Blow-Off

1991 - 1995

Moderátoři: Tringi, Piskotkiller, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Yurii
Moderátor
Příspěvky: 3430
Registrován: 08 říj 2006, 09:41
Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
Kontaktovat uživatele:

Re: Blow-Off

Příspěvek od Yurii »

Ja ti nevim Mirpie :) Precejenom ten BOOST jak to tu nekdo nazyva je genialni prave v tom, co s autem dela. Po zkusenostech se 'Scoupacem je mym skrytym pranim, aby kazdy moje dalsi auto melo turbo protoze sem si turbo boost zamiloval.

Navic proc treba znacky jako SUBARU a MITSUBISHI davaj do svych sportovnich serii turbo? O nich nikdo nerekne za maj spatny motory nebo horsi motory nez konkurence protoze to ve stejny cenovy relaci neni pravda.

Dal taky sice je pekny ze VTI a podobny vyfikundace zvysujou vykon obycejny atmosfery ale takova Toyota konkretne ve starsich Celicach kde ma nejaky VVTI na to vylozene TRPI protoze po 50tkm ti klidne muze bez duvodu odejit variabilni casovani ventilu a muzes si kupovat novej motor pac se potkaj ventily a oprava je za pekne kulatou sumicku, neslysel si treba nekde ze v jednoduchosti je sila?

Myslim si ze by se na tohle tema dalo polemizovat na jakykoli urovni hodne dlouho a NIKDO by nevyhral. To je asi tak jako se hadat jestli je lepsi plazma (PDP) nebo LCD televize. :D/

Kazdopadne BOV planuju jako jednu z prvnich uprav az bude skupac zase nazivu. Bude z nej velkej "GOLF KILLA" :D/ :P [-o<
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Reklama
 

Uživatelský avatar
LongStar
****
Příspěvky: 1275
Registrován: 12 říj 2007, 21:13
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Blow-Off

Příspěvek od LongStar »

koukam ze mas neco proti turbu koukam:D nekouslo te nekdy ???
ty uz si tady psal uz minimalne jednou ze turbo ne ze bla bla atmosfera:) ze s turbem to umi kazdej
nic proti tobe:)
jen me pripada ze neuznas nic jineho nez svoji pravdu. ale to ze turbo je nej upgrade auta ktery se muze udelat snad uznas ne:)
:hyu: S-coupe s Fénem:)
ScoupeTech ->->->->->->->VWGolf-IV Objem stylem nenahradíš!!!
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Blow-Off

Příspěvek od mirpie »

ale vůbec ne, proti turbu nemám nic. Je to skvělý vynález.
A k toyotě: neslyšel jsem, že by odešlo vvti, nebo vti u hondy. Nemám jen svou pravdu.
Co třeba náchylnost na zacházení s turbem?
Turboefekt je věc názoru, někomu se to líbí, jak to najednou začne tlačit, jinému jako mě ne, mám rád konstatní nárust a mám rád otáčky. Oboje má své pro a proti. Nenadávám na turbo a neodsuzuji jej.
Narážku proti turbu jsem myslel automobilky, který ten výkon jinak nahnat neumí.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
Václav Jelínek
*
Příspěvky: 75
Registrován: 25 srp 2008, 21:54
Bydliště: Praha 9 H. Počernice
Kontaktovat uživatele:

Re: Blow-Off

Příspěvek od Václav Jelínek »

Turbo je podle mě dobrý já osobně chtěl vždycky auto s turbem původně sem chtěl octávku 1,9tdi (ale teť sem rád že mam lantru a už bych neměnil) já taky zastávám ten názor že v jednoduchosti je síla, a rači bych měl turbo než vvti a podobně, v tydle věci nemam důvěru moc elektriky a různejch hejblátek. Docela letitej spor mezi mnou a mym bratrancem von preferuje hondu s těmadle pitominkama a já jednoduchý motory s turbem. A kuly blow-off sem si chtěl dát turbo do lantry možná že nato taky někdy dojde :D , jeto pěkný kámoš ho má v nisanu 200sx a jeto luxus podle mě. :)
Lantra 1,8GT 16v r.v.93
Scoupe 1,5LS r.v.93 Prodáno
Škoda 120GLS r.v.85
Chevrolet Camaro 5,0 Z28 r.v. 1990
Galloper 2,5 73kw r.v. 1999
Uživatelský avatar
Yurii
Moderátor
Příspěvky: 3430
Registrován: 08 říj 2006, 09:41
Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
Kontaktovat uživatele:

