Stránka 3 z 20

Re: Ziarovky - vydrz

Napsal: 29 bře 2009, 18:03
od Hardcam
Zrejme snimaji naklon auta na napravach...:)

Re: Ziarovky - vydrz

Napsal: 30 bře 2009, 12:57
od Dodo
Žabo-myší válka?

Zkrátka není to homologované -> nemůžeš to použít. No nemůžeš.... neměl by jsi!

Ale v dnešním dopravním pralese...

Nicméně když Tě bude stát žárovka třeba 100,- tak výbojka je cenově zase někde jinde a navíc od technické letíš, že ani nevíš jak.

Re: Ziarovky - vydrz

Napsal: 09 kvě 2009, 07:45
od matysekul
Dnes jsem přišel k autu,nastartuju a čumím,že mi nějak moc svítí rádio a PC. Vylezu z auta a obě potkávačky nesvítí.Přijel jsem do práce,kouknul na pojistky a vše ok.Takže zřejmě žárovky v háji.Měl jsem tam hned od nova vyměněné Osram Silverstar.Žárovky jsem tedy vyměnil,ale byl to trochu porod,než člověk na ten systém přijde.U mně totiž nejdou vyměnit žárovky potkávacích světel,aniž bych vyndal celé světlo.Je na třech šroubkách,takže to není taková hrůza.Ale manipulace nic moc.Prasknout mi to někde v noci,tak asi řádím jak tur.

Rozhodně doporučuji natrénovat výměnu žárovek doma v klidu,páč to není žádná sranda.Aspoň napoprvé.

Re: Ziarovky - vydrz

Napsal: 09 kvě 2009, 08:35
od vlado1979
Minule som musel vymeniť prvú žiarovku stretávacieho svetla ľavého svetlometu. Prestala svietiť po 8 mesiacoch od kúpy auta pri najazdení cca 15.000 km. Myslím, že je to dosť skoro. Mám skúsenosť, že je potebné radšej vymeniť obe žiarovky naraz ( vľavo aj vpravo ), pretože ak odíde jedna a druhá je namáhaná o to viac a za chvíľu odíde aj tá.
Výmena žiarovky v i30 je veľmi komplikovaná. Priestor na ruky nie je žiaden, takže je potrebné demontovať celý svetlomet, čo nie je až taký problém, ale dostať ho naspäť je umenie. Výmena žiarovky mi trvala vyše hodiny. Nadával som ako nikdy. Vymieňal som ju doma v garáži, ale robiť to niekde pri ceste a za tmy, tak to nie. Radšej servis.
Toto je jedno veľké mínus i30, v peugeote som vymenil žiarovky v stretávacích svetlách vľavo aj vpravo za 5 minút bez akejkoľvek demotáže svetlometu.

Re: Ziarovky - vydrz

Napsal: 09 kvě 2009, 09:15
od matysekul
Priestor na ruky nie je žiaden, takže je potrebné demontovať celý svetlomet, čo nie je až taký problém, ale dostať ho naspäť je umenie.
Když to budeš dělat s každým světlem dvakrát,jako já,tak na ten grif přijdeš ](*,) ](*,) První světlo jsem tam dostal,zašrouboval a prohlédl,tak jsem zjistil,že není správně nasazené.Takže opakování a bylo to hned.U druhého jsem byl tak hrr,že jsem zapomněl žárovku znovu zapojit.A uvědomil jsem si to až u třetího šroubku.Takže jsem si to zopákl a teď už bych to zmákl i poslepu :lol: Ale doporučuji nějakou svítilnu do auta,kdyby to bylo v noci,tak nevím nevím.

Re: Ziarovky - vydrz

Napsal: 09 kvě 2009, 09:44
od oKo
vlado1979 píše:... pretože ak odíde jedna a druhá je namáhaná o to viac a za chvíľu odíde aj tá...
Tomu zvýšenému namáhání nerozumím. Bylo by možné vysvětlit? Dík.

