Stránka 3 z 6
Re: Baterie a vše kolem...
Napsal: 25 zář 2012, 09:52
od Matus_64
Pozor! ! ! - pri úplne vybitej baterie a použitím nabíjačky s tvrdým zdrojom / t.j. ktorý dáva viacej ampérov ako cca 1/10 kapacity batérie/ hrozí pri neodpojený baterie od elektroinštalácie auta prúdový náraz, ktorý môže poškodiť elektroniku auta !!!!
Re: Baterie a vše kolem...
Napsal: 26 zář 2012, 19:27
od matýsek
Taskže lepší je , ji odpojit.
Re: Baterie a vše kolem...
Napsal: 26 zář 2012, 21:30
od cert
Je baterie totálně vybitá (myslím tím, že sotva svítí kontrolky a motorem startér neotočí)? Pokud ne, tak bych to neřešil. S tím dobíjecím proudem je to jasné, dobíjí se 1/10 kapacity (tj. benzinový Accent má sériově akumulátor 45Ah - takže nastavuji proud 4,5A). Na druhou stranu já mám nabíječku, kde si proud nastavím jaký chci (od 0,5A do 6A)... Pro jistotu by to chtělo vědět parametry resp. typ nabíječky.
Re: Baterie a vše kolem...
Napsal: 27 zář 2012, 06:14
od Gandalf
Já zatím skoro vždy aku odpojoval, ale protože z 99% dobíjím jen preventivně, tak už odpojovat nebudu a děkuji tím za informace
Re: Baterie a vše kolem...
Napsal: 29 zář 2012, 09:05
od regnak
zdravím,
ja sa chcem opýtať, nenašiel som tu nič o tom...
známi má hyindai r.v. 07, a cca pred mesiacom ho zradila batéria, išiel teda do predajne kúpil a volal ma aby som prišiel, nechápal som aký môže byť problém s výmenou batérie, ale vtip bol v tom že Varta má kontakty vsadené do vnútra, teda nebolo možné pripojiť kontakt s poistkami... neviem či som to povedal jasne, ale origo batéria je na vrchu úplne hladká, vystupujú len kontakty a takú batériu nevedeli ani objednať v 5 obchodoch s auto súčiastkami u nás, jediná možnosť bola v predajni
a cena 110e...
ja na svojom zatiaľ s batériou nemám žiaden problém, nikdy som ju nenabíjal a vždy chytá na brnk a to ja v -20 a parkujem von, ale pýtam sa pre to či ste sa s tým stretli a či nie je iná možnosť náhrady origo batérie...
Re: Baterie a vše kolem...
Napsal: 29 zář 2012, 11:44
od Mexican
musi si ibjednat tzv japonsky typ, normalne to treba naklikat cez "battery guide" na strankach Varty
Špatně zapojená baterie - následky
Napsal: 08 lis 2012, 07:08
od DavidF
Zdravím, můj otec si špatně zapojil baterii do vozu (plus na minus a naopak) a nejspis se mu zkratovala cela elektrina ve voze. Rikal ze mu tam nejde posilovac rizeni, dobijeni baterie, ABS a mozna i neco dalsiho. Chci se zeptat zda si nemohl spalit alternator nebo diodovy mustek v nem, jestli bude stacit vymenit pouze ten alternator?
Dekuji
Re: Baterie a vše kolem...
Napsal: 08 lis 2012, 07:37
od Martun
Přesunuto
teda doteď jsem si myslel že je to "blbuvzdorný".. (bez urážky, myslím to všeobecně)
A taky jsem si myslel že nepůjde ani nastartovat, vždyt se jedná o stejnosměrný proud..
Spíše bych zkontroloval ty hlavní pojistky a relátka v motoru.. a pak ty v kabině..
Re: Baterie a vše kolem...
Napsal: 08 lis 2012, 07:51
od DavidF
No ono.. co neslo silou slo jeste vetsi... pac i kdyz ty kabely jsou jeden mensi a druhy vetsi, stejne se mu to podarilo tam narvat
pojistky v motoru, to jak poznam ze jsou OK? ty v kabine uz se kontrolovaly a jsou vsechny ok
Btw, otec to ani nestartoval, jak to zajiskrilo tak si uvedomil co se deje a baterku bral znovu nabit
Re: Baterie a vše kolem...
Napsal: 08 lis 2012, 08:02
od Haer
Pokud je to novejsi auto, tak bych se nebal. Elektronika do aut se uz mnoho let navrhuje tak, aby vydrzela prepolovani baterie (oni totiz ani servisaci nejsou neomylni a menit kompletni elektroniku v aute - to by uz vyslo levneji poridit zakaznikovi nove auto
), na modulove urovni (ne uvnitr modulu) musi standardne vydrzet i zkrat mezi libovolnymi piny.
Pokud je to starsi vozitko a neco potom zacalo zlobit, tak jak pise martun - prvne zkontrolovat pojistky (bud je videt prepaleny dratek nebo spolehlivejsi je je zmerit ohmmetrem). Pokud jsou ok, tak promerit palubni sit voltmetrem. Dal bych se asi bez dobrych znalosti z dane oblasti nepoustel
Re: Baterie a vše kolem...
Napsal: 08 lis 2012, 08:04
od MICHAL77
No tak když jsem měl rapida tak toto mi udělal jeden příbuznej, odešel komplet centrál s alarmem, el. stahování oken a rádio, ještě že to nemělo ŘJ.....
Podruhé jsem to řešil na felicii, tam shořela ŘJ.
Re: Baterie a vše kolem...
Napsal: 13 lis 2012, 07:12
od DavidF
Takze, vuz byl odvezen do Elektroservisu, pac jsem si s tim nevedel rady, prece jen jsem kuchar a ne mechanik
servisak zvazil situaci dost dobre a opravil Diodovy mustek, jedinou vec ktera byla spalena, oprava 400 a Accent jede pry jeste lepe
Re: Baterie a vše kolem...
Napsal: 13 lis 2012, 09:28
od 69pavel
Davide pises diodovy mustek, mas na mysli v alternatoru nebo ten mustek co je umisten na + kontaktu baterie jak jsou silove pojistky
Re: Baterie a vše kolem...
Napsal: 16 říj 2013, 20:02
od patriot93
Sewas hosi chcem sa opytat mam accenta 1.4 a ma 4 roky ci je mozne aby za taky cas bola bateria uz na odpis a ci je mozne kupit silnejsiu. A este by som sa chcel opytat ci musim kupit presne taku s plus na lavej strane alebo staci len otocit bateriu.
Re: Baterie a vše kolem...
Napsal: 16 říj 2013, 20:12
od antek
No otočit ji můžeš, ale pochybuji že máš dost dlouhé kabely