Re: Blow-Off

Příspěvek od Yurii »

mirpie píše: Co třeba náchylnost na zacházení s turbem?
Jenzže když se ti vy.... turbo, tak neni v haji celej motor a auto je jeste jaks-taks mobilni. Nemluve o cene opravy. :)
Nekdo z klubu mne odkazoval na TF nebo tak podobne kde se prave probiral spatnej VTI clen u Celicy kterej "kupodivu" zpusobil potkani a najednou se zacala ozvyvat hromada lidi co se jim to taky stalo nebo je to ceka.
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Uživatelský avatar
LongStar
****
Příspěvky: 1275
Registrován: 12 říj 2007, 21:13
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Blow-Off

Příspěvek od LongStar »

no na kladne jezdi hodne hond a kazdej rika ze ma jiny problemky. treba v rozdilech teplot jak se jim to nenecha vytocit. nebo ze se neprepne v tec
:hyu: S-coupe s Fénem:)
ScoupeTech ->->->->->->->VWGolf-IV Objem stylem nenahradíš!!!
Uživatelský avatar
Yurii
Moderátor
Příspěvky: 3430
Registrován: 08 říj 2006, 09:41
Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
Kontaktovat uživatele:

Re: Blow-Off

Příspěvek od Yurii »

O hondach sem nerek ani slovo mluvil sem o Toyotach (maximalne si pletu VTI a VVTI je to pro men spanelska vesnice) , jaky problemy maj Hondy netusim.
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Blow-Off

Příspěvek od mirpie »

tak jen uvedu, že VVTI používá Toyota a VTI Honda, ale v principu je to prašť jak uhoď. Oba systémy jsou skokové - skoková změna v časování sacích ventilů. Jedinej výrobce, kdo dokázal vyrobit spolehlivé proměnné časování ventilů s plynulou regulací zdvihu je BMW se svým Valvetronic, někde mám i video, jak to funguje.

Paradoxem je, že proměnné časování ventilů, nebo také zdvih ventilů, vznikl proto, aby se snížila spotřeba paliva při částečném zatížení, tedy např. škrtící klapka otevřená na 25%. A tak se nenáhodou vyvinul systém (nevim, zda bylo dříve VTI nebo VVTi), aby se redukovalo otevření sacích ventilů s příznivým vlivem na spotřebu. Dehtožrouty tyhle "serepetičky" , nebo jak tomu říkate, nepotřebujou, protože dehtožrouty maj kvalitativní řízení, ne kvantitativní, tedy nemaj škrtící klapku a cokoli se škrtí (třeba i velikost napětí potenciometrem, kde zbytek se mění na teplo), je většinou kontraproduktivní, proto je i jasné, že benzinový motor má nejmenší efektivní spotřebu při 100% otevřené škrtící klapce (tedy jízda na plnej knedlik) při otáčkách max. točivého momentu.

V praxi to VTI není nic jiného, než vačková hřídel opatřená třemi palci na jeden ventil, kde dva palce s jiným úhlem jsou aktivní někde do 4000ot/min, kde nástává skoková změna a pak je ve fuknci jeden palec s obvyklý, nebo tupějším úhlem pro delší dobu max. zdvihu sacího ventilu až do max otáček, tedy u těchto motorů cca 8000ot/min. Změna tedy skoková, ale zato celkem jednoduchá a tedy spolehlivá. Koupíte si Hondu VTI s rokem výroby 1992 a ono to pořád funguje.
Systém Valvetronic BMW s efektivnější plynulou změnou využívá servomotorku, páky, kladičky, pružinky. Systém hodně složitý, ale funguje taky velice spolehlivě, tedy zatím, funguje.

A pokud se podělá VTI/VVTI, tak auto je pojízdné stejně tak, možná líp, než když se podělá turbo. Zkrátka jen nejede jedna, nebo druhá vačka pro každý ventil, ale v celém spektru otáček od 900-8000ot/min to jede na jedno časování jako u motorů, které tento systém nemají.
A nákladnost opravy mi přijde podobná jako u turba...Seženeš jetou palicu z auta na ND a vyměníš.