Re: Ziarovky - vydrz

Napsal: 09 kvě 2009, 13:09
od vlado1979
Ak sa vypáli jedna žiarovka, tak druhá je namáhaná o to viac. Neveril som tomu, ale je to tak. Potvrdili mi to aj v servise .... Neviem ako je to možné.
Pokúsim sa vysvetliť na peugeote. Odišla mi ľavá žiarovka, vymenil som, o dva týždne som musel vymeniť aj pravú, ktorá sa takisto vypálila. Vyminil som ju a o dva týžden opäť ľavá zlyhala. Rozhodol som sa vymeniť obe naraz ( pravú aj ľavú ) a odtedy bol pokoj, žiarovky svietili ronvako takmer polroka.

Re: Ziarovky - vydrz

Napsal: 09 kvě 2009, 13:24
od black_sheep
mno zlata lantra (coupe) :lol: tam to udela i cviceny opicak :twisted: jak to tady ctu tak uz i hyundai se pridal do klubu "nedelej si sam" a musite s kazdou kravinou do servisu :(

Re: Ziarovky - vydrz

Napsal: 09 kvě 2009, 13:28
od mechoun
Žárovky jsou k el. instalaci zapojeny PARALELNĚ. Takže na každé je stejné napětí. Takže zatížení každé z žárovek je dané pouze jejím odporem (+ odporem přívodu). Takže žárovky odcházejí nezávisle na sobě :-) Jinak to nevidím, jinak to nebude - zpívá se.

Re: Ziarovky - vydrz

Napsal: 09 kvě 2009, 13:33
od matysekul
Mně odešli obě v poměrně krátké době po sobě a nebo zároveň.To bohužel nemůžu posoudit,protože poslední dobou nejezdím po tmě.

Re: Ziarovky - vydrz

Napsal: 09 kvě 2009, 13:35
od alarm
vlado1979"
Výmena žiarovky v i30 je veľmi komplikovaná. Priestor na ruky nie je žiaden, takže je potrebné demontovať celý svetlomet, čo nie je až taký problém, ale dostať ho naspäť je umenie. Výmena žiarovky mi trvala vyše hodiny. Nadával som ako nikdy.

Mne ide lavý reflektor vybrať omnoho jednoduchšie ako pravý, tiež som to menil asi hodinu, lebo keď som konečne "zmaturoval" a chcel zavrieť kapotu, ostala mi na motore nenaskrutkovaná krytka.A poď ho znovu. Myslím si ale , že v noci by som nemal šancu meniť žiarovku.

Re: Ziarovky - vydrz

Napsal: 09 kvě 2009, 13:37
od mechoun
to matysekul: V krátké době po sobě, tomu rozumím. Wolfram vlákna, přestože je žárovka plněna inertním plynem, postupně vysublimuje, vlákno se zeslabuje, čili tepelně se přetíží a přepálí.

Re: Ziarovky - vydrz

Napsal: 09 kvě 2009, 13:39
od matysekul
@i30:Cos na tom dělal hodinu člověče.Já měl světla venku a zpátky obě 2x + výměna žárovek + kontrola svícení a pojistek.Vše za zhruba 45 min.

@mechoun:Tohle chápu,jen mně s..e,že po cca 4měs a 6.000km.Asi nepovedená série.

Re: Ziarovky - vydrz

Napsal: 09 kvě 2009, 13:57
od Mexican
matysekul bud nepodarena seria, alebo mozno dostavaju zo sustavy trochu viac stavy nez je terba.. mne prva ziarovka odisla po 40 000km / asi 15 mesiacoch, druha povodna zatial svieti ... a nechce a nechce skonit - uz mesiac mam pripravene Tungsram +30% a nemozem ich namontovat :D u Accentu ide vymena jednoducho, miesta hafo.. u i30 netusim, ale ako to bude ako u Ceedu, tak good luck, nezavidim :|

Re: Ziarovky - vydrz

Napsal: 09 kvě 2009, 14:07
od matysekul
Už jsou vyměněný,postup výše.Bez vyndání světla to u dieselu nejde ](*,)