Stránka 3 z 6

Re: Jaký je ix35 se slabší naftou 1,7 CRDi 85kW?

Napsal: 30 bře 2011, 23:42
od kuba.kali
Necítíš nadšení z auta, nebo ze spotřeby auta? :-k

Re: Jaký je ix35 se slabší naftou 1,7 CRDi 85kW?

Napsal: 31 bře 2011, 08:13
od ilcas
Ze spotřeby. Auto už se mně pomalu dostává pod kůži...:) Ale těch prvních cca 800km jsem jezdil fakt jen že jsem to lechtal a nebylo to popojíždění po městě, ale po okreskách, plynulá jízda, kdy nebyl důvod to vytočit pomalu nad 2000, tak jsem si myslel, že ta spotřeba bude menší, než 7l. Ale pořád věřím, že si to ještě sedne a upraví se to k lepšímu. Ale je taky fakt, že moc zkušeností s dieslem a ještě k tomu novým, nemám....

Re: Jaký je ix35 se slabší naftou 1,7 CRDi 85kW?

Napsal: 31 bře 2011, 09:04
od kubad
ilcas píše:Tak jsem dneska spočítal reálnou spotřebu a na rozdíl od optimistického počítače, který ukazoval 5,3l/100km, tak mně reálně vyšlo 6,9l/100km. Pro mně tedy nic moc. :( Na to, že jezdím denně kolem 80 km na okreskách, celkem rozumným způsobem jízdy, se mně to zdá poměrně dost. Doufám, že se to snad ještě usadí... Ale žádné nadšení zatím necítím...
to si sedne, ale bude to hodně t.km trvat, ale víc mě zaráží ten velký rozdíl proti počítači

Re: Jaký je ix35 se slabší naftou 1,7 CRDi 85kW?

Napsal: 31 bře 2011, 09:43
od FISHkaa
velký rozdíl v počítači je jednoduchý = automaticky se mu promazal a pak počítal spotřebu posledních pár km a asi jel eco run :mrgreen:

Jinak ke spotřebě = první je třeba najezdit nějakých 8-10kkm a pak teprve sledovat reálnou spotřebu 8)

Re: Jaký je ix35 se slabší naftou 1,7 CRDi 85kW?

Napsal: 31 bře 2011, 16:35
od ilcas
[quote="FISHkaa"]velký rozdíl v počítači je jednoduchý = automaticky se mu promazal a pak počítal spotřebu posledních pár km a asi jel eco run :mrgreen:

Ten rozdíl mne také udivil... Ale myslím, že počítač se mně nepromazal, protože jsem to od začátku sledoval a spotřeba mně, podle toho computeru, stále klesala - od cca prvotních 9l až po těch 5,3l . A odpovídalo to i způsobu jízdy, jel jsem nějakou dobu z kopce na neutrál - kleslo to o dvě desetiny apod. Prostě klesalo to postupně ovšem reálně naprosto mimo.

Re: Jaký je ix35 se slabší naftou 1,7 CRDi 85kW?

Napsal: 31 bře 2011, 21:03
od ZdeněkSvoboda
Ahoj.
Z kopce nejezdi na neutrál, ale nech tam rychlost. Spotřeba půjde ještě víc dolu :wink:
A jestli už máš přes 1000 km, tak už ho občas pořádně protáhni (nedudlej to u 2000ot/min) :D .
Když to vezmu, jak jsem zajížděl Accenta (1,5 CRDi), tak už jsem ho od cca 1500 km proháněl.
Auto mi teď (60 000 km) bere do 5 litrů a není liné.
Znám z rodinného kruhu řidiče, který si taky koupil nové auto a šetřil ho, teď mu auto celkem slušně žere při "svižnější" jízdě a výkon nikde. :-k
Ať auto jezdí :wink:

Re: Jaký je ix35 se slabší naftou 1,7 CRDi 85kW?

Napsal: 01 dub 2011, 06:46
od ilcas
Díky za rady. Jak jsem říkal, s dieslem a ještě k tomu novým - nezajetým, jsem moc zkušeností nepobral...

Re: Jaký je ix35 se slabší naftou 1,7 CRDi 85kW?

Napsal: 08 dub 2011, 00:07
od vitak
Z kopce nejezdi na neutrál, ale nech tam rychlost. Spotřeba půjde ještě víc dolu
A jestli už máš přes 1000 km, tak už ho občas pořádně protáhni (nedudlej to u 2000ot/min
Tohle je Zdenku pěkná blbost, tzv. plachtění je jeden z nejjednoduších způsobů, jak snížit spotřebu. Z principu zachování energie je jasné, že pohybovou energii, kterou z kopce "odbrzdíš" motorem, musíš následně doplnit. Tvoje verze platí jen v případě, že z kopce musíš přibržďovat. Pokud tomu tak není, je lepší vyřadit a proplachtit kopec se spotřebou volnoběhu (caa 0,9L/ hod). Dají se tím ušetřit caa 2 l nafty/100 km. Pokud se týká provozních otáček, 2000ot/min je u dieslu z hlediska spotřeby OK, motor už má dostatečný krouťák ke svižněnší jízdě, tak proč zbytečně vytáčet motor na nižší rychlostní stupeň?

Re: Jaký je ix35 se slabší naftou 1,7 CRDi 85kW?

