Stránka 3 z 5

Re: 1.6 CRDi vs 1.6 CVVT

Napsal: 20 srp 2010, 16:04
od Hardcam
Pokud das normalni cenu, tak zmizihned, to se pojdme vsadit o flasku slivovice... :mrgreen:

Re: 1.6 CRDi vs 1.6 CVVT

Napsal: 20 srp 2010, 16:33
od vlado1979
Peugeot bol moje prvé auto (preto ojazdenka, aj som sa učil jazdiť a za druhé financie neboli nazvyš, hoci 360 tisíc za jazdenú p307 :-k , dnes by som ich nedal). i30 je novota a odteraz už iba nové auto. Má to svoje čaro, vôňa novoty, zabehnem si ho podľa seba a záruka. Hlavne kvôli záruke sa kupujú nové autá (a s prepáčením, sedačky si chcem preprdieť ja :mrgreen: ). Pri dnešných cenách (akciách) nemá význam ísť do ojazdených áut.
Ale k téme. Kedy som si mal vybrať, tak určite 1,6 CVVT.

Re: 1.6 CRDi vs 1.6 CVVT

Napsal: 23 srp 2010, 18:04
od saldy
mirpie píše:jelikož nechci mít v autě dvouhmotovej setrvačník, pískací míchačku, vstřikovače a jiný krámy na hovno co se časem rozbijou, tak mám jasno, že to bude vždy benzin a jelikož aby byl relativně výkonnej, tak pod 2.0 nikdy nepujdu. To že mi to sežere každých 100km o 2-8 litrů paliva navíc v závisloti na stylu jízdy proti ropě se mi "vrátí" časem, až nebudu muset platit za odtahovku, až se vám ten turbodiesel někde poblije, nejlíp na dovolené u moře a jak pak následně vykrvácíte na servisu, nejlíp měsíc po záruce. Možná trochu přeháním, krom výše napsaného mám rád otáčky a tichý pěkný zvuk benzínu s plynulým zátahem až do 6000ot/min.
Tak a ted to tu bude jak v diskuzi benzin vs diesel :-).
Nevadí mi diesel, pokud má využití a stačí se ohřát a ne to po 3km vypnout. Vadí mi commonrail, co se sere. Takže pokud diesel, jedině TDI od VW, které léta odolávalo konkurenci se svou jednoduchou ale efektivní konstrukcí.
no já se proti benzínovému principu nikdy nevymezuju,respektuju jej takový jaký je, věřím, že pokud není diesel z druhé ruky není v ničem méně spolehlivý, vyžaduje sice mnohem vyšší servisní náklady které narůstají zejména časem ale taky z mého pohledu předvádí mnohem více muziky, tím mířím na tvou představu o sportovnější jízdě či tichém plynulém chodu proti dieselu ,to dnes již prostě obecně neplatí.

Re: 1.6 CRDi vs 1.6 CVVT

Napsal: 23 srp 2010, 19:30
od mirpie
ano, existují seriově vyráběné diesely, co zrychlují za 6,5s na 100km/h (BMW 3.0d), kde se dá hovořit o sportovním voze, pominu-li nudný zvukový projev. Ale konkrétně verze 535d je 3.0 co má dvě turba, dvouhmotový setrvačník, 6 vstřikovačů, mezichladiče, vysokotlaké čerpadlo. Vyspělá technika bezesporu a skládám obdiv konstruktérům. Ale stejně výkonný benzin z podobného objemu nepotřebuje turbo, mezichladiče, vysokotlaké čerpadlo, vysokotlaké vstřikovače, rail a spoustu dalších součástek, které tak jako tak už jen svou přítomností snižují spolehlivost celku a kde leč menšímu točivému momentu u benzinu není třeba obrovská spojka. Mluvim o sportovně pojatém voze. Je jasný, že žádný atmo benzin neutáhne to co turbodiesel, pokud nedostane jinou převodovku.
A je-li smyslem dieselů v osobních vozech menší spotřeba, tak ty 3-5litrů na 100km méně proti benzinu nevidim jako pádný důvod jezdit s moderním dieselem, kde daleko více hrozí porucha.

