Stránka 3 z 6
Re: i 20 1.4 CRDi
Napsal: 15 dub 2011, 09:41
od Had21
Pre Caruser:
Na i20 som dostal od predajcu 300€ zľavu ináč cenníková cena - objednával som ju ešte pri starej DPH, takže s metalízou a klímou 11.379€.
(k tej zľave: rozhodovanie bolo veľmi na hrane s Fiatom Punto a nijak som to predajcovi netajil -fakt záležalo na konkrétnej ponuke, vo Fiate sa tvárili ako by mali skrachovať pre korunu zľavy, a bolo tam viac všelijakých chytákov - záruka na 5 rokov len keď ho vezmem na dlh, cena z reklamy tiež len pri financovaní cez nich....)
Keď som vyberal, benzín - či diesel, vychádzal som z toho, že rozdiel ceny rovnakovybavenej 1.2 benzín a slabšej 1.4 diesel bol 1.400€. Keď som pri vtedajších cenách benzínu a nafty a udávaných tabuľkových priemerných spotrebách rátal, tak mi vyšlo že sa ten rozdiel vyrovná po asi 65.000 km, čo mám za niečo vyše dvoch rokov.
Navyše, vychádzam z toho, že ceny palív neustále porastú - aj benzín aj nafta, takže vo výhode bude ten čo menej "baští" - a tu zase vyhral diesel.
Ďlašia vec je, že na diesel som si už za skoro 8 rokov zvykol, je spoľahlivý, trvácny a živý, a nerobí taký rozdiel v spotrebe ak občas chodím svižnejšie.
A posledná vec - srdce by mi rozhodilo, keby som ho mal na dialnici trápiť pri 3.5-4 tis. otáčkach dve hodiny v kuse - ono sa to zdá, ale tie vysoké otáčky trápia všetky možné súčasti motora a toho čo je okolo neho (chladenie, alternátor, klinový remeň.....) proste fandím dieslom!
Re: i 20 1.4 CRDi
Napsal: 15 dub 2011, 09:55
od Had21
A ešte nedá mi to - k počítaniu spotreby:
Samozrejme, nejde o život a netvrdím že vyrátané čislo je 100% presné, ale zas až taký rozidiel by to nemusel byť. Chodím stále na jednu pumpu - tak tá pištol je asi rovnako nastavená furt.
Skôr väčší rozdiel môže výjsť pri počítaní ročnej spotreby - už sa mi stalo že mi vyšli podozrivé čísla ale bude to tým, že je rozdiel, ak natankujem 31.12. a do nového roku idem s plnou nádržou, a skončím ho s prázdnou. Následne nakankujem po Novom roku a potom na Silvestra zas... .. tie dve plné nádrže (alebo dve prázdne) vedia parádne skresliť výsledok - z vlastnej skúsenosti.
Re: i 20 1.4 CRDi
Napsal: 15 dub 2011, 10:40
od Poka
To Had21 :
Roční spotřebu bych určitě nepočítal součtem všech najetých Km a natankovaného paliva.
Sečetl bych všechny průměrné spotřeby a součet vydělil počtem prům.spotřeb.
Je to mnohem jednodušší a nemůže dojít k popisované chybě
Re: i 20 1.4 CRDi
Napsal: 15 dub 2011, 10:57
od Had21
Aj to je riešenie.
Keď ale budem vychádzať z toho čo tu zaznelo - počítanie na stotinku je blbosť - tak keď dám za rok dokopy "približné/zaokrúhlené" priemery na desatinu litra - tak mi výjde nič nehovoriaci údaj, ktorý potom už ani nemusím počítať a vystačím si "odhadometricky". (ušetrím tým ročne 10 minút - ale o tom ako mi funguje auto nezistím prakticky nič).
Druhá možnosť je, počítať priemery zakaždým na stotiny. Súhlasím ale s tým, že naozaj tu môže byť odchylka, takže zase budem mať na konci roka presný priemer nepresných čísel... (stupne lži: 1. Lož, 2. Horibilná lož, 3. Štatistika)
Ja vravím, keď chcem mať naozaj aspoň trochu reálny údaj, prispôsobím tomu tankovanie a dám pozor, aby som sa každý rok držal rovnakého pravidla - do nového roku, s plnou nádržou!!! Aj tak:
http://natankuj.sme.sk/c/5851113/benzin ... azuju.html !!!
