Stránka 3 z 6

4WD LOCK

Napsal: 01 lis 2006, 16:49
od luboš
Daddo píše:Zdenek: Dakujem za odpoved. Zrejme v Tuscone to bude take iste ako v SantaFe. Takze ako hovoris, na smyklavy teren do kopca bude asi najlepsia kombinacia 4WD Lock: ON a ESP: OFF.
Tak to jsi na omylu. V Tuscone to není "take iste ako v Santa Fe". Zdenek píše, že v kopci se zastavil Tuscon, nikoliv Santa Fe, protože starý Santa Fe s benzinovým motorem 2,4i má na rozdíl od Tuscona trvalý pohon 4x4 a tudíž tlačítko 4WD LOCK ani žádné jiné trakční pomůcky (ESP, TCS) nemá.

Napsal: 01 lis 2006, 16:59
od Daddo
lubos: to som nevedel, ale skor ta pointa bola o parametroch a podmienkach pouzitia funkcie 4WD Lock (max. rychlost. atd.) v porovnani so Zdenkovymi skusenostami. :wink:

Napsal: 01 lis 2006, 21:41
od Joe # 13
Mě se to taky stávalo a tak když v zimě jedu na hory tak, TCSku preventivně vypínám a užívám si konrolovaného smyku při akceleraci. Mám pocit, že při vyjíždění z hluboké závěje, bláta, jizdě v těžkých podmínkách, atd., je přímo doporučené TCSku vypínat. Tento systém je dobrý, když například za jízdy po zasněžené, nebo namrzlé vozovce, moje drahá polovička prudce akceleruje.
Systém ihned ubere výkon a tudíž auto chytí opět trakci, nedostane hodiny a zrychluje jen co umožní přenos síly na silnici. :idea:

Napsal: 01 lis 2006, 21:52
od Joe # 13
Čím tvrdší povrch, tím více v tom chroupe. :? Zkus to zapnout na suchém asfaltu a sáhni si okénko! To teprv uslyšíš rachot ! Při plném rejdu kol gumy řvou jak kočky i gdyž pojedeš 10 km/h.
To že to hůř zatáčí to je asi normální reakce diferáků. Jestli v tom ale nějak praská, raději bych vyazil na konrolu do servisu!!!

4WD

Napsal: 04 lis 2006, 18:57
od Bobík
Mne to robí tak isto, pri zatáčaní mám pocit, že musím zapnutý 4WD lock doslova pretláčať s plynom. Pri cúvaní s vytočeným volantom je to ešte horšie. Tak neviem, pri najbližšej návšteve servisu sa na to opýtam. Keby si niečo zistil ty, daj vedieť.

Napsal: 04 lis 2006, 20:44
od martin tuscon
Vždyť píšou, že na suchu by mohlo při zatáčení dojít k poškození při zapnutém 4WD. Je to víc než jasný, protože obě zadní kola se točí stejně a jakmile zatočíš tak má potřebu se jedno kolo točit pomaleji.

Napsal: 04 lis 2006, 21:58
od Bobík
Hm, na suchom rovnom povrchu som to ani nezapínal, skúšal som to na rozmočenej zemi...Čo musí potom pri zatáčaní robiť auto, ktoré má uzávierku diferenciálu...

4WD Lock

Napsal: 07 lis 2006, 06:59
od Meďour
4WD Lock rozdělí výkon 50/50 mezi přední a zadní nápravu, z toho plyne, že se obě nápravy musí točit stejně. Při zatáčení zadní kola nekopírují stopu předních, dojde k rozdílu v otáčkách. Při couvání a zatáčení je to ještě horší, zejména při velkém rejdu. Takže nápravy se snaží točit stejně, kola ne. Pokud není hodně kluzko a kola nemohou uklouznout - protočit se, odnáší to spojka - to je ten smrad co pak je cítit. Odnášejí to i pneumatiky a v nejhorším 4WD mechanizmus. Je to stejné jako zámek mezinápr. diferenciálu. Tuto volbu je třeba používat pro vyhrabání ze sněhu nebo bahna, já takhle letos vyhrabal přívěs z totálně rozbahněnýho kempu ve svahu. Ale na běžnou jízdu to není, tam plně dostačuje automatické spínání 4WD.

Napsal: 07 lis 2006, 18:50
od Jake
Díky,
přesně tak jsem uvažoval, jen mne mátlo, že se to děje na mokré trávě v opravdu prudkém kopci. Ale vzhledem k hmotnosti vozu a k tomu, že tam není bahno je to logické. Na suchu jsem to ani nezkoušel.

Napsal: 19 dub 2007, 21:36
od servo
Tiez som viac za vypnute ESP/TCS nez zapnute v zasnezenom/blatenom, ale treba to mat na vedomi 8)
Stalo sa mi tiez ze zdochol, vtedy zablalo vypnutie, no potom ked som vystupil tak pekne smrdela spojka. V terene ho velmi nesetrim, to som zvedavy kedy mi odide spojka :roll: :shock:
Ale celkovo som velmi spokojny a prekvapeny co dokaze v terene, Niekedy sa bojim zist naspat dolu, ked potom pozeram kam sa to vyskrabalo :wink:

Napsal: 06 kvě 2007, 11:29
od permonicek
Daddo: Myslím, že co se týká těch vizuálních rozdílů mezi starším modelem Tucsona 2.0 CRDi 83 kW a novým modelem VGT (103 kW) přeci jen nějaký ten rozdíl existuje. Je to poznat hlavně uvnitř na interiéru a to hlavně na provedení plastů a čalounění. Zatímco u staršího modelu převládají světle šedé až béžové plasty, v novějším modelu jsou nahrazeny tmavými kvalitnějšími plasty. To se týká i čalounění - ve starším modelu jsou sedadla i obložení dveří v takových hodně světlých barvách a je takové obyčejnější. Jen pro upřesnění dodávám, že to se asi nebude týkat těch aut, které jsou v plné výbavě a tudíž můžou mít interiér v kůži. Rozdíl by mohl být vidět i na plastovém obložení dveří a blatníků, kde u staršího modelu jsou nápisy Hyundai a u novějšího modelu by firemní nápisy být neměly.

4WD / 4x4 TUCSON

Napsal: 09 úno 2009, 17:27
od Joe # 13
Ahoj. Snažím se někde dopátrat, kdo poskytl Hyundai prvotní licenci systém podvozku 4WD na kterám, jak doufám, výrobce dále pracuje. Někde na netu jsem zachytil informaci o rakouském STAYERu. Díky za informace JOE

Re: 4WD

Napsal: 09 úno 2009, 17:35
od zdenek76
u prvotního SantaFe to opravdu pochází od Steyeru, aspoň k takovým informacím jsem se dopídil já

Re: 4WD / 4x4 TUCSON

Napsal: 20 čer 2010, 21:52
od Saimon
Zdravím všechny tady co to čtou :) Teď jsem študoval USA manuál a dozvěděl jsem se, že po zapnutí tlačítko 4x4 funguje na plno do 30 km/h. Ale naopak se spouští už od 40 km/h , když jedete rychleji :)

Závady / problémy 4x4 TUCSON

Napsal: 24 črc 2012, 08:59
od hyundaisantafe
Zdravim vsetkych,
mam tucsona 4x4 2.0i r.v.2004 a mam nasledovny problem. Pri aktivacii tlacidla 4WD LOCK ked s autom stojim sa mi neda rozbehnut ani tak aby som mohol zaradit druhy prevodovy stupen, autom neustale trha a pri takejto jazde cca. 10-15 sekund zacne blokovat zadne kolesa. Nevie niekto poradit co s tym? DAKUJEM! :hyu: