Stránka 3 z 5
Re: Komfortní blikání - trojblik
Napsal: 20 bře 2009, 18:42
od Fulli
kazdy ma na to svoj nazor a iste to ma svoje pre a proti ale da sa to zhrnut asi tak ze ten kto vie robit so smerovkami tak nepotrebuje ziadny trojblik a ten kto to nevie tak tomu uz nepomoze nic.....
to mexican: nic v zlom ale mam strach ze ty ked ides z vedlajsej cesty a vidis ze auto ma vyhodenu smerovku a je jasne ze odbocuje tak cakas az kym neodboci a za nim idu dalsie a ty cakas az kym nie je cesta uplne prazdna...a hlavne ak je to v mestskej premavke....pokial to takto robis napr. v trencine tak musis vyrazit min. o pol hodinu skor aby si prisiel nacas....nic v zlom ale podla mna kazdy ked vidi vyhodenu smerovku tak ide a este horsie je ked nevyhodi vobec a cakas ako debil a on potom na poslednu chvilu vyhodi....vtedy by som vrazdil
Re: Komfortní blikání - trojblik
Napsal: 21 bře 2009, 10:44
od Mexican
Fulli v poho.. bTW jazdim v kusok vacsih mestah ako je TN (najma Brno a Hannover), zaujimave je ze tam problemy nemam
Re: Komfortní blikání - trojblik
Napsal: 21 bře 2009, 13:11
od Fulli
asi nezalezi od mesta ale od toho aki sprosti su ludia a predsa len trencin je prdel sveta a to hovori za vsetko
Re: Komfortní blikání - trojblik
Napsal: 21 bře 2009, 13:47
od Haer
Fulli píše:kazdy ma na to svoj nazor a iste to ma svoje pre a proti ale da sa to zhrnut asi tak ze ten kto vie robit so smerovkami tak nepotrebuje ziadny trojblik a ten kto to nevie tak tomu uz nepomoze nic.....
to mexican: nic v zlom ale mam strach ze ty ked ides z vedlajsej cesty a vidis ze auto ma vyhodenu smerovku a je jasne ze odbocuje tak cakas az kym neodboci a za nim idu dalsie a ty cakas az kym nie je cesta uplne prazdna...a hlavne ak je to v mestskej premavke....pokial to takto robis napr. v trencine tak musis vyrazit min. o pol hodinu skor aby si prisiel nacas....nic v zlom ale podla mna kazdy ked vidi vyhodenu smerovku tak ide a este horsie je ked nevyhodi vobec a cakas ako debil a on potom na poslednu chvilu vyhodi....vtedy by som vrazdil
Pravda je, že když auto řídí blbec nebo ne právě vyježděný řidič, tak mu žádný trojblik nepomůže. Ale když se někomu líbí, ať si to tam má, já bych ho nechtěl. Buď páčku přidržím, jak dlouho ji potřebuju, nebo ji zapnu a případně vypnu, pokud nevyskočí sama...
Nicméně nemůžu souhlasit s tím, že když vidím blinkr, tak počítám s tím, že borec odbočuje a rvu se tam přednost nepřednost. Už jsem potkal i blbce se starým medvědem, který neváhal dokonce zatroubit, že jsem tam takhle jednomu nevjel, asi pro něj byly ty dvě vteřiny navíc hrozně důležité... Vždyť krom nepravděpodobné technické poruchy, či pravděpodobnější zapomnětlivosti řidiče, mohl dotyčný třeba předjíždět cyklistu a blinkr dal jen proto, že se řadil zpět před něj, nebo odbočil chtěl, ale pak si to rozmyslel a pokračoval rovně. A mimochodem, slyšel jsem taky o jednom, který takhle muchlal plechy schválně, každý mu raději vyplácl na ruku pár litrů než by volal policajty a dostal ještě pokutu za nedání přednosti. Nevím, jaký je provoz v Trenčíně, ale v provozu nejde přeci o to čekat, až bude cesta prázdná, ale vjet tam jen tehdy, když nehrozí, že mě někdo sejme. Spoléhat přitom na směrovku je podle mě jízda na pravděpodobnost. Jde jen o to, kdy potkáš někoho, kdo bliká a neodbočí. Stejná jízda na pravděpodobnost je předjíždění před horizontem. Taky můžeš očekávat, že je nízký provoz a nikdo v protisměru nepojede.
To mexican: k té jízdě na dálnici: záleží na zvyklostech v té či oné oblasti. Na úseku dálnice, kde jezdím, je podle mne jedno bliknutí akorát, tedy ve většině případů. Najdu vhodnou chvíli, kam se napojit, dám blinkr a přeřadím se. Dávat ho brzy, vyděsím toho, co se mě právě chystá předjet, zpomalí, za ním se namačkají další a nebude kam se zařadit. Blikat a čekat, že tam někdo udělá díru, se setká spíše s opačným jednáním, schválně začnou zrychlovat a zkracovat vzdálenost, abych jim tam nevjel. Prostě jednání je jiné, než na co jsi zřejmě zvyklý z Německa a je bezpečnější se mu přizpůsobit, než jezdit podle pravidel, která jsou obvyklá jinde, i kdyby byla lepší. On život je o tom, aby člověk přežil, hřbitovy jsou plné hrdinů, kteří chtěli změnit svět.
Re: Komfortní blikání - trojblik
Napsal: 23 bře 2009, 09:16
od DanyII
ja len zastavam nazor ze clovek vie vsetko ovladat lepsie ako nejaka prednastavena elektronika. Preto mam vypnute automaticke zapnutie klimatizacie, nemam trojblik aj ked vacsinu casu blikam trikrat, nemam rad automaticke prevodovky vratane dsg. Taktiez nemam rad elektronicku brzdu, nevypinatelne esp, nemam rad ked mi abs zapracuje na nejakej nerovnosti pred krizovatkou a tak by som mohol pokracovat... Ja viem najlepsie kedy potrebujem zapnut klimu, kolko musim blikat, aby to bolo pre mna bezpecne a aby som nikoho neobmedzoval a sam najlepsie viem kedy preradit. Ano tieto vsetky veci ti usetria nejaky ten pohyb rukou alebo nohou, ale nikdy sa nebudu vediet dokonale prisposobit situacii.
Re: Komfortní blikání - trojblik
Napsal: 23 bře 2009, 13:18
od Vilda
DanyII píše:ja len zastavam nazor ze clovek vie vsetko ovladat lepsie ako nejaka prednastavena elektronika. Preto mam vypnute automaticke zapnutie klimatizacie, nemam trojblik aj ked vacsinu casu blikam trikrat, nemam rad automaticke prevodovky vratane dsg. Taktiez nemam rad elektronicku brzdu, nevypinatelne esp, nemam rad ked mi abs zapracuje na nejakej nerovnosti pred krizovatkou a tak by som mohol pokracovat... Ja viem najlepsie kedy potrebujem zapnut klimu, kolko musim blikat, aby to bolo pre mna bezpecne a aby som nikoho neobmedzoval a sam najlepsie viem kedy preradit. Ano tieto vsetky veci ti usetria nejaky ten pohyb rukou alebo nohou, ale nikdy sa nebudu vediet dokonale prisposobit situacii.
To, co napsal Dany je svatá pravda !! Vždycky je lepší, se spolehat sám na sebe, než na elekroniku a různé systémy - tyto můžou selhat, ale já nemůžu ... jezdím jako řidič z povolání 32 let a vždy jsem se musel spoléhnout na svoji hlavu, ruce a nohy, protože dřív tyhle " vymoženosti " nebyly .... a je škoda, že většinu těchto systémů nemůžu sám ovládat. Na tlačítkách by byla poloha
" Vypnuto "
Re: Komfortní blikání - trojblik
Napsal: 23 bře 2009, 13:33
od Mexican
Vilda ludi, ktorí si myslia ze su bezchybnejsi ako technika su plne cintoriny... zas by som to tak nezavrhoval.. vela veci ti pomoze.. nik nikoho nenuti si ten trojblik namontovat.. to ze to v 99% pripadov pomoze a odlahci a vodic sa moze venovat drzaniu volantu je proste fakt.. ved ono ani tie automaticke svetla clovek nepotrebuje, zasvieti si ich a zhasne sam.. ani dazdovy senzor clovek nepotrebuje, stierace predsa ovlada sam.. to iste cyklovac stieracov
Re: Komfortní blikání - trojblik
Napsal: 23 bře 2009, 13:59
od Vilda
Mexican píše:Vilda ludi, ktorí si myslia ze su bezchybnejsi ako technika su plne cintoriny... zas by som to tak nezavrhoval.. vela veci ti pomoze.. nik nikoho nenuti si ten trojblik namontovat.. to ze to v 99% pripadov pomoze a odlahci a vodic sa moze venovat drzaniu volantu je proste fakt.. ved ono ani tie automaticke svetla clovek nepotrebuje, zasvieti si ich a zhasne sam.. ani dazdovy senzor clovek nepotrebuje, stierace predsa ovlada sam.. to iste cyklovac stieracov
No, dovolím si trochu oponovat " Lidí, kteří se spoléhali na elektroniku jsou plné hřbitovy " a věřmi, že vím o čem mluvím. Nemluvil jsem jen trojbliku, ale o bezp. systémech všeobecně, protože se spousta řidičů na ně naučila spoléhat a když se dostanou do situace, že systémy selžou a nebo už nedokážou pomoci, tak jsou bezradní. Skoro denně se setkávám s někým, kdo se moc spoléhal na elektroniku a ne sám na sebe
![Obrázek](http://img10.imageshack.us/img10/912/mercedes280ml014.jpg)
Re: Komfortní blikání - trojblik
Napsal: 23 bře 2009, 14:05
od Fulli
Vilda píše:DanyII píše:ja len zastavam nazor ze clovek vie vsetko ovladat lepsie ako nejaka prednastavena elektronika. Preto mam vypnute automaticke zapnutie klimatizacie, nemam trojblik aj ked vacsinu casu blikam trikrat, nemam rad automaticke prevodovky vratane dsg. Taktiez nemam rad elektronicku brzdu, nevypinatelne esp, nemam rad ked mi abs zapracuje na nejakej nerovnosti pred krizovatkou a tak by som mohol pokracovat... Ja viem najlepsie kedy potrebujem zapnut klimu, kolko musim blikat, aby to bolo pre mna bezpecne a aby som nikoho neobmedzoval a sam najlepsie viem kedy preradit. Ano tieto vsetky veci ti usetria nejaky ten pohyb rukou alebo nohou, ale nikdy sa nebudu vediet dokonale prisposobit situacii.
To, co napsal Dany je svatá pravda !! Vždycky je lepší, se spolehat sám na sebe, než na elekroniku a různé systémy - tyto můžou selhat, ale já nemůžu ... jezdím jako řidič z povolání 32 let a vždy jsem se musel spoléhnout na svoji hlavu, ruce a nohy, protože dřív tyhle " vymoženosti " nebyly .... a je škoda, že většinu těchto systémů nemůžu sám ovládat. Na tlačítkách by byla poloha
" Vypnuto "
tiez si myslim ze elektronika na ceste nemoze nahradit cloveka....elektronika nevie nikdy tak dobre posudit situaciu ako clovek...
Re: Komfortní blikání - trojblik
Napsal: 23 bře 2009, 14:06
od Mexican
Vilda toho nazoru som samozrejme tiez... ak by v aute nebol vo volante airbag, ale ostry hrot, urcite by si ludia davali vacsi pozor a tolko by neriskovali.. ten trojblik je ale vec uplne podobna ako dazdovy senzor, alebo cyklovac stieracov.. proste vec ktora ti zvysi bezpecnost v tom ze sa mozes plne venovat soferovaniu a ze technika za teba urobi olohy kvoli ktorym sa ti znizuje pozornost.. no mozno tebe nie, ale ja som vodic zelenac - najazdenych mam nieco cez 100 000km, co vela nie je.. ale stale si myslim, ze radsej investovat 1500 kc do trojbliku ako do nejakeho chromdekoru alebo podobnej veci... zalezi ci to clovek potrebuje alebo nie.. ja sy som si to do noveho Accentu ak by som ho kupoval teraz urcite dal.. taktisto ako tempomat (ak by stal do 7000kc, tych 14 000 je proste vela)
Re: Komfortní blikání - trojblik
Napsal: 23 bře 2009, 14:16
od Haer
Vsichni mate svuj dil pravdy.
Elektronika dnes dokaze mnoho procesu ridit mnohem lepe, nez prumerny clovek, a o to jde - nikoliv nahradit experty, ale pomoci vetsine. Nebral bych to jako soutez, zda je lepsi clovek nebo stroj. Primarne se do aut montuje proto, aby cloveku zpohodlnila rizeni a napomahala v reseni, ci jeste lepe predchazela vzniku, situaci, ktere mohou chybou clovek vzniknout.
Potiz je pouze v tom, ze clovek, ktery precenuje sve sily bez elektroniky, je bude precenovat s elektronikou jeste vice (vsak ona to zvladne) a tim i nasledky mohou byt horsi...
Re: Komfortní blikání - trojblik
Napsal: 23 bře 2009, 14:25
od rokolo
Haer: Velice souhlasím s tou poslední větou "Potiz je pouze v tom, ze clovek, ktery precenuje sve sily bez elektroniky, je bude precenovat s elektronikou jeste vice (vsak ona to zvladne) a tim i nasledky mohou byt horsi..."
Re: Komfortní blikání - trojblik
Napsal: 23 bře 2009, 14:27
od rokolo
Vilda působí na fotu opět pěkně drsně
![Obrázek](http://img10.imageshack.us/img10/912/mercedes280ml014.jpg)
[/quote]
Re: Komfortní blikání - trojblik
Napsal: 23 bře 2009, 14:45
od Gandalf
Vilda: super snímek
Jinak, jak už bylo řečeno, každá taková technická pomůcka je věc dvojsečná - 1000x pomůže a pak může nechtěně i uškodit. Každý si to musí rozhodnout sám, já osobně bych konkrétně trojblik nechtěl a to jsem myslím poctivý "blikač"
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ale je i spousta pomůcek, které v této oblasti velmi oceňuji, takové ESP (vypínatelné) je úžasná věc. Měl jsem možnost si to vyzkoušet na uježděném sněhu a nechápal jsem, to samé TC, ale i jednodušší "hlouposti" jako třeba automatické sklonění bočního zpětného zrcátka při zařazení zpátečky...
Re: Komfortní blikání - trojblik
Napsal: 23 bře 2009, 14:51
od Vilda
Rokolo : Takhle se tváří člověk když je v práci
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
a nejhorší na tom je, že si ten ksicht sebou bere i domů
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Já se začnu tvářit vesele, až po dvou - třech dnech volna a pak jdeš do práce a je to zase v háji
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)