Stránka 3 z 4

Re: Přestavba N1 na M1

Napsal: 27 dub 2009, 21:26
od pepan
:shock: no tipická česká agenda :) no začínám uvažovat že na to seru

Re: Přestavba N1 na M1

Napsal: 29 dub 2009, 22:30
od Zdeněk ČB
Takže aktuální info z :hyu: .
Byl jsem dnes v servisu kvůli tažnému a hned jsem dostal novou informaci ohledně přestaveb:
Poslední informace, že ministerstvo dopravy zakázalo (?) importérovi povolovat přestavby už zase neplatí, neměli prý pro ten zákaz dostatečnou oporu v zákonech. Proto kdo chce přestavovat, měl by využít času, než se to zase změní a oni si nějaký ten důvod či zákon najdou.

Re: Přestavba N1 na M1

Napsal: 13 kvě 2009, 10:12
od Marty
Pro Zdeňka ČB,

netrpělivě čekám na další díl tvého dobrodružství. Máš už souhlas k přestavbě? Těším se jak malej kluk, až ten krám z auta taky vyhodím. Před dvěma roky jsem mříž asi na dva měsíce vyndal. Pár známých mi vyprávělo historky o neplnění pojišťoven kvůli vyndané mříži - vyměkl jsem a mříž dal zpátky.
Pokaždý, když posouvám nebo pokládám přepážku (několikrát do měsíce), zuřím.

Zaráží mě těch 14 dní bez TP. To fakt nevystavěj ani nějakou dočasnou "bumažku"?

Re: Přestavba N1 na M1

Napsal: 13 kvě 2009, 10:25
od pepan
mě už odpověděl pan Horák ?... posílal sem mu kopii velkého TP a čekám

Re: Přestavba N1 na M1

Napsal: 13 kvě 2009, 15:22
od Zdeněk ČB
No jo no, stále čekám. Holt úřady. Včera mi volaj z magistrátu, proč jsem si to nevyzvedl na poště, že se jim to vrátilo. Po chvilce pátrání jsme zjistili, že to poslali na starou adresu, která byla v techničáku, i když jsem jim jasně říkal, kam to mají poslat. Nakonec řekl aha, vždyť to tu mám vlastně poznamenané, a že mi to obratem posílá na tu správnou. Čekal jsem to dnes v poště, ale zatím nic.
Pokud tam bude souhlas (to předpokládám) byl jsem domluvený v servisu, že to je na chvilku, prý cca 0,5 hod, že mám přijet kdykoliv. Mezitím jsem se ale rozhodl, že si zároveň nechám dát tažné, no a na to prý potřebují tak 4 dni na objednání a den na montáž, tak to udělám asi vše najednou. Pokud to dobře půjde, příští týden budu bez přepážky a s koulí.

Co se týče toho "14 dní bez TP" to je informace z magistrátu, uvidím, jak se s nimi domluvím až to bude aktuální. I kdyby bylo nejhůř, jen si ho ofotím pro případnou kontrolu od ČP a budu jezdit normálně a pokud to bude potřeba nějak to snad vysvětlím, nebo okecám.

Re: Přestavba N1 na M1

Napsal: 13 kvě 2009, 15:42
od Marty
Díky Zdeňku za aktuální info,
máš pravdu, vyndat mříž je tak na 0,5 hod., když víš, kam šáhnout. Já jsem se s tím napoprvé mazal déle než hodinu. Pro vyndání mříže musí nejdřív ven obě plastové vaničky v kufru malá (přední) i ta velká (zadní). Takže doporučuju před odjezdem do servisu vykrámovat všechno z kufru doma do garáže.

Dej vědět, jak to bude pokračovat. Já čekám tenhle měsíc na velký TP po ukončení leasingu a jdu do toho taky.

Re: Přestavba N1 na M1

Napsal: 14 kvě 2009, 17:50
od Zdeněk ČB
Tak dnes povolení dorazilo. Škoda toho původního odeslání na jinou adresu, z magistrátu to odcházelo 3 den po podání žádosti.

