Stránka 3 z 13

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Napsal: 24 říj 2010, 08:13
od Dextrone
OK, díky chlapi za vysvětlenou a tady vkládám citaci od mechouna:

Neboj, tak jak jsi mi to popsal, tak problém nevidím. Expanzka - tedy ta poloprůhledná nádržka s chladící kapalinou není de-facto expanzkou, ale pouze zásobníkem chladící kapaliny. Přes zpětný ventil umístěný ve víčku chladiče si v případě úbytku kapaliny v okruhu po vychladnutí motoru "přicucne" z nádržky. Proto se teplota nemění. Zářným příkladem je napříklat Toyota Corolla, nebo řada motorek, kde tato nádržka je umístěna evidentně pod "hladinou" chladiče a přitom si vždycky přicucne. Prostě hlídej hladinu v nádržce, aby bylo co přicucávat. Jinak pokud bys byl bez chl. kapaliny v nádržce, pořád to ještě nebolí, protože voda je stále v chladiči. Akorát nemáš přehled.

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Napsal: 30 říj 2010, 08:11
od lukis01
Když už jsme u té chladicí kapaliny - netušíte někdo značku a typ, které výrobce lije do i30tky?

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Napsal: 30 říj 2010, 15:58
od jose3
Měl bych dotaz. Na novém autě jsem dostal chladící vodu naplněnou po horní rysku. Asi po 300 km jsem zjistil, že je jen 2 cm nad spodní. Na dotaz u prodejce jsem dostal odpověď abych to dolil destilkou. To jsem udělal, ale po dalších 400 km je voda opět dva centimetry na spodní ryskou. Myslíte, že to je u nového motoru normální nebo bych to už měl nějak řešit reklamací?

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Napsal: 30 říj 2010, 22:47
od Ruska.ruleta
Tak u mé i30 Patriota je to taky tak, nedolejvám a stále se zatím drží 2 cm nad spodní ryskou.
RR

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Napsal: 30 říj 2010, 23:43
od dadula
Přesně tak. Při koupi byla kapalina na MAX a poté klesla cca 2 cm nad rysku MIN. Nyní mám najeto asi 2500 km a stále se tam drží. Ale raději tam občas juknu... :roll:

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Napsal: 31 říj 2010, 07:28
od jose3
Tak snad to bude nějaká vlastnost a motor udržuje hladinu opravdu jen na 2 cm nad rysku. Já ji tam mám taky a když jsem to dolil, byla za chvíli opět na 2 cm. Nepřipadá Vám to ale divné? To jsem zvědavý co na to řeknou v servisu.

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Napsal: 31 říj 2010, 09:04
od Jirka-F
Pak sem prosím tě napiš co ti řekli. Já takhle dolévám už rok, kapalina stále mizí a v servisu si to vždy nechají "na pozorování" ](*,) a v nejlepším případě jsem den bez auta, o zbytečně najetých km nemluvě. Pak se dozvím že se závada neprojevila a kolečko začíná znovu. Kdyby mi to alespoň zůstávalo ty 2 cm nad rysku, mě to jde hodně pod ní. Kontroluju to před každou jízdou a stálé výbava auta je flaška s destilkou :twisted: . Hlavně že na straně 7/26 návodu k obsluze se píše, že se má doplňovat kapalina k horní rysce a v případě častého dolévání kontaktovat servis !!!

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Napsal: 31 říj 2010, 09:55
od Dextrone
No já mám přesně tuhle zkušenost se Sonátou. Jakmile jsem cca od poloviny září začal používat topení, tak mi začala nepatrně mizet chladící kapalina. Nevím jestli to má s používáním topení nějakou souvislost, ale zatím to tomu přisuzuju, protože nic nenasvědčuje tomu že by by se voda dostávala do motoru nebo kapala kolem. Párkrát během října (na poprvé jsem dolil cca 300ml, po dalších cca 250km cca 100ml) jsem to malinko dolil a teď po 200km nic neubylo. Auto mám od května nové a topení jsem začal používat od půlky září.

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Napsal: 31 říj 2010, 20:03
od jose3
Tak jsem dnes nahlídl do nádobky po ujetí asi osmi kilometrů a byl jsem překvapený, hladina ukazolava jen pár centimetrů pod horní rysku. To by znamenalo, že voda se po zahřátí dost rozpíná, celkem logicky :wink: Tak mne napadlo, zda voda při naplnění k horní rysce prostě po zahřátí někam neodteče. Jenže nikde nic potečeného nevidím a navíc je v nádobce podle mne dost volného prostoru aby přebývající kapalinu pojmula. #-o

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Napsal: 31 říj 2010, 20:11
od Saimon
Chlapi mně se to jednou stávalo u Peugeota a pak jsem zjistil, že když jsem jednou kontroloval hadice u chladiče, kde jsou ty stahovací pásky, tak na spodní hadici u chladiče jsem měl vlhký prst. :shock:
Tak jsem pro jistotu šroubovákem popřetahoval ty stahovací pásky a byl klid :wink:

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Napsal: 03 lis 2010, 00:17
od dadula
No, nemyslím si, že by jsme všichni hromadně měli povolenou svorku na hadici. Tuhle jsem se na to ptal v servisu a řekli mi "....jo, polknul si vodu" a že pokud tam není pod rysku MIN, tak je to v pohodě. Když jsem měl SEATA, tak jsem na nádržku občas kouknul, ale za 5 let snad nikdy nedoléval. Vlastně když mi prasknul chladič, tak jo :lol:

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Napsal: 03 lis 2010, 07:42
od jose3
Taky se mi to s tou hadicí nezdá, ale svorky jsem pro jistotu zkontroloval. Jenže podle mne jsou to nějaké samosvorné sponky a nic se na nich dotahovat nedá. Stále čekám na vyjádření od prodejce, v pátek jsem jim napsal, ale zatím se mi neozvali. Nicméně, udělal jsem pokus. Označil jsem si ryskou stávající hladinu a budu pozorovat jestli zůstane stejná nebo bude pořád vody ubývat.
J.

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Napsal: 04 lis 2010, 08:30
od Espero
H1 mi todle nedělá, ale stejný problém - ubývání kapaliny mám na Dacii Logan, tak asi 2 deci za rok při nájezdu kolem 20 tisíc km. Na dacia fóru se to taky porád bezvýsledně řeší. Přikláním se k tomu přicucávání motorem, neboť reklamace v servisu nikdy nevedly ke zjištění závady. Postě 2x ročně tam docmrndu po decince koncentrované chladící kapaliny a to je vše. Víc to řešit nebudu.

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Napsal: 04 lis 2010, 09:10
od jose3
No, kdyby to byly dvě deci za rok tak mne to taky nechá chladným. Jenže já tak dolil vodu a po jedné delší jízdě jsem měl hladinu opět dva centimetry nad spodní ryskou. Všiml jsem si ale, že někomu se pokles zastavil právě na těch dvou centimetrech. Tak teď dělám pokus a kapalinu nedolévám, uvidíme co bude dál.

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Napsal: 04 lis 2010, 12:43
od Ruska.ruleta
Takže už to není pravda, hladina klesla na min. rysku, doplnil jsem, v servisu mi bylo řečeno asi toto:
Nové auto= odvzdušnění topení trvá déle, doplnění jednou, dvakrát je normální jev.
Musím uznat, že na tom něco asi je, u CRDI jsem jednou doplnil a již neklesá.
RR