Zimní spotřeba se syrovým motorem 8,3L není žádná tragédie. Mně sice spotřba klesla už po cca 1500km, ale to bylo v dubnu/květnu, teplo, delší trasy. letní gumy...rtka35 píše:Dobrý den,
ke konci loňského roku jsem pro ženu zakoupil vůz Hyudai i30 1,4 CVVT (80KW). Důvody byly jasné, ke konci roku společnost Hyundai agresivně snížila ceny před zavedením nového modelu, takže skvěle vybavený vůz se dalo pořídit za velmi hezkou cenu. V této chvíli je na vozidle najeto asi 1.800 km. S vozidlem jsme jakš takš spokojení, ale dvě věci mě zneklidňují. První je hlučnost v rozmezí otáček 3000 - 4000 a ta druhá je spotřeba, která se pohybuje okolo 8,3l/100km (vozidlo jezdí asi z 40 procent po městě, 40 procent po dálnici a 20 procent po okrskách). Proto jsem uvažoval o přestavbě vozu na E85, které by mělo přijít asi cca na 8.000 - 9.000Kč. Dotaz můj směřuje na to jestli s tím už někdo má nějakou zkušenost a jaký to mělo vliv na vozidlo. Nepřipadá mi totiž moc vhodné nějakým způsobem míchat ethanol a benzín bez technické úpravy a tím šetřit nějakou tu kačku.
Děkuji....
Máš vytipován konkrétní přestavbový systém na E85? (uvádíš nějakou cenu..)
i30ka jezdí i bez úprav na čistej E85, resp. v jakémkoliv poměru s BA95/98. Přestavba Euro4 nebo i Euro5 motoru by mě taky zajímala - ne že bych o ni měl koupěchtivý zájem, ale spíše principiální řešení (dávat 9tisíc za to, aby mi nesvítila jedna kontrolka beru jako luxus). Co jsem tak nějak před časem pochopil po internetu o těch E85 sadách, tak nějaká dodatečná krabička posune hodnoty lambdy a natáhne délku vstřiku. Jestli je výsledkem i zhasnutí kontrolky (chudá směs) netuším, ale délku vstřiku (množství paliva) si původní jednotka umí regulovat taky. Jo pokud by to byla plnohodnotná ECU, kde by se daly s konkrétním motorem poladit všechny možné mapy a výkon šel v celém spektru o něco nahoru, to bych možná uvažoval taky...
Spotřeba na E85 bude vždy o něco vyšší než na "čistej" benzín, takže ekonomicky to není cenový rozdíl těch cca 20-25% na litrové ceně , ale v reálu 0-10%max.