Stránka 3 z 4

Napsal: 30 čer 2006, 10:55
od alda
Já mám takový pocit, že každá automobilka ten systém jinak nazývá. No a v Hyundai ČR v tom mají ještě trochu chaos a tak to raději nazývají v každém autě jinak :D

Napsal: 30 čer 2006, 10:58
od alda
Ale v podstatě jsi to popsal z toho webu, tak jak jsem se to dozvěděl já.

Napsal: 30 čer 2006, 11:01
od kleVr
alda píše:Já mám takový pocit, že každá automobilka ten systém jinak nazývá. No a v Hyundai ČR v tom mají ještě trochu chaos a tak to raději nazývají v každém autě jinak :D
No já si myslím, že TCS je to samé co ASR u VW Group. A ten je dobře popsanej zde http://www.volkswagen.cz/page.php?chapt ... a&show=asr
a že ESP - tedy stabilizace je něco jiného - že TCS nezabrání smyku.

Napsal: 30 čer 2006, 11:01
od alda
A nebo má SONATA jako luxusní auto :lol: :D tak trochu lepší TCS, spíše ESP, ale popisují to jen jako TCS. Teď jsem si trochu připadal jak Ivan Mládek se svou písničku, ty zkratky mě zničí. :wink:

Napsal: 30 čer 2006, 11:07
od alda
Tak jsem kouknul na ten odkaz a musím s tím souhlasit, ale také jsem se podíval na ESP a je tam psáno: ESP v kritických situacích automaticky cíleně přibrzdí jednotlivá kola a navede vozidlo do správné stopy, což jsi popsal v předchozí zprávě v anličtině. Tak a včil mudruj. Ať je tam co je tam, hlavně když to funguje. A to auto opravdu nemá tendenci jít do smyku, odjezdil jsem s ním již tři zimy a nikdy žádný problém, teď buším do stolu, ať to nezakřiknu. :D

Napsal: 30 čer 2006, 11:13
od kleVr
alda píše:Tak jsem kouknul na ten odkaz a musím s tím souhlasit, ale také jsem se podíval na ESP a je tam psáno: ESP v kritických situacích automaticky cíleně přibrzdí jednotlivá kola a navede vozidlo do správné stopy, což jsi popsal v předchozí zprávě v anličtině. Tak a včil mudruj. Ať je tam co je tam, hlavně když to funguje. A to auto opravdu nemá tendenci jít do smyku, odjezdil jsem s ním již tři zimy a nikdy žádný problém, teď buším do stolu, ať to nezakřiknu. :D
No já bych řekl, že to přibržďuje jen poháněná kola a tedy v případě sonaty jen přední, u SantaFe všechny 4. ESP bere v potaz i natočení volantu a směr pohybu auta, což si myslím, že TCS nedělá.
Do smyku auto nejde proto, že ve většině případů je smyk způsoben tím, že poháněné kolo se protočí - respektive ustřelí i zadek, ale to třeba ani nepoznáš, proto je lehkej a sám se jednoduše vyrovná. Zatímco smyk předního kola je daleko náročnější na zvládnutí. Ale souhlasím s tím, že předchází smyku. V zimě jsem neměl žádnej problém někam vyjet - ale narazil jsem na jinej problém - všude jsem zůstal na břichu. Tak kde fóbie projela s přehledem, tak já zůstal na břichu, protože sonata má hodně nízko podvozek. Ale pokud byl sníh ujetej, tak to bylo v pohodě - mám i docela kvalitní gumy. I když mají na sníh velkou šířku - 195, tak jízda byla v poho.

Napsal: 30 čer 2006, 11:34
od alda
Jezdím taky na 195 od SAVY a jsem s nimi moc spokojený. Vyjel jsem taky skoro všude. To břicho je fakt nízký, ale letošní zimu jsem prošel bez ztráty kytičky. Uvízl jsem minulou zimu a asi 3 hodiny jsem dostával sních z podauta. Asi máš pravdu s tím systémem. Určitě je rozdíl při pohonu obou náprav nebo jen jedné. Ty systému pak musí zaručeně fungovat jinak a proto se také jinak jmenují.

Napsal: 30 čer 2006, 11:37
od alda
Jo ještě jsem zapoměl, Sonata ma ve volantu pružinový snímač, který hlídá jak je natočený volant, ale k čemu by tam jinak byl? Když ne k fci TCS. Ale ještě si vzpomínám na zimu: trochu jsem měl problém, když požádně ujetý sníh začal prudce tát a tvořila se taková ta vodňatá břečka, to byl docela problém vyjet i v mírném kopečku a nepomohlo ani TCS ani bez TCS, nakonec jsem nahodil řetězy.

Napsal: 30 čer 2006, 12:18
od hlobilp
TCS se zapina, jen kdyz je auto pod plynem. ESP zasahuje vzdy. Jakmile se auto rozhodi, TCS uz s tim nic neudela, ESP je schopne i to stovnat.

Napsal: 30 čer 2006, 12:43
od alda
No a je to, konečně to někdo nevydržel a vysvětlil. Dík 8)

Re:

Napsal: 05 pro 2010, 01:47
od sweetcip
hlobilp píše:TCS se zapina, jen kdyz je auto pod plynem. ESP zasahuje vzdy. Jakmile se auto rozhodi, TCS uz s tim nic neudela, ESP je schopne i to stovnat.
TCS funguje pod plynem a jen predni (hnana) naprava

viz:
http://cs.wikipedia.org/wiki/TCS

nebo lepe

http://en.wikipedia.org/wiki/Traction_Control

Re: TCS jak vlastne funguje

Napsal: 05 pro 2010, 09:59
od Richard555
Já tedy TCS u Nubiry nemám, ale slyšel jsem že je to i trochu problémové zařízení, chcete vyjet do prudkého kopce a co se stane když začne jedno kolo hrabat? TCS přibrzdí pomocí ABS protáčející kolo a ubere výkon motoru. No a ten ubranej výkon nestačí na vyjetí toho kopce = začarovanej kruh :shock: Tento problém znám z doslechu, nezbývá pak nic jiného než navlíknout řetězy a vypnout TCS :roll: :roll: Takže při malých problémech pomůže, ale určitě ne vždy.... pokud TCS zasahuje často, za chvíli se stejně vypne, protože se zahřeje brzda ..... :roll:

Re: TCS jak vlastne funguje

Napsal: 05 pro 2010, 15:58
od Gandalf
Nádherně názorně ukazovali funkci systému TC (i ESP) v jednom dílu Fifth Gear. Konkrétně TCS je asi od páté minuty záznamu.
http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQhKuc

Re: TCS jak vlastne funguje

Napsal: 05 pro 2010, 20:13
od mirec
Lidicky,

no ja teraz nevim...odkedy som kupil sonatku mam pochybnosti o stupni vybavy...nema niekto prospekt z toho roku ?
Lebo ako tu na vas pozeram ze TSC...ja mam jedine ESP tlacitko a nic viac. Kazdopadne to ESP je poklad :) skusil som ho jak napadlo trosku viac snehu a urcite pomaha.

Re: TCS jak vlastne funguje

Napsal: 05 pro 2010, 21:22
od sweetcip