Stránka 3 z 4
Re: K&N sanie
Napsal: 16 úno 2012, 23:03
od 89majlo96
to ti kto povedal ze bezne ? Praveze ten olej na tom filtry tvori ochrannu funkciu ktora zachytava prach, bez neho nema taku ucinnost. A nemoze ho byt ani vela lebo potom zanasa vahu vzduchu. Najlepsie filtre su DRY filtre ktore nepotrebuju impregnaciu.
Re: K&N sanie
Napsal: 16 úno 2012, 23:39
od jiri.vacha
taky si myslím
že toto nemá žádný učinek,akorát akustický
,výkon by se ti změnil v případě že ještě upravíš výfuk,samotný filtr nic neřeší
,a na to najít opravdu odborníka.
Re: K&N sanie
Napsal: 16 úno 2012, 23:51
od Hardcam
Pro me nestastny zpusob reseni
od Simoty bych volil vlozku nebo kit 57i za podminek, ze bude naprosto vhodne umisteny, coz je u i30 trochu problem
Re: K&N sanie
Napsal: 17 úno 2012, 13:54
od N2DRFT
zvuk je parádní, olejíček nastříkanej odborně a ten kit vyjde ale tak na 3ku aby byl třeba taženej roura od origo sání přes filtr a do motoru. A já vim, že výkonově to nebude žádná velká změna. Ale jde to do otáček určitě líp.
Re: K&N sanie
Napsal: 17 úno 2012, 14:57
od laufas
mne se taky to tvoje reseni nelibi. bud to udelat poradne nebo vubec. ostatne proto jsem volil jen vlozku do origo sani
Re: K&N sanie
Napsal: 17 úno 2012, 15:07
od XMira
No nevím, ale něco mi říká, že i kdyby novej filtr přidal pár procent na výkonu, zvýšená teplota nasávaného vzduchu mu je zas sebere.
Nenašel jsem zrovna grafy motoru i30, ale tohle je Jawa 350 a rozdíl při 25ti stupních a 62 stupních:
Tady něco o obsahu kyslíku ve vzduchu podle teploty:
http://img705.imageshack.us/img705/3954/grafih.jpg
Našel jsem to na nějakém motorkářském webu. Myslím, že pro auto to bude platit taky.
Re: K&N sanie
Napsal: 06 bře 2012, 00:40
od Laxius
N2DRFT - mne ide presne o ten zvuk
Vykonovo to asi nie je o nic lepsie,a jedine preco tam nedavam origo sanie je ten zvuk. Je hrubsi, bublavejsi, sportovejsi. Vykonovo ta 1.6 sama o sebe nie je zla a s tym zvukom ma clovek hned iny pocit za volantom
Tak sa nenechaj odradit ostatnymi
Re: K&N sanie
Napsal: 22 bře 2012, 23:04
od N2DRFT
Takže přátelé, můžete říkat co chcete, ale mám odzkoušeno ježdění se sport. filtrem i bezněj a zejména v akceleraci je to znát, i na studený motor je auto míň udýchané, zvuk luxusní a jede to skutečně líp. Bez sport filtru s airboxem jsem jezdil asi 2 týdny a ted ho mám zase(sport. filtr) a luxus, opravdu poměrně výrazná změna, až jsem to nečekal. bez sport. filtru je auto takové mrtvé. Jinak ty rozdíly teplot, filtr mám v půlce airboxu, takže přívod studenějšího vzduchu je stejně zajištěn, ještě filtr zapustim trochu níž do boxu a bude to lepší. A jinak pokud chcete mluvit o těch teplotách neboli o tom, že ve studeném vzduchu se dostane do motoru víc kyslíku, tak ten rozdíl tady nebude až tak markantní protože auto mám stejně jen na klasické ježdění a ne na závody.
Laxius: přesně tak, navíc to i dobře vypadá
a fakt ta jízda je živější.
Re: K&N sanie
Napsal: 22 bře 2012, 23:08
od N2DRFT
89majlo96 píše:to ti kto povedal ze bezne ? Praveze ten olej na tom filtry tvori ochrannu funkciu ktora zachytava prach, bez neho nema taku ucinnost. A nemoze ho byt ani vela lebo potom zanasa vahu vzduchu. Najlepsie filtre su DRY filtre ktore nepotrebuju impregnaciu.
Jinak když jsou teda filtry bez impregnace lepší, tak proč závodní speciály jezděj s hadrovýma naimpregnovanýma, obzvlášť třeba v písku apod?
