Stránka 3 z 4

Re: Denné svietenie - preprogramovanie

Napsal: 05 zář 2011, 18:53
od alarm
elektronika rozsvecuje možno cez výkonové prvky (napr. relé). Nie je počuť, že by niečo cvaklo? Ak ano, potom treba, aby sa ponechalo len "predné" cvakýtko.

Re: Denné svietenie - preprogramovanie

Napsal: 08 zář 2011, 23:06
od potki
Dnes som si vsimol, ze ked mam svetla zapnute na automatiku a je tma, tak ked zamknem auto tlacitkom na klucke, ostanu este nejaky cas svietit, no ked ho zamknem dialkovym ovladacom, tak zhasnu.
Podla mna by sa auto po akomkolvek sposobe uzamknutia malo spravat rovnako...

Re: Denné svietenie - preprogramovanie

Napsal: 12 zář 2011, 10:10
od FISHkaa
to není chyba, ale feature :mrgreen: Nazývá se to coming home. Světla sami zhasnou po timeoutu, nebo opakovaným stiskem zámku na dálce - docela dost tu funkci používám 8) Chybí mi leaving home, co již má ix20 :-&

Re: Denné svietenie - preprogramovanie

Napsal: 12 zář 2011, 18:32
od potki
No zlaty Megane, ktory to ma vyriesene tak, ze ak chcem, aby ma svetla odprevadili domov, tak bud po vypnuti motora potiahnem lavu packu k sebe (vystrazne) alebo stlacim tlacitko svetiel na dialkovom ovladaci - svietia 30 s - resp. dialkovym ovladacom si ich mozem lubovolne zapinat a vypinat a je to tiez dobre, ked sa v tme vraciam do auta.
Nechapem, naco mi na ix35 ostanu svietit svetla v podzemnej garazi alebo ked este nie je az taka tma alebo ked mieria uplne inde ako kadial chcem ist. Automatiku chcem mat zapnutu najma kvoli zmenam intenzity osvetlenia pristrojovej dosky.
Podla mna to ma Megane vyriesene ovela lepsie.

Re: Denné svietenie - preprogramovanie

Napsal: 13 zář 2011, 10:00
od FISHkaa
spíš bych řekl pánové od Renaultu byli tak trochu mimo. To, jak to má :hyu: je již léta standardní funkcionalita vozů v EU 8) Samozřejmě ta funkce funguje pouze ve chvíli, kdy máš přepnuto na Tlumené světla manuálně, nebo polohu AUTO + čidlo detekuje "tmu"...

Re: Denné svietenie - preprogramovanie

Napsal: 14 zář 2011, 16:31
od potki
No neviem, to cidlo detekuje tmu, ked je este docela vidiet a zbytocne to potom vybija bateriu. A niekedy chcem ako som spominal, aby mi auto posvietilo, ked idem v tme k nemu.
Inak nic v zlom, ale tym co zavadza do praxe EU by som sa moc neohanal vzhladom na kopu debilin, ktore tato organizacia vymyslela a nariadila vsetkym krajinam v eurozone.

Re: Denné svietenie - preprogramovanie

Napsal: 15 zář 2011, 12:30
od FISHkaa
nene, to nebyl příkaz EU, jenom info o tom že vozy v EU tuto funkci mají. S baterkou bych se netrápil, je to cca 20s a u moderních automobilů jsou posílené alternátory a baterie kvůli klimatizaci (a to nemluvě o vznětových motorech - v Mazdě sem měl 96Ah baterku)...

Čidlo spíná při snížených světelných podmínkách a reaguje na UV záření (tak aby spínalo světla např. v tunelu). Bohužel si EU vymyslela pičovinu jako DRL :roll: ](*,)

Re: Denné svietenie - preprogramovanie

Napsal: 15 zář 2011, 19:29
od potki
Preco myslis, ze DRL su picovina?

Re: Denné svietenie - preprogramovanie

Napsal: 16 zář 2011, 10:35
od FISHkaa
Osobně souhlasím s tímto: ...Nová studie, která je jedním z podkladů návrhu, uvádí, že s denním svícením roste riziko přehlédnutí nemotorizovaných účastníků silničního provozu, jakými jsou například chodci nebo cyklisté...

http://www.autoweb.cz/autonovinky-nova- ... cne/12775/
http://www.auto.cz/konec-denniho-svicen ... -2008-9385

Re: Denné svietenie - preprogramovanie

Napsal: 16 zář 2011, 10:48
od matysekul
Zvláštní,že takovouhle studii mají pouze rakušané.

