Stránka 3 z 7

Re: Hladina převodového oleje

Napsal: 07 kvě 2012, 22:44
od Mexican
dnes som menil prevodovkovy olej. Dik za tip od certa na Tutelu a dik Rokolovic s takym tym how to..

predtym som to zahrial asi 10km jazdou, narazil som ale znova na moj problem cislo 1 u :hyu: katastrofalna kvalita srobov. Potreboval som totiz odmontovat kryt motora (moj 'spoecialny") a tie zasr*** origo sroby aj napriek osetreniu rezistinom pred voma rokmi hrdzave jak cyp. Vypustak siel povolit v pohode (to ma zaskocilo pozitivne) a kontrolny, resp napustaci znova ani nahodou. cele teleso prevodovky je take nejake biele, nie som chemik kovov ale je to nejaka oxidacia . no neva. Nakoniec sa to podarolo povolit a mal som vlastne stastie, ze to trvalo, lebo olej trochu ochladol. Inak by som bol fritovany :P asi som ten horny mal nechat utiahnuty, ja som ho najprv vysroboval a nasledne vysroboval vypustak, splachol ma prud oleja, do pripravenej nadoby vytieklo asi liter a pol. Pocitam ze cca 2-3 deci slo mimo. teda na to ze to nikdy nedolievali myslim super

olej hnusne smrdel, ale fakt hnusne. farba tmava vinovo cervena az bordovo cierna. Viskozita slusna, bez humusu. Mozno som ho nemusel menit. No neva. Dolial som tam cez vacsiu strekacku s hadickou cele 2 litre oleja (straty asi pol deci) a prekvapilo ma ze sa to tam vmestilo, kedze v americkom manuale je napln znacena ako 1,9l. Je tam toho viac nez vytieklo a tak snad nebude treba colievat. Ziadne nove tesnenia som nedaval, oni tam vlastne ani neboli. Dufam ze nebude ubudat, lebo skontrolovat to nejak neviem. Vyskusat som to nebol, lebo som sa hned pustil do zadnych tlmicov (tiez radost jak svina - najma horne ulozenie), poreferujem dufam zajtra

Re: Hladina převodového oleje

Napsal: 08 kvě 2012, 09:44
od rokolo
Ahoj, tak mne šli povolit oba šrouby v pohodě a bylo na nich těsnění (hliníková podložka). Těleso převodovky je bílé, protože na něj v zimě působí posypová sůl a dohromady s teplem dochází k oxidaci hliníku.... Pro vypouštění oleje je nutné, aby byl horký. U mne žádný náznak načervenalého oleje nebyl, pouze šedočerný a úplně matný. Hladinu oleje skontroluješ právě tím horním kontrolním šroubem. Hladina musí dosáhnout výše kontrolního otvoru (jde tam strčit prst či něco jiného), případně může lehce vytékat. Do převodovky by jsi dosal mnohem více oleje, než jsou 2l...třeba i jednou tolik. Předovka se neplní na svůj celý objem (maximum), ale jen do určité výše (kontrolní šroub), protože mazání je prováděno "roztřikem" oleje...... Také jsem tam nalil celé 2l a za rok provedu kontrolu, zda něco ubylo.

Re: Hladina převodového oleje

Napsal: 08 kvě 2012, 22:06
od Mexican
boil som to vyskusat ( asi 10km) a v poho.. radi to dobre, IMHO ziadne zlepsenie. teraz som cestoval Vrutky-Valmez- Brno a subjektivne to auto je tichsie. Ale moze byt aj novymi zadnymi tlmicmi resp slusnym budget palivom :-)

Stary olej pojdem zaniest do zbernme odpadu, takze ak to zhodnotim som rad ze som to vymenil. Kedze som uz bol v jame, osetril som zvary na napravniciach, ramenach.. vsetky zvary boli hrdzave jak cyp :-( takze 15 rokov stary rezistin, co sa valal ocovi v garazi prisiel na uzitok.

Re: Hladina převodového oleje

Napsal: 27 kvě 2012, 17:39
od rokolo
Přišel jsem na jednu věc, co se týče množství oleje v převodovce. V manuálu je uvedeno 1.9l, ale také se tam uvádí, že hladina oleje by měla dosáhnout nebo neměla překročit spodní hranu kontrolního a zároveň plnícího otvoru. Abych této hladiny dosáhl, což se potvrdí samovolným vytékáním oleje, tak je zapotřebí dolít 0.4l oleje. Poodzkoušení jsem dospěl k tomu, že chod řazení je na stejné úrovni, ale záběr spojky při jejím spouštění je mnohem "měkčí"...

Re: Hladina převodového oleje

Napsal: 27 kvě 2012, 19:43
od cert
rokolo:

tak kolik do té převodovky teda nakonec padlo oleje?

Re: Hladina převodového oleje

Napsal: 28 kvě 2012, 07:25
od rokolo
cert: přesně jsem to neměřil. Prostě jsem vzal olej a doplnil jsem ho až ke kontrolnímu otvoru, dokud nezačal samovolně vytékat. Podle toho, co mi zbylo v láhvi to vychází na cca 2,3l tedy plus těch 0,4l.
Nepsal jsem to tady jako návod na plnění převodovky, ale jen pro zajímavost :idea: Přišel jsem na to vlastně náhodou, když jsem se dostal na kanál, kvůli kontrole geometrie. Chtěl jsem zjistit, jestli je hladina oleje správná a nějak jsem se nemohl dopátrat, kde se tahladina nachází.... Dokonce jsem si půjčil i vodováhu, abych se přesvědčil, že auto stojí v rovině :roll:
V podstatě to odpovídá tomu, když jsem před časem doléval do původní náplně také cca 0,5l oleje.

Re: Hladina převodového oleje

Napsal: 28 kvě 2012, 07:42
od cert
rokolo:
jasně, takže když chceš měnit náplň převodovky, tak musíš namísto dvou litrů koupit tři...
Díky za info.

Re: Hladina převodového oleje

Napsal: 28 kvě 2012, 10:03
od Mexican
jaiks.. tak to budem musiet este litrovku dokupit, teraz tam mam asi tych 1,95.. hmpf. radi to ale slusne :-)

Re: Hladina převodového oleje

Napsal: 29 kvě 2012, 07:37
od rokolo
cert: přesně tak, raději tři litry, pokud chceš hladinu oleje dostat až ke kontrolnímu otvoru :arrow:
Nicméně jsem se ještě podíval do manuálu, který jsem dostal ke svému autu a tam se uvádí, že náplň převodovky pro benzínovou verzi je 1.9l a pro diesel 2.0l. V každém případě s tímto množstvím oleje nelze dosáhnout výše hladiny kontrolního otvoru. To se ale v mém manuálu neuvádí, nýbrž v manuálu určeném pro americký trh pro benzínovou verzi. Množství oleje tam mají uvedeno též 1.9l.
Jak už jsem uvedl výše, nikoho nenabádám k tomu, aby si do převodovky nalil větší množství oleje. Chtěl jsem tady pouze upozornit na rozpor v předepsáném množství oleje a požadovaném dosažení úrovně kontrolního otvoru.
Já jsem si to dolil, nějakou dobu už na to jezdím a mám z toho dobrý pocit. Není to nic zásadního, ale zdá se, že funkčnost převodovky je o kousek lepší 8)

Re: Hladina převodového oleje

Napsal: 29 kvě 2012, 09:37
od Gandalf
Jestli někdy budu převodový olej měnit, za mě tam fouknu 2 l a dost. Chápu, že kontrolní otvor je tam od toho, aby k němu mohla vystoupat hladina, ale beru to jako max. únosnou mez a jestli mi tam budou 2-3 deci chybět k maximu, nebudu to řešit a kupovat kvůli tomu další litr. Ale je to jen můj názor :wink:

Re: Hladina převodového oleje

Napsal: 29 kvě 2012, 11:32
od rokolo
Ano, také by se to dalo chápat jako max. a min. hladina oleje, tak jak je to u motoru, ale u převodovky mi to nějak nesedí. Krom toho v manuálu je napsáno, že olej musí dosáhnout výše hladiny kontrolního otvoru a že máš olej dolévat tak dlouho, dokud nebude z něho vytékat...

Re: Hladina převodového oleje

Napsal: 29 kvě 2012, 18:29
od cert
Podle mého by mělo být v převodovce oleje maximum tj. ke kontrolnímu šroubu. Převodovka se maže tím, že jsou kola namočena v oleji a to co není namočené se maže rozstřikem oleje který udělají pohybující se ozubená kola. Pokud je oleje málo, tak může dojít k nedostatečnému mazání (což je samozřejmě nežádoucí). Až budu olej měnit (v mém případě v 60 tis. km), tak dám oleje ke kontrolnímu šroubu - raději koupím 3L než abych si případně přidělal starosti s převodovkou.

Re: Hladina převodového oleje

Napsal: 30 kvě 2012, 00:58
od Martun
Pánové a dávali jste těch 315 kč za litr?

Re: Hladina převodového oleje

Napsal: 30 kvě 2012, 06:39
od cert
Martun:
u kvalitního syntetického převoďáku je to dobrá cena. Třeba opravdu výborný Castrol TAF-X (ideál pro koncernové převodovky) stál (loni, než ho přestali vyrábět) kolem 500,-/L.

Re: Hladina převodového oleje

Napsal: 30 kvě 2012, 06:54
od rokolo
No jo také :| Vzhledem k tomu, že jsem loni doléval 0,5l, tak jsem si preventivně koupil 3l, ale to jsem ještě netušil, že nebude sedět předepsané množství oleje s kontrolním otvorem...