Stránka 3 z 4

Re: Teplotní nestabilita / přehřívání?

Napsal: 03 čer 2011, 08:54
od Yurii
Dobrá takže, takžemůžeme vycházet z toho že někde v motoru vzniká víc tepla než by mělo... ale kde? Věci kterých se týkala generálka můžeme automaticky vyloučit, pak už zbývá jenom turbo nebo moc vysoká teplota ve spalovacím prostoru... když k tomu přidám moc velkou bohatost směsi, možná je v prdeli regulátor tlaku paliva a motor ho dostává moc.

Na druhou stranu trochu pochybuju, že by moc benzínu a málo vzduchu ve válci způsobilo přehřívání motoru... no zkusím o víkendu vyměnit ten regulátor tlaku paliva a lištu se vstřikama co to udělá.

Re: Teplotní nestabilita / přehřívání?

Napsal: 03 čer 2011, 16:09
od Yurii
Takže mám možná důvod té bohaté směsi... HiScan mi ukazuje že na volnoběh je klapka otevřená na 8°, podle Hujera by tam měla být 0... uvidíme co s tím o víkendu provedu. :)

Re: Teplotní nestabilita / přehřívání?

Napsal: 03 čer 2011, 16:22
od Piskotkiller
a nemáš moc napnutý táhlo plynu?a jsme u toho ty kundo! :mrgreen:

Re: Teplotní nestabilita / přehřívání?

Napsal: 03 čer 2011, 19:23
od Yurii
Hele brzdi trochu... nakonec je všechno správně!!! podle manuálu se má nastavení při volnoběhu pohybovat mezi 9-12 stupni... takže zase hovno... trošku to přešteluju a uvidíme co to provede.

Re: Teplotní nestabilita / přehřívání?

Napsal: 06 čer 2011, 13:12
od Drahos
To,že nemáš správne nastavený motor nemôže mať za následok jeho prehrievanie. Problém s otáčkami ano, dymivosť ano, vysoká spotreba ano, môžeš cítiť nespálený benzín z výfuku.Prehrievanie bude v chladiacej sústave. Tá vodná pumpa je nová? Ked si ju nemenil môže to byť ona. Mala by sa meniť vždy s rozvodmi. Ešte ma napadá, nemenil si prednú masku? poprípade nemontoval si prídavné svetlá priamo pred sanie chladiča? Ked ste to skladali nezapadla pred chladič handra? Nieje na nom nejaká ochranná folia? A s tým octom by som bol opatrný, nieje to rýchlovarná konvica. Predsa je to kyselina, teda pozor na hadice a tesnenia.

Re: Teplotní nestabilita / přehřívání?

Napsal: 06 čer 2011, 15:39
od Jam
Ale může, hlavně předstih dokáže zatopit.

Re: Teplotní nestabilita / přehřívání?

Napsal: 06 čer 2011, 15:57
od Yurii
Takže auto nekouří, jen v nízkých otáčkách má příliš bohatou směs, ani na spotřebě to není moc znát pokud neběží delší dobuna volnoběh...spotřeba se stále drží kolem 8,2 litru město/dálnice 160kmh.

O víkendu vyměněná váha vzduchu, TPS vyšteloval jsem nastavení TPS aby bylo v rozmezí udávaném manuálem a pořád prd. Vodní pumpu jsem měnil s rozvody předloni a asi 12000km. Navíc mi odešel kompresor klimatizace, takže nemůžu správnému chlazení pomáhat sepnutím druhé sahary bo jinak se mi pálí spojka toho kompresoru.

Žádné cizí těleso před vstupem do chladiče není / teda kromě chladiče klimatizace který tam ale byl vždycky a je průchozí, nejsou ucpané lamely.

Vzhledem k tomu, že problémy s přehříváním začaly až potom co se auto skoro uvařilo a chvíli jsem jezdil bez jedné sahary... trochu se děsím špatné hlavy :( Ale nejde mi na rozum, že se neztrácí voda a nejde ani olej do vody.

Předstih se u Scoupe štelovat nedá... a k výměně lišty se vstřiky a reglem paliva jsem se zatím nedostal :(

Re: Teplotní nestabilita / přehřívání?

Napsal: 06 čer 2011, 16:12
od black_sheep
btw. Yurii, jak se štěluje TPS?

Re: Teplotní nestabilita / přehřívání?

Napsal: 06 čer 2011, 16:25
od Yurii
Nešteluje, šteluje se doraz na klapce jenom.

Re: Teplotní nestabilita / přehřívání?

Napsal: 11 čer 2011, 11:15
od Drahos
A meral si tú teplotu aj s nezávislým teplomerom? Možno je vadné čidlo teplomeru a potom si myslíš, že máš závadu a pritom je všetko ok.

Re: Teplotní nestabilita / přehřívání?

Napsal: 11 čer 2011, 11:27
od black_sheep
Drahos píše:A meral si tú teplotu aj s nezávislým teplomerom? Možno je vadné čidlo teplomeru a potom si myslíš, že máš závadu a pritom je všetko ok.
ha! to je úvaha... :lol: to je kua dost možný bůhví co měří to čidlo; možná proto má pak bohatou směs :) však si psal že nepozoruješ žádné příznaky.. :)

Re: Teplotní nestabilita / přehřívání?

Napsal: 11 čer 2011, 12:01
od whoode
buď teplotní čidlo pro řídící jednotku ( na accentu je u termostatu) mělo by se dat přeměřit ohmetrem , nebo ta hlava
každopadně když je bohatá směs tak by měla spíše ochlazovat ne? proto se při zajiždění někdy dávají větší trysky (karbec)

Re: Teplotní nestabilita / přehřívání?

Napsal: 12 čer 2011, 22:23
od Yurii
U obou čidel jsme si 100% jistý že fachčí správně... měřeno jak ohmmetrem, tak kontrolováno HiScanem... tud taky cesta nevede.
Jinak o víkendu najeto dalších 900km takže o tom že by motor nebyl zajetej se fakt mluvit nedá :) 8) Opět při jízdě "na klobouka", Dálnice do 4000 ot, překvapila nízká spotřeba 5,36!!! Takže motoru určitě nebude nic fatálního.

Každopádně něják se mi nezdají trubky sání, takže je zkusím vyměnit všechny od váhy vzduchu až do motoru a snad to bude jen přisávaným vzduchem.

Re: Teplotní nestabilita / přehřívání?

Napsal: 12 čer 2011, 22:41
od Piskotkiller
Yurii píše:U obou čidel jsme si 100% jistý že fachčí správně... měřeno jak ohmmetrem, tak kontrolováno HiScanem... tud taky cesta nevede.
Jinak o víkendu najeto dalších 900km takže o tom že by motor nebyl zajetej se fakt mluvit nedá :) 8) Opět při jízdě "na klobouka", Dálnice do 4000 ot, překvapila nízká spotřeba 5,36!!! Takže motoru určitě nebude nic fatálního.

Každopádně něják se mi nezdají trubky sání, takže je zkusím vyměnit všechny od váhy vzduchu až do motoru a snad to bude jen přisávaným vzduchem.
Tak to ti nežeru :mrgreen:

Re: Teplotní nestabilita / přehřívání?

Napsal: 12 čer 2011, 23:35
od Yurii
Tak jasně že sem nejel takhle celou dobu, normálně jsem pelášil tak 140-160 se spotřebou kolem osmi litrů :) Mne je fuk jestli mi to žereš nebo ne, důležitý je že to je pravda :)