Stránka 3 z 3
Re: Motor doktor
Napsal: 30 led 2012, 07:50
od Gandalf
To "zlatý něco" mohl být Slick 50, kdysi jsem to lil ještě do Favorita...
Re: Motor doktor
Napsal: 03 úno 2012, 15:15
od mirpie
do motoru patří kvalitní olej a měl by se včas měnit. Pokud motor začně žrat neúměrné množství oleje, či někde cvaká, klepe, hulí a já nevím co ještě, tak to žádná zázračná přísada nezachrání, jedině GO motoru.
no a k pohádce jak jsem tlačil s wartburgem audi ve 180km/h. Ten "novej" Wartburg (od roku 1988) ve snaze zachránit automobilku byl OHC 4válec 1.3 od VW, tedy uplne jiný motor od bezventilového 3válce, ale i tak měl "jen" 43,4kW a s tím to pojede sotva reálných 150km/h, takže vlastně takovej Favorit nebo 120ka.
Re: Motor doktor
Napsal: 03 úno 2012, 17:48
od jiri.vacha
pozor,ozval se tuner,co tomu rozumí(citováno).Jak můžeš mluvit o pohádce,když jsi to auto nikdy pořádně neviděl,nejel si v něm,sedm let si ho nevylešoval,život není jen o tom koupit si silný originál z fabriky,to umí každý bambula.
Re: Motor doktor
Napsal: 03 úno 2012, 18:27
od enjoy
Tak nesmíš se na nás zlobit,že nevěříme tomu,že něco co nemá ani 60 koní,má tvar krabice,poslední čislovka na tachometru je 140km/h,0-100 necelých 20 sekund může jet vlastní silou víc než 180km/h.a že váží 950 kilo už mu moc nepomůže.
Re: Motor doktor
Napsal: 03 úno 2012, 18:33
od jiri.vacha
já se nezlobím klucí
Re: Motor doktor
Napsal: 03 úno 2012, 18:37
od Rybář
Jo, mně když se rozbil náhon rychloměru, tak to ukazovalo asi 140km/h v reálných 90km/h. A já si říkal: "Sakra dneska to nějak jede"
Pak jsem teda pochopil, že to asi nebude reálná rychlost.
Re: Motor doktor
Napsal: 09 úno 2012, 08:11
od mirpie
jiri.vacha píše:pozor,ozval se tuner,co tomu rozumí(citováno).Jak můžeš mluvit o pohádce,když jsi to auto nikdy pořádně neviděl,nejel si v něm,sedm let si ho nevylešoval,život není jen o tom koupit si silný originál z fabriky,to umí každý bambula.
nevím jestli má cenu reagovat. Každopádně nepotřebuju vidět auto co má 44kW a cx 40, k tomu, abych mohl tvrdit, že to víc jak 150km/h reálně vlastím pohonem nepojede. A ,,motordoktor" či cos do toho nalil tomu maximálku o 30km/h opravdu nezvedne.
Re: Motor doktor
Napsal: 09 úno 2012, 08:21
od jiri.vacha
mirpie píše:jiri.vacha píše:pozor,ozval se tuner,co tomu rozumí(citováno).Jak můžeš mluvit o pohádce,když jsi to auto nikdy pořádně neviděl,nejel si v něm,sedm let si ho nevylešoval,život není jen o tom koupit si silný originál z fabriky,to umí každý bambula.
nevím jestli má cenu reagovat. Každopádně nepotřebuju vidět auto co má 44kW a cx 40, k tomu, abych mohl tvrdit, že to víc jak 150km/h reálně vlastím pohonem nepojede. A ,,motordoktor" či cos do toho nalil tomu maximálku o 30km/h opravdu nezvedne.
Re: Motor doktor
Napsal: 09 úno 2012, 08:28
od Farrael
Kluci maj pravdu. Těch 180Km/h to dát fakt nemohlo. Dokud tady neuvidim na GPSce takovejhle údaj z interieru vozu tak jako by se nestalo
Re: Motor doktor
Napsal: 09 úno 2012, 09:15
od 69pavel
sice to sem nepatri ale kamarad dovezl z tehdejsiho NDR serioveho trabanta bez jakykoliv uprav a ten stim po dalnici lital pres 110 i vic coz dovazene trabanty k nam toto nikdy nedosahly.
takze pokud se upravil a vytunil wartburg proc by nemohl jet touto rychlosti,klidne tomu verim, vzdyt S110R se taky bezne upravovaly a tunily se na vyssi vykon(neco z mala uprav-pisty z dacie,dvojity karburator Weber,montaz naporoveho chladice pod predni naraznik aby to slo uchladit,5stupnova prevodovka+vymena staleho prevodu,8kanalova hlava,upraveny vyfuk,vymena brzd a jine) a dosahovaly rychlost blizici se k 200,problem byl akorat v tom ze to bylo umeni udrzet v te rychlosti na ceste, pak jak prisly siroke napravy M tak vymenou se to silene plavani minimalizovalo, sice takto upravene byl problem na STK ale pri znamostech slo vsechno. skoda ze uz nemam fotku ,tise byste zavideli jakeho cerneho krasavce jsme ztoho vypiplali, pote ho kamarad v roce 1993 prodal a koupil si jednu z prvnich Felicii- dodnes toho lituje kdyz nato vzpomina.
