Stránka 3 z 4
Re: Tuhost řízení I30?
Napsal: 25 čer 2009, 18:02
od matysekul
ivan30 píše:mam podobny pocit, ze riadenie je tuhe resp. nepohodlne nastavene voci inym autam, najma pri vecsej rychlosti, problem udrzat rovny smer, potreba korekcie kazdu chvilu, podobne ako pise v:
http://www.i30ownersclub.com/forum/inde ... 975.0.html
riadenie je povedalbysom moc strme(mala zmena -> prilis velka zmena), uvedeny link naznacuje ze je tu moznost napravy,(ine nastavenie pre posilov.riad.)? ma niekdo skusenosti
Jediná možnost,jak upravit chod posilovače,pokud se Ti nezdá,je nahrání nového software.Na různé motorizace i kola jsou jiné.Zkus vysondovat v servisu.
Re: Tuhost řízení I30?
Napsal: 25 čer 2009, 22:04
od 89majlo96
ja som dal na 1,4 215 gumy a pohoda, necitim ziadne stuhnutie
i30 ma elektricky posilovac? lebo su tusim aj hydraulicke, alebo sa mylim?
Re: Tuhost řízení I30?
Napsal: 06 říj 2011, 12:39
od Vlček Pavel
Bohous píše:Dobrý den, mám úplně novou I30 (najeto 200Km), 1,4 Classic a chci se zeptat na 2 věci. Za jízdy se mi zdá, že řízení jde dost těžko, tak se chci zeptat jestli to je normální u nového auta a řízení se rozchodí. Při parkování jde řízení krásně lehce. Jet dlouhou trasu a řídit jednou rukou jak jsem zvyklý, to by byl asi velký fyzický výkon a zadruhé se mi zdá že spojkový pedál zabírá dost vysoko. Kdyby to nebylo nové auto, řekl bych že spojka už je sjetá. Možná to je, ale normální, jenom jsem si ještě nezvyknul. Je toto u Hyundai I30 běžné??
Moderní auta mají tzv. progresivní řízení, kdy čím větší rychlost, tím jde otáčení "více ztuha" a musí se vykonat větší obvodový pohyb než např. při pomalé jízdě. Ale i tak bych si sednul do jiné i30 a vyzkoušel jiné řízení, protože volant u tohoto typu stačí držet a ovládat obrazně řečeno dvěmi prsty. Opakem byl např R Megane, který měl řízení přeposilněné, to se málo vrací do původní polohy a je to dokonce nebezpečné, protože stačí malý pohyb a jsem např v protisměru nebo ve škarpě. Ale každopádně bych to řízení porovnal s jiným vozem a závěr udělal až po najetí více km.
Re: Tuhost řízení I30?
Napsal: 06 říj 2011, 13:10
od FISHkaa
já si myslím, že standardní je pouze progresivní "síla" posilovače. Progresivní úhel natočení volantu vs. úhel natočení kol je pouze na přání a zatím u prémiových značek jako Audi či BMW...
Re: Tuhost řízení I30?
Napsal: 11 lis 2011, 12:25
od pietro32i
Dám to sem, nebudem zakladať novú tému:
Včera som pri cúvaní spozoroval, že ak točím kolesami, tak mierne pohasína svietivosť cúvačiek. Cúval som k múru, tak to bolo pekne vidieť. Skúšal som potom na mieste krútiť volantom a vždy to mierne pohaslo, ako keby si servo odobralo naraz priveľa elektriky, že to ani alternátor nestíha dobíjať. Keď som sa na to poriadne zameral, tak sa mi zdalo, že pri točení volantom dokonca aj predné svetlomety trolinku pohasli. Niekto tu už niekde písal, že posilovač má obrovský odber pri krajnej polohe volantu, ja to však vidím aj pri miernej zmene natočenia kolies. Skúsil som vytočiť volant do oboch krajných polôh, ale nezaznamenal som žiadne ďalšie pohasnutie (ani cvakanie našťastie). Prvé čo mi napadlo, že to môže byť aj slabšia baterka (ráno už neštartuje s takou istotou). Mám však trochu obavy, aby to nebol posilovač riadenia. Všimol si to tiež niekto, alebo je to normálne, neriešiť to?
Ak by to bola baterka (dúfam, že to bude "len" to), podarí sa mi ju vyreklamovať?
Re: Tuhost řízení I30?
Napsal: 11 lis 2011, 12:55
od XMira
Vlček Pavel píše:
Moderní auta mají tzv. progresivní řízení, kdy čím větší rychlost, tím jde otáčení "více ztuha" a musí se vykonat větší obvodový pohyb než např. při pomalé jízdě. ....
Jen bych trochu upřesnil: Jsou dva systémy. Jedním je to, co máme v i30 - variabilní účinek posilovače. Tedy to zmiňované tuhnutí volantu podle rychlosti.
Pak je tu ještě variabilní převod, který právě mění potřebný počet otočení volantu pro plný rejd. V praxi tak, že při parkování stačí na rejd málo, naopak při vyžší rychlosti je třeba víc točit. Používá to u některých modelů třeba BMW. A tuším, že taky nějaká letadla
Re: Tuhost řízení I30?
Napsal: 11 lis 2011, 13:06
od XMira
pietro32i píše:... Včera som pri cúvaní spozoroval, že ak točím kolesami, tak mierne pohasína svietivosť cúvačiek. Cúval som k múru, tak to bolo pekne vidieť. Skúšal som potom na mieste krútiť volantom a vždy to mierne pohaslo, ako keby si servo odobralo naraz priveľa elektriky, že to ani alternátor nestíha dobíjať...