Re: Přestavba N1 na M1

Napsal: 17 kvě 2009, 21:30
od Zdeněk ČB
Marty píše:........., vyndat mříž je tak na 0,5 hod., když víš, kam šáhnout. Já jsem se s tím napoprvé mazal déle než hodinu. Pro vyndání mříže musí nejdřív ven obě plastové vaničky v kufru malá (přední) i ta velká (zadní). Takže doporučuju před odjezdem do servisu vykrámovat všechno z kufru doma do garáže........
Protože jsem ve schválení od magistrátu nenašel nic o tom, kdo má mřížku demontovat, aktivně jsem se do toho pustil. Jde to velmi snadno. Horní čepy vysunout z pouzder. Dole u mřížky se vyšroubují další dva čepy (mají drážku na plochý šroubovák), které mřížku drží a mřížka sama vypadne. Spodní držáky čepů jdou také snadno, nemusí se žádné vaničky vyndavat. Stačí jen gola s prodlouženým nástavcem a mezerou mezi "vaničkama" a sedadly povolit dva šrouby. No a pak jen očesat ty držáčky horních čepů. Celkem práce na 15 minut i s přípravou. Akorát mi tam po těch 2 držáčkách nahoře v kufru zůstaly díry tak se v servisu zeptám zda nemají nějaké záslepky nebo háčky, co by se tam daly.
Rovnou jsem sloupl i krycí folie bočních oken. Doporučuji je předem nahřát horkovzdušnou pistolí, pak na skle nezůstává lepidlo, které by se pracně muselo čistit.

Re: Přestavba N1 na M1

Napsal: 28 kvě 2009, 18:06
od Marty
Tak jsem taky napsal panu Horákovi a z odpovědi moc radosti nemám:
Na základě sdělení MD ČR o právní nevyjasněnosti zpětných přestaveb vozidel s typem karoserie AF (Santa Fe, Tucson, Terracan, Trajet, Matrix, ix 55), nemůžeme v současné době vyhovět vaší žádosti a vystavit požadovaný doklad.
Jakmile budou známy podmínky pro zpětné přestavby těchto vozidel, budeme vás informovat.


Kdyby měl kdokoli nějaké nové zprávy o zpětných přestavbách, dejte sem vědět.

Re: Přestavba N1 na M1

Napsal: 29 kvě 2009, 10:43
od rica
a je to v pr . . . .

Re: Přestavba N1 na M1

Napsal: 29 kvě 2009, 21:16
od Zdeněk ČB
ty brďo ........

Jinak já už jsem ready. Naštěstí. Napsal bych dřív, ale kvůli výpadku to nebylo možné a včera a dnes jsem byl na cestách.
Takže minulé úterý jsem zajel do servisu kde mi dali tažné a odborně dokončili demontáž přepážky. Do dříve zmiňovaných děr po úchytech mřížky jsem dostal krásné věšáčky, prý jsou takto i originálně dávané.
Se všemi papíry jsem jel hned na technickou kde mi do druhého dne připravili všechny potřebné doklady. Samotná technická trvala asi 0,5 hodiny. platil jsem 1400 Kč, ale nevím kolik z toho připadlo na schválení přestavby a kolik na tažné. Ve středu hurá na magistrát, tentokrát to bylo asi na 15 minutek a včera (tj. cca po týdnu) jsem měl hotové schválení přestavby (1000 kč) a tažného (100 Kč). V krásném novém techničáku mám napsáno "osobní automobil"
rekapitulace:
Začal jsem zhruba v půlce dubna s posláním žádosti na :hyu: a po necelém měsíci a půl jsem hotový. Mezi jednotlivými kroky jsem moc neotálel spíš se pořád čekalo na nějaké to schválení, povolení a pod.
Finance: 1000 Kč souhlas importéra, 1400 Kč technická, 1000 zápis přestavby. Celkem tedy 3400 Kč.

A co ostatní co žádali? Prošlo to někomu, nebo jste dopadli jako Marty?

Re: Přestavba N1 na M1

Napsal: 30 kvě 2009, 08:31
od pepan
Marty píše:Tak jsem taky napsal panu Horákovi a z odpovědi moc radosti nemám:
Na základě sdělení MD ČR o právní nevyjasněnosti zpětných přestaveb vozidel s typem karoserie AF (Santa Fe, Tucson, Terracan, Trajet, Matrix, ix 55), nemůžeme v současné době vyhovět vaší žádosti a vystavit požadovaný doklad.
Jakmile budou známy podmínky pro zpětné přestavby těchto vozidel, budeme vás informovat.


Kdyby měl kdokoli nějaké nové zprávy o zpětných přestavbách, dejte sem vědět.
tohle mě taky napsali...

