Stránka 3 z 4

Re: nefunguje zadní pohon-2,0 CRDI 4WD 2003

Napsal: 16 pro 2010, 23:09
od vitak
Na zvedák to nedopadlo.Mám u domečku celkem slušný polygon díky tání a čerstvému sněhu.Zadek bere.Je to jen jakýsi pomocník přesně podle předchozích článků.Když se předek neklouže,nebo jen málo,je schopen se klouznout i zadek.Jen ten mezinápravový diferenciál tam není.Nahrazuje ho totiž ta vizkózní spojka.Mezinápravový diferenciál je u typů,kde se dá ten zadek připnout přes elmg.spojku.Funkci vizkózní spojky znám.Pokud totiž mají obě nápravy stejné otáčky,nepřenáší žádný moment.Díky tomu,že vpředu není samosvorný dif.a může se kterékoliv kolo proklouznout,přenáší v tom případě moment rovnající se průměru momentu obou kol a ještě mínus účinnost té spojky.Když se jedno přední kolo protáčí téměř volně,pak je účinek zadní nápravy opravdu mizivý.
s.f.loupezniku - je to právě naopak - u typu s viskózni spojkou je místo klasického diferenciálu přední nápravy tzv. dvojitý diferenciál, který slučuje funkci diferenciálu předního i mezinápravového - viz schema, které poslal Richard.
U typu s elmagnetickou spojkou žádný mezinápravový ani dvojitý diferenciál není, kroutící moment se na elmagnetickou spojku přenáší natvrdo přes přídavnou převodovku přímo z klece předního diferenciálu.

Re: nefunguje zadní pohon-2,0 CRDI 4WD 2003

Napsal: 16 pro 2010, 23:16
od vitak
Hyundai Santa Fe používá pohon všech kol prostřednictvím viskózní spojky. To znamená, že v případě protočení základní poháněné nápravy se samočinně připne i druhá. Přechod je velmi plynulý, dá se říci neznatelný.
Někteří rádoby odborníci někdy píší pěkný bludy :mrgreen:.Zadní náprava je poháněna společně s přední nastálo, viskózní spojka je jen pomocný prvek, který pomáhá až v případě prokluzu předních kol.

Re: nefunguje zadní pohon-2,0 CRDI 4WD 2003

Napsal: 18 pro 2010, 15:50
od ivojan
Hyundai Santa Fe používá pohon všech kol prostřednictvím viskózní spojky. To znamená, že v případě protočení základní poháněné nápravy se samočinně připne i druhá. Přechod je velmi plynulý, dá se říci neznatelný.
To můžete napsat jen někdo, kdo v Santíkovi neseděl, když mu zabral zadek.

Re: nefunguje zadní pohon-2,0 CRDI 4WD 2003

Napsal: 18 pro 2010, 17:35
od Richard555
To: Ivojan píšeš že máš 2005 CRDI, ale ten už má tu elmag. spojku a tam je to opravdu znát když sepne, ale sepne jen když nějaké přední kolo proklouzne, a opravdu je to jak když tě někdo nakopne. A navíc je vzadu ten diferák s omezenou svorností (lsd) Tak pokud zapneš 4WD LOOK jede to jak tank a bez cukání při připojování (nesmí se ale zapnout na suchém asfaltu jen na povrchu se sníženou adhezí)

Re: nefunguje zadní pohon-2,0 CRDI 4WD 2003

Napsal: 18 pro 2010, 20:58
od vitak
U pohonu s viskózní spojkou a dvojitým diferenciálem není žádné sepnutí cítit, i když pohom 4x4 funguje. Tam kde pohon s elmagnetickou spojkou spíná, tam my jedeme ještě bez prokluzu, protože táhnou všechna 4 kola, takže jízda je komfortnější. Myslím si ale, že pohon s elmagnetickou spojkou v extrémních podmínkách dokáže dojet dále, když se sepne zadní pohon, funguje to jako uzávěrka mezinápravového diferenciálu, protože tento systém mezinápravový, ani dvojitý diferenciál nemá.

Re: nefunguje zadní pohon-2,0 CRDI 4WD 2003

Napsal: 18 pro 2010, 21:32
od Andy4
Auto sa na klzkom povrchu zprvu chová neutrálne až nedotáčavo, kde pri prudkom ztlačení plynu následne prejde do maximálnej pretáčavosti

(2,4i -02/2006)

Re: nefunguje zadní pohon-2,0 CRDI 4WD 2003

Napsal: 19 pro 2010, 17:30
od ivojan
Richard555 píše:To: Ivojan píšeš že máš 2005 CRDI, ale ten už má tu elmag. spojku a tam je to opravdu znát když sepne, ale sepne jen když nějaké přední kolo proklouzne, a opravdu je to jak když tě někdo nakopne. A navíc je vzadu ten diferák s omezenou svorností (lsd) Tak pokud zapneš 4WD LOOK jede to jak tank a bez cukání při připojování (nesmí se ale zapnout na suchém asfaltu jen na povrchu se sníženou adhezí)
Tak to se pleteš - mám viskózní spojku. Žádné tlačítko 4WD LOOk nemám. Moje auto je ještě ten starší typ - je vyrobený v lednu. A přenesení větší síly na zadek znát je.

Re: nefunguje zadní pohon-2,0 CRDI 4WD 2003

Napsal: 19 pro 2010, 20:04
od Richard555
no můj santa je vyrobený 11/2004 samo model 2005 protože u aut se vlastně bere takový školní rok od zaří je model už dalšího roku..... a máš ten silnější motor s 92 kW ???? pokud ne tak tam možná je ten pohon s viskozní spojkou....

Re: nefunguje zadní pohon-2,0 CRDI 4WD 2003

Napsal: 20 pro 2010, 15:56
od drizek
Ještě furt jsem se nedostal k tomu testu jak psal Vitak,ale myslíte si někdo,že když bylo auto na zvedaku(všechny kola ve vzduchu),auto nastartovaný a zařazená rychlost,měl se točit jen předek nebo všechny kola??????

Re: nefunguje zadní pohon-2,0 CRDI 4WD 2003

Napsal: 21 pro 2010, 09:22
od Andy4
drizek píše:Ještě furt jsem se nedostal k tomu testu jak psal Vitak,ale myslíte si někdo,že když bylo auto na zvedaku(všechny kola ve vzduchu),auto nastartovaný a zařazená rychlost,měl se točit jen předek nebo všechny kola??????
Mám 2,4i teda vraj s viskóznou spojkou, na zdviháku pri pootočení pravým zadným kolesom sa točili všetky šryri kola.

Re: nefunguje zadní pohon-2,0 CRDI 4WD 2003

Napsal: 22 pro 2010, 00:05
od vitak
Pokud máš pohon s viskózni spojkou a točily se ti obě přední kola, mělo by se točit alespoň jedno zadní kolo.

Re: nefunguje zadní pohon-2,0 CRDI 4WD 2003

Napsal: 02 kvě 2011, 22:41
od sosi
už som tu z toho celý domotany :-) bracho ide kupiť Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2003, 92kW. Tam tlačítko lock ešte asi nie je, že?

Re: nefunguje zadní pohon-2,0 CRDI 4WD 2003

Napsal: 02 kvě 2011, 22:53
od vitak
Myslím že tlačítko lock je až od roku 2005 - u pohonu 4x4 s elektromagnetickou spojkou.

Re: nefunguje zadní pohon-2,0 CRDI 4WD 2003

Napsal: 03 kvě 2011, 16:06
od Peko
sosi skús sa pozrieť sem https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 1&start=45 ak tam máš to čo ja tak je to elektro magnet ITM.

Re: nefunguje zadní pohon-2,0 CRDI 4WD 2003

Napsal: 03 kvě 2011, 22:51
od sosi
Peko dik. Tiež som našiel ten článok na auto.cz jak ty. Brat to kupuje od známeho a ten tiež tvrdí, že normálne ide auto na predný pohon a zadný zapoji iba v prípade potreby. Malo by to mať vplyv aj na spotrebu. Tlačitko Lock tam nemá...