Stránka 3 z 5

Re: Zadní kotouče

Napsal: 08 lis 2010, 11:31
od Davidos
Ještě dotaz :-) nevím na kolik to všechno vyjde ....jestli vše kupovat pístky atd..mohu tedy udělat dýl tak do týdne lanka od ručky? vyměnit?...jde o to jestli to nebudu muset zase celý rozebírat....desky kotouč atd...nebo stačí jen sundat kolo a nacvaknout...díky moc.. :(

Re: Zadní kotouče

Napsal: 08 lis 2010, 19:09
od mirpie
lanovody uděláš samostatně, jen sundáš zadní kolo a zvedneš auto na hever. Já to vyměnil lanovod na parkovišti za 20minut, ale vyměň oba. Ceny co si tak pamatuju.....Opravná sad gumiček do 300Kč na třmen, pístek za 500, lanovod za 600, vše tedy vynásob dvěma. Pak desky a kotouče, tam se ceny dost liší podle výrobce. Čepy netřeba měnit, stačí je vytáhnout (jeden jsem doloval 30min jak byl zarezlej, jsem se u toho málem posral - francouzák, kladivo a trpělivost), obrousit dohladka, namazat, vyčistit pouzdro. Byla to práce na celej den, ale zas to brzdí.

Re: Zadní kotouče

Napsal: 08 lis 2010, 19:55
od Davidos
a ještě kde seženu ten pístek...nebo jak se to přesně jmenuje abych to popřípadě objednal....a myslíš že nebude OK?....jen to rozhejbat?...Kamarád má suzuki baleno...taky korejec a říkal mi že to vyčistil a rozhejbal to....díky

Re: Zadní kotouče

Napsal: 09 lis 2010, 10:12
od Davidos
Zdravím...je tohle ten pístek s opravnou sadou?....nerad bych koupil něco špatně http://eshop.autokelly.cz/catalog.aspx# ... ST=0|LNG=0|

Re: Zadní kotouče

Napsal: 09 lis 2010, 13:27
od karlosino
Jo,je to přesně ono. Počítej s tím,že jak vytáhneš starý pístek,tak v něm je taková šroubovice,a většinou u těch opravných sad ta šroubovice v tom novém pístku není.Takže to musíš překopat z toho starého do nového.Nic na tom není,nic složitého,stačí být jenom trošku zručný. :D/

Re: Zadní kotouče

Napsal: 09 lis 2010, 15:59
od mirpie
jo to je ono, od kelly jsem to kupoval taky a ta šroubovice na samostav tam byla, tak stačilo zatočit. Největší saigon byl ale nasadit tu horní gumičku, ale vše jde. Chce to trpělivost.

k tomu pístku - určitě dej novej. Bude zarezlej, tedy na té válcové ploše bude mít rez. S tou rzí to chodit nebude a když to obrousíš, tak zmenší průměr, kde tady na tom hodně záleží a pak bys tam měl menší tlak na pístku, naopak větší na tom těsnění. Pístky prostě nový.

Re: Zadní kotouče

Napsal: 09 lis 2010, 18:28
od Davidos
tak jsem to měl rozdělaný...jedno kolo brzdí dobře a u druhýho tenm pístek nefunguje....:-( když ho vyměňuji musím pak odzvdušnit brzdy?...to by mě pak nasralo kdyby byli někde zarezlý odvzdušňováky...třeba u jiného kola....

Re: Zadní kotouče

Napsal: 09 lis 2010, 19:56
od Davidos
nebo jde jen odvzdušnit to jedno kolo?.....díky...

Re: Zadní kotouče

Napsal: 09 lis 2010, 22:55
od mirpie
jak vytáhneš pístek, uteče ti kapalina a dostane se do systému vzduch, takže odvzdušnit to je nutný. Budeš i dolívat kapalinu a když to bude rozdělaný, už bych ji i rovnou vyměnil. Odvzdušnit všechny kola, začíná se od nejvzdálenějšího od hlavního válce.
Odvzdušnováky jsou vždycky loterie. Na minulém autě (R19 16V) jsem oba zadní utrhnul, radost. Týden jsem sháněl zadní třmeny na 16V, moc jich tu nejezdilo.
Na coupé dobrý, povolit šly, ale to je otázka prevence a cítění majitele, jestli je prase, nebo se stará, u tak starých aut to platí dvojnásob a ty jako další majitel tohle neovlivníš. Naštěstí Coupe/lantra je auto rozšířený, kdyby byl průser, není problém to sehnat rychle a i levně. Na ty ozdvzušňováky, co automechanik, to názor. Jeden mi tvrdil, at si na to neberu očkovoý klíč, ale pořádnej trhák jak na šroub od kamionu, jemně šroubek poklepat, nasadit ořech a škubnout s tím, žádný plynulý jemný povolování. Jinej automechanik to dělá 30 let jen malým očkovým klíčem a říká, že pokud ten co to dělal předním nebyl hovado, tak to povolí. Já to na R19ce dělal očkovým klíčkem a oba šroubky jsem při povolování utrhnul a to jsem je taky jemně předtím pokepal. Na coupe jsem si vzal ten megatrhák na 6ku oříšek nebo co to tam je a povedlo se to. Pak hlavně zbytečně moc nedotahovat, není to nutný.

Jinak jak pozoruju tvé dotazy, asi jsi to nikdy nedělal a hrabat na brzdy chce trochu něco o tom vědět, pokud si netroufáš, radši než něco zprasit, je lěpší to někomu svěřit.

Re: Zadní kotouče

Napsal: 09 lis 2010, 23:06
od Davidos
Jj já to nikdy nedělal ...dělá mi to 70 letý přítel tchýně...ten už to několikrát dělal ..a jeho názor nic neměnit to se rozhejbe :-( ....stará škola šetřící :-) taky jeho názor kotouče nemůžu za celej život sjet....ale dnes viděl ,že můj kotouč má sice 1 cm šíři ale z vnitřní strany má docela hrboly...."žlábek" od destiček :-) takže výměna :lol:

Re: Zadní kotouče

Napsal: 09 lis 2010, 23:11
od mirpie
no zarezlej pístek ale neopravíš, to prostě nejde, leda se ztrátou těsnosti a tlaku a to je oprava víš na co.

Re: Zadní kotouče

Napsal: 09 lis 2010, 23:13
od Davidos
jj to jsem už pochopil...jen to zítra vysvětlit "mému" pomocníkovi :lol:

Re: Zadní kotouče

Napsal: 09 lis 2010, 23:15
od Davidos
Akorád to odvzdušnění ....to mi může udělat kamarád opravuje auta...ale mám strach z těch šroubů....sice jeden novej stojí 29kč..ale ta práce je dostat ven když se urvou:-)

Re: Zadní kotouče

Napsal: 09 lis 2010, 23:16
od mirpie
o šroubek nejde, jde o třmen. Dostat ho ven bez porušení třmenu při odvrtávání se moc nedaří....

Re: Zadní kotouče

Napsal: 10 lis 2010, 09:10
od Lhoty
kdyby se odvzdušnovák urval, existujou nevím jak se to přesně jmenuje, tuším vyvrtáváky, je to jako vrták, ale je na tom opačná šroubovice než se točí vrtačka, vyvrtáš malou díru vrtákem, pak dáš do vrtačky ten "vyvrtávák" a jak je na něm šroubovice tak jak vrtáš, tak to povoluje a vytáčí ten odvzdušnovák.Snad to jde pochopit z mýho popisu:)

btw: hlavně neber na odvzdušnovák klíč, chce to oříšek z goly, co nejpřesnější, lehce na něj poklepat kladivem shora, a pak to většinou jde povolit