Stránka 3 z 3
Re: Vymena palivoveho filtra CRDi
Napsal: 12 bře 2012, 10:56
od Ludek L.
Tak ten filter FC-H05S za 10,44€ mi nezobrali a namontovali svoj za 57€. Filter som bol vrátiť do obchodu kde som ho ráno pred garančkou bol kúpiť. Pri kúpe som ich upozornil, že im ho možno vrátim ak mi ho nebudú chcieť založiť. Predajca aj ďalej tvrdil, že daný filter je dobrý, len servis potrebuje zarobiť. Peniaze mi bez problémov vrátili. Starý filter som si zobral, aby som si vedel v budúcnosti podľa neho zaobstarať nový. Označenie má KIA.
Re: Vymena palivoveho filtra CRDi
Napsal: 06 lis 2012, 21:58
od szaki2
Ide len o to, že od r.v. 10/2006 boli použité filtre so spodným otvorom priemeru 10 mm, dovtedy 8 mm. Je veľa výrobcov filtrov s priemerom otvoru naspodu 10 mm, napr. Mann WK 824/3, Knecht (Mahle) KC 101/1, FRAM PS10667, Filtron PP 979/4, z tých lacnejších Jakoparts J1330519, Nipparts N1330520, Japanparts FC-H03S atď. Tieto majú spodný otvor 10 mm. Mali by pasovať.
Re: Vymena palivoveho filtra CRDi
Napsal: 06 lis 2012, 22:01
od szaki2
FC-H05S má práveže ten tenší otvor 8 mm, ten nepasuje na autá vyrobené po 10/2006, FCH-03S by bol pasoval, ten má otvor 10 mm naspodu.
Re: Vymena palivoveho filtra CRDi
Napsal: 06 lis 2012, 22:42
od enjoy
Tady je to řečeno jasně..mimochodem,velmi dobrý vyhledávač.Lepší než cokoliv co najdete na Kelly a podobných.
https://www.mann-hummel.com/mf_prodkata ... 01_fzart=1
Re: Výměna palivového filtru na benzínu
Napsal: 02 črc 2013, 09:35
od 69pavel
ZdeněkSvoboda píše:U CRDi mi to doma taky nešlo, dal jsem to do servisu a i v servisu s tím měli plný ruce práce. Prý dost debilně uchycený...
zdendo debilne uchyceny to je,to je pravda,mohli to u nasich CRDi resit jinak ale pokud uz v servisu automechanik nevi jak se to dela,tak takovej tam nema co delat,nekde tu v navodech je napsan postup jak to udelat a je to velice rychle,jen se musi celej proste vymontovat ven i s drzakem a samotny filtr pak menis az ve sveraku.vymena pak netrva ani 20minut i s ovzdusnenim(a to stihnes u toho vykourit i cigarko
)
Re: Vymena palivoveho filtra CRDi
Napsal: 03 črc 2013, 00:55
od Martun
Přesunuto pánové..
Re: Vymena palivoveho filtra CRDi
Napsal: 22 zář 2014, 21:47
od robotron
Takže dnes som sa pokúsil podľa "návodov" v tomto vlákne vymeniť palivový filter na Accente z roku 2009. Po zhruba 45 minútach som ale usúdil, že uvedené návody sú absolútne nepoužiteľné a vymieňať filter podľa nich môže iba úplný sadomasochista.
Normálny postup je nasledovný:
1. Demontáž plechového krytu ručnej pumpy, ktorý zároveň drží filter v kovovom púzdre - 2 matice.
2. Demontáž obalu vzduchového filtra - najprv treba odpojiť 2 veľké konektory na srande pripevnenej na zadnej strane obalu filtra, páčky konektorov treba preklopiť a následne vytiahnuť.
3. Uvoľnenie držiaka káblov s konektormi upevnených na kryte palivového filtra.
4. Demontáž obalu vzduchového filtra - 3 skrutky.
Teraz je okolo filtra luxusne veľa miesta na jeho relatívne pohodlnú demontáž, palivové hadice sa v žiadnom prípade neodpájajú zospodu po demontáži kolesa.
5. Vyskrutkovanie 3 matíc, ktoré držia samotný obal filtra.
6. Odpojenie všetkých elektrických konektorov, treba ich rozlične zatlačiť, prípadne podpáčiť. Konektor s káblom smerujúcim do spodnej časti palivového filtra zatiaľ netreba odpájať. Keďže je voľný kryt filtra, môžeme si ho rozlične natáčať a posúvať pre lepší prístup.
7. Odpojenie prívodnej palivovej hadice. Hadice je vhodné odpojiť z držiaka na zadnej strane púzdra filtra pre lepšiu manipuláciu - hadice odpájať spolu s držiakom. Prívodná je na zadnej strane filtra - smerom k vodičovi, ak stojíme pred autom. Odpojenie je jednoduché - treba stlačiť západky na hadicovej spojke cca 25 cm od palivového fitra a hadičku rozpojiť. Vytečie trochu nafty.
8. Odpojenie odvádzacej palivovej hadice - prívod paliva do motora. Sivý konektor treba najprv slačiť, aby sa dal vysunúť a ďalším stlačením rozpojiť hadicu. S týmto som sa dosť natrápil, kým som na to prišiel. Vytečie pomerne veľa nafty, takže hadičku je potrebné okamžite zdvihnúť hore.
