Re: antikorozní ochrana vozidla
Napsal: 11 bře 2017, 12:03
Zdravím, protikorozní nástřik rozhodně neškodí. Vždycky mi auta shnily od prahů a od dutin. Třeba Seat Toledo, tam za 16 let úplně shnily prahy a propadly se zadní pružiny do ,,kufru". Přesto že jsem ho pro stříkal, tehdy ještě Resistinem. Ty prahy jsem asi odflákl, nedalo se do nich pořádně dostat a zásadně díry nevrtám. Nová iX20 má v prazích plastové špunty, předpokládám že ostatní Hyundayie také. Těmi jsem nastříkal do prahů VAXOYL, připadá mi, že ten smrdí ze všech ML přípravků asi nejméně a poměrně brzy vyčichne. Do sloupků se dá tenkou hadičkou s hvězdicovitou tryskou dostat šroubem na protikusu zámků (torx 30), na kritické spojení prahu a předního blatníku ještě dojde, musím sundat podběh. Zatím jsem to vystříkal škvírou u prahu. Plechové nosníky podlahy mají otevřené díry, takže to jde snadno. U kapoty zadní stačí vyšroubovat gumové dorazy, přední má díry. Auto je to jednoduché a malé, jde to všechno krásně ošetřit. Ten ,,tlumex" chybí na rovných plechách v neexponovaných místech a tam to hned tak neshnije, ale v létě to nastříkám nějakým ,, černým" přípravkem. Jinak ta naše iX20 z tohohle hlediska ( i jinak) ujde. To třeba nový Mitsubishi Outlander nebo kempovací auto na základě Fiata Ducato zespodu nemá vůbec žádný další ochranný nátěr. Holý, zřejmě pozinkovaný plech a nějaká tenká vrstva základovky. Padlo na to mnoho kg různých přípravků. Naopak třeba Mercedes GLK má skoro vše zespodu zakryté plasty, plech se na ránu vůbec nedostane. Tam nebylo co stříkat, přesto jsem i u něj dutiny žlutým Vaxoylem udělal. Také MB dává 30 let záruku na neprorezavění, ostatní výrobci zpravidla 12let.