Nejjednodušší motory maj amíci. Prahistorickej rozvod OHV, osm válců, objem 4-6litrů a sotva na daný objem ubohých 250PS se spotřebou nenaloženýho kamionu.
Dokonce i do Corvetty 2008 dávaj rozvod OHV, naprosto nevyhovují z hlediska posuvných hmot a jejich setrvačností a tedy otáček. Žádná turba, žádná časování ventilů, žádné kompresory (nemyslim tunery). Vesměs mnohdy i žádné vstřikování. Osmiválec se čtyřmi karburátory je taky stále běžná záležitost.
Oni totiž zařízení na zvýšení efektivity motoru nepotřebujou, když maj benzin za pár dolarů. Až bude stát benzin to, co v Evropě, možná na DOHC ve spojení s časováním ventilů a přeplňováním turbodmychadlem taky přistoupí.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
DEDe
*****
Příspěvky: 1787
Registrován: 31 led 2008, 06:28
Bydliště: Brno, Ceska Trebova
Kontaktovat uživatele:

Re: Blow-Off

Příspěvek od DEDe »

ted si kapl presne na to proc ty americky automobilky pujdou do haje kaslali na to a ted sou ve vyvoji motoru uplne v haji co sem byl v americe tak vsichni uz vicemene koukaji po Toyotach a podobne protoze je to proste uplne nekde jinde ve spolehlivosti , vUS najezdi obrovskou spoustu km vsechno je hrozne daleko potrebuji ted v krizi normalni spotrebu a spolehlivost a to jim ty US auta moc nenabidnou.
Mirpie skoda ze nam nemuzes sestavit motor do coupe z toho nejlepsiho :D
Hyundai Tuscani 2,7 Elisa - 12/2003
Uživatelský avatar
Tomson-tr
***
Příspěvky: 536
Registrován: 11 bře 2008, 18:30
Bydliště: Slovensko-TR

Re: Blow-Off

Příspěvek od Tomson-tr »

mirpie píše:větou: ,,honit výkon turbem umí každej" jsem myslel jen a pouze výrobce - automobilky. Koukněte na motor 1.8 20V od koncernu VW - 92kW, až teprve s turbem se dostali na 110kW, kde stejnej výkon měll renault bez turba už v roce 1993, nebo první BMW M3 - rok 1989, čtyřválec 2.3 16V a 200PS. To má v roce 2008 Škodovka na turbu ve verzi RS.

Automobilky jako Honda, BMW, Lambo a Ferrari do svých benzinových aut turbo nikdy nedaj - ne seriově. Drží si tím pověst, že to bez turba jde. Kde by bylo Porsche bez turba se svým šestiválcem 3.6? Ani ne tam, kde Honda ve dvoulitru. O něco lépe by možná dopadl Mercedes bez svýho kompresoru.
Nemluvím ted o Renaultu, Hyundai, Ford, Opel, Fiat, Toyota, Mitsubishi kteří mají dobrý atmosfery a k tomu dělaj i turbomotory.
pisal si ze koncern vw sa az s turbom dostali na 110kw?a co tak vw golf II uz v roku 1988 malo bez turba 118 kw (1.8 GTi)
BLACK HYUNDAI SCOUPE TURBO - pink wheels ,znížený ,blow-off ,podložky pod kolami ,white introš ,celkom dobra muzika......

V najbližšej dobe IC ,lepšia music a kopu dalších vecí ak budu peniažky
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: Blow-Off

Příspěvek od black_sheep »

mirpie píše:větou: ,,honit výkon turbem umí každej" jsem myslel jen a pouze výrobce - automobilky. Koukněte na motor 1.8 20V od koncernu VW - 92kW, až teprve s turbem se dostali na 110kW, kde stejnej výkon měll renault bez turba už v roce 1993, nebo první BMW M3 - rok 1989, čtyřválec 2.3 16V a 200PS. To má v roce 2008 Škodovka na turbu ve verzi RS.

