Stránka 3 z 3

Re: Vysokooktanový benzin

Napsal: 08 kvě 2009, 14:36
od Tringi
Vím co znamená oktanové číslo, přesto s tím, že to je placebo, nesouhlasím. Viz téma, na které jsem odkazoval výše. Prověřil jsem si to jak měřením (i když jen hrubým), tak zkušeností z návratu k NAT 95.

Re: Vysokooktanový benzin

Napsal: 08 kvě 2009, 14:55
od Kalasnikov
Hrubé měření - žádné měření. Použití vyššího oktanového čísla umožní jedinou věc, zvýšit kompresní poměr bez rizika samozápalů.

Re: Vysokooktanový benzin

Napsal: 08 kvě 2009, 17:07
od Markus
Ziaden placebo efekt - 100-oktanovy Vpower racing a Carrera 100 ciatocne zvyssuju vykon (tah motora). Tak to citlivi vodici citia 8)
Ked to niekto neciti - tak mozno jazdi stale s tazkou nohou na vysokych otackach, alebo ma zatiahnutu rucnu brzdu :lol: [no zase az taky efekt to nema - OK ;)]

Re: Vysokooktanový benzin

Napsal: 08 kvě 2009, 17:16
od Hardcam
Takze jak jsem pochopil, jsou vyrobci, kteri sva auta ladi na 98-100 oktanovy benzin jen pro srandu kralikum, protoze tam klidne muzou lit N91...rozdil a to velky je poznat i na premiove nafte. Ja uz normalni naftu do auta nedavam, takze pokus ukazat nemuzu. Ale pri stejnem stylu jizdy a trasy mam s normalni naftou od stejne spolecnosti (Benzina) vyssi o 0,7 litru/100km podle PP. Nemluve o tom, ze projev je vice kultivovany. Vzal jsem jednou naftu i u noname (jina moznost nebyla), jel jsem do Prahy na nakupy po dalnici kolem 110km/h a spotreba byla neuveritelnych 7,5 litru nafty. Takze si od nikoho nenecham vymluvit, ze to nema vliv.

Re: Vysokooktanový benzin

Napsal: 08 kvě 2009, 18:22
od Kalasnikov
To si to pochopil špatně vždyť píšu že vyšší oktanové číslo umožní vyšší kompresi bez samozápalu. Ty jsi snižoval blok nebo hlavu? Pokud je motor naladěn na benzín s oktanovým číslem X tak X+5 mu nijak nepomůže.

O naftě se nebavíme, bavíme se o použití benzínu s vyšším oktanovým číslem než předepisuje výrobce.

Re: Vysokooktanový benzin

Napsal: 08 kvě 2009, 18:28
od Hardcam
ted mam naftu, ale predtim jenom benzin a v rodine taky jinak benzin...predchozi Lantru jsme meli na N91, al nechali jsm ji upravit na N95. Obcas jsem pouzil premiovy paliva, zvuk byl dravejsi a o poznani lip to jelo, takze jsem presvedcenej o tom, ze to nejaky smysl ma.

Re: Vysokooktanový benzin

Napsal: 08 kvě 2009, 19:06
od mirpie
Tommy.Koppy píše:Měl jsem Renault Twingo r.v. 2000 43kW a max.rychlost dle výrobce byla 151km/h.
Ve skutečnosti se dalo jet i 160km/h.
Když jsem ovšem natankoval Shell V-Power Racing udělalo to auto 175km/h.
Takže můj názor je, že pokud člověk nepopojíždí po městě v kolonách tak vysokooktanový benzín má smysl pro lepší akceleraci a větší rychlost.
Spotřeba mi při obou typech paliva přišla stejná.

že by ten vysokooktanový benzin prodloužil převod na 5.převodovém stupni o 15km/h? Tak super. Naliju to tam a jednička mi podle tebe pojede místo 55km/h třeba 70km/h.... :D
O max.rychlosti jsem cosi napsal v sekci accent v tématu 4lidi v accentu, koho to zajímá necht se tam mrkne. Podruhý to psat nebudu.


Jak psal kalasnikov - víceoktanový benzin dovoluje vyšší kompresní poměr, tzn, že vysokooktanové palivo má vyšší antidetonační schopnost.

Co se týká výkonu, nezmění se prakticky nic, jen se možná lehce pohne křivka točivého momentu do příznivějšího vlivu. Auta s ECU a tedy samořízeným předstihem zážehu pak jedou subjektivně lépe v tom smyslu, že jdou rychleji do otáček a díky lepšímu spalování může i lehounce klesnout spotřeba daného vysokooktanového paliva.

Re: Vysokooktanový benzin

Napsal: 08 kvě 2009, 19:12
od Amalfi
Kalasnikov píše:To si to pochopil špatně vždyť píšu že vyšší oktanové číslo umožní vyšší kompresi bez samozápalu. Ty jsi snižoval blok nebo hlavu? Pokud je motor naladěn na benzín s oktanovým číslem X tak X+5 mu nijak nepomůže.

O naftě se nebavíme, bavíme se o použití benzínu s vyšším oktanovým číslem než předepisuje výrobce.
A přesně takhle to je - pokud BMW doporučuje do motorek benyin 98 oktanu tak je to proto ze je na to motorka delana - vyssi oktanove cislo neublizi ale ani nepomuze, nizsi ale uskodi - snizi se vykon - neni vyuzivana komprese a je vetsi riziko samozapalu.

To same plati pro motory 95 oktanu - VETSI OKTANOVE CISLO NEPOMUZE, NIZSI USKODI. V-Power 95 (myslim ten ktery je pravy s aditivy, a ne jen jako u nekterych testovanych benzinek s obycejnym naturalem ale o 2Kc drazsi) ten pomaha cistit motor a sedla ventilu od karbonovych usazenin (ktere vznikaji bezne, ale nejvice podtacenim motoru). Z me zkusenosti jsem treba u nej casem ziskal tizsi a hladsi chod motoru a pak uz jsem jen daval V-Power 1:3 nadrzim s obych benzinem.

Re: Vysokooktanový benzin

Napsal: 08 kvě 2009, 21:04
od Markus
citujem "Co se týká výkonu, nezmění se prakticky nic, jen se možná lehce pohne křivka točivého momentu do příznivějšího vlivu. Auta s ECU a tedy samořízeným předstihem zážehu pak jedou subjektivně lépe v tom smyslu, že jdou rychleji do otáček a díky lepšímu spalování může i lehounce klesnout spotřeba daného vysokooktanového paliva."

- s tymto suhlasim najviac - samotny vykon sa nemusi zmenit - ale zmeni sa krivka tociveho momentu - takze to "lepsie taha" - a presne o to ide :-$

+ chod motora je kultivovanejsi, a "cisti" to palivovy system...

Viacej koni to autu asi nedoda - aj ked si myslim ze u niektorych aut a motorov MOZNO aj ano... (teda moznu vyssi maximalnu rychlost - ktovie ci vdaka oktanovemu cislo alebo vdaka tomu ze to precistuje...(?) - ale to uz su spekulacie - vyssie vsak u mna urcite plati (silnejsi tah, kultivovanost, cistenie...))


EDIT: Témat sloučena....