Teraz je možné kompletný obal filtra vytiahnuť a filter môžeme vymeniť ako normálni ľudia.
9. Odpojiť držiak kábla smerujúceho do spodnej časti filtra z tela filtra - treba malým skrutkovačom vypáčiť malú západku. Vybrať filter z kovového obalu, následne demontovať kábel z telesa filtra.
10. Demontáž samotného filtra odporúčam robiť vo zveráku, filter je zatiahnutý pomerne silno.
11. Namontovanie nového filtra na ručnú pumpu - stačí dotiahnuť silno rukami. Následne namontovanie kábla sa spodnú časť filtra.
12. Vloženie filtra do kovového obalu.
Nasleduje spätná montáž obalu filtra. Najprv odporúčam pripojiť prívodnú palivovú hadicu. Následne odvádzaciu hadicu vložiť do nejakej nádoby a stláčať palivové čerpadlo pokiaľ nezačne tiecť nafta - je potrebných cca 30 stlačení. Až potom napojiť odvádzaciu hadicu.
Namontovanie filtra vrátane airboxu mi trvalo cca 15 minút. Auto naštartovalo úplne bez problémov - vďaka dobrému odvzdušneniu.
Použil som filter Nipparts, kat. číslo N1330520 31922-2B900, priemer spodného otvoru bol 10 mm. Pasoval viacmenej bez problémov, jediným drobným problémom bol zrejme mierne väčší vonkajší priemer filtra v hornej časti, takže na cca 2 cm som ho musel miernou silou natlačiť do obalu filtra.
Re: Vymena palivoveho filtra CRDi
Napsal: 18 zář 2020, 21:59
od Lada_BV
Spojovací mechanismus palivové hadice za naftovým filtrem a komplet demontovaný filtr.
Demontáž jsem provedl po demontáži vzduchového boxu viz návod výše.
Než jsem odpojil hadice, tak to byl dobrý porod, ovšem jejich zapojení bylo horší. Nemohl jsem tam dostat ruky...
Palivový filtr jsem měnil poprvé a není to tak hrozné. Filtr jsem odvzdušnil viz. foto, ale v hadici za filtrem zůstal vzduch, tak jsem musel 3x po 15 sekundách točit než Accentík chytl.
Re: Vymena palivoveho filtra CRDi
Napsal: 30 dub 2021, 21:36
od mikodim
Ja pri výmene vôbec neodpajam naftové hadičky, ku ktorým je ťažký prístup. Odpojím len držiak filtra, a filter odsrubujem. Je k tomu potrebná pomoc, keďže jeden musí držať držiak a druhy človek odsrubuje filter. Objednávam najmenší rozmer, ktorý výmenu ešte uľahčí. Už mám za sebou 5 takéto výmeny a bez problémov. Keď som sa 1. krát babral s tými rýchlo spojkami, ku ktorým je taky zlý prístup, tak som si povedal ze... a dosť, musí byť aj jednoduchší spôsob, a naozaj je.. Na druhom CRDi v rodine sme dokonca trochu flexou zmenšili držiak filtra a výmena je ešte jednoduchšia
Re: Vymena palivoveho filtra CRDi
Napsal: 04 kvě 2021, 08:46
od rokolo
Zhruba při výměně filtru postupuji také jako "mikodim". Prvně jsem odřezal ten plechový kryt, aby byl k filtru lepší přístup. Tím se pak dá vyměnit i bez rozpojení hadiček. Při výměně si teda vystačím sám, ale kolikrát by se ještě další ruce hodily
Jednou jsem také ty hadice rozpojoval a měl jsem z toho divný pocit. Je to zvláštní patent
Re: Vymena palivoveho filtra CRDi
Napsal: 17 kvě 2022, 00:17
od jaryn777
Vyměnil jsem palivový filtr u mého H i30 81kw . Odvzdušnil pomocí pumpičky, nastartoval a vše vypadalo v pořádku. Nechal jsem cca 2 minuty na volnoběh. Pak jsem jel projet a po zařazení dvojky motor zdechl. Skočila to do nouzáku. Po odpojení baterie chyba zmizí. Opět nastartuji a vše se opakuje. Neví někdo co s tím? Zkoušel jsem to znovu odvzdušnit, ale je to pořád stejný. Na místě jsem to půl minuty držel ve 4000 otáčkách a vše se zdálo v pořádku. Rozjede s, zařadím dvojku a po chvíli stojím. Musím znovu nastartovat, točí to déle a následně zase nouzák.
Re: Vymena palivoveho filtra CRDi
Napsal: 17 kvě 2022, 05:18
od dibarbora
1/ Vylúčiť inú chybu spôsobenú neopatrnosťou ... (konektory, káble....) - diagnostika
2/ Hľadať netesnoť súvisiacu s výmenou... zrejme si to niekde ťahá falošný vzduch.... (niektorý spoj rozoberaný/namáhaný počas výmeny, prípadne poškodená hadica)... keďže to skapína aj počas jazdy, tak netesnosť musí byť markantná...
Re: Vymena palivoveho filtra CRDi
Napsal: 17 kvě 2022, 19:48
od jaryn777
Ano, přisávalo to vzduch. Chybělo spodní těsnění pod snímačem na filtru. Staré nikde nevypadlo a nějak mě nedošlo, že na té zádce je nové. Amatérská chyba. Díky