Stránka 3 z 4
Napsal: 30 čer 2006, 10:55
od alda
Já mám takový pocit, že každá automobilka ten systém jinak nazývá. No a v Hyundai ČR v tom mají ještě trochu chaos a tak to raději nazývají v každém autě jinak
Napsal: 30 čer 2006, 10:58
od alda
Ale v podstatě jsi to popsal z toho webu, tak jak jsem se to dozvěděl já.
Napsal: 30 čer 2006, 11:01
od kleVr
alda píše:Já mám takový pocit, že každá automobilka ten systém jinak nazývá. No a v Hyundai ČR v tom mají ještě trochu chaos a tak to raději nazývají v každém autě jinak
No já si myslím, že TCS je to samé co ASR u VW Group. A ten je dobře popsanej zde
http://www.volkswagen.cz/page.php?chapt ... a&show=asr
a že ESP - tedy stabilizace je něco jiného - že TCS nezabrání smyku.
Napsal: 30 čer 2006, 11:01
od alda
A nebo má SONATA jako luxusní auto
tak trochu lepší TCS, spíše ESP, ale popisují to jen jako TCS. Teď jsem si trochu připadal jak Ivan Mládek se svou písničku, ty zkratky mě zničí.
Napsal: 30 čer 2006, 11:07
od alda
Tak jsem kouknul na ten odkaz a musím s tím souhlasit, ale také jsem se podíval na ESP a je tam psáno: ESP v kritických situacích automaticky cíleně přibrzdí jednotlivá kola a navede vozidlo do správné stopy, což jsi popsal v předchozí zprávě v anličtině. Tak a včil mudruj. Ať je tam co je tam, hlavně když to funguje. A to auto opravdu nemá tendenci jít do smyku, odjezdil jsem s ním již tři zimy a nikdy žádný problém, teď buším do stolu, ať to nezakřiknu.
Napsal: 30 čer 2006, 11:13
od kleVr
alda píše:Tak jsem kouknul na ten odkaz a musím s tím souhlasit, ale také jsem se podíval na ESP a je tam psáno: ESP v kritických situacích automaticky cíleně přibrzdí jednotlivá kola a navede vozidlo do správné stopy, což jsi popsal v předchozí zprávě v anličtině. Tak a včil mudruj. Ať je tam co je tam, hlavně když to funguje. A to auto opravdu nemá tendenci jít do smyku, odjezdil jsem s ním již tři zimy a nikdy žádný problém, teď buším do stolu, ať to nezakřiknu.
No já bych řekl, že to přibržďuje jen poháněná kola a tedy v případě sonaty jen přední, u SantaFe všechny 4. ESP bere v potaz i natočení volantu a směr pohybu auta, což si myslím, že TCS nedělá.
Do smyku auto nejde proto, že ve většině případů je smyk způsoben tím, že poháněné kolo se protočí - respektive ustřelí i zadek, ale to třeba ani nepoznáš, proto je lehkej a sám se jednoduše vyrovná. Zatímco smyk předního kola je daleko náročnější na zvládnutí. Ale souhlasím s tím, že předchází smyku. V zimě jsem neměl žádnej problém někam vyjet - ale narazil jsem na jinej problém - všude jsem zůstal na břichu. Tak kde fóbie projela s přehledem, tak já zůstal na břichu, protože sonata má hodně nízko podvozek. Ale pokud byl sníh ujetej, tak to bylo v pohodě - mám i docela kvalitní gumy. I když mají na sníh velkou šířku - 195, tak jízda byla v poho.
Napsal: 30 čer 2006, 11:34
od alda
Jezdím taky na 195 od SAVY a jsem s nimi moc spokojený. Vyjel jsem taky skoro všude. To břicho je fakt nízký, ale letošní zimu jsem prošel bez ztráty kytičky. Uvízl jsem minulou zimu a asi 3 hodiny jsem dostával sních z podauta. Asi máš pravdu s tím systémem. Určitě je rozdíl při pohonu obou náprav nebo jen jedné. Ty systému pak musí zaručeně fungovat jinak a proto se také jinak jmenují.
Napsal: 30 čer 2006, 11:37
od alda
Jo ještě jsem zapoměl, Sonata ma ve volantu pružinový snímač, který hlídá jak je natočený volant, ale k čemu by tam jinak byl? Když ne k fci TCS. Ale ještě si vzpomínám na zimu: trochu jsem měl problém, když požádně ujetý sníh začal prudce tát a tvořila se taková ta vodňatá břečka, to byl docela problém vyjet i v mírném kopečku a nepomohlo ani TCS ani bez TCS, nakonec jsem nahodil řetězy.
Napsal: 30 čer 2006, 12:18
od hlobilp
TCS se zapina, jen kdyz je auto pod plynem. ESP zasahuje vzdy. Jakmile se auto rozhodi, TCS uz s tim nic neudela, ESP je schopne i to stovnat.
Napsal: 30 čer 2006, 12:43
od alda
No a je to, konečně to někdo nevydržel a vysvětlil. Dík
Re:
Napsal: 05 pro 2010, 01:47
od sweetcip
hlobilp píše:TCS se zapina, jen kdyz je auto pod plynem. ESP zasahuje vzdy. Jakmile se auto rozhodi, TCS uz s tim nic neudela, ESP je schopne i to stovnat.
TCS funguje pod plynem a jen predni (hnana) naprava
viz:
http://cs.wikipedia.org/wiki/TCS
nebo lepe
http://en.wikipedia.org/wiki/Traction_Control
Re: TCS jak vlastne funguje
Napsal: 05 pro 2010, 09:59
od Richard555
Já tedy TCS u Nubiry nemám, ale slyšel jsem že je to i trochu problémové zařízení, chcete vyjet do prudkého kopce a co se stane když začne jedno kolo hrabat? TCS přibrzdí pomocí ABS protáčející kolo a ubere výkon motoru. No a ten ubranej výkon nestačí na vyjetí toho kopce = začarovanej kruh
Tento problém znám z doslechu, nezbývá pak nic jiného než navlíknout řetězy a vypnout TCS
Takže při malých problémech pomůže, ale určitě ne vždy.... pokud TCS zasahuje často, za chvíli se stejně vypne, protože se zahřeje brzda .....
Re: TCS jak vlastne funguje
Napsal: 05 pro 2010, 15:58
od Gandalf
Nádherně názorně ukazovali funkci systému TC (i ESP) v jednom dílu Fifth Gear. Konkrétně TCS je asi od páté minuty záznamu.
http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQhKuc
Re: TCS jak vlastne funguje
Napsal: 05 pro 2010, 20:13
od mirec
Lidicky,
no ja teraz nevim...odkedy som kupil sonatku mam pochybnosti o stupni vybavy...nema niekto prospekt z toho roku ?
Lebo ako tu na vas pozeram ze TSC...ja mam jedine ESP tlacitko a nic viac. Kazdopadne to ESP je poklad
skusil som ho jak napadlo trosku viac snehu a urcite pomaha.
Re: TCS jak vlastne funguje
Napsal: 05 pro 2010, 21:22
od sweetcip