Re: i 20 1.4 CRDi
Napsal: 15 dub 2011, 10:59
od suah
Poka: Neviem, ci je to uplne korektny postup, kedze na kazdu nadrz prejdes iny pocet kilometrov, to by bolo treba ratat este aj s roznymi vahami. Napriklad keby som za to obdobie presiel:
100km s priemernou spotrebou 5l/100km
300km s priemernou spotrebou 6l/100km
500km s priemernou spotrebou 7l/100km
tiez by som nemal priemernu spotrebu 6l/100km, ale kusok vyssiu. Najjednoduchsie je pocitat spotrebu po najblizsie natankovanie - to znamena, ze ked natankujem az 15.1., zahrniem aj toto obdobie do spotreby minuleho roka - a bude to od plnej do plnej.
Re: i 20 1.4 CRDi
Napsal: 15 dub 2011, 11:08
od Had21
To je ďalšia vec, (vôbec mi to nenapadlo
) je to tak!
To by už bol stráááášne komplikovaný výpočet! - Ja radšej ostanem pri starom.
S tým zahrnutím km do nového roka - Dobrý nápad!
Re: i 20 1.4 CRDi
Napsal: 15 dub 2011, 11:44
od caruser
To: Had21
Na diesel si zrejme musí človek aj zvyknúť. Pozeral som tie cenníky i20ky ako sú dnes nastavené a v rovnakej výbave je diesel o 2090 EURO drahší, to už je dosť. Ale myslím, že ten benzín je stavaný na to aby tie diaľničné otáčky zvládol.
Re: i 20 1.4 CRDi
Napsal: 15 dub 2011, 11:51
od koloman.brutus
Nerozumiem celej tejto tematike realnej spotreby. Ak dosiahnes udaj po vypocte c.1 napr. 4.3 a po vypocte c.2 4.4 a po vypocte c.3 4.36 tak co? Rozdiel bude tak maly, ze je zanedbatelny. Ak sa Ti jedna len o udaj tak budiz. Ja v tom ale prakticky vyznam nevidim.
Re: i 20 1.4 CRDi
Napsal: 15 dub 2011, 12:09
od Had21
Opakujem: Nejde o život!
Je to vec názoru. Mňa osobne údjaj o spotrebe zaujíma a snažím sa ho zistiť čo najpresnejšie ako sa dá - hlavne pokiaľ ide o priemery za dlhšie obdobia. Spotreba totiž dokáže čo-to povedať aj o celkovom stave auta. Keď začne žrať nad doterajší priemer, niekde je chyba a treba ju nájsť a napraviť. Okrem toho mňa osobne to že sledujemspotrebu motivuje jazdiť plynulejšie a kľudnejšie (-aj keď mi už nervy hrajú
)
Samozrejme nikomu nevyčítam, keď sa nad takým niečim nezamýšľa a proste si užíva jazdu. (kebyže mám "oslíčka-otřes-se!" tak to tiež neriešim.....
Re: i 20 1.4 CRDi
Napsal: 15 dub 2011, 12:31
od Had21
caruser píše: Pozeral som tie cenníky i20ky ako sú dnes nastavené a v rovnakej výbave je diesel o 2090 EURO drahší, to už je dosť.
To naozaj je, ale v cenníku na
http://www.hyundai.sk/ponukane-modely/i ... l?pl_id=84 je podľa mňa chyba.
3-dverová stojí 9.028€ a 5-dverová 8.749€???
Asi byto malo byť naopak...
Ale aj keby - stále by bol rozdiel 1.811€ a aj to je dosť. (okrem toho na benzínové bývajú furt všeliaké akcie...) Teraz som rád, že som to stihol ešte za staré ceny.
(Navyše musím pochváliť predajcu - dodržal čo sľúbil
: Cenu nechal nezmenenú, aj keď DPH narástla - o to menej dostal do kapsy, lebo on daň zaplatiť musel už po novom).
Re: i 20 1.4 CRDi
Napsal: 15 dub 2011, 13:10
od caruser
To: koloman.brutus
Mňa taktiež ta spotreba zaujíma, pretože ten benzín musím platiť. Len jednej veci nerozumiem, ten palubný pc by mal mať údaje presné na desatinu, nemalo by to byť ako pri rýchlosti, že tam výrobca zámerne nastaví odchýlku.
