Stránka 3 z 5
Re: ix20 a motor 1.6
Napsal: 31 kvě 2011, 21:42
od airwaves
Já mám pocit že mám uplně jiné auto a jsem tomu rád! Nic z toho co popisujete jsem nikdy nepozoroval. Auto šlape jako hodinky, budíky nemám poškrábané, autí neskáče jako nadutá koza???? a jak psali tuším v autotipu Hyundai se dotáhl díleským zpracováním i kvalitou na Toyotu! Bravo korci! Co se nepodařilo staršímu výrobci automobilů z bolehlavi korci dokázali za tři roky!
Re: ix20 a motor 1.6
Napsal: 01 čer 2011, 21:38
od J.Petroš
airwaves píše:Já mám pocit že mám uplně jiné auto a jsem tomu rád! Nic z toho co popisujete jsem nikdy nespozoroval. Auto šlape jako hodinky, budíky nemám poškrábané, autí neskáče jako nadutá koza???? a jak psali tuším v autotipu Hyundai se dotáhl díleským zpracováním i kvalitou na Toyotu! Bravo korci! Co se nepodařilo staršímu výrobci automobilů z bolehlavi korci dokázali za tři roky!
Mám sice 1,4 ale plně souhlasím
Re: ix20 a motor 1.6
Napsal: 04 čer 2011, 06:37
od airwaves
To by mě docela zajímalo jak 1,4 dneska jede. Mám sice grafy krouťáku obou motorů ale to bylo pro EURO4 a co a jak vypadá dneska pro EURO5 s tím se nikdo nechlubí. Když si vzpomenu před 14ti lety měl kamoš Fiata 1,6 Bravu a to bylo žihadlo. Kdyby se ta brava s EURO asi 2??? postavila dneska vedle našich aut s EURO5 tak nám to natře. Ale zase po ní zbyte smrad
a 100x víc odpadů. Dneska dáš plnej plyn, počítač se na tebe podívá a řekne aha plnej by jsi chtěl, nojo ale ted to nejde víš moc by to kouřilo... zeptej se mě za chvílinku jo?
Re: ix20 a motor 1.6
Napsal: 04 čer 2011, 10:55
od Erik-TT
J.Petroš píše:airwaves píše:Já mám pocit že mám uplně jiné auto a jsem tomu rád! Nic z toho co popisujete jsem nikdy nespozoroval. Auto šlape jako hodinky, budíky nemám poškrábané, autí neskáče jako nadutá koza???? a jak psali tuším v autotipu Hyundai se dotáhl díleským zpracováním i kvalitou na Toyotu! Bravo korci! Co se nepodařilo staršímu výrobci automobilů z bolehlavi korci dokázali za tři roky!
Mám sice 1,4 ale plně souhlasím
Ja som spokojný na milón % s autom tiež, aj keď priznám sa, že to s tou zdutou kozou som myslel, že plyn je trošku inak nadstavený ako bol na Megane a teda, že je ešte otázka zvyku, kým sa do toho dostanem
Ale inak všetko ok
Re: ix20 a motor 1.6
Napsal: 29 čer 2011, 15:15
od petulko666
tiez som si zo zaciatku nemohol zvyknut na spojkovy pedaal
troska vyssie to zabera
Re: ix20 a motor 1.6
Napsal: 22 srp 2011, 14:58
od ilja
Edit: vid "ix20 v praxi"
Re: ix20 a motor 1.6
Napsal: 07 zář 2011, 20:09
od slabostka
Zdravím, poškuľujem po "rodinnom aute" - sme len 3, zatiaľ máme getza... v zásade potrebujem automat takže by som jednak rád vedel ako hodnotíte zrejme technicky obstarožnú 4 st. automatiku a ako hodnotíte vnútorný priestor. Na papieri to vyzerá dobre- hlavne šírka a objem kufra. Na druhej strane sú tu na výber klasické kombi- skúste napísať prečo ix20 a nie napr. i30 cw.
Vďaka.
Re: ix20 a motor 1.6
Napsal: 07 zář 2011, 20:34
od iggyno
ix20 1,6AT mame doma uz 9600km a kupil bych ho aj dnes. Automat je v pohode, sice ma len 4rychlosti, ale sprava sa vcelku dobre. Nebudem ho samozrejme zrovnavat s dvojspojkovými. Chce to dostat trochu do nohy a da sa aj dobra spotreba. Inak sa prevodovka v podstate stale snazi zaradit 4ku, ci uz idem 50kou v meste alebo mimo rychlejsie...kickdown pri zoslapnutej nohe na podlahe = rovno zo 4ky na 2ku a riadne to zatlaci do sedadiel
Vtedy treba ratat,ze spotreba porastie. Co sa tyka priestoru, moj nazor je,ze je ho viac ako v oktavke I,II. Je ho tam totiž prekvapivo dost! V predu,vzadu velmi "vzdusne" a nemusi sa hambit ani za kufor. Jak do mesta,tak aj na dlhe cesty...pre 4 dospelých velmi pohodlné!
To auto navyse aj vyzera velmi pekne
Negativa sa tu popisali na fore,treba prelistovat.
Re: ix20 a motor 1.6
Napsal: 07 zář 2011, 21:16
od markus78
Tohle auto (1.6 AT) mají moji rodiče a v létě jsem s nim najezdil cca 250km. Řídí a sedí se v tom opravdu příjemně.
Co se týče hluku, tak od cca 3500 otáček to je hlučnější než Megan 1.4 (ten je ale opravdu hodně tichý), řekl bych, že je to srovnatelné s Elantrou.
