárovky, skla, řemeny.", z čehož vyplývá, že zbytek auta je dle strany 3 v záruce 3 roky bez omezení kilometrů (nebo s omezením 100.000 km u komerčního užití).
Určitou výjimku z tohoto bodu tvoří výměny těchto dílů v rámci předepsané běžné údržby dle kilometrů. Třeba svíčky se mění v 60.000 km, což u nás auta najedou za cca 14 měsíců. Přesto je nechci na záruku, protože dle servisních pokynů skončila jejich životnost.
A ještě k těm tlumičům. Pokud si budeš stěžovat třeba na hluk podvozku nebo houpavost a vyžádáš si test, tak pokud vyjde test s výsledkem tlumiče OK, tak test zaplatíš. Pokud bude výsledek, že jsou KO, tak neplatíš ani test, natož výměnu či matroš (pořád se bavíme o autě v záruce).
Zbytek servisky už pro tuto debatu není důležitý :D .

Re: Hodnocení servisů Hyundai

Napsal: 21 lis 2008, 21:36
od Haer
To Mr. HYUNDAI:
Diky, je to opravdu tak, jak pises. Tech 100.000 jsem mel zafixovane z reseni minuleho problemu, kdy se na to prodejce ptal, prestoze auto slouzi ciste k soukromym ucelum. A ja to prejal, protoze u Suzuki to tak taky bylo, jen zaruku davali na 4 roky. Jak se clovek necha snadno zblbnout :)
Nicmene jak je taktez na strane 3 a opetovne i 7 uvedeno, zaruka se vztahuje pouze na vyrobni vady, nikoliv opotrebeni, coz treba u tlumicu muze byt, dle meho laickeho nazoru, docela obtizne. Nereknu, kdyby auto melo najeto 10.000, ale kdyz bude mit jako me asi 75 nebo 90? Asi by me bez problemu zlomili :roll:
Presto diky, myslim, ze to byla prinosna debata, alespon pro mne :)

Re: Hodnocení servisů Hyundai

Napsal: 21 lis 2008, 21:44
od Mr. HYUNDAI
Obecně u záručních oprav platí, že se člověk nesmí nechat odmítnout. A pokud se servis kroutí, tak důsledně trvat na tom, aby se okamžitě telefonicky spojili s garančním oddělením (nejlépe z telefonu u příjmu oprav, aby u toho člověk mohl být a včas protestovat). Je jen jeden člověk na importu, který o tom rozhoduje. Je to skutečný profík, který to dělá kam moje paměť sahá a svou práci ovládá na 200% :wink:. Jednal jsem s ním několikrát a vždy to bylo velmi příjemné. Vždy se snažil najít pro zákazníka nejvýhodnější řešení a maximálně vyjít vstříc. Jen jednou jsem díl na konci záruky platil. Byla to projektorová světla na Sonatě EF F/L, která prostě byla po třech letech a 150.000 km stálého svícení "vypálená", prostě světlo jak za dušiček. Ze strany garančního byla ochota nová světla zaplatit, ale potřeboval jsem změřit jejich svítivost a též svítivost nových, aby byl v ruce porovnávací papír. Jenže jsem nenašel nikoho kdo by to měření provedl. Nakonec mě to shánění přestalo bavit a došel jsem k závěru, že světla zaplatit bude levnější než čas strávený hledáním :D. Vše ostatní bez potíží (kotouče, tlumiče atd...).

Re: Hodnocení servisů Hyundai

Napsal: 22 lis 2008, 16:16
od jandaxx
Espero píše:Nevím přesně jak u Hyundaiů, s H1 jsem záruku neřešil, koupil jsem to jako 2 letý vůz těsně po záruce. U dacie jsou některé díly ze záruky jmenovitě a předem vyjmuty (stěrače, tlumiče, některé části brzd a spojky - obložení, žárovky atd. atd.).
Ze zákona je záruka na všechno 2 roky a záruku nelze nijak omezit. Jakékoli ustanovení, které by zhoršovalo postavení zákazníka a omezovalo by ho v uplatnění jeho práv, je od počátku neplatné. Tedy, i na brzdové obložení a tlumiče je záruka dva roky. Něco jiného je ovšem doba záruky a běžné opotřebení. Uvedu dva příklady:
Brzdové obložení se sjede provozem - bězné opotřebení, nelze uplatnit záruku.
Brzdové obložení se utrhne - i po roce a půl, je to záruční oprava
tlumiče opotřebené provozem ( auto má najeto třeba 80 000) - běžné opotřebení, nelze ulatnit záruku
Tlumič vyteče po roce a půl, najeto třeba jen 15 000 - jasná záruční oprava

Takhle by se mohlo pokračovat dál u každého dílu.