Re: Motor doktor
Napsal: 09 úno 2012, 09:21
od 69pavel
a ted k tematu, pokud je motor dobre udelany tak funguje jak ma, pokud uz zacina byt opotrebovany tak zadna sracka tomu nepomuze, zakladni pravidlo je do noveho motoru kvalitni olej a dodrzovat stanovene intervaly dane vyrobcem motoru, a je jedno zda vyrobce oleje deklaruje neco jineho,ten kdo se ridi udaji dane vyrobcem oleje tak si dobudocna zadelava na velke problemy.
Re: Motor doktor
Napsal: 09 úno 2012, 10:19
od mirpie
se vším souhlas, ale ze všech příspěvků o místním blesku z NDR nebyla zmínka, že by měl více než svých seriových cca44kW, tedy bez jakýchkoliv úprav, kromě té jediné, nalití motordoktoru
. Jistěže warťas může letět dvěkila, pokud na to bude mít koně a podvozek. Už jsem viděl různé fungující přestavby na silnici...Octavia I s motorem ze Superba 2.8 V6 (128kW), Š120 1.9TDI (81kW), hlavně na pumpě to bylo dobrý pozorovat, jak si ostatní klepou na čelo, co že to tam lije za palivo), Renault 5 s motorem z R19 1.8 16V (99kW), Š120 s 1.8T(110kW), atd... Když se to vhodně sladí s převodovkou a dají se tomu silnější brzdy, tuhší podvozek, tak co by to dvěkila nejelo. Právní cestu k legálnímu provozu ted neřeším. Podstatně levnější je být tím bambulou, jak psal Jiri.Vacha, koupit si seriovku se silným motorem. Osobně ale motor o výkonu 100kW za silný nepovažuji, měla-li to být reakce na ty dvoulitry co mám v podpisu
Re: Motor doktor
Napsal: 09 úno 2012, 10:53
od Espero
Já bych Warťasem 200 km/h jet nechtěl. Málokdo z vás s tím najezdil 250 tisíc km jako já (auto z r. 1968 nové šlo z domu v r. 1988, nejdříve s ním jezdil otec, pak střídavě on a já a nakonec když oba zestárli už jenom já, narozdíl od otce ten Warťas stále jezdil).
Tachometr to mělo do 160 (já měl ještě ten starý s jazykem) a těch tachometrových 160 to udělalo i v tom dvoutaktu, ale neměl na to dimenzovaný podvozek, brzdy a přední osu. Od 145 km/h působil tak trošku, jako kdyby chtěl vzlétnout. Ale nedám na něj dopustit, každých 90 tisíc generálka motoru za slabých 2 000 Kč, pokaždé pak byl po výbrusu o něco silnější, bylo to znát. Každých 30 tis. km nové obložení brzd. Každých 60 tisíc nová volnoběžka. Každých 70 tisíc nový homokinetický kloub na poloosách a kříž v unašeči rozvodovky. Každých 150 tisíc generálka převodovky za nějakých 1 600,-. Každých 20 tisíc nové vnitřnosti do benzinové pumpy (za 3 východněmecké marky komplet k sehnání v pytlíku jako sada), každých 40 tis km nové kontakty přerušovače.... bylo to jako hodinky, když jsi s tím srostl, přesně jsi věděl, kdy to co potřebuje, takže se to ani nestačilo porouchat. Většina věcí byla k mání a když ne, pak hurá za kopec ke skopčákům.... A hlavně, byl pohodlný. Koupený za 56 tisíc a prodaný po dvaceti letech služby pořád za 18 tisíc. Přitom nehavarovaný a vše na kastli původní.
Re: Motor doktor
Napsal: 09 úno 2012, 12:51
od jiri.vacha
ja najezdil s wart. cca 200tis za šest let,nikde jsem nepsal ,že tomu víkonu pomohl doktor,to auto bylo cely upravovany,od podvozku až po motor,na lpg jsem měl namontovan směšovač z nějakého třílitru,silnější reduktor než byl doporučen pro třináctky,sportfitr kn,vyfuk z nerezu,rezonátor z karavely 2,5td,vzadu dvoukomor laiting origo,brzdy origo cpl nový,byly dostačující(rapid dvoupístkový),cpl nový uložení náprav,nový tlumiče z rapida,nový rám,z rozdělovače odstraněn omezovač otáček(hlava rozdělovače 1,6 felicie),sic nevím kolik točil,ale bylo to hodně přes,než soudruzi počítaly,převodovka čtyři kvalty,motor mi seřizoval známý vrchař mistr Fajgl,,svíčky NGK,nejsem odborník na motory,ale vyznam se,s tím autem jsem měl štěstí,že se podařilo takhle sladit,jinak pneu 195,55 15,disky 6 "z pežota,sedačkyz mondea,topení 1,6felicia,chladič pasat B,palubovka wart. plus fiat tipo,prahy uni.tuning,narazníky origo domací,sjezdil jsem s tim cele čr,půl evropy.
Jinak pro zajímavost,dvoutakt wartburg se dal upravit až na 100koní,jezdily s tim raly,to samí trabant,bracha ho měl upraveny,lítal bez problemů 160.sice 20 na sto,ale to se u nas neřeší,mam tady jawu 350 ,634,točí 8000 ot. a maximalka je na 180km/h.O doktorovi si myslím,že asi funguje,protože mě to olej přestalo brát,o kvalitním oleji ten musí být,ja dělal výměny po 10tis.Motor jsem využíval na max,tak měl max údržbu.To auto bylo můj koníček,a pořád je auto můj koníček.U trajeta taky používam motordoktor,a přestaly cvrlikat hydroštele při studenym startu.a moje rada na konec:neodsuzuju něco nebo někoho co jsem neviděl