Re: Přestavba N1 na M1

Napsal: 03 srp 2009, 20:07
od SuperMUF
halo halo ...

je nějaký vývoj ohledně přestaveb z N1 na M1 ?

rád bych se vyhnul mýtu příští rok ...

mimochodem... nechápu jak někdo může vyžadovat odstranění mříže, vždyť je homologovaná a kvůli nákladu a i pejskovi ji tam chci nechat ! ! ! navíc jsem ji tvrdě zaplati ! ! ! a navíc je jako volitelné příslušenství dostupná každému ...

díky za info

Re: Přestavba N1 na M1

Napsal: 03 srp 2009, 20:35
od pepan
jo hochu to sou zákony..já ji tam nemám od poslední legální STk :) což bylo před hm???? asi tak 8let :lol:

Re: Přestavba N1 na M1

Napsal: 03 srp 2009, 23:08
od Marty
Hlásím úspěšné ukončení přestavby z N1 na M1.
U dovozce jsem se dozvěděl, že mám smůlu, protože Min. dopravy schvalování přestaveb u H. pozastavilo (viz příspěvek výše). Nedalo mi to a chtěl jsem vědět proč. Od dovozce jsem si vyžádal kontakt na odpovědného referenta na MD ČR. Napsal jsem mu mail s kopií mého TP a chtěl vědět, proč není přestavba možná. Uběhly asi tři dny a zvoní mi mobil. Volal mi úředník z ministerstva, že věc znovu prozkoumal a že se omlouvá. (No fakt, nekecám !!!) Prý s dovozcem zjistili, že se přehlédli a omylem pozastavili přestavby plošně, i když k tomu nebyl důvod. Důležitý je údaj (nejen) o typu karoserie v TP - ještě v kombinaci s rokem výroby a něčím dalším. V mém případě byla přestavba možná! Vždycky se rozhoduje podle VIN konkrétního auta.
Obratem jsem vyřídil souhlas dovozce (za 1.000,-Kč). Vyndal jsem doma přepážku - Zdeněk má pravdu, práce na pár minut. Další bod je návštěva STK. Ve Slaném mně tvrdili, že musí udělat jak technickou, tak i emise !?! Navíc požadovali předložení dokladu z magistrátu (auto registrované v Praze) o zahájení řízení o přestavbě - úplná blbost, nemají na to nárok. Tak jsem poděkoval a odjel na jednu STK do Prahy. Bez objednání, pohodové jednání za 45 min. hotovo. Cena asi 1.800,-Kč. Technik byl rozumný - správně měly být sundaný 100% fólie na bočních okéncích kufru. Dohodli jsme se, že je tam při kontrole nevidí a že jsem si je tam hned po kontrole zase nalepil - to je legální =P~
Další cesta je na magistrát - vyplnil jsem žádost a předal povolení dovozce, protokol o přestavbě z STK a velký TP. Slíbili, že do týdne zavolají. Volali už druhý den. Naběhl jsem s 1.000,- Kč na poplatek a vyndanou zadní RZ (nalepí známku o prodloužení TK o 2 roky). Nafasoval jsem nový malý TP, zápis do velkého TP a mám krásný osobní vůz =D>
Tak to je konec mého putování za M1. Teda skoro.

Je slušnost říct, že v krátké době řady Santa Fe driverů opustím. Neříká se mi to lehce, ale takový je život. Ruplo mi v kouli a jdu do Mitsubishi Pajero. Mé milé Santa Fe mě během 3 let a 90.000 km nikdy nezradilo a byl na něj vždycky spoleh. Teď půjde na protiúčet a já mu přeju hodnýho pána. Technici z Mitsubishi Santa Fe prolezli a závěr byl - auto je jako nový.
Takže na Santu nedám dopustit a všem zájemcům rád doporučuju. Prostě chci zkusit něco trochu většího a trochu víc off. S nostalgií vzpomínám na jaro 2006, kdy jsem s novou Santou jezdil několik dní, než jsem potkal někoho ve stejném autě a vyblikal ho dálkovými světly. Dneska bych se musel ublikat :lol:

Musím říct, že jsem nenašel tak kvalitní a živý diskusní forum, jako je hyundaiclub.net. I když si budu vozit zadek v jiný značce, sem se budu vždycky rád vracet.

Přeju všem hodně radosti za volantem jejich Santíků.