Re: Hodnocení servisů Hyundai

Napsal: 22 lis 2008, 20:34
od Mexican
jandaxx suhlas.. prave mi chcipla ziarovka v lavom svetle, po roku.. ale odsvietenych cca 40 000km co je hodin a hodin... ono zas treba vidiet veci trochu realne a brat opotrebeie dielcov ako povinnu investiciu do prevadzky vozidla

Re: Hodnocení servisů Hyundai

Napsal: 23 lis 2008, 16:23
od Gandalf
Škoda, že se tohle vlákno zase zvrhlo někam docela jinam, než je jeho název - aktuálně platnosti záruky. Založil jsem ho proto, aby zde byly přehledně uvedeny pozitivní / negativní poznatky s konkrétními servisy, aby se z toho mohl uživatel, event. i servis poučit. Zkuste se tedy vrátit k původnímu tématu. Škoda, že tady už "krchnav" tak rezolutně nepřesujuje příspěvky jinam... :D

Re: Hodnocení servisů Hyundai

Napsal: 23 lis 2008, 18:44
od Mexican
Gandalf no ale snaha o udrzanie k tematu tu stale je.. moj nazor poznas, myslim ze tu padlo par viet na brnenske servisy.. BTW neviem ako je to so servisom HUKR (pri UAN Zvonarka, vedla Erotic City).. znamy (je aj tu na fore - rexgremlin) tam kupoval i30, ale co som pozeral tak HUKR nie je medzi autorizovanymi servismi.

Re: Hodnocení servisů Hyundai

Napsal: 23 lis 2008, 21:12
od jandaxx
Mexican píše:jandaxx suhlas.. prave mi chcipla ziarovka v lavom svetle, po roku.. ale odsvietenych cca 40 000km co je hodin a hodin... ono zas treba vidiet veci trochu realne a brat opotrebeie dielcov ako povinnu investiciu do prevadzky vozidla
Tak je jasné, že asi nikdo soudný nepůjde reklamovat žárovku, protože to je spotřební díl. O tom není spor. Jenom jsem chtěl přiblížit, že u stejného dílu může nastat opotřebení provozem a může dojít i k závadě, na kterou lze uplatnit záruku. Je pravda - i mnou ověřená, že Hyundai poskytuje velmi nadstandardní servis při uznávání záruky. To, co by jinde technik neuznal, v Hyudai bez problémů vezmou na záruku. U mne třeba prasklé svody. Ačkoli bylo auto téměř rok po záruce, tak svody včetně katu vyměněny bezplatně. Taková odměna za to, že jsem i po záruce navštěvoval značkový servis a třeba i za to, že jsem si nenosil vlastní olej. Kdybych to musel cálnout ze svého, stálo by to cca 37 000,- Někdy se vyplatí neškudlit každou korunu.

Re: Hodnocení servisů Hyundai

Napsal: 24 lis 2008, 07:40
od Espero
Já jsem k autu při prodeji servisku vůbec nedostal. Ale ono to bylo jedno, auto bylo jinak v pořádku (podle tachometru mělo ři prodeji 29 000 km) a ten třetí rok jsem žádnou poruchu stejně neměl. Hyundaie jsou kvalitní. Ta baterka se stala až tak 4 měsíce po skončení 3. roku a te´d to řeším jako už druhou závadu v pořadí na záruku té baterky jako takové, která je dvouletá.

Re: Hodnocení servisů Hyundai

Napsal: 24 lis 2008, 16:37
od Vilda
Dneska jsem byl v AutoPalace v Butovicích, na odstranění vrzání předního sedadla. Přístup techniků profesionální a závada odstraněna během několika hodin. Takže vcelku spokojenost .... 8)

Re: Hodnocení servisů Hyundai

Napsal: 24 lis 2008, 21:41
od Huda08
To Vilda: měl bych jeden dotaz, protože Accent je moje první auto, takže možná je ten odtaz hloupý. Jak to vlastně probíhá: nechal jsi tam auto a potom jsi si ho vyzvedl nebo jak? Totéž jak to probíhá s garanční kontrolou.
Díky.

Re: Hodnocení servisů Hyundai

Napsal: 24 lis 2008, 22:07
od ZdeněkSvoboda
Mně když měnili týden po koupi auta zámek zpátečky, tak jsem tam auto dopoledne dovezl a technik mi říkal, že to bude tak cca 2,5 h trvat. Ať si zajdu na kafe někam do kavárny. Vzal si na mě telefon a asi po 1,5 h zavolal, že si můžu pro auto přijít. vcelku jsem čučel :)

Re: Hodnocení servisů Hyundai

Napsal: 25 lis 2008, 00:08
od adam221
Vilda píše:Dneska jsem byl v AutoPalace v Butovicích, na odstranění vrzání předního sedadla. Přístup techniků profesionální a závada odstraněna během několika hodin. Takže vcelku spokojenost .... 8)
Nevies nahodou, co ti tam vrzgalo? Alebo co s tym riesili?

diq,