Stránka 3 z 14
Re: Elantra nestartuje
Napsal: 11 led 2009, 14:59
od Hardcam
Pekna lestenka...ale kde ho najit, to nevim...
Re: Elantra nestartuje
Napsal: 11 led 2009, 18:00
od zahyx
Sprave píše:Nazdarek, tak bohuzel se mi neporadilo sehnat zadnou zateplenou garaz, tak mi nezbyva nic jineho, nez horkou vodu pod kapotu. Jen bych se chtel zeptat, kde bych nasel cerpadlo ci to, co je potreba, odmrazit. Posilam foto moji Elantry, tak pokud byste mi prosim mohl nekdo nejak poradit:-)
|Dekuji
skus sundat ten plastovej kryt a vyfot to, mozna ze je podtim, ten kryt je jen na 4 sroubech
Re: Elantra nestartuje
Napsal: 12 led 2009, 14:05
od Donald
Asi bych hledal pozpátku. Tedy od common railu, do něhož vede vysokotlaké potrubí, zpět k vysokotlakému čerpadlu nafty. CR najdeš po sundání plastového krytu, za hlavou motoru /jestli se nemýlím/.
Pozor ještě na horkou vodu. Bál bych se, aby to v těch mrazech neprdlo. Hodně štěstí!
Re: Elantra nestartuje
Napsal: 12 led 2009, 14:26
od Donald
V sobotu ráno jsem měl taky problém. Auto stálo skoro týden na mrazu a při - 12 C nechtělo chytit. Nezbylo než vytáhnout baterku, dát do tepla, mezitím koupit nabíječku 4 A/12 V, trochu dobít a pak už to šlo. Pro jistotu jsem ještě koupil startovací zdroj Güde za 899 Kč. Takže prověřím jeho schopnosti. Mám tam mot. olej 15W-40 klasický minerál, takže při nízkých teplotách to jde ztuha.
Narazil jsem ještě na jeden problém. Mám rád hodně nahuštěné pneu a abych je nafoukl na 2,5 atm, oddělal jsem 3 ruční pumpy. V mrazu mi nepomohl ani kompresor, který je u Güde a má foukat až 18 bar. U Benziny, kam jsem zajel, jsem měl taky problém. Velký kompresor u každého kola nafoukal něco přes 2,3 atm a víc ani ň. Usoudil jsem, že problémem je značný mráz.
A teď otázka: Pánové, máte taky problém nahustit gumy na správný tlak? Jak to děláte? Dík za odpovědi.
Re: Elantra nestartuje
Napsal: 12 led 2009, 14:32
od Hardcam
Bohuzel nehustim, nemam jak, pred emsicem v nasem mestecku zamrzly vsechny kompresory. Co se oleje tyce, 15W na zimu v zadnem pripade, naopak, co nejridsi olej, pristi rok dam 5W40, letos jeste 10W40.
Re: Elantra nestartuje
Napsal: 12 led 2009, 14:48
od Bruno
Já bych dal radějí řidší olej ten
řitší patří spíše do /řiti tedy do rekta/ a používá se k tomu ricinový olej!!
To bylo spíše myšleno jako vtip!!!!!
Re: Elantra nestartuje
Napsal: 12 led 2009, 14:55
od Hardcam
Sry, opraveno...a to mam doma budouci cestinarku...
Re: Elantra nestartuje
Napsal: 12 led 2009, 16:13
od Sprave
Dekuji panove za rady:-)
Tak auto mam pres noc v garazi, tak zitra uvidim a dam vedet. Nic jineho uz me nenapada, cim by to mohlo byt-baterka nova, filtr novy...tak jsem zvedav, co mi reknou v tomhle servisu
je pravda, ze jsem do nafty nic nepridaval-proste natankoval a jezdil (ted toho lituji). Doufal jsem, ze staci ty veci, ktere pridavaji benzinky ale koukam, ze ne:-)
Auta opravdu nepatri mezi ma hobby:-)...ale treba se to zmeni:-)
Re: Elantra nestartuje
Napsal: 12 led 2009, 16:27
od Hardcam
Aditiva do nafty musis (no, nemusis, aditia nejsou povinna
) zacit pridavat jeste predtim, nez teplota klesne pod nulu, jinak to nema vyznam. Benzinkam bych v tomhle ohledu moc neveril, ac se treba Pap Oil pysni zimni naftou Polar do -25stupnu. Na strankach Peugeot clubu jsem se docetl, ze Peugeot doporucuje majitelum HDi motoru pridavat na 60 litru nafty dva litry naturalu. Nez neco takovyho udelam u CRDi, coz je velmi specificky dieselovy motor, musim zjistit, zda to vubec je mozne. Pak mam jistotu, ze mi nafta nezamrzne. Pak jsou tu ale dve dulezita rizika - prvnim je suchost ceske nafty, bohuzel, nevim, co jsme komu udelali, ale mame nejhorsi (potazmo nejsussi) naftu siroko daleko, dalsim rizikem je (alespon myslim, ze to tak je) usazovani parafinu z adititv a to vse rozcisnout benzinem, kterej odmastuje-je suchy a CRDi motor muze vyrazne poskodit. Ale rozpousti parafiny.