Re: Denné svietenie - preprogramovanie

Napsal: 16 zář 2011, 11:03
od FISHkaa
mě to přijde jako podobná buzerace jako se žárovkama... :roll:

Re: Denné svietenie - preprogramovanie

Napsal: 25 zář 2011, 20:51
od azibrov

Re: Denné svietenie - preprogramovanie

Napsal: 19 črc 2013, 18:23
od sefina
Funkce "leaving home" u ix 35 je - alespoň u té mé, rok 2013 před FL :D

Re: Denné svietenie - preprogramovanie

Napsal: 19 črc 2013, 18:33
od MICHAL77
Řešíte zde dokola jedno a to samé. Ten kdo nemá DRL ho haní a kdo má ten vychvaluje :roll: , klasika.

Podívejte se raději okolo sebe, to co se děje na našich silnicích je k zb..., plná čára není zeď, v obci 50 leda je-li tam radar, neohleduplnost a spousta dalšího....

Dnes na 5km úseku 6 řidičů co nesvítí (audina, 2 pasaty, 2 ochcávy, mercedes - samá auta chudejch), a nyní co je lepší nesvítit či mít to tak špatné DRL (pokud teda je funkční a nesvítí jen jedno či polovina diod)???

Neřešte takovéto prkotiny stejně to nevyřešíte, jste jak politici :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .

Re: Denné svietenie - preprogramovanie

Napsal: 31 srp 2013, 21:31
od Major
Je toto téma stále aktuální?
Jestli ano, je řešení podle mne banální, pomocí relátka. Popíšu svůj nástřel na jedno světlo (tj. přední svítilnu a mlhovku)

Stačí si pořídit přepínací relé se třemi přepínacími kontakty. Přívody k potkávacímu, parkovacímu a mlhovému světlu přerušíme. Pak každý z nich připojíme vždy na přepínací kontakt relé. Výstupní kontakt, který je s tím přepínacím propojen v klidovém režimu (bez napětí na cívce) pokračuje dál každý k příslušnému světlu. Takže v klídovém stavu prochází napětí k žárovkám.

Vývody relé které přepnou při připojení k cívky k napětí připojíme u potkávacích světel prostřednictvím vodíče k přívodu k mlhovce,
u parkovacích světel přes odpor vůči kostře (simuluje žárovku aby obalamutil automatiku)
u mlhových světel rovněž přes odpor ke kostře-stejný smysl.

V kabině zapojíme vypínač na plus pól zapalování který bude spínat cívku relé, na ní pro jistotu v závěrném směru usměrňovací diodu, vlastně ve skutečnosti to budou dvě cívky paralelně každá na jednu půlku světel.

Odpory je třeba spočítat a trochu výkonově předimenzovat, jejich hodnotu stanovit pokusně tak, aby měly co největší odpor kdy ještě elektronika neregistruje jakoby přepálené vlákno žárovky.

Funkce bude jednoduchá, při vypnutém stavu fungují světla jako v originálním zapojení, při zapnutí vypínače relé sepně, napětí na parkovací žárovky se vypne, nesmí svítit s denním svícením a přepojí se na odpor. Potkávací se přepojí na mlhovky, žádný odpor netřeba a přívod k mlhovkám se jako u parkovacích napojí na odpor-kdyby někdo zapnul origo zapínání mlhovek.

Samozřejmě originál mlhovky nesplňují vyzařovacím úhlem podmínky pro denní svícení, ale existují spousty LED světel o průměru 9 cm a lze je na místo původních originálních mlhovek umístit-pak ovšem je zbytečný kontakt relé, stačí originál přívod zapojit přes odpor proti kostře. Vše se dá dát do krabičky, třeba jako vkládaný modul s konektory tak, že se vysune konektor z světla, zapojí tohle udělátko a jeho výstupní konektor zapojí dál na žárovku. Takže ani nedojde k zásahu do kabeláže.

Možná je to složitě napsané, pokud by to někoho zajímalo, přiložím schéma a odkážu i na patřičné součástky, pak každý pochopí tu jednoduchost. Přes zimu se do toho zkusím pustit.