Nevšiml jsem si toho, ale nedivil bych se tomu. Třeba u Logana má posilovač pojistku 80A. To je skoro kilowat příkonu, který dokáže propustit. Kolik může mít posilovač příkon i s nějakou rezervou? 800W? Nemyslím si, že alternátor v nízkých otáčkách dokáže dodávat o mnoho víc energie. V autě Ti svítí přístrojovka, venku světla, něco si veme počítač, ABS a další kraviny, pak musíš napájet čerpadla, větráky a pod. U stojícího auta jde posilovač na plný pecky (největší zesílení) a tak si myslím, že jsi v tu chvíli určitě dost přes kilowat odběru a otáčky minimální.
Re: Tuhost řízení I30?
Napsal: 11 lis 2011, 13:28
od laufas
pietro32i píše:Dám to sem, nebudem zakladať novú tému:
Včera som pri cúvaní spozoroval, že ak točím kolesami, tak mierne pohasína svietivosť cúvačiek. Cúval som k múru, tak to bolo pekne vidieť. Skúšal som potom na mieste krútiť volantom a vždy to mierne pohaslo, ako keby si servo odobralo naraz priveľa elektriky, že to ani alternátor nestíha dobíjať. Keď som sa na to poriadne zameral, tak sa mi zdalo, že pri točení volantom dokonca aj predné svetlomety trolinku pohasli. Niekto tu už niekde písal, že posilovač má obrovský odber pri krajnej polohe volantu, ja to však vidím aj pri miernej zmene natočenia kolies. Skúsil som vytočiť volant do oboch krajných polôh, ale nezaznamenal som žiadne ďalšie pohasnutie (ani cvakanie našťastie). Prvé čo mi napadlo, že to môže byť aj slabšia baterka (ráno už neštartuje s takou istotou). Mám však trochu obavy, aby to nebol posilovač riadenia. Všimol si to tiež niekto, alebo je to normálne, neriešiť to?
Ak by to bola baterka (dúfam, že to bude "len" to), podarí sa mi ju vyreklamovať?
podle me normalka. videl jsem to u vice aut
Re: Tuhost řízení I30?
Napsal: 11 lis 2011, 13:30
od adam221
pietro32i> Myslim si, ze je to normalna vec... Iba, ze niekto si to vsimne a niekto nie...
Re: Tuhost řízení I30?
Napsal: 12 lis 2011, 06:29
od 89majlo96
myslim ze keby tam bola silnejsia baterka tak by to robit nemuselo, ale inak aj mne to robi. Alternator ma nizke otacky na pri volnobehu a nestiha dobijat.
Re: Tuhost řízení I30?
Napsal: 12 lis 2011, 11:22
od vlado1979
Už sme si zvykli, že každá chyba či nedostatok auta je považovaná za normal. Veď aj ostatné značky to tak majú... Tým sa ospravedlňujeme. To je tá kvalita, ten pokrok, ktorý všade reklamujú ?
Hyundai už našťastie nevlastním a v budúcnosti ani nechcem. Cenová politika pri nových modeloch je na zvracanie.
P.S. O chvíľu príde hardcam a vysvetlí Vám, že hyui je to najlepšie čo Vás v živote stretlo. Potom mu bude sekundovať matysekul, psychológ a expert na ľudské duše...
No comment.
Re: Tuhost řízení I30?
Napsal: 12 lis 2011, 12:27
od Chasnik
A to se vám vážně na jiném autě nestalo, že při pohybu volantem při volnoběhu na chvilku slábne osvit žárovek a pak se zvednou otáčky motoru??
Dělala mi ti i jiná auta, prostě volnoběh je nízko, altík dává málo a sepnutí serva je určitá proudová špička. Motor okamžitě zareaguje zvýšením volnoběžných otáček.
Sedněte si někdy např. do Fabie HTP, nastartujte (pokud možno zahřátý motor s nezvýšeným volnoběhem), rozsviťte světla a otočte na místě volantem...
Je v pořádku, že se o to auto zajímáte a sledujete ho, ale ne všechno je závada.
Re: Tuhost řízení I30?
Napsal: 12 lis 2011, 13:35
od Hardcam
vlado: to nejlepsi co nas kdy muze potkat, je prece BMW pro samponky na image, ale to mi kluci z Hjundajklubu prece nikdy nezazijeme, jak jsi pravil v jinem threadu
jsi politovanihodny, za chvili si neuvidis pres nos.
Re: Tuhost řízení I30?
Napsal: 12 lis 2011, 13:43
od Skyline
Almera 1,4i hydraulicky posilovac a vzdy kdyz jsem otocil volantem, nebo pustil ventilaror ci neajky jiny spotrebic s vetsim odberem tak to slo poznat u otacek motoru, u I30 tak podobne ale u 1,9tdi ne, ale podle mne to souvisy i primo s obsahem motoru malobjemové plivatka na to budou haklivejsi nez nez moto 2,0 a vys. Nevim asi to zavada neni, leda ze bych bral jako zavadu vykon motoru. No Vlado se ma asi lepe nez pred casem takze je ted pro nej BMW to co byla I30 pred casem, tak to chodi. Pro Harda zase neni nic lepsiho nez
a veskere nedostatek se da ospravedlnit.
Re: Tuhost řízení I30?
Napsal: 12 lis 2011, 14:00
od Hardcam
Skyline: ja Hyundai vubec nepovazuju za nejlepsi znacku (to mozna kdysi davno), jenze to byste nesmeli cist mezi radky a psat to, co se vam hodi* (*to neni na tebe, to je na toho krale z dediny)