Stránka 3 z 13
Re: LPG
Napsal: 16 srp 2011, 15:21
od S0T0
pokud mohu doporučit tak přitlač na systému, zrovna lovato není moc good...jinak u mě je rozdíl ve spotřebě cca +0,5l
Re: Plyn čili LPG
Napsal: 16 srp 2011, 18:14
od caruser
to: S0T0
V čom je LOVATO zlé? V ponuke je ešte Solaris, ale ten je poľský. Montážnu dieľnu s BRC mám ďaleko.
Re: Plyn čili LPG
Napsal: 16 srp 2011, 18:44
od Nexus
lovato opravdu není moc kvalitní systém, idkyž v případě slaboučkého motoru jako máš ty by problém neměl být. Zpravidla mají slabé reduktory, tzn když nepřidávám a pak na to ostře dupnu, motor škubne.... protože šest válců mi reduktor okamžitě vysaje a než se naplní, tak je krátký výpadek a až pak zabere naplno. Když chci ostře sešlápnout pedál, trvá mi to nejmíň vteřinu, pokud chci plynule, nemůžu ho prostě produpnout. Dá se to řešit nějakým větším, který je určený pro motory až do 500HP, ale další investice pro mě? Až tak mi to nevadí, zvykl jsem si že mám holt vteřinovou odezvu před plným výkonem. A druhá věc je kvalita vstřikovačů, nemají zrovna zlatou životnost (ikdyž ty dnešní prý okolo 50-70tis) a mnohdy mají problém s vyššíma otáčkama, když chci motor tahat přes pět tisíc otáček, tak to vydrží dejme tomu 2-3 sekundy, pak jim asi dojde síla a odmítají motor pustit do vyšších a od 6100 mi naprosto dojde síla a jenom je drží, tátovo sonata s PRINS a doživotníma vstřikovačema KEIHIN táhne ještě v sedmi tisících... plynule až do omezovače. To mě tak napadá, jako slabý stránky pro lovato. Ale vycucání reduktoru se určitě bát nemusíš a pokud motor netočíš přes 5tis tak by problém být neměl. Ale já si prostě rád poslechnu ten krásný zvuk společně se zaražením do sedačky
Re: Plyn čili LPG
Napsal: 16 srp 2011, 18:53
od caruser
to: Nexus
V predchádzajúcom aute som mal holandský Teleflex. Ktoré značky sú aspoň na podobnej úrovni?
Re: Plyn čili LPG
Napsal: 16 srp 2011, 18:58
od S0T0
souhlas s nexusem, navíc bych přidal i možnost nastavení, přizpůsobení, "samoučení" (mechanik mi ukazoval softy pro landi, brc, lovato, stag.... a byly vidět docela rozdíly). Vstřikovače valtek...levně servisovatelné, jednoduché, ale prostě ten servis potřebují i co 20-30tkm hodně záleží na kvalite plynu... ten systém solaris je od koho?
s tereflexem bych srovnával s běžně montovaných brc, landi... špica potom vialle, prins ale ty i v ČR dělá snad jen Fedor
Re: Plyn čili LPG
Napsal: 16 srp 2011, 19:29
od caruser
Solaris je poľský systém, ale prezentujú ho ako nemecký. Prins myslím na Slovensku asi ani nemontujú.
Re: Plyn čili LPG
Napsal: 16 srp 2011, 19:47
od Nexus
Prins nám na dvě auta montovali ve ve Fryštáku u Zlína. Nebudu tvrdit že patří mezi levný, ale namontují, naštelují a ukážeš se po dvou letech, když potřebuješ revizi kvůli stk. Za 5min má očucháno že plyn neutíká, zaplatíš kilčo a vyřízeno, prostě bezproblémová záležitost. A membrány mají nějaký lepší, takže se nemusí měnit každých cca 50-60tis km, až se to projeví vyšší spotřebou, což zatím po 70tis neprojevuje takže 100tis by neměl být problém
teleflex jsem 2x viděl na foru a vialle slyším prvně v životě, takže k tomu nemám co říct
S0T0: to samoučení jsem zapomněl, že řj se přizpůsobuje tvému stylu jízdy. U lovato magic II co mám já, je lineární nastavení a na zbytek nasrat
a ani se nedají štelovat jednotlivé vstřikovače zvlášť, což je dost podstatný. Protože z reduktoru je ke každému jinak dlouhá hadička, pokud ne tak se délky liší od vstřikovače k válci a u každýho je potřeba mít jiný předstih/zpoždění, aby tam plyn dorazil ve správný okamžik. Magic III je prý okopírovaný Prins, aspoň co se programové stránky týče, ale chlapík co to montuje mi řikal, že to taky není žádná výhra...