Re: 1.6 CRDi vs 1.6 CVVT

Napsal: 23 srp 2010, 19:35
od j.albi
mirpie píše:jelikož nechci mít v autě dvouhmotovej setrvačník, pískací míchačku, vstřikovače a jiný krámy na hovno co se časem rozbijou, tak mám jasno, že to bude vždy benzin a jelikož aby byl relativně výkonnej, tak pod 2.0 nikdy nepujdu. To že mi to sežere každých 100km o 2-8 litrů paliva navíc v závisloti na stylu jízdy proti ropě se mi "vrátí" časem, až nebudu muset platit za odtahovku, až se vám ten turbodiesel někde poblije, nejlíp na dovolené u moře a jak pak následně vykrvácíte na servisu, nejlíp měsíc po záruce. Možná trochu přeháním, krom výše napsaného mám rád otáčky a tichý pěkný zvuk benzínu s plynulým zátahem až do 6000ot/min.
Tak a ted to tu bude jak v diskuzi benzin vs diesel :-).
Nevadí mi diesel, pokud má využití a stačí se ohřát a ne to po 3km vypnout. Vadí mi commonrail, co se sere. Takže pokud diesel, jedině TDI od VW, které léta odolávalo konkurenci se svou jednoduchou ale efektivní konstrukcí.
O kvalitě TDI od VW bych se hádal. Je to zastaralá technologie s vysokým kompresním poměrem.

Re: 1.6 CRDi vs 1.6 CVVT

Napsal: 24 srp 2010, 08:35
od mirpie
Pokud ta zastaralá technologie funguje dobře, jako že u VW funguje a navíc hodně efektivně (nízká spotřeba), tak bych neměl sebemenší důvod jezdit v supermoderním commnonrailu, kterej se sype a výkonem na tom o moc lépe teda není, aby mě to přesvědčilo. Žel VW jako poslední ukončil výrobu těch zastaralých dieselů a rovněž přešel na CR. Zákazník slyší na nový, moderní a hlavně všichni výrobci slyší na placený servis, který u CR bude potřeba mnohnásobně častěji.

Re: 1.6 CRDi vs 1.6 CVVT

Napsal: 24 srp 2010, 16:07
od j.albi
Až na to, že cena TDI je nehorázná a tak rááád tam odchází dvouhmoťák. Čím to asi bude?
Odpovím si sám. Kromě neschopnosti řidiče při řazení, také méně rovnoměrným chodem v nízkých otáčkách, kde musí dvouhmoťák neustále kompenzovat rázy od motoru. Určitě by se toho našlo o hodně víc.

Re: 1.6 CRDi vs 1.6 CVVT

Napsal: 24 srp 2010, 19:08
od tricarkovej
Ahoj tak já se také přidám. Mám 1,6 crdi 66Kw. Dle známeho mechanika to byla dobrá volba co se týčr nafty. Je to motor stavěný na tento výkon zbytek je tlačený turby, takže by tu měla být delší životnost. Záleží jak hodláš jezdit. Já mám auto 1,5 roku mám naběháno 23000 a je to v pohodě. Bomba bylo to že jsem ho koupil za cenu 1,4 i takže nebylo co rozhodovat mám sice je clasic ale i tak jsem spokojen. Už tu i probírají navýšení výkonu u crdi ale proč pokud chceš závodi tak si kum nadupaný žihadlo. Ale já myslím že na ty naše "polňačky" a když potkáš "kámoše" pomáhat a bránit tak 130 je bez problémů a i 66 kw se rozjede a co se týče jízdy do kopce mluví pro 235 nm o proti 150 nm u 1,4i. Když potřebuju předjet tak nemám problém a taky se umí protáhnout. Je to na tobě já jezdím po městě do 6,0 l a kyž mě chytne blbá stáhnu to mino i na 3,8 ale to byl úlet jinak do 5,0 l a to to i rozjedu. Pro příklad cesta 455 km půl okresky do 100 km/h zpět dálnice pravý pruh kolony kamiónů tak levý i 160/h a byla to pohoda. Co se týče zatížení tak 3 dospělí a v kufru 2 50 l sudy piva a frčel jsem 160 po dálnici když bylo třeba. Jinak jezdím do práce a v poho v zimě aditivum jinak liji zásadně verva diesel prostě proč ne když žere tak málo. Několik kolůgů zamrzlo i s novými auty letos v zimě prostě šunt nafta ala traktorovka a zamrzlý naftový filtr. Mají i nové diesly a stejně problém já nic na brnk. Jinak přeji spoustu najetých kilometrů. Já jsem spokojen. Tak napiš jak to dopadlo.