Navíc s kamarádem jsme rozebrali nedávno staršího escorta co měl vždy airbox a i tak jsme v sání našli dost bordelu a dokonce třeba mouchu. Pořád si lámeme hlavu jak se tam dostala
Re: K&N sanie
Napsal: 22 bře 2012, 23:11
od hawk
N2DRFT: pokud nemáš změřeno na brzdě před a po úpravě, tak jsou to jen subjektivní pocity, nic víc....říká se tomu psychologický tunning
P.S jinak ale s lepším zvukem souhlas.
Re: K&N sanie
Napsal: 22 bře 2012, 23:25
od N2DRFT
hawk píše:N2DRFT: pokud nemáš změřeno na brzdě před a po úpravě, tak jsou to jen subjektivní pocity, nic víc....říká se tomu psychologický tunning
P.S jinak ale s lepším zvukem souhlas.
ano máš pravdu, ale kdo by to vyzkoušel fakt by poznal rozdíl.
Re: K&N sanie
Napsal: 23 bře 2012, 08:30
od hawk
nevím jak u 1.4 ale u mýho 2.0 ten rozdíl ve výkonu naprosto minimální (jen zvuk byl o poznání jiný-lepší). Udává se, že u 2.0 to přidá 5-7 koní, což prostě v reálu těžko poznáš. Předpokládám, že u motoru menšího objemu, to bude ještě míň - takže imho jen psychologický tunning
Re: K&N sanie
Napsal: 30 bře 2012, 22:20
od N2DRFT
no já bych si nebyl až tak jistej, přecejen ten přívod vzduchu by měl být lepší, ale nevím no, až pojedu na chip, necham to změřit.
Re: K&N sanie
Napsal: 30 bře 2012, 22:47
od enjoy
Čistě v rovině teorie,množství vzduchu si motor vezme,jaký potřebuje..prostě si podle potřeby(polohy plynového pedálu) otevře klapku.přibližně v poměru 12 dílu vzduchu,jeden díl benzínu.Vy si tam namontujete průchodnější sání,ale motor si stejně vezme tolik vzduchu,kolik potřebuje,ne víc,ani míň.
V případě,že by se zvýšil průchodnějším filtrem výkon,by znamenalo,že s původním,papírový filtrem sání,byl motor přidušený...a na to bych si rozhodně nevsadil,že by výrobce prodával auto s přidušeným motorem..
Co beru jako věc o které by se dalo říct,že má význam,je sání chladnějšího vzduchu.Ale,když mi bude někdo tvrdit,že bavlněným filtrem dostal do motoru víc vzduchu,tak to sice ano,ale ten motor si ten vzduch navíc stejně nevezme.
Re: K&N sanie
Napsal: 22 dub 2012, 12:38
od pilotzz
N2DRFT píše:no já bych si nebyl až tak jistej, přecejen ten přívod vzduchu by měl být lepší, ale nevím no, až pojedu na chip, necham to změřit.
..píšu si. Až to změříš, nebuď srab a dej sem graf.
Je malé opáčko - rozdíl mezi teplotou nasávaného vzduchu v origo provední a v případě, že saje v létě (venku 28-30°C) z motorového prostoru je cca +15°C v prospěch origo potrubí - vyčteno z diagnostiky.
Vložka Simota do origo airboxu nepřidala na výkonu defacto nic - změřeno na brzdě.
Subjektivní nárůst pružnosti (snaha motoru lépe se roztáčet) bych možná dával až "nucenému sání" pomocí axiálního elektrodmychadla , které sálo sice teplejší vzduch z mot prostoru, ale které proti jakémukoliv "sportovnímu" filtru dodá nějaký ten nadatmosférický přetlak na vstupu do airboxu.
To kolik si vezme motor je sice řízeno škrticí klapkou, ale celé potrubí má nějaké ztráty, které se průchodnějším filtrem nebo "tlakováním" mění k lepšímu = rychlejšímu naplnění.
A na ten chip jsem asi nejzvědavější - pokus s chipem se u mě nijak znatelně neprojevil - opět na brzdě - sice +1koník, ale to můžeme považovat za chybu měření. Takže, jestli budeš mít těch v průměru slibovaných 88kw/150Nm z 1,4ky, tak to bych tě asi chtěl zneužít - zaplatil bych měření, abych to viděl na vlastní bulvy a pak bych tomu tunerovi svěřil i toho mého.. Zatím je moje důvěra v tunery co se týká řízení BOSH Motronic 7.9.8 v hyundai na bodě mrazu, a jako zákazník bych si dávall velký pozor na firmy, které u stejného motoru se stejnou ŘJ uvedou jiná čísla pro Ceeda a i30ku