Re: Plyn čili LPG
Napsal: 16 srp 2011, 19:56
od S0T0
vialle - vstřik kapalného LPG...perfektní, ale drahé a náchylné na kvalitu plynu
HL propan se dělá(vyrábí) v Ostravě (cca 40km ode mne) viděl jsem naživo, Magic III už je "chytrý", ale jak máš vedle sebe věci od více výrobců, hned vidíš rozdíl a i bez značek poznáš co je economy class a co ne... za hranicemi se hodně montuje stag 300+ (premium) a ten vypadá až na ty vstřikovače solidně.
Jinak solaris sem u nás ještě neviděl, takže nevím.
Záleží jak dlouho si auto s lpg necháš, pokud jezdíš hodně a půjde třeba za 2roky do světa tak bych volil asi ten stag a nebo magic III (ale urřitě chtít vstřikovače valtec 34 ne 30) a pokud ho máš na více let tak jít do lepšího a třeba si kvůli tomu udělat i delší výlet...
jinak perlička dneska 250km na LPG a spotřeba 5.5l, se mi chtělo brečet jak sem pak dal 250Kč za LPG, když jsem vedle viděl N95 za 34,9
Re: Plyn čili LPG
Napsal: 16 srp 2011, 20:09
od caruser
Vialle poznám zo Subaru, sú dosť drahý, ale je to asi to najlepšie, čo sa montuje, ikeď na náš nekvalitný plyn nič moc. Asi najlepší kompromis bude to BRC. Ako ste na tom so spotrebou LPG? V minulom aute som mal nárast 20 % v porovnaní s benzínom.
Re: Plyn čili LPG
Napsal: 16 srp 2011, 20:37
od S0T0
při sekvenci většina výrobců slibuje nárůst max. 5-10%, ale co jsem pročítal různé diskuze tak je to dost závislé od konkrétního auta (typu motoru), použité značce...
Re: Plyn čili LPG
Napsal: 16 srp 2011, 21:56
od Nexus
u stařičké corolly byl nárůst z cca 6.5l na zhruba 7l. U tátovo sonaty taky přibližně půl litru, byl zvyklý na 7l plynu a najednou křáp, 10l benzinu a byl v prdeli takže za dva týdny přestavba
u svojí jsem to neměřil, nikdy nemám 2litry abych si natankoval plnou (a pak znova) a k čemu taky, když tisícovku v benzinu jsem projížděl téměř celou zimu
a zbytečný, aby benzin v nádrži vodnatěl, takže jsem někdy na začátku prázdnin natankoval za pětikilo a v září/říjnu bych mohl zase
jezdím teď hodně couračky, takže benzin mizí a deci na 100km nevypadá reálně, spíš tak decka a půl
nárůst spotřeby byl aktuální v době karburátorů, u sekvenčního vstřikování je to vpodstatě mimo realitu
sám nevím jaký podíl na vyšší spotřebě má to, že jedu na plyn, ale spíš bych to přisuzoval tomu, že mám prostě levný provoz a vůbec neřeším to, že tomu prostě občas naložím, všechny nechám daleko za sebou jenom proto, abych si poslech motor...
nejednou si jedu poklidně na okreskách 110-120 jak mám zvykem a dostanu chuť na opření do sedačky, pošlu tam trojku a nechám se unést
na benzin bych to neudělal... akorát svíčky NGK dosloužily (cca 100tis km) a mám bosch lpg a mám takový pocit, že se mi spotřeba zvedla tak o 1,5l
změřím ještě na pár nádržích a jestli to je pravda, tak měním zpátky za NGK a ty čtyři litry za to obětuju, na spotřebě se mi to stejně vrátí
Re: Plyn čili LPG
Napsal: 17 srp 2011, 06:15
od caruser
5 - 10% sa mi zdá nereálnych. Pri továrenských prestavbách VW a Škoda uvádza nárast spotreby 30 %, Kia pri novom Picante až 40 %.
Na akých ČS tankujete? Stále platí, že najkvalitnejší je Tomegas z Ingolstadtu?
Re: Plyn čili LPG
Napsal: 17 srp 2011, 06:55
od Smrťák
Re: Plyn čili LPG
Napsal: 17 srp 2011, 07:05
od caruser
to: Smrťák
Spotreba Picanta 1,0 na benzín 4,2 a na LPG 5,9, sú to údaje výrobcu.
Re: Plyn čili LPG
Napsal: 17 srp 2011, 07:12
od S0T0
včera sem zrovna ten ingolstadt nasosal, jinak good je i flaga...
ad nárůst spotřeby: ty benzínové jsou skoro vždy nereálné (hlavně u nových aut), při tvé kombinované co máš v popisu bych čekal tak +0,6l