Automatika má sice jenom 4 stupně, ale ničemu to nevadí, protože to je spřevodované tak, že ve 130km/h (tachometrových) to má 3500 - 3600ot. Ve městě to bežně jezdí na 2000ot i méně. Protože to bylo první auto, které jsem řídil s automatem, tak jsem si to pořádně vyzkoušel. Při jízdě na D, se v tom řadí plynem, to znamená, že když se více sešlápne, tak si auto podřadí a po ubrání zase zařadí co nejvyšší rychlostní stupeň. Tím, že to má klasický hydrodynamický měnič, se s tím skvěle parkuje a posunuje v koloně, prostě se to s povolením brdy plynule rozjíždí. Spotřeba je o 1L vyšší než s manuálem, s tím je prostě potřeba počítat.
Při předjíždění byl nepříjemný dlouho trvající kickdown (pro mě zvyklého z manuálu), prostě dlouho trvá, než to přeřadí ze 4 na 2 a teprve potom se to rozjede. Takhle jsem to udělal jednou a potom jsem s tím začal předjíždět jako s manuálem, ručně jsem tam zařadil za 2 a když se otáčkoměr blížil 6000ot, tak jsem tam dal 3 a po předjetí jsem páku posunul D (4) a zase jsem jel na plný automat, takhle to fungovalo ideálně, auto dělalo to, co jsem si přál jako řidič.
ix20 si vybrali místo i30 kvůli lépe odhlučněnému podvozku, vzhledu a prostoru v kabině. Ten interiér je opravdu vzdušný, Megan působí takovým těsným dojmem, mně to tak vyhovuje a současně chápu, proč se lidem líbí prostor v ix20.
Re: ix20 a motor 1.6
Napsal: 07 zář 2011, 22:12
od iggyno
Ano,co sa týka parkovania,spolu s tými velkými spatnymi zrkadlami a park. senzormi je to parada,takisto aj cuvanie! ...este bych k tomu manualnemu rieseniu radenia, brzdenie motorom v pohode,aplikujem casto.
Na dlhšej trase sa mi podarilo na jednu nadrz 6,2l/100km...no i cez 7litrov/100km sa da, ked je noha na podlahe akosi castejsie
Vtedy sa to krasne ticho mení ešte na krajsí rev
Re: ix20 a motor 1.6
Napsal: 09 zář 2011, 10:16
od rastos
Slabostka: Zasadna vyhoda, preco by si niekto mal volit ix20 namiesto i30, je vyska posedu, a tym vyznamne lahsie nastupovanie a vystupovanie. To znamena, ze napr. ludia s problemami chrbtice a seniori by mali volit radsej ix20. Takisto ludia, ktori casto jazdia kratke trasy napr. po meste a denne velakrat nastupuju a vystupuju.
i30 je zase vhodnejsia pre ludi, ktori castejsie jazdia dlhsie trasy cez zakrutove useky a nemaju cas sa pomaly motkat. Tam je zase i30 stabilnejsia a umoznuje rychlejsi prejazd cez zakruty, menej namahavy na sustredenie.
Re: ix20 a motor 1.6
Napsal: 09 zář 2011, 15:50
od Erik-TT
... a ja by som ešte dodal, že je rozdiel aj v spotrebe medzi I30 a IX 20. U IX 20 je ta spotreba v meste a mimo mesta menšia, naopak u I 30 je zasa lepší výkon v Kw. Ale súhlasím s tým, kto chce auto do mesta, jednoznačne IX 20. A hlavne čo sa týka priestoru, keď som mal IX 20 v servise, mal som na 1 deň I 30 ku a bol som rád, že som si ju nekúpil. Prišla mi malá vo vnútri, prístrojovka úzka, čiže som sa cítil ako vo felícii, nízky posed a celkovo, dojem nebol pozitívny. Tešil som sa, keď sa mi vráti moja IX 20 a I 30 konečne odovzdám predajcovi
Re: ix20 a motor 1.6
Napsal: 09 zář 2011, 15:56
od slabostka
Fajn, ešte mi skúste vysvetliť jednu nezrovnalosť- V parametroch má ix 20 aj pri kratšej dlžke, menšej šírke je vačší kufor ako i30cw?... Je to len v metodike merania? Napr. že pri ix20 udávajú objem aj s tou časťou pod podlahou kufra?
Re: ix20 a motor 1.6
Napsal: 09 zář 2011, 16:04
od slabostka
ešte k rozmerom- je tam myslím podstatnný rozdiel v rázvore a teda hlavne na zadných sedačkách by malo byť miesta viac.... najlepšie bude posadiť sa do oboch a porovnať... ale vďaka za info....
i30 bude mať čochvíla nový model, má tam byť 5 st. automat, na druhej strane ceny nového modelu budú iste trošku vyššie.
vdaka
Re: ix20 a motor 1.6
Napsal: 09 zář 2011, 19:02
od iggyno
ix20 nie je sice dlha ako i30cw,ale razvor ma dost podobny, teda takisto vnutri je placu dost...aj vzadu,navyse ako bolo povedane, vyssi posed = i pohodlnejsie sedenie (nielen nastupovanie/vystupovanie)
Inak bych moc nepovedal ze i30 je lepsia na dlhsie cesty...prave tym ako je ix20 vzdusna a ma dost placu na pohodlie, je dobra aj na dlhe cesty...je pravda,ze do zakrut je uz lepsia i30,kvoli tazisku...tak si vyber .)
nova i30 by mala mat novy automat 6kvaltovy a predpokladam, ze ho zacnu davat casom aj do ix20 resp. vsetkych modelov (ako aj nove motory)...ale to asi až časom