Tak postupně.
V době, kdy jsem auto kupoval, tak v testech ještě moc výtek na tvrdý podvozek nebylo a když, tak jen nástin. Ty výtky přišly až později. Přitom škodovkám se vytýkalo že mají tvrdý podvozek. No, ten tvrdý ze škodovky je proti i20 mnohem komfortnější.
Auto jsem kupoval v Olomouci a projel se s ním. Prodejce nejdříve řídil sám a mě pustil za volant na cca 2-3 km po kvalitních cestách. Uznávám, dnes bych ho s tímto přístupem poslal k šípku a šel jinde. To, co podvozek skutečně dělá, jsem zjistil až po zakoupení při cestě domů, kdy při jízdě na starém asfaltu přestala manželka mluvit, protože ji cvakaly při mluvení zuby. To doslova. To není metafora.
K výbavě - vím, co jsem si objednal a vím proč a nevšiml jsem si, že bych k výbavě měl nějakou výtku kromě toho hloupého trojbliku, který se dával i k Fabii Junior, u které aby se ušetřilo, nejsou ani dvířka schránky před spolujezdcem. To, že jsem ho uvedl, bylo jen proto, že jsem s tím Juniorem zrovna ten den jel. Jestli to nevidíte v podpisu, tak mám výbavu Style + další doplňky a v této výbavě je opravdu k podivu, že trojblik neobsahuje. Při hromadné výrobě položka pro výrobce pod 50Kč. Ve zvláštní výbavě byl za 1290 Kč. Docela divné, že?
Nečtete co píšu. Mi plasty nevržou, mi uvnitř palubní desky při jízdě po hrubém asfaltu drnčí snad kabely uvnitř palubní desky, či co to je. To, že hvízdá sedadlo spolujezdce, když není obsazeno je také divné. To, že občas klepe i tablo za zadními sedadly, je také divné. Kdykoliv jsem byl s autem servisu (zpočátku viditelné chyby, jako vadně těsnění ve dveřích, nedoléhající přední kapota, která poskakovala za jízdy atd. pak i při garančce), tak jsem na to upozorňoval a je to tam pořád. Bylo vyměněno zpětné zrcátko, které drnčení mělo způsobovat. Drnčí to pořád. Ano, možná moje chyba, že když jsem jel ze servisu domů a zase to drnčelo, měl jsem se obrátit a jet zpět a trvat na tom, ať to najdou a opraví. Jenže auto pro mě není modlou, abych trávil hodiny v servisu.
Spotřeba - nemám problém. Je po zajetí motoru slušná. U mě odpovídá podle palubního počítače cca vaší. Ve skutečnosti je v průměru o 0,4 litru vyšší. Ale pořád slušná. V příspěvku, kde jsem to uvedl jsem upozornil na to, že se liší od normované mnohem výrazněji než je zvykem.
Hlučnost - asi mám tu smůlu, že jsem nedělal se sbíječkou v dole nebo DJ na diskotékách a nejsem tak hluchý a mám práh vnímání hluku výrazně jinde než ti, co tvrdí, že do i20 hluk nejde. Vím, jaký je v i20 kravál. Ne hluk, kravál. Vím, jaká úroveň hluku se dostává do Fabie. S obojím jezdím. Kdo tvrdí opak, jednoduše nemluví pravdu. A co se týká pneumatik, tak dodané Nokian jsou výrazně hlučnější jak zimní GY Ultra Grip. A bohužel jezdívám trasu Olomouc Brno a jízda v i20 po ní je za trest. Jak ve vztahu k hluku, tak k poskakování na panelech. Ve Fabii hluk do vozu ať už od motoru, rázů podvozku nebo pneu či proudícího vzduchu tolik nejde. Jezdím tam s ní taky. Pro úplnost, když zmiňuji Fabii, myslím tím Fabii I, ne Fabii II.
Řazení - už jsem si zvykl a kupodivu, jak jsem se zde dočetl, tak nové i20 už nemají zpátečku přes klobouček. Proč asi?
Převodovka - já se také umím rozjet, jenže to musí jít přes spojku a vyšší plyn než je mi příjemné. Otázkou je, jak dlouho to spojka vydrží. Horší to má syn nebo dcera, kteří jedou tak jednou za měsíc nebo 2 a rozjíždějí se oba až napotřetí. A dcera se umí do mírného kopečka plynule rozjet spíše jen náhodou. Kupodivu s Felicií nebo Golfem nikdy problém s rozjezdem neměla. Zajímavé, že? A není snad i20 koncipovaná svou velikostí spíše jako auto do města? Pokud ano, tak by mě zajímalo, k čemu tam je 1, která je až někde do 40km/hod? Jedničku snad potřebuji jen na rozjezd, ne? A o to častěji se ve městě rozjíždím. Na co je mi to, že s ní mohu jet 40? Když by to nebylo auto do města, tak proč tolik točí při jízdě po dálnici? Jak jsem psal už dříve, odstupňování převodovky nenavrhoval asi moc přemýšlivý člověk.
Kdo chce a umí číst, tak ví. Kdo nechce a problémy, které to auto má omlouvá jen proto, aby nebyl za hlupáka, že ho koupil, jeho věc. Tím k této věci končím. Můj závěr je ten, že i20 na Fabii nemá co do dílenského zpracování a komfortu jízdy ani náhodou. Bohužel v době koupě byla Fabia II vysloveně škaredé auto a i20 auto, které se líbí. Jak se ukázalo, líbivost není všechno. Ano, jako celek funguje, servis v Olomouci funguje také a při minulé garančce mi vyšli ochotně vstříc. Ale to je vše. Nebyla to dobrá koupě.
Můj závěr (a zejména poučení pro mě, které nikomu nevnucuji) je ten, že při koupi příštího auta, pokud v něm nebudu jezdit např. jako služebním abych ho znal, tak pokud prodejce neumožní zapůjčení dejme tomu na hodinu, dvě, tak půjdu jinam. A pokud bych přece jen měl důvody, proč si to auto koupit, tak si ho půjčím nejdříve v půjčovně za úplatu. Podobnou blbost dvakrát nedělám. Takže závěr, ano, v tomto případě jsem si špatně vybral a dalších x let mě to bude štvát. Abych měnil auta jak ponožky, na to bohužel můj plat nestačí. Ale už to nezměním. A pokud jsem někomu pohanil modlu
, tak se omlouvám. Jakékoliv modly nemají v mém životě místo.