Re: i 20 1.4 CRDi
Napsal: 19 dub 2011, 15:25
od Had21
Had21 píše:Pre mňa je "kauza" vibrácie vo volante uzavretá:
Po prejdení prvých 2.5 tis. km a prečítaní skúseností členov klubu, dochádzam k záveru, že vibrovanie volantu nejdem ďalej riešiť.
Pri jazde sa už prakticky neobjavujú (prestávam si to všímať) a pri stojacom aute som presvedčený že sa prenášajú od motora - konštrukčná záležitosť.
Tak to som si len myslel!
Nebude to mať nič s motorom (nie to za jazdy) - keď pri 120 vyradím, robí to furt, navyše keď pribrzdím, tak celé to trasenie sa prenáša do brzdového pedála! - Takže kmitá celé predné koleso a jeho zavesenie (od kmitajúceho brzdového kotúča to ide až do pedála. Nie je to ABS - to je úplne niečo iné)
Neviem čo s tým mám robiť - ako presvedčiť servis aby sa na to poriadne pozreli - to nemôže byť normále aby takto triaslo volantom
Či mám čakať, kým mi odpadne koleso aj s polovicou nápravy, aby to bolo dosť preukázateľné, že niečo nebol v poriadku (v servise som už bol - po 5 minútach jazdy technik skonštatoval, že nič necíti - vravím nerobí to stále, a pochybujem, že na moje želanie sa to objaví ausgerechnet keď s tým pôjde mechanik - je to na nervy
)
Ešte jedno zistenie - doteraz každý kto mal niečo také MAL DIESEL! (aj v Accente - presne taká istá vec je na
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=99&t=6602).
Každá rada dobrá - čo sa s tým dá robiť
Re: i 20 1.4 CRDi
Napsal: 12 kvě 2011, 21:16
od Had21
Had21 píše: Nerobí žiadny problém predbiehanie - skôr je lepšie nechať päťku a využiť veľký krútiaci moment, než podradiť a potom uprostred predbiehania radiť naspäť do päťky, lebo otáčky sú už vysoko a zreteľne už stráca dych. Keď nechám päťku parádne
zrýchli.
musím sa poopraviť
- ako sa časom zabehlo tak ani vyššie otáčky (na dieslové pomery) mu už nerobia problémy. Ochotne tahá aj vyše 3.000 ot./min. Hneď mi bolo čudné keby 16-ventil tak zle znášal vyššie otáčky....
Re: i 20 1.4 CRDi
Napsal: 19 kvě 2011, 18:27
od Had21
Čaute všetci!
Už som kedysi písal o probléme s viborvaním volantu. Dúfal som že sa to "nejak spraví", ale nespravilo sa.
Postupne objavujem ďalšie súvislosti, nie je to len samo virovanie volantu, sú tu aj ďalšie súvislosti.
Zhrniem to:
1) kritické sú vždy otáčky okolo 2.500/min. a rýchlosť okolo 120 km/h
2) vibrácie cítiť aj v brzdovom pedáli (a vôbec vo všetkom)
3) keď sa to začne prejavovať
vystúpa okamžitá spotreba na 10-12 l/100 km
4) ako som DNES zistil spotreba stúpa, lebo auto
samo od seba BRZDÍ (dneska to ostalo robiť aj pri malých rýchlostiach, takže keď som pustil plyn, vo chvíli som skoro zastal, pri vyšších rýchlostiach to bola katastrofa so zrýchlením - cez 130 to nešlo ani omylom)
5) po dlhšom čase to akoby ustane - ale to zrejme preto, že zahriate brzdy strácajú účinok (keď som potreboval zastaviť brzdením, bol to celkom zážitok!
Podozrievam elektroniku, čo nejak zasahuje do bŕzd - nie je to mechanická vada, lebo sa to nestáva keď pribrzdím pedálom, ale pri určiitých otáčkach, ak ich dlhšie udržiavam. Skúšal som ísť s vypnutým ESP - ale to s tým nič nemalo, možnože ABS - ale to sa vypnúť nedá.. alebo
Mali ste niekto niečo podobné s brzdami?
Re: i 20 1.4 CRDi
Napsal: 19 kvě 2011, 19:00
od adam221
Mas elektrony? alebo plechace? Mozno je to jedno.. Vyskusaj sa po jazde dotknut kolesa ci nieje nahodou vrele... Mozne je, ze ti stale jedno koleso brzdi..