Automobilky jako Honda, BMW, Lambo a Ferrari do svých benzinových aut turbo nikdy nedaj - ne seriově. Drží si tím pověst, že to bez turba jde. Kde by bylo Porsche bez turba se svým šestiválcem 3.6? Ani ne tam, kde Honda ve dvoulitru. O něco lépe by možná dopadl Mercedes bez svýho kompresoru.
Nemluvím ted o Renaultu, Hyundai, Ford, Opel, Fiat, Toyota, Mitsubishi kteří mají dobrý atmosfery a k tomu dělaj i turbomotory.
ja ti rozumim jak to myslis, s tim preplnovanim.. ale ono je dobry, kdyz konstrukteri urcity automobilky, umej udelat jak N/A tak turbo nebo kompresor.

a s tema automobilkama co by nikdy nedali preplnovany motor do auta jsi ale vedle:

- BMW: http://www.rsportscars.com/eng/articles/bmw_biturbo.asp - viz zminka na konci BMW 2002 Turbo z roku

akorat snad honda si na tom vylozene zaklada ze turbo nikdy, u lamba to je spis tak ze tam maj svoje klasicky motory a ty uz ani nemuzou oturbit jinak by to melo az moc vysoky vykon :mrgreen: a jak to maj pak prenaset na silnici...
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Blow-Off

Příspěvek od mirpie »

pisal si ze koncern vw sa az s turbom dostali na 110kw?a co tak vw golf II uz v roku 1988 malo bez turba 118 kw (1.8 GTi)

omyl, verze 1.8 GTI 16V se 118kW je G60, tedy přeplňovaná verze. Za zajímavosti jsem najel na VWclub a našel si všechny motory Golfu MkII. Překvapilo mě, kolik 1.8iček do Golfa dávali. Tu tabulku s 8V jsem přeskočil a dal jsem tu se 16V motory (na začátku pár 8V ještě je). Překvapuje mě stejné vrtání a zdvih u všech verzí, tedy na chlup stejný zdvihový objem. To že ta verze se 118kW je přeplňovaná dokládá i zmenšený kompresní poměr z 10,0 na 8,0, popř. na 8,8 u verze se 154kW. Jinak atmosfera 1.8 16V GTI velice povedený motor - 102kW. Ale novější produkce za konkurencí zaostala.
Přílohy
golfII.jpg
golfII.jpg (154.16 KiB) Zobrazeno 844 x
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Blow-Off

Příspěvek od mirpie »

black: nečetl jsem ten tvůj odkaz na BMW turboengine dokonce. O tom motoru vim, otázkou je, zda je v seriove produkci. Jinak moc pěkný parametry. U BMW se to má tak, že oni turbo na ještě větší výkon použít můžou, zato třeba jinde, aby se dostali na atmosferický výkon u BMW, turbo použít musí.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: Blow-Off

Příspěvek od black_sheep »

http://www.honda.co.jp/factbook/auto/CI ... index.html

jeste pro zajimavost turbo honda seriova - z roku 1983... ale chapu ze tenkrat jeste hledali jejich filozofii:)

ono mirpie, je to presne jak jsi psal s tou 1.8 u VW grouppe, bez turba to byl mrzak motor a teprve az s turbinou se 110kW to zaclo nak fungovat... pak jsou ale zase automobilky, ktery umej udelat super atmosferu a tu pak jeste oturbi :lol: viz treba saab, ten byl vzdycky technicky dost na vysi a vymysleli ruzne technologie pokrokove, zalozene na preplnovani! a takovy fiat coupe turbo, to je taky vec...
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: Blow-Off

Příspěvek od mirpie »

jo, u Saabu mně přijde, že jsou "odkojený" jenom na turbech a funguje to a jezdí velice dobře.
Ještě k těm VW, prošel jsem si všechny tabulky motorů včetně dehtožroutů od MK II až po MK V a v těch benzinech dost upadly, nebo spíš jak kdyby je vytlačily ty dehtožrouty, kterých je tam pak jak hnoje. Doposud jsem si myslel, že verze VR6 např. v Golf III byla jen ta 2,7 se 174PS a vedle jsem našel i verzi 2.9 se 190PS, přitom točivý moment nachlup stejný i ležísí ve stejných otáčkách jako u 2.7, jen to tím objemem o necelé 2l dostalo 16PS navíc, což se moc nepředvedly. No a jak jsem psal, u Golfu IV je to už jen samá nafta, jen v benzinu pár neoslnivých 1.6 se 74kW, navíc jen 8-mi ventilová hlava, pak možná 1.8T, ale to nevim jistě, pak atmosfera 2.3 se 150PS, takže taky nicmoc a pak sportverze 3.2 koně už nevim, tu stránku jsem už zavřel. Ty klasický atmosfery 16V kolem objemu 1.8-2.0 prostě úplně zmizely.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Odpovědět

Zpět na „S-COUPE“