Re: Elantra nestartuje
Napsal: 12 led 2009, 16:32
od Bruno
Ty Harde, co je to ty dva litry manuálu - fakt nevím o co jde /myslíš tím snad benzín?/
Re: Elantra nestartuje
Napsal: 12 led 2009, 17:05
od Hardcam
Sorry, neturalu...nemusis me tahat za slova...vzdyt vis, ze to je natural.
Re: Elantra nestartuje
Napsal: 12 led 2009, 17:18
od Bruno
Jsem v tom nevinně, fakt jsem netušil co to může být / myslel jsem nějaký nový slangový název něčeho/ o tom benzinu jsem to věděl!! A tak jsem se raději zeptal aby mně něco nového neuniklo!!!
Re: Elantra nestartuje
Napsal: 12 led 2009, 17:50
od Sprave
Hardcam píše:Aditiva do nafty musis (no, nemusis, aditia nejsou povinna
) zacit pridavat jeste predtim, nez teplota klesne pod nulu, jinak to nema vyznam. Benzinkam bych v tomhle ohledu moc neveril, ac se treba Pap Oil pysni zimni naftou Polar do -25stupnu. Na strankach Peugeot clubu jsem se docetl, ze Peugeot doporucuje majitelum HDi motoru pridavat na 60 litru nafty dva litry naturalu. Nez neco takovyho udelam u CRDi, coz je velmi specificky dieselovy motor, musim zjistit, zda to vubec je mozne. Pak mam jistotu, ze mi nafta nezamrzne. Pak jsou tu ale dve dulezita rizika - prvnim je suchost ceske nafty, bohuzel, nevim, co jsme komu udelali, ale mame nejhorsi (potazmo nejsussi) naftu siroko daleko, dalsim rizikem je (alespon myslim, ze to tak je) usazovani parafinu z adititv a to vse rozcisnout benzinem, kterej odmastuje-je suchy a CRDi motor muze vyrazne poskodit. Ale rozpousti parafiny.
taky jsem slysel o tom, ze mam nabrat plnou nadrz nafty a dat do toho cca tri litry benzinu. Zdalo se mi to jako totalni hovadina, ale koukam, ze neco pravdy na tom asi bude:-)...ale tak doufam,m ze to vyresi jedna lahvicka nejakeho aditiva...sice se v tom moc nevyznam, ale verim, ze na benzince mi poradi
,.,,je to cca 150,- investice
Re: Elantra nestartuje
Napsal: 12 led 2009, 17:53
od Hardcam
Myslis, ze i baba za pokladnou poradi? To si toho od nich dost slibujes...otec mi vcera volal, ze maj na jedne CS aditivum za 300Kc, zajedu se na nej podivat a asi ho vezmu. Dulezity je dodrzovat davkovani, ackoliv jsou to stejne nejaka redidla:)
Dulezite - a to na obalu nepisi, co jsem koukal - je tyto pripravky neskladovat v aute (rozumej v mrazu).
Re: Elantra nestartuje
Napsal: 13 led 2009, 12:57
od Donald
Chlapi neblázněte! Nejsou takový mrazy, abychom tam museli lejt nějaký sračky. Benzín jen v krajním případě, protože nafta musí mazat čerpadlo, jinak je amen. Naštěstí vyšší podíl biosložky od 1. 1. 2009 znamená lepší mazací schopnost paliva.
Ano hardcame, o tom mluvím. Kompresory zamrzly a proto se musí preventivně nafoukat, dokud je tepleji. K oleji - přece nebudu měnit každé roční období. Hustší olej 15W-40 je dobrý na mazání turba, to co chceš ty 5W-40 bude pěkně drahý olej. Počítám že nejméně 200 Kč/l.