Stránka 3 z 5

Re: Cim se lisi airbagy verze 2.0 a 2.1

Napsal: 27 dub 2010, 15:32
od mirpie
vyfotil jsem to

Re: Cim se lisi airbagy verze 2.0 a 2.1

Napsal: 27 dub 2010, 15:33
od mirpie
6 pinu není osazených...... :shock:

Re: Cim se lisi airbagy verze 2.0 a 2.1

Napsal: 27 dub 2010, 16:03
od Dr Meduza
je tam zapojenejch jenom pra veci, ale kazda jednotka ma vlastni vyvod
http://www.newtonnet.co.uk/coupe/servic ... _394881131

Re: Cim se lisi airbagy verze 2.0 a 2.1

Napsal: 27 dub 2010, 16:20
od mirpie
to by souhlasilo, na tom odkazu cos poslal je napojenejch taky jen 10 pinů, včetně jednotky airbagů

Re: Cim se lisi airbagy verze 2.0 a 2.1

Napsal: 27 dub 2010, 16:26
od black_sheep
no ty ODBII ctecky mi sotva precetli pamet zavad ECU, natos airbagy, ABS...

Re: Cim se lisi airbagy verze 2.0 a 2.1

Napsal: 27 dub 2010, 18:34
od mirpie
tak ve škole kabel na můj konektor mají, takže zítra se tam vydám. Ještě předtím mi napíchne auto kolega z práce, drobný vybavení má taky, tak uvidim...V krajní možnosti objedu servisy :hyu: a zkusim se domluvit s nějakým mechanikem přímo na dílně.

Re: Cim se lisi airbagy verze 2.0 a 2.1

Napsal: 27 dub 2010, 21:36
od Jam
Tak pokud ti to pojede, tak z nich musíš dostat včecjny informace co jde - protokol, typ sběrice, program 8)

Re: Cim se lisi airbagy verze 2.0 a 2.1

Napsal: 27 dub 2010, 21:57
od Aleš
Trošku mimo....když chci vyměnit bagy za původní vybouchlý, musim taky měnit ŘJ nebo to stačí napojit na tu původní?

Re: Cim se lisi airbagy verze 2.0 a 2.1

Napsal: 27 dub 2010, 22:41
od Jam
Teoreticky to jde i se starou RJ, je to ale o ost slozitejsi nez jenom vymaz chyby. Musis sehnat tzv dump, coz je obsah pameti shodne ridici jednotky, ktera nebouchla. Nebo nekoho, kdo tomu rozumi tolik, ze to dokaze v tom obsahu pameti najit a nahradit.

Re: Cim se lisi airbagy verze 2.0 a 2.1

Napsal: 28 dub 2010, 07:09
od Dr Meduza
ja bych bouchlou jednotku neriskoval, clovek nikdy nevi, co se tam stalo s tema spinacima prvkama
do pytlu tece dost velkej proud kdyz se vypalej

Re: Cim se lisi airbagy verze 2.0 a 2.1

Napsal: 28 dub 2010, 07:27
od mirpie
jednotku určitě vyměnit, píše se to i v sevisním manuálu. U koncernu VW jde prý použít původní, jen se přehraje soft.
Jak jsem nakupoval díly tak se mi ty jednotky najednou sešly dvě, ale nejdřív chci vědět co to mu je, třeba ty díly mám všechny ok a jednotka má zapsanou chybu už z předchozího auta, to ted nevim...A riskovat, že je to jednotkou, kdy při výměně za druhou se mi případná chyba zapíše i do druhé nechci.
Jinak vyměnit jednotku je záležitost na 10min, totéž pytel řidiče, totéž hodinová pružina...Horší je to s kabeláží a největší práce je s pytlem spolujezdce.

Blacksheep: airbagy jsou elektricky živý už v první poloze klíčku? Znamená to tedy, když v této poloze např. vyndám pojistku airbagů, tak už se mi zapíše chyba?

Re: Cim se lisi airbagy verze 2.0 a 2.1

Napsal: 28 dub 2010, 07:34
od Dr Meduza
kdyz vyndas jenom pojistku pytlu tak se chyba nezapise, nebo aspon me se to nikdy nestalo

ale kdyby mel nekdo nakej soft kterym by se to dalo nacist (ze by se jenom pripojil ten kabel na ten pin SRS misto na ECU, jinak je to porad stejna seriova linka)tak by to bylo dobry

Re: Cim se lisi airbagy verze 2.0 a 2.1

Napsal: 28 dub 2010, 08:52
od Jam
na fóru checksum.cz je odpověď. Jenom se mi ji zatím nepodařilo najít :D

Re: Cim se lisi airbagy verze 2.0 a 2.1

Napsal: 29 dub 2010, 08:01
od mirpie
tak jsem byl na diagnostice ve škole. Doktorand co absolvoval dva roky po mně vzal zelenej velkej panel s dotykovým displejem kontaktní tužkou, kabel a šlo se na to. Ze začátku byl problém, protože auto nechtělo komunikovat, ale najednou se to rozjelo. Jednotka motoru nahlásila 0 závad, jednotka airbagu nahlásila závadu B1346 - příliš vysoký odpor na straně řidiče (což potvrdilo i moje měření multimetrem ještě před diagnostikou (odpojil jsem jednotku, do konektoru do pinů 10 a 11 jsem vložil tenké drátky, protože jehly multiemtru jsou tlusté a změřil), mám to tak na limitu horní meze (povolená tolernace pro airbag na straně řidiče včetně kabeláže a volantové pružiny je 2,0 - 3,5ohm, naměřil jsem 3,5 nebo 3,6ohm). Naopak odpor nesmí být nižší než 2,0ohm, to pak vyhodí kod B1347 - příliš nízký odpor na straně řidiče). Otázka je, zda tuto chybu jsem způsobil já, nebo tam již byla zapsaná od minulého majitele. Jinak pro doplnění kod B1352 je příliš vysoký odpor na straně spolujezdce (odpor vyšší než 2,8ohm včetně), naopak kod B1353 příliš nízký odpor na straně spolujezdce, odpor nižší než 1,6ohm včetně, ten se dá naměřit na pinech 13 a 14 na konektoru kabeláže jednotky.
Pak tam ještě byla chyba B2500, což indikuje rozsvícenou kontrolku na palubní desce.
Chyby jsme vymazali, kontrolka po 5s zhasla a od té doby je to zatím ok (po otočení klíčkem v zapalování se 6x rozsvítí a shasne.
Projeli jsme ještě paměť závad na ABS, kde to napsalo zkrat na čidlu otáček vepředu vlevo. Něco na tom bude, protože někdy jak rozsvítím světla, tak ve stejný okamžik se mi rozsvítí kontrolka ABS a shasne a až když to vypnu a znova natočim, je to sporadicky, takže někde bude nalomený kabel nebo špatný kontakt, to vyřeším.....

Bohužel jsem se zapomněl zeptat, co je to za protokol a na sběrnici jsem se ani nepodival....Ale můžu zjistit zpětně. Diagnostika to každopádně byla od firmy Bosch a uložený to mělo softy snad pro všechny auta, ten seznam byl nekonečnej.
Takže konečně mám živý airbagy :-)

Re: Cim se lisi airbagy verze 2.0 a 2.1

Napsal: 29 dub 2010, 09:35
od Dr Meduza
no kdyby si to moh zistit a pripadne moh sehnat ty softy na to, tak by to bylo dobry