Re: 1.6 CRDi vs 1.6 CVVT

Napsal: 24 srp 2010, 19:26
od j.albi
Není co dodat, bylo řečeno vše. :D

Re: 1.6 CRDi vs 1.6 CVVT

Napsal: 25 srp 2010, 09:05
od mirpie
a u crdi, hdi, dci, cdi, jtd v životě dvouhmoťák neodešel jo? Neprohlížel jsem statistiky, ale v tomhle bych byl optimista teda spíše u TDI. Nejsem zastáncem žádného diesela do osobního auta pro normální účely (proto jezdim benzinem), ale TDI beru jako nejmenší zlo.
A netvrďte mi, že 66kW se rozjede ve smyslu dobrého zrychlení. Točivý moment na zrychlení u nenaloženýho auta nehraje roli. Ale to se dostáváme jinam od tématu a to k jízdním vlastnostem. O tom není debata, tady benzin vítězí téměř vždy. Mluvil jsem o spolehlivosti, nutnosti ty krámy vozit s sebou v autě a čekat, kdy se podělají.
O spotřebě jsem taky mluvit něchtěl, o té jsem se již krátce zmínil výše, kde uspořených pár litrů byť každých 100km neberu jako megavýhodu při později vynaložených nákladech. Benzin natočíš a jedeš, nečekáš, nežhavíš (ano, u přímosvstřiků nutnost žhavit jen při mrazech), vypínáš hned klidně po smažbě na dálnici, rychleji se ohřeje, dříve topí.....Nechci aby se to zvrhlo někam kam nikdo nechce. Chci mluvit o spolehlivosti.
Vše nebylo řečeno ani zdaleka.

Re: 1.6 CRDi vs 1.6 CVVT

Napsal: 25 srp 2010, 10:51
od Mexican
veru tych diskuzii uz tu bolo. A myslim presvedcovat opacny tabor nema zmysel. Beztak uz auta mame, takze ja ten svoj kociar nepredam a nepojdem si kupit Accenta s benzinom. Paci sa mi (a zrejme by mi vyhovovala) nova Astra s 1,4T alebo Mistubisthi ASX 1,6 GDi. Pre mna je dost dolezite za aku cenu to kupim a kolko ma bude stat prevadzka. Servis neriesim, kupujem auta nove

uz po x-te - dvojhmotak v i30 a Accente nie je, montuje sa co viem tak do HDi

Re: 1.6 CRDi vs 1.6 CVVT

Napsal: 25 srp 2010, 11:14
od mirpie
tak jistě ani není cílem, aby majitelé crdi svá auta prodali a běželi pro benzinové verze. Spíše šlo o věcnou diskuzi obecně o CRDi a commnorailů celkově. Stačí se jít podívat do sekce Terracan či Santa Fe, a tam zadřená čerpadla jsou snad pravidlem. A to se netýká jen jetých aut, či aut s menším nájezdem. Stačí párkrát nabrat nekvalitiní naftu měsíc po záruce a je vymalováno.

Re: 1.6 CRDi vs 1.6 CVVT

Napsal: 25 srp 2010, 11:31
od saldy
Aspoň je sranda, já si stejně myslim, že čím víc někteří útočí na diesely tím víc na něj myslí a stále více po něm touží....už to nejde vydržet, jednoho dne to musí skončit, příjdou do salonu hoděj kopyta na stůl a ukážou prstem na ten největší diesel co tam najdou :P

Re: 1.6 CRDi vs 1.6 CVVT

Napsal: 25 srp 2010, 12:34
od Ivangin
Ja mám i30cw 1,6 CRDi 66kw. Je nová, ale som velice spokojný so všetkým, aj spotreba, aj zrýchlenie stačí.
Mám ju väčšinou do mesta, ale jazdím aj mimo..... naposledy som bol v Italii, kopcom naložení kufor, 4 osoby a všetko bez problémov aj na dialnici predbiehanie. Priemerná spotreba na 1300km bola 4,8 l/km

Benzín fuj spotreba :)

Re: 1.6 CRDi vs 1.6 CVVT

Napsal: 25 srp 2010, 12:44
od Hardcam
Nemas tak uplne pravdu, Mexicane. V i30 dvouhmotak je a to konkretne v 2.0 CRDi. Jinak je take v Elantre 2.0 CRDi, stare Sante CRDi VGT, nove Sante, Terracanu a dalsich CRDi.