Napsal: 08 dub 2011, 08:12
od ZdeněkSvoboda
Ahoj
Nevím... nemám Santu, ale u accenta když jedu z kopce s rychlostí, tak mi palubní počítač ukazuje 0,0 litrů. Na neutrál těch cca 0,9.
Pro zajímavost... ukazovala mi to i ix20, kterou mám půjčenou na týden.
A to samé mi říkal i automechanik (soused), který dělá v Hondě.
S tím vytáčením jsem to nemyslel dlouhodobě, ale občas (jak jsem psal) :wink: Má to nový, tak ať to nemá liný :wink: 2000 na diesla opravdu bohatě stačí, jezdím tak taky 85% stylu jízdy.

Ahoj.

Re: Jaký je ix35 se slabší naftou 1,7 CRDi 85kW?

Napsal: 13 dub 2011, 14:04
od vitak
Nevím... nemám Santu, ale u accenta když jedu z kopce s rychlostí, tak mi palubní počítač ukazuje 0,0 litrů.
Souhlasím, i mě ukazuje 0,0 litrů - jezdit z kopce se zařazeným rychlostním stupněm je ale výhodné jen z prudkého kopce, když je potřeba přibržďovat (motor funguje jako brzda, čím vyšší má motor otáčky, tím více brzdí). Pokud je kopec mírný, je úspornější "plachtit" na neutrál - dojezd bez přidání plynu se oproti jízdě se zařazenou rychlostí podstatně zvýší, běžně se dá proplachtit kolem 30 procent trasy.
Dám jeden příklad - pokud pojedeš z mírného kopce ustálenou rychlostí na neutrál s volnoběžnou spotřebou 0,9 litrů, pojedeš se zařazenou 5-kou stejný kopec se spotřebou caa 4,5 l/100 km - musíš totiž navíc překonávat třecí síly motoru a převodovky. Pokud pojedeš stejný kopec se zařazenou 4-kou, budeš mít spotřebu caa 6 l/100 km. a když ho pojedeš na 1-ku, bude spotřeba 25l/100 km. Z toho plyne, že z hlediska spotřeby je nejvýhodnější kombinace plachtění a jízdy na co možná nejvyšší rychlostní stupeň při optimálních otáčkách motoru. Při plachtění je ale třeba udržovat takovou rychlost, aby nebylo třeba následně zrychlovat, jízda by měla být plynulá.
Někde se lze dočíst, že jízda bez zařazené rychlosti je nebezpečná - to považuji za naprostou blbost. Není to tak dlouho, kdy Trabanty a Wartburgy měli tzv. volnoběžku, která při ubrání plynu automaticky odpojila kola od pohonu, takže plachtění bylo jízdním stylem těchto vozů - výsledkem bylo snížení spotřeby o 2-3l/100 km.

Re: Jaký je ix35 se slabší naftou 1,7 CRDi 85kW?

Napsal: 14 dub 2011, 09:51
od FISHkaa
souhlasím s vitak, ideální je používat kombinaci plachtění a zařazeného kvaltu dle okolností na silnici (kopec, dojíždění k semaforům apod.). Avšak pozor: V hodně nízkých otáčkách motoru se automaticky zapne volnoběžné vstřikování, tak aby se neudusil motor, takže zařazená rychlost, ale s adekvátními otáčkami :wink:

Re: Jaký je ix35 se slabší naftou 1,7 CRDi 85kW?

Napsal: 14 dub 2011, 11:20
od Richard555
A ještě rada pro dojíždění k semaforu, obvzvlášť platná pro majitele dvojhmotových setrváků, tam bych doporučoval vždy tak ve 20 - 30 vyřadit na neutrál a dojet, nic nedokáže lépe zlikvidovat ten dvojhmoťák než násilné chcípnutí motoru při zapomenuté rychlosti a zastavení !!!!!!! Traduje se na netu, že pokud se to povede několikrát (cca 10x) výrobce setrváku si mne ruce, a vy taháte přes 20 tisíc z peněženky na novej !!!!!!

Re: Jaký je ix35 se slabší naftou 1,7 CRDi 85kW?

Napsal: 14 dub 2011, 12:32
od FISHkaa
ahoj,
myslím, že tato informace je zejména pro starší motory. Nově (co sem kde četl) už setrvačník není tak náchylný k podtáčení... Ale ruku do ohně za to nedám :mrgreen:

Re: Jaký je ix35 se slabší naftou 1,7 CRDi 85kW?

Napsal: 20 dub 2011, 15:36
od ilcas
Tak jsem dnes bral opět nádrž nafty, vzal jsem tu Vervu a uvidím, jestli to bude mít na něco vliv. Spotřeba totiž stejně jako dříve - dle computeru 5,1l/100km, dle výpočtu 6,8l/100km... A při mém způsobu jízdy se mně to zdá moc... Za tolik jsem jezdil kdysi dávno s 2,5 litrovým bavorákem... Skoro :) I když mne trochu zarazilo, že to má mít nádrž na 58 litrů, mně dnes zhasnul předposlední segment ukazatele, na ten poslední, co svítil, jsem najel tak 10 km a tankoval jsem 57,6 litrů! Takže mně tam zbývaly jen 4 dcl nafty? Má to vůbec kontrolku na rezervu, nebo to indikuje jen ten poslední segment? No, každopádně se obávám, že jsem s touto motorizací asi šlápnul do exkrementu...

Re: Jaký je ix35 se slabší naftou 1,7 CRDi 85kW?

Napsal: 20 dub 2011, 16:15
od adam221
Kolko mas nabehanych? Ja ked som mal 1.5crdi nove tak